Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Zarządzanie stresem w pracy, czyli jak sobie radzić w trudnych sytuacjach

Zarządzanie stresem w pracy, czyli jak sobie radzić w trudnych sytuacjach

 
Zarządzanie stresem w pracy, czyli jak sobie radzić w trudnych sytuacjach

Strategie radzenia sobie ze stresem

 

Większość Polaków odczuwa stres związany z pracą. Nawet jeśli lubimy to, co robimy, musimy liczyć się z nerwowymi sytuacjami. Nadmierny stres nie wpływa dobrze na stan zdrowia. Może obniżać efektywność. Niestety część z nas zapomina, że ze stresem można walczyć. Są pewne techniki, które pozwalają zapanować nad nerwami, dzięki czemu jesteśmy spokojniejsi, szybciej i lepiej wykonujemy obowiązki. Ma to także wpływ na atmosferę w firmie. Jak zatem radzić sobie w trudnych sytuacjach?

 

Sposoby walki ze stresem

 

Aby umiejętnie zarządzać stresem, warto rozpoznać czynniki, które mają na nas negatywny wpływ. Mogą to być natłok obowiązków, presja czasu, zła atmosfera w grupie. Takie rzeczy potrafią skutecznie zdenerwować nawet najspokojniejszego człowieka. Jeśli zatem czujemy, że mamy zbyt dużo zadań i zwyczajnie przestajemy nad nimi panować, trzeba porozmawiać z przełożonym i nakreślić sytuacje. Warto jednak podejść do tej kwestii rzeczowo, bez zbędnych emocji. Zatrzymywanie w sobie negatywnych uczuć nie jest receptą na sukces w walce ze stresem.

 

Techniki walki ze stresem

 

Dobra strategia radzenia sobie ze stresem pozwala pracownikom poprawnie reagować oraz wypełniać swoje zadania. Aby móc walczyć ze zdenerwowaniem, trzeba na początku odnaleźć jego źródło. Wielu pracodawców decyduje się na przeprowadzenie specjalnych badań. Podwładni mają wtedy odpowiedzieć na kilkanaście pytań dotyczących stresujących sytuacji w pracy. Pomaga to wprowadzić politykę interwencyjną, dzięki której zniwelowane będą czynniki stresogenne.

Obecnie coraz więcej firm decyduje się na chillout room w miejscu pracy, czyli specjalnego pokoju do relaksu, z którego może skorzystać każdy pracownik. Pomieszczenie to jest specjalnie urządzone, nie słychać w nim szumu drukarek czy głośnych rozmów kolegi zza biurka. W momentach silnego napięcia warto skorzystać z chillout roomu, co pozwoli wyciszyć się i zapanować nad emocjami.

 

Sposobów walki ze stresem jest bardzo dużo. Nie każda strategia będzie bowiem odpowiadała wszystkim podwładnym. Dlatego przełożony, wraz z działem HR, musi prowadzić specjalną kampanię doszkalającą, która będzie informować o negatywnych skutkach stresu.

 

Radzenie sobie ze stresem - szkolenie

 

Coraz częściej przeprowadzane są specjalne szkolenia, które uczą pracowników, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Takie zajęcia są w większości przypadków prowadzone przez psychologów, którzy znają wiele technik zarządzania stresem. Dla podwładnych może to być świetna okazja do tego, aby nauczyć się rozpoznawać czynniki mające negatywny wpływ na zdrowie psychiczne.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Młodszy Inżynier Symulacji Manufacturing Engineering

    GEDIA Poland Sp.z.o.o.   Nowa Sól    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Twój zakres obowiązków Tworzenie i analiza symulacji procesów spawania, zgrzewania oraz innych metod łączenia w branży automotive, wykorzystując oprogramowanie Siemens Process Simulate; Modelowanie pracy robotów, analiza wykonalności oraz weryfikacja poprawności procesu produkcyjnego...
  • REMONDIS Sp. z o.o. - Warszawa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    Główne obowiązki: Implementacja i rozwój systemów informatycznych usprawniających procesy biznesowe; Zarządzanie bazami danych oraz ich optymalizacja; Instalacja, konfiguracja i administracja systemami IT; Opracowywanie dokumentacji technicznej oraz użytkowej; Analiza problemów technicznych...
  • Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta

