SEO – Search Engine Optimization – to działania związane z poprawą widoczności danej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania przeglądarek internetowych. Składają się na nią dwie główne gałęzie – poprawa techniki strony (treści, kodów itd.) oraz pozyskiwanie linków.
Jak założyć agencje SEO?
Ze względu na to, że większość przedsiębiorstw na rynku ma swoje portale i coraz świadomiej dba o ich widoczność, pozycjonowanie stron internetowych staje się łakomym kąskiem dla osób szukających pomysłów na nowy biznes.
Nie ma tu skomplikowanych procedur: szczegółowy biznesplan, wybór formy prawnej prowadzonej działalności, założenie firmy, wybór opodatkowania i prowadzenie księgowości.
Agencja SEO może początkowo funkcjonować jako jednoosobowa działalność gospodarcza, którą następnie przekształci się w prężnie działającą agencję interaktywną z pracownikami z zakresu nie tylko pozycjonowania, ale i tworzenia stron internetowych, planowania kampanii, tworzenia analiz internetowych itp.
Kto może założyć agencję SEO?
Optymalizacja strony wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy, a także sprzętu. Dobrej jakości komputer, szybkie łącze internetowe to podstawy, by taką działalność rozpocząć.
Jeżeli chodzi o zaplecze teoretyczne, to na rynku bardzo wiele jest kursów i szkoleń z zakresu pozycjonowania stron internetowych i dziedzin pobocznych. Równie dobrze można też korzystać z materiałów dostępnych online. Niezaprzeczalnie – by prowadzić własną agencję i przyjmować zlecenia, niezbędne jest posiadanie odpowiedniego doświadczenia i wiedzy.
Agencja SEO – czy to się opłaca?
Działania z zakresu SEO nie wymagają większych nakładów finansowych. Jednorazowo wyposażone biuro może przynosić zyski przez dłuższy okres. Ceny za usługi najlepszych agencji SEO zaczynają się od kilkuset złotych, a osiągają poziom nawet do 1500 zł (w zależności od zakresu prac). Istotną kwestią wpływającą na zarobki agencji jest więc liczba zleceń, które może prowadzić jeden pozycjoner.
Jak pozyskać klienta?
Osoba, chcąca prowadzić agencję SEO, musi sama mieć odpowiednio zachęcającą witrynę. Ważne jest też, by móc poszczycić się jakimiś osiągnięciami – klientami, którzy mają wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi słowami kluczowymi.
Warto analizować działania konkurencji, sprawdzić, czym oni się wyróżniają, i czym można by zainteresować klientów.