Wiele ludzi korzysta z różnych dostępnych środków, by znaleźć miłość. Speed dating (szybkie randki), aplikacje internetowe lub umawianie się na spotkania towarzyskie za pośrednictwem znajomych. Czy w dobie internetu i takich możliwości warto jeszcze zakładać biuro matrymonialne?
Jak założyć biuro matrymonialne?
Założenie biura od strony formalnej wymaga rejestracji działalności, ale także dopasowania jej charakteru do aktualnych przepisów prawa. Warto zasięgnąć porady prawnej przy tworzeniu regulaminu biura – przede wszystkim jeśli chodzi o zbieranie i przetwarzanie danych osobowych, ale także w sprawie innych aspektów funkcjonowania firmy, jej regulaminu.
Konieczne jest uruchomienie odpowiedniego portalu internetowego, na którym będą mogły rejestrować się osoby chcące przeglądać ogłoszenia matrymonialne oraz umieszczać własne anonse. Trzeba więc znaleźć odpowiednią firmę, która stworzy portal, ale także będzie dbała o jego prowadzenie i ulepszanie.
Przewagą biur matrymonialnych nad innymi zorganizowanymi sposobami poszukiwania partnerów jest fakt, iż posiadają one także lokalne placówki, w których prowadzący mogą spotkać się bezpośrednio z klientami, poznać ich potrzeby, porozmawiać. Warto zainwestować w takie miejsce, które zapewni odwiedzającym dyskrecję i pozwoli im swobodnie korzystać z usług biura.
Ważne jest także zatrudnienie wykwalifikowanej kadry – współpraca z psychologami, seksuologami, coachami jest jak najbardziej wskazana. Jednocześnie osoby odpowiadające za kontakt z klientami powinny cechować się dobrą opinią i zaufaniem, być komunikatywne, empatyczne, mieć wysoko rozwiniętą umiejętność słuchania drugiego człowieka.
Osoby zastanawiające się, jak napisać dobry biznesplan takiego przedsięwzięcia, nie powinny pomijać powyższych punktów.
Jak działa biuro matrymonialne?
Biuro matrymonialne funkcjonuje na bardzo prostych zasadach. Osoby chcące znaleźć partnerkę lub partnera zgłaszają się albo przez formularz online, albo osobiście. Wybierają pakiety proponowane przez daną firmę, dokonują opłaty i mogą rozpocząć poszukiwania.
Za co płaci się biurom? Za liczbę miesięcy członkostwa (korzystania z usług), za możliwość przeglądania konkretnych ofert, rozbudowywania własnego profilu np. o większą liczbę fotografii. Dodatkowo oferowane są także usługi takie jak rozmowa z psychologiem, porady od specjalistów itp.
Przede wszystkim firma musi jednak kierować się dwoma głównymi zasadami – jedną jest całkowita dyskrecja (chyba, że ktoś życzy sobie np. otwartej publikacji profilu), drugą dopasowanie kandydatów – sylwetek pań lub panów do oczekiwań klientów (i odwrotnie).
Konkurencja na rynku – jak wygląda?
Na rynku funkcjonują różne biura matrymonialne. Niektóre są dostępne dla wszystkich – to znaczy ogłoszenia można dodawać oraz przeglądać w różnych grupach: dla pań, dla panów, dla seniorów, w konkretnych przedziałach wiekowych itd. Istnieją także biura, które funkcjonują wyłącznie w oparciu o jedną specyficzną grupę klientów – np. biuro matrymonialne dla bogatych.
Biuro matrymonialne – gdzie i jak szukać klientów?
W przypadku działań promocyjnych jednym z ważniejszych elementów jest odpowiednio przygotowana strona internetowa. Oprócz podstron z ogłoszeniami warto zainwestować w takie segmenty jak poradniki, blogi, opinie osób, którym udało znaleźć się partnera dzięki działalności biura. Warto także reklamować się na podobnych tematycznie wydarzeniach, jak spotkania dla singli, szybkie randki.
Oczywiście warto zadbać o pozycjonowanie swojej strony internetowej, by osoby poszukujące miłości miały do portalu łatwy i szybki dostęp.