Praca.pl Poradniki Budownictwo
Inspektor dozoru technicznego – idealna praca dla inżyniera

Inspektor dozoru technicznego – idealna praca dla inżyniera

 
Inspektor dozoru technicznego – idealna praca dla inżyniera

Duża różnorodność zadań, ciągłe podnoszenie kwalifikacji i bardzo dobre warunki zatrudnienia czynią ze stanowiska inspektora dozoru technicznego jedno z bardziej interesujących obszarów pracy dla inżyniera. Na czym polega ta praca i jakie są jej konkretne wymagania i zalety? O tym i o innych zagadnieniach rozmawiamy z Piotrem Główką – Dyrektorem Departamentu Kadr w UDT.

 

Spis treści

Co to jest dozór techniczny? Na czym polega?


Każde urządzenie (np. winda, kocioł, żuraw, zbiorniki czy rurociągi itd.), aby działało prawidłowo i bezawaryjnie, a praca przy nim lub z jego wykorzystaniem była bezpieczna, musi być bezpieczne. Nad tym, by faktycznie tak było, czuwają Inspektorzy Dozoru Technicznego.

To, które urządzenia podlegają dozorowi technicznemu i w jaki sposób ten dozór ma przebiegać, jest określone Ustawą z dnia 21 grudnia 2000 roku o dozorze technicznym oraz szeregiem rozporządzeń, które dotyczą konkretnych grup urządzeń.

 

Dlaczego warto dołączyć do zespołu UDT?

 

Kluczowym słowem w naszej organizacji jest „bezpieczeństwo”. Odnosimy je wprost do naszych działań związanych z bezpieczną eksploatacją urządzeń technicznych, ale również staramy się przekładać je na warunki pracy i klimat organizacyjny panujący w UDT w myśl hasła „Wspieramy rozwój. Dbamy o bezpieczeństwo”. Mając świadomość dużej konkurencji na rynku pracy inżyniera, staramy się być jak najbardziej dopasowani do wymogów środowiska, w którym działamy. Z jednej strony zapewniamy atrakcyjną ścieżkę rozwoju z adekwatnym wynagrodzeniem do stopnia zaawansowania wiedzy i doświadczenia pracownika, z drugiej zaś staramy się przedstawiać atrakcyjną ofertą świadczeń płacowych i pozapłacowych dla każdego zatrudnionego. Staramy się oferować pracownikom jak najlepsze możliwości rozwoju – stawiamy na szkolenia i bardzo często umożliwiamy zdobywanie unikalnych umiejętności/kwalifikacji.

Od pierwszych dni staramy się, aby pracownik wdrożył się w zakres zadań i poznał naszą rozległą organizację możliwie szybko, jednak nie ukrywamy też, że bezpieczeństwo publiczne wymaga, aby samodzielne wykonywanie obowiązków przez inspektora w terenie było poprzedzone gruntownym przygotowaniem.

 

Jakie wartości ceni Pan sobie w swojej organizacji?

 

Firma to ludzie, których muszą łączyć wspólne cele. Aby realizować wspólne cele konieczne jest współdziałanie i współpraca. Te wartości staramy się od początku wpajać naszym pracownikom. Wymagamy też dużej samodzielności, ponieważ inspektorzy, w związku z pracą na określonym obszarze, są zobowiązani do realizacji planu pracy, ale w godzinach ustalanych indywidualnie z klientem. Bardzo wielu inspektorów ceni sobie taką niezależność, ponadto bardzo często podkreślają, że praca w UDT to interesujące zajęcie ze względu na różnorodność i dostęp do unikalnej wiedzy. Staramy się budować kulturę organizacyjną opartą nie tylko na wiedzy eksperckiej i innowacyjności, ale również etyce i pozytywnej atmosferze pracy. Ze względu na odpowiedzialność za bezpieczeństwo publiczne duży nacisk kładziemy na kwestie systematycznego kształcenia i profesjonalizm zatrudnionych osób. Praca w UDT od pracownika wymaga otwartości i ciągłej oceny ryzyka przy realizacji obowiązków – decyzja inspektora o zatrzymaniu urządzenia lub instalacji to ogromna odpowiedzialność i wymaga dużej odporności na stres czy presję czasu.

 

Kogo najchętniej zatrudniłby Pan w swojej firmie?


