Praca.pl Poradniki Budownictwo
Inspektor dozoru technicznego – idealna praca dla inżyniera

Inspektor dozoru technicznego – idealna praca dla inżyniera

 
Inspektor dozoru technicznego – idealna praca dla inżyniera

Duża różnorodność zadań, ciągłe podnoszenie kwalifikacji i bardzo dobre warunki zatrudnienia czynią ze stanowiska inspektora dozoru technicznego jedno z bardziej interesujących obszarów pracy dla inżyniera. Na czym polega ta praca i jakie są jej konkretne wymagania i zalety? O tym i o innych zagadnieniach rozmawiamy z Piotrem Główką – Dyrektorem Departamentu Kadr w UDT.

 

Spis treści

Co to jest dozór techniczny? Na czym polega?


Każde urządzenie (np. winda, kocioł, żuraw, zbiorniki czy rurociągi itd.), aby działało prawidłowo i bezawaryjnie, a praca przy nim lub z jego wykorzystaniem była bezpieczna, musi być bezpieczne. Nad tym, by faktycznie tak było, czuwają Inspektorzy Dozoru Technicznego.

To, które urządzenia podlegają dozorowi technicznemu i w jaki sposób ten dozór ma przebiegać, jest określone Ustawą z dnia 21 grudnia 2000 roku o dozorze technicznym oraz szeregiem rozporządzeń, które dotyczą konkretnych grup urządzeń.

 

Dlaczego warto dołączyć do zespołu UDT?

 

Kluczowym słowem w naszej organizacji jest „bezpieczeństwo”. Odnosimy je wprost do naszych działań związanych z bezpieczną eksploatacją urządzeń technicznych, ale również staramy się przekładać je na warunki pracy i klimat organizacyjny panujący w UDT w myśl hasła „Wspieramy rozwój. Dbamy o bezpieczeństwo”. Mając świadomość dużej konkurencji na rynku pracy inżyniera, staramy się być jak najbardziej dopasowani do wymogów środowiska, w którym działamy. Z jednej strony zapewniamy atrakcyjną ścieżkę rozwoju z adekwatnym wynagrodzeniem do stopnia zaawansowania wiedzy i doświadczenia pracownika, z drugiej zaś staramy się przedstawiać atrakcyjną ofertą świadczeń płacowych i pozapłacowych dla każdego zatrudnionego. Staramy się oferować pracownikom jak najlepsze możliwości rozwoju – stawiamy na szkolenia i bardzo często umożliwiamy zdobywanie unikalnych umiejętności/kwalifikacji.

Od pierwszych dni staramy się, aby pracownik wdrożył się w zakres zadań i poznał naszą rozległą organizację możliwie szybko, jednak nie ukrywamy też, że bezpieczeństwo publiczne wymaga, aby samodzielne wykonywanie obowiązków przez inspektora w terenie było poprzedzone gruntownym przygotowaniem.

 

Jakie wartości ceni Pan sobie w swojej organizacji?

 

Firma to ludzie, których muszą łączyć wspólne cele. Aby realizować wspólne cele konieczne jest współdziałanie i współpraca. Te wartości staramy się od początku wpajać naszym pracownikom. Wymagamy też dużej samodzielności, ponieważ inspektorzy, w związku z pracą na określonym obszarze, są zobowiązani do realizacji planu pracy, ale w godzinach ustalanych indywidualnie z klientem. Bardzo wielu inspektorów ceni sobie taką niezależność, ponadto bardzo często podkreślają, że praca w UDT to interesujące zajęcie ze względu na różnorodność i dostęp do unikalnej wiedzy. Staramy się budować kulturę organizacyjną opartą nie tylko na wiedzy eksperckiej i innowacyjności, ale również etyce i pozytywnej atmosferze pracy. Ze względu na odpowiedzialność za bezpieczeństwo publiczne duży nacisk kładziemy na kwestie systematycznego kształcenia i profesjonalizm zatrudnionych osób. Praca w UDT od pracownika wymaga otwartości i ciągłej oceny ryzyka przy realizacji obowiązków – decyzja inspektora o zatrzymaniu urządzenia lub instalacji to ogromna odpowiedzialność i wymaga dużej odporności na stres czy presję czasu.

