Reklama niezmiennie jest dźwignią handlu. Aby przynosiła efekty, musi spełniać szereg warunków, być dopasowana do grupy docelowej, chwytliwa, oryginalna, zaskakująca. Coraz trudniej przykuć uwagę klienta i zatrzymać ją choćby na chwilę. Reklama DOOH to nowoczesne rozwiązanie, które przynosi efekty. Na czym polega? Gdzie się sprawdza?
Reklama DOOH: co to jest?
Akronim DOOH oznacza z ang. digital out of home advertising i jest rozwinięciem OOH, czyli out of home advertising. OOH to taki rodzaj reklamy, który dociera do potencjalnych klientów, gdy wychodzą z domu – w przestrzeni miejskiej, gdy jadą autem, autobusem itd.
Out of home advertising jest dobrze znaną i powszechną formą komunikatów. Z reklamą zewnętrzną, chcąc nie chcąc, spotykamy się na co dzień. To wszelkiego rodzaju ulotki, billboardy, reklamy wielkoformatowe przy autostradach i na budynkach. Takiej reklamy nie da się wyłączyć kliknięciem myszki czy przełączając na inny kanał radia lub telewizji.
DOOH to ulepszona wersja OOH, nowoczesna reklama zewnętrzna. Digital outdoor poszerza możliwości tradycyjnej reklamy. Coraz częściej drukowane plakaty w witrynach sklepowych są zastępowane monitorami LED, które wyświetlają sekwencję treści, spoty reklamowe, zdjęcia. Mogą one mieć różne formy, w tym wideo.
Reklama DOOH: cele
Kampania reklamowa bazująca na cyfrowych nośnikach umieszczonych w przestrzeni miejskiej to przede wszystkim podanie komunikatu w atrakcyjnej formie, wtopionej w otoczenie. Nowoczesne ekrany LED pozwalają na wyświetlanie ruchomych treści w świetnej jakości. Co więcej, można je automatycznie dopasowywać do miejsca, pory dnia, pogody.
Np. ekran wyświetla inne treści rano, gdy konsumenci spieszą się do pracy i inne po południu, gdy wracają do domu. Może też przetwarzać informacje dotyczące pogody i dostosowywać przekaz do tego, czy aktualnie świeci słońce, czy pada deszcz.
DOOH reklama: zalety
Przede wszystkim reklama DOOH przykuwa uwagę. Dużych rozmiarów nośnik cyfrowy umieszczony np. przy ruchliwej ulicy w centrum miasta, citylight czy też ekran LED na przystanku autobusowym, dworcu albo w komunikacji miejskiej pozwalają dotrzeć z komunikatem do ogromnej liczby potencjalnych klientów.
Przyszłości DOOH, reklamy zewnętrznej można upatrywać w połączeniu jej z innymi nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, które pozwalają mierzyć skuteczność przekazu, elastycznie dopasowywać go do grupy docelowej. Reklamy są wyświetlane w konkretnym miejscu, a agencja marketingowa może w prosty sposób zarządzać treścią. Bez drukowania wielkoformatowych plakatów czy tysięcy ulotek.