Jako dynamicznie rozwijająca się organizacja do pracy poszukujemy studentów i absolwentów następujących kierunków studiów: mechanika i budowa maszyn, materiałoznawstwo, energetyka, elektrotechnika, automatyka, mechatronika, metalurgia, administracja, ekonomia, prawo, informatyka, finanse. Co roku organizujemy programy stażowe dla studentów i absolwentów. Wiele osób po stażu pozostaje w naszej organizacji i mają szansę na realizację swojej kariery zawodowej w obszarze techniki i bezpieczeństwa publicznego.


Jednym z kluczowych wymogów podczas rekrutacji jest dobra wiedza merytoryczna, co często wiąże się z większym doświadczeniem zawodowym. Dlatego szukamy również profesjonalistów, ludzi z otwartą głową, którzy chcą pracować rzetelnie i jednocześnie wiedzą, że proces nauki trwa całe życie. Istotna jest dla nas otwartość na wiedzę, zaangażowanie i chęć rozwoju w wielu obszarach. Kandydaci, dla których technika jest pasją są szczególnie mile widziani.

 

Czy zatem człowiek z pokolenia Y czy Z, które wchodzi powoli na rynek pracy, będzie miał szansę na karierę w UDT?

 

Oczywiście. Staramy się naszą ofertę budować w sposób rynkowy – cały czas dopasowujemy wewnętrzne przepisy i regulacje do zmieniającego się otoczenia. W ostatnim czasie dla pracowników spoza grupy inspektorów stworzyliśmy możliwość skorzystania z tzw. homeoffice. Wkrótce do rekrutacji kandydatów do pracy będziemy wykorzystywać chatbota. Trudno nie wspomnieć o bardzo atrakcyjnej ścieżce pracownika laboratorium badawczego UDT (posiadamy laboratoria w Poznaniu, Warszawie i Krakowie) – kwalifikacje tego rodzaju są niezwykle poszukiwane na rynku pracy, a my dajemy to, co niezbędne do ich potwierdzenia, czyli doświadczenie przy badaniu bardzo różnych urządzeń i instalacji. Nasza organizacja dysponuje rozwiązaniami informatycznymi na poziomie korporacyjnym – pracownicy mogą pracować w chmurze i na urządzeniach mobilnych z dowolnego miejsca na świecie. Klienci mogą komunikować się z naszymi inspektorami za pośrednictwem elektronicznej platformy eUDT.gov.pl m.in. otrzymują decyzje podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Staramy się eliminować w ten sposób korzystanie z papieru i zwiększyć efektywność pracy. Jesteśmy w trakcie budowy kompleksowego programu propagującego wśród pracowników ekologiczne podejście i zdrowy tryb życia – na te aspekty zwracają nam uwagę właśnie młodzi pracownicy przychodzący do organizacji

 

Co Pan zatem ceni najbardziej w pracowniku?


Praca w UDT to konieczność zachowania bezstronności, obiektywizmu i transparentności. Praca ta wymaga od pracownika, by w każdej sytuacji stawiał bezpieczeństwo publiczne i obowiązujące normy i przepisy ponad interes osobisty. Uczciwość i lojalność zawodowa są konieczne, by móc pracować w UDT. Badanie techniczne, które prowadzi inspektor UDT, decyduje o tym, czy dane urządzenie może być użytkowane, czy konieczna jest modernizacja lub wymiana. Rzetelność przeprowadzenia badania jest kluczowa, by zapewnić bezpieczeństwo osobom korzystającym z urządzenia. Inspektor bierze na siebie odpowiedzialność za przeprowadzoną ocenę. Nasze dążenie do innowacyjności, wspieranie rozwoju i dbałość o bezpieczeństwo, wymaga otwartości na zmiany. Oczekujemy również zaangażowania – nasza oferta w zakresie zdobycia dodatkowych kwalifikacji, możliwości udziału w szkoleniach krajowych i zagranicznych jest naprawdę bardzo bogata. Osoba, która się zaangażuje na rzecz UDT, zyskuje trwałe podstawy (kwalifikacje) dla swojej kariery zawodowej.

 

3 najważniejsze zalety pracy inspektora dozoru to?


• Odpowiedzialność i samodzielność w działaniu
• Dostęp do nowoczesnych technologii i urządzeń wdrażanych w przemyśle
• Systematyczne podnoszenie kwalifikacji pracowników

 

Jak dostać pracę jako inspektor dozoru technicznego?