 

Kogo najchętniej zatrudniłby Pan w swojej firmie?


Jako dynamicznie rozwijająca się organizacja do pracy poszukujemy studentów i absolwentów następujących kierunków studiów: mechanika i budowa maszyn, materiałoznawstwo, energetyka, elektrotechnika, automatyka, mechatronika, metalurgia, administracja, ekonomia, prawo, informatyka, finanse. Co roku organizujemy programy stażowe dla studentów i absolwentów. Wiele osób po stażu pozostaje w naszej organizacji i mają szansę na realizację swojej kariery zawodowej w obszarze techniki i bezpieczeństwa publicznego.


Jednym z kluczowych wymogów podczas rekrutacji jest dobra wiedza merytoryczna, co często wiąże się z większym doświadczeniem zawodowym. Dlatego szukamy również profesjonalistów, ludzi z otwartą głową, którzy chcą pracować rzetelnie i jednocześnie wiedzą, że proces nauki trwa całe życie. Istotna jest dla nas otwartość na wiedzę, zaangażowanie i chęć rozwoju w wielu obszarach. Kandydaci, dla których technika jest pasją są szczególnie mile widziani.

 

Czy zatem człowiek z pokolenia Y czy Z, które wchodzi powoli na rynek pracy, będzie miał szansę na karierę w UDT?

 

Oczywiście. Staramy się naszą ofertę budować w sposób rynkowy – cały czas dopasowujemy wewnętrzne przepisy i regulacje do zmieniającego się otoczenia. W ostatnim czasie dla pracowników spoza grupy inspektorów stworzyliśmy możliwość skorzystania z tzw. homeoffice. Wkrótce do rekrutacji kandydatów do pracy będziemy wykorzystywać chatbota. Trudno nie wspomnieć o bardzo atrakcyjnej ścieżce pracownika laboratorium badawczego UDT (posiadamy laboratoria w Poznaniu, Warszawie i Krakowie) – kwalifikacje tego rodzaju są niezwykle poszukiwane na rynku pracy, a my dajemy to, co niezbędne do ich potwierdzenia, czyli doświadczenie przy badaniu bardzo różnych urządzeń i instalacji. Nasza organizacja dysponuje rozwiązaniami informatycznymi na poziomie korporacyjnym – pracownicy mogą pracować w chmurze i na urządzeniach mobilnych z dowolnego miejsca na świecie. Klienci mogą komunikować się z naszymi inspektorami za pośrednictwem elektronicznej platformy eUDT.gov.pl m.in. otrzymują decyzje podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Staramy się eliminować w ten sposób korzystanie z papieru i zwiększyć efektywność pracy. Jesteśmy w trakcie budowy kompleksowego programu propagującego wśród pracowników ekologiczne podejście i zdrowy tryb życia – na te aspekty zwracają nam uwagę właśnie młodzi pracownicy przychodzący do organizacji

 

Co Pan zatem ceni najbardziej w pracowniku?


Praca w UDT to konieczność zachowania bezstronności, obiektywizmu i transparentności. Praca ta wymaga od pracownika, by w każdej sytuacji stawiał bezpieczeństwo publiczne i obowiązujące normy i przepisy ponad interes osobisty. Uczciwość i lojalność zawodowa są konieczne, by móc pracować w UDT. Badanie techniczne, które prowadzi inspektor UDT, decyduje o tym, czy dane urządzenie może być użytkowane, czy konieczna jest modernizacja lub wymiana. Rzetelność przeprowadzenia badania jest kluczowa, by zapewnić bezpieczeństwo osobom korzystającym z urządzenia. Inspektor bierze na siebie odpowiedzialność za przeprowadzoną ocenę. Nasze dążenie do innowacyjności, wspieranie rozwoju i dbałość o bezpieczeństwo, wymaga otwartości na zmiany. Oczekujemy również zaangażowania – nasza oferta w zakresie zdobycia dodatkowych kwalifikacji, możliwości udziału w szkoleniach krajowych i zagranicznych jest naprawdę bardzo bogata. Osoba, która się zaangażuje na rzecz UDT, zyskuje trwałe podstawy (kwalifikacje) dla swojej kariery zawodowej.