    Vetlab Sp. z o.o.   Warszawa, al. Krakowska 110    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    Zakres obowiązków: przyjmowanie materiału do badań, wprowadzanie zleceń badań do programu laboratoryjnego, telefoniczna i osobista obsługa klientów, zamawianie i przygotowanie przesyłek kurierskich, prowadzenie spraw biurowych.
  • Specjalista ds. zakupów

    GEDIA Poland Sp.z.o.o.   Nowa Sól    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    Twoje obowiązki Realizacja zakupów zgodnie z zapotrzebowaniem oraz ustalonymi procedurami; Kontrola planowania i realizacji zamówień; Prowadzenie dokumentacji zakupowej; Utrzymywanie bieżących kontaktów z ustalonymi dostawcami; Adresaci oferty i potrzebne kompetencje: Wykształcenie wyższe...
  • Kierowca Autobusu

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź naszą polską stronę internetową: https://www.vgbreitenbach.pl Prowadzenie autobusu na liniach, ze sprzedażą biletów. Zakres obowiązków: Przewóz osób na trasach miejskich i podmiejskich na terenie Niemiec. Sprzedaż biletów. Kontrola pojazdu przed...
  • Młodszy Prawnik

    Legal House poland sp z o.o.   Warszawa, Mokotów    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 godz.
    Opis stanowiska: Obsługa prawna spółki (udzielanie bieżącego wsparcia prawnego dla różnych działów spółki, opracowywanie i opiniowanie dokumentów wewnętrznych, w tym regulaminów, procedur oraz polityk spółki, weryfikacja zgodności działań spółki z obowiązującymi przepisami...

Najnowsze artykuły

5 porad, jak napisać list motywacyjny na staż i praktyki

5 porad, jak napisać list motywacyjny na staż i praktyki

Napisanie listu motywacyjnego bywa problematyczne i dla osób stawiających dopiero pierwsze kroki na rynku pracy, i dla ekspertów z wieloletnim doświadczeniem. Nie każdy kandydat dysponujący cennymi umiejętnościami umie o nich opowiedzieć w sposób atrakcyjny – w końcu nie każdy rodzi się pisarzem i marketingowcem. Oto 5 przydatnych wskazówek, które pomogą w przygotowaniu dobrego dokumentu.

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Publiczne pochwały często krępują nas bardziej niż krytyka. Nie potrafimy przyjmować komplementów ani w życiu prywatnym, ani w zawodowym. Zaprzeczamy im, bagatelizujemy je lub bronimy się, zakładając, że stoi za nimi jakiś interes. Jak dawać komplementy i na nie reagować tłumaczą eksperci ds. wizerunku i etykiety – Ewa Brok, Dorota Szcześniak-Kosiorek i Leszek Leopold Kazimierski.

Storytelling w marketingu

Storytelling w marketingu

Wiele osób nie ma problemu z zapamiętaniem fabuły filmu lub książki, ale treść podręcznika albo instrukcja obsługi wylatują im z głowy niemal natychmiast po przeczytaniu. Mechanizmy poznawcze bazujące na tym, że zapamiętujemy lepiej to, co nas osobiście angażuje, budzi emocje oraz jest przedstawione w formie osobowej, z bohaterami i wydarzeniami, wykorzystuje storytelling marketing.

Epidemia samotności w pracy – co oznacza i czy można z nią walczyć?

Epidemia samotności w pracy – co oznacza i czy można z nią walczyć?

Uczestniczą w spotkaniach, ale nie mają z kim porozmawiać. Spędzają cały dzień obok innych osób, lecz czują się bardziej samotni niż kiedykolwiek. Dlaczego? Skąd coraz powszechniejsze poczucie wyalienowania w pracy? – Samotność nie jest jedynie brakiem kontaktów społecznych, ale też subiektywnym odczuciem braku bliskości i wsparcia emocjonalnego – podkreśla psycholog Patrycja Modzelewska. 

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu

– Aby budować dojrzałą strategię HR, warto spojrzeć na zatrudnienie jako cykl życia pracownika (Employee Lifecycle), który – podobnie jak w marketingu czy sprzedaży – można planować, mierzyć i optymalizować – tłumaczy Agnieszka Ciećwierz. Specjalistka ds. HR wskazuje, jakie działania powinny podjąć firmy na każdym etapie tego cyklu, by lepiej wykorzystać potencjał swojej kadry.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379