 

Rekrutacja na stanowisko inspektora dozoru technicznego prowadzona jest w centrali i oddziałach terenowych oraz biurach UDT. Od kandydatów oczekuje się wykształcenia technicznego i często doświadczenia zawodowego w obszarze przemysłu. Proces rekrutacji obejmuje rozmowy rekrutacyjne (z reguły dwie, przy czym drugie spotkanie prowadzone jest z kierownikiem działu, który będzie później przełożonym pracownika) oraz testy kompetencji. W procesie rekrutacji zwracamy szczególną uwagę na motywację kandydata do podjęcia pracy. Szukamy osób otwartych na nowe doświadczenia, ukierunkowanych na realizację ambitnych celów, otwartych na zdobywanie wiedzy, potrafiących budować dobre relacje z klientem, umiejących współpracować w zespole, w przypadku stanowisk technicznych wymagany jest stan zdrowia pozwalający na pracę na wysokości. W przypadku znalezienia właściwego kandydata oferujemy bardzo ciekawą pracę, pełną wyzwań i satysfakcji, stabilne warunki zatrudnienia, czytelne warunki wynagradzania i szereg dodatkowych korzyści, a przede wszystkim pozytywną atmosferę pracy i profesjonalne podejście ze strony współpracowników i przełożonych, w szczególności do pracowników rozpoczynających pracę.

 

W UDT pracuje ponad 1 800 pracowników:


• 1 300 inżynierów,
• 500 ekspertów jednostki notyfikowanej,
• 450 szkoleniowców,
• 300 rzeczoznawców i ekspertów,
• 200 audytorów.

Więcej artykułów "Budownictwo"

Polecane oferty

  • Monter elewacji

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: Wykonywanie dociepleń elewacji budynków metodą lekko mokrą, korzystając z uznanych na rynku materiałów takich jak Caparol, Knauf, Sto. Przeprowadzanie niezbędnych prac przygotowawczych. Realizacja zadań malarskich.
  • Koordynator / Koordynatorka Transakcji - Dział Reprezentacji Najemcy

    Colliers Poland sp. z o.o.   Kraków, ul. Pawia 18a    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Zakres obowiązków: Koordynowanie / wspieranie procesów transakcyjnych, w tym m.in.: kontakt i spotkania z klientami w procesie reprezentacji najemcy, zbieranie ofert od właścicieli nieruchomości, przygotowywanie porównań / analiz ofert dla klientów; Kontaktowanie się z najemcami,...
  • Kierownik Robót Sanitarnych

    MOSTOSTAL WARSZAWA S.A.   Krosno    praca hybrydowa / stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Opis stanowiska nadzór nad procesem realizacji w zakresie robót sanitarnych w oparciu o wymagania kontraktu, dokumentację techniczną, harmonogramy, nadzorowanie i koordynowanie robót prowadzonych przez podwykonawców, rozwiązywanie problemów technicznych na budowie, przygotowywanie...
  • Project Manager (fit-out) Dział Define

    Colliers Poland sp. z o.o.   Poznań, ul. Roosevelta 22    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Opis stanowiska: Jednym z najszybciej rozwijających się zespołów w Colliers jest Define – zespół architektów, badaczy, kosztorysantów, kierowników projektów, projektantów instalacji oraz wielu innych specjalistów. Do części związanej z realizacją projektów fit-out poszukujemy...
  • Pracownik ogólnobudowlany

    Colliers Poland sp. z o.o.   Warszawa, ul. Pańska 97    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    pracownik fizyczny  umowa zlecenie  pełny etat
    2 dni
    Opis stanowiska: Szukamy osób o różnych specjalizacjach (glazurnik, malarz, zabudowy GK, sufity systemowe, prace wykończeniowe); Praca dostępna również dla 2-3 osobowych brygad.
  • Asystent / Asystentka w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych

    Colliers Poland sp. z o.o.   Warszawa, ul. Pańska 97    praca hybrydowa / stacjonarna   za 3 dni wygasa
    asystent  pełny etat
    2 dni
    Twój zakres obowiązków: wspieranie pracy administracyjnej działu, w tym m.in.: przygotowywanie case study, materiałów informacyjnych oraz innych dokumentów, wykorzystywanych w pracy z klientem wewnętrznym i zewnętrznym; przygotowywanie prezentacji w programie PowerPoint (sprzedażowych,...

Najnowsze artykuły

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady

Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady

Umiejętność pracy w zespole to jedna z najczęściej wymienianych umiejętności w ogłoszeniach o pracę. I choć kandydaci zwykle deklarują, że posiadają tę kompetencję miękką, rzeczywistość często wygląda inaczej. Jak odnaleźć swoją rolę w grupie, w jaki sposób komunikować, że współpracownik popełnił błąd, co szkodzi osiąganiu wspólnego celu? Oto wszystko, co musisz wiedzieć o pracy zespołowej.

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379