 

3 najważniejsze zalety pracy inspektora dozoru to?


• Odpowiedzialność i samodzielność w działaniu
• Dostęp do nowoczesnych technologii i urządzeń wdrażanych w przemyśle
• Systematyczne podnoszenie kwalifikacji pracowników

 

Jak dostać pracę jako inspektor dozoru technicznego?

 

Rekrutacja na stanowisko inspektora dozoru technicznego prowadzona jest w centrali i oddziałach terenowych oraz biurach UDT. Od kandydatów oczekuje się wykształcenia technicznego i często doświadczenia zawodowego w obszarze przemysłu. Proces rekrutacji obejmuje rozmowy rekrutacyjne (z reguły dwie, przy czym drugie spotkanie prowadzone jest z kierownikiem działu, który będzie później przełożonym pracownika) oraz testy kompetencji. W procesie rekrutacji zwracamy szczególną uwagę na motywację kandydata do podjęcia pracy. Szukamy osób otwartych na nowe doświadczenia, ukierunkowanych na realizację ambitnych celów, otwartych na zdobywanie wiedzy, potrafiących budować dobre relacje z klientem, umiejących współpracować w zespole, w przypadku stanowisk technicznych wymagany jest stan zdrowia pozwalający na pracę na wysokości. W przypadku znalezienia właściwego kandydata oferujemy bardzo ciekawą pracę, pełną wyzwań i satysfakcji, stabilne warunki zatrudnienia, czytelne warunki wynagradzania i szereg dodatkowych korzyści, a przede wszystkim pozytywną atmosferę pracy i profesjonalne podejście ze strony współpracowników i przełożonych, w szczególności do pracowników rozpoczynających pracę.

 

W UDT pracuje ponad 1 800 pracowników:


• 1 300 inżynierów,
• 500 ekspertów jednostki notyfikowanej,
• 450 szkoleniowców,
• 300 rzeczoznawców i ekspertów,
• 200 audytorów.

Więcej artykułów "Budownictwo"

Polecane oferty

  • Koordynator / Koordynatorka Transakcji - Dział Reprezentacji Najemcy

    Colliers Poland sp. z o.o.   Kraków, ul. Pawia 18a    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Zakres obowiązków: Koordynowanie / wspieranie procesów transakcyjnych, w tym m.in.: kontakt i spotkania z klientami w procesie reprezentacji najemcy, zbieranie ofert od właścicieli nieruchomości, przygotowywanie porównań / analiz ofert dla klientów; Kontaktowanie się z najemcami,...
  • Project Manager (fit-out) Dział Define

    Colliers Poland sp. z o.o.   Poznań, ul. Roosevelta 22    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Opis stanowiska: Jednym z najszybciej rozwijających się zespołów w Colliers jest Define – zespół architektów, badaczy, kosztorysantów, kierowników projektów, projektantów instalacji oraz wielu innych specjalistów. Do części związanej z realizacją projektów fit-out poszukujemy...
  • Pracownik ogólnobudowlany

    Colliers Poland sp. z o.o.   Warszawa, ul. Pańska 97    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa zlecenie  pełny etat
    4 dni
    Opis stanowiska: Szukamy osób o różnych specjalizacjach (glazurnik, malarz, zabudowy GK, sufity systemowe, prace wykończeniowe); Praca dostępna również dla 2-3 osobowych brygad.
  • Asystent / Asystentka w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych

