Praca.pl Poradniki Aktualnosci
Nudzisz się? Zmień pracę!

Nudzisz się? Zmień pracę!

 
Nudzisz się? Zmień pracę!
Aż 21% Amerykanów nudzi się w pracy. W ankiecie przeprowadzonej przez serwis salary.com nuda znalazła się na czwartym miejscu wśród powodów zmiany pracy. Amerykanie, podobnie jak Polacy zmieniają jednak pracę głównie z powodów finansowych. Z badań przeprowadzonych w Polsce przez Advisory Group TEST HR wynika, że dla 45% respondentów poszukiwanie lepszego wynagrodzenia było głównym czynnikiem, który motywował do zmiany pracy. Na dalszych miejscach znalazły się: chęć wyjazdu za granicę (23,44%), a zaraz potem powody osobiste (18,55%). Złe relacje z przełożonymi, nadmiar obowiązków oraz złe warunki pracy znalazły się na końcu listy powodów, które skłaniają Polaków do zmiany zajęcia. Niestety, w badaniach prowadzonych w Polsce nie pytano o to, czy nuda w pracy jest wystarczającym powodem do jej zmiany. Faktem jest natomiast, że ten stan ducha dopada wiele osób, choć z różnym natężeniem. Nudzący się pracownicy przynoszą straty dla firm, które płacą za nieprzepracowane godziny. Ponadto osoba, która demonstruje swoje znudzenie, demotywuje pozostałych pracowników. Pracownicy, którym praca nie sprawia satysfakcji często, surfują po Internecie i szukają tam nowego zajęcia. Tzw. cyberlenistwo polega na przeglądaniu stron internetowych, rozmowach za pośrednictwem komunikatorów itp. Według agencji Reuters 60% amerykańskich pracowników traci na „surfowanie” w sieci nawet do 1,5 godz. dziennie. W badaniach przeprowadzonych w Polsce przez firmę Gemius S.A, do „ceberlenistwa” przyznaje się 93% pracowników, ale tylko 24% z nich uważa to za niewłaściwe.
Więcej artykułów "Aktualnosci"

Najnowsze artykuły

Wczasy pod gruszą – zasady, warunki, kwota, wniosek

Wczasy pod gruszą – zasady, warunki, kwota, wniosek

Wynagrodzenie za urlop to nie wszystko! Pracownicy mogą również otrzymać dofinansowanie do wypoczynku z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, czyli popularne „wczasy pod gruszą”. Te, choć brzmią jak relikt przeszłości, nadal są powszechne w wielu firmach. Powszechnie bywają także mylone ze świadczeniem urlopowym. Czym różnią się obie formy dofinansowania i jak z nich skorzystać?

List motywacyjny – schemat i struktura

List motywacyjny – schemat i struktura

Nie jest już tak często stosowany jak niegdyś, jednak list motywacyjny pozostaje jednym z podstawowych dokumentów rekrutacyjnych i warto umieć go napisać. Co więcej, gdy o stanowisko walczą kandydaci o zbliżonych kwalifikacjach, to właśnie ciekawy list może przesądzić o sukcesie w rekrutacji. Sprawdź, co powinno znaleźć się w każdym akapicie listu motywacyjnego oraz uniknij typowych błędów.

Kłamanie w CV – co grozi za kłamstwo w CV?

Kłamanie w CV – co grozi za kłamstwo w CV?

Podczas przeglądania ogłoszeń nagle udało Ci się trafić na jedną lub kilka propozycji, które wydają się być dla Ciebie idealne. Jest tylko jedna przeszkoda. Wskazane przez pracodawców wymagania są wyższe niż Twoje kwalifikacje. Stajesz przed dylematem – czy dopuścić się kłamstwa w CV? Badania pokazują, że wiele osób w takim przypadku wybierze oszustwo, ignorując grożące za nie konsekwencje.

Praca sezonowa – definicja, podatki, umowa

Praca sezonowa – definicja, podatki, umowa

Dla jednych lato oznacza urlop i wypoczynek, dla innych to okres wzmożonej aktywności zawodowej. Wielu Polaków wykorzystuje gorące miesiace na podreperowanie domowego budżetu w ramach pracy sezonowej: przy zbiorach owoców i warzyw, żniwach, a także w obsłudze turystycznej i gastronomicznej. Zanim zatrudnisz się sezonowo, poznaj swoje prawa pracownicze oraz obowiązki podatkowe.

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.