    Colliers Poland sp. z o.o.   Warszawa, ul. Pańska 97    praca hybrydowa / stacjonarna
    asystent  pełny etat
    4 dni
    Twój zakres obowiązków: wspieranie pracy administracyjnej działu, w tym m.in.: przygotowywanie case study, materiałów informacyjnych oraz innych dokumentów, wykorzystywanych w pracy z klientem wewnętrznym i zewnętrznym; przygotowywanie prezentacji w programie PowerPoint (sprzedażowych,...
  • Kierownik ds. Budowy Dróg

    Nowak-Mosty Sp. z o.o.   małopolskie    praca mobilna
    kierownik/koordynator  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Nadzór i kierowanie robotami drogowymi zgodnie z projektem i obowiązującymi przepisami. Koordynacja pracy zespołu oraz podwykonawców. Monitorowanie i optymalizacja harmonogramu prac. Analiza dokumentacji technicznej i prowadzenie rozliczeń. Opracowywanie budżetu i dokumentacji powykonawczej.
  • Kierownik budowy mostów

    Nowak-Mosty Sp. z o.o.   małopolskie    praca mobilna
    kierownik/koordynator  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zarządzanie i nadzorowanie budowy w zgodności z prawem oraz projektami. Kontrola nad harmonogramem prac, planami rzeczowymi i finansowymi. Koordynacja działań zespołu i podwykonawców. Optymalizacja wykorzystania technologii i materiałów. Analiza technicznej dokumentacji projektowej. Nadzór...

Najnowsze artykuły

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu

– Aby budować dojrzałą strategię HR, warto spojrzeć na zatrudnienie jako cykl życia pracownika (Employee Lifecycle), który – podobnie jak w marketingu czy sprzedaży – można planować, mierzyć i optymalizować – tłumaczy Agnieszka Ciećwierz. Specjalistka ds. HR wskazuje, jakie działania powinny podjąć firmy na każdym etapie tego cyklu, by lepiej wykorzystać potencjał swojej kadry.

Dysleksja – czy zmniejsza szanse na rynku pracy?

Dysleksja – czy zmniejsza szanse na rynku pracy?

– O ile w edukacji są procedury wsparcia, to w środowisku zawodowym wszystko zależy od dobrej woli pracodawcy – zauważa specjalistka pracująca z osobami z dysleksją Urszula Grzegorczyk. Zmiana postrzegania dyslektyków na rynku pracy jest pilnie potrzebna. – Wielu otwarcie mówi o swojej dysleksji. Nie chcą biernie czekać, aż „system sam się zmieni” – podkreśla pedagog Michalina Ignaciuk.

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Publiczne pochwały często krępują nas bardziej niż krytyka. Nie potrafimy przyjmować komplementów ani w życiu prywatnym, ani w zawodowym. Zaprzeczamy im, bagatelizujemy je lub bronimy się, zakładając, że stoi za nimi jakiś interes. Jak dawać komplementy i na nie reagować tłumaczą eksperci ds. wizerunku i etykiety – Ewa Brok, Dorota Szcześniak-Kosiorek i Leszek Leopold Kazimierski.

Quiet hiring – czym jest? Czy ciche zatrudnianie to nowy trend HR?

Quiet hiring – czym jest? Czy ciche zatrudnianie to nowy trend HR?

Quiet hiring ma być odpowiedzią na rosnące braki specjalistów na rynku pracy. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest wsparcie rozwoju własnych pracowników. – To też ważne z punktu widzenia zastępowania pracy ludzkiej przez sztuczną inteligencję. Jeżeli wyposażymy pracowników w umiejętność pracy z nią, unikniemy zwolnień – komentuje ekspert rynku pracy Krzysztof Inglot.

Praca po archeologii – perspektywy, zarobki

Praca po archeologii – perspektywy, zarobki

Wielu wyobraża sobie, że praca archeologa podobna jest do przygód Indiany Jonesa lub odkrywania sekretów egipskich mumii. A jak wygląda rzeczywista ścieżka kariery absolwenta studiów archeologicznych? Praca w zawodzie archeologa może oznaczać dalekie wyprawy i udział w wykopaliskach, ale też pracę w archiwum z tonami dokumentów czy prowadzenie badań w laboratorium.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379