Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Omnichannel marketing: co to jest? Zastosowanie

Omnichannel marketing: co to jest? Zastosowanie

 
Omnichannel marketing: co to jest? Zastosowanie

Jest wiele strategii sprzedaży i promowania własnej marki. Te najbardziej skuteczne uwzględniają fakt, że dzięki rozwojowi nowych technologii kontakt z klientem jest coraz bardziej interaktywny. Poznaj omnichannel marketing, strategię reklamową, która idzie z duchem czasu.

 

Omnichannel marketing: definicja

 

Omnichannel marketing, podobnie jak multichannel marketing, wykorzystuje różnorodne kanały komunikacji z klientem. Od prostego marketingu wielokanałowego różni go jednak to, że w wersji omnichannel marka towarzyszy klientowi nie tylko za pośrednictwem różnych urządzeń z dostępem do internetu, ale także wówczas, gdy konsument pozostaje offline.

 

Omnichannel marketing stanowi zatem spójną strategię, obejmującą wszystkie działania promocyjne firmy. Przykładem omnichannel marketingu jest więc posiłkowanie się aplikacjami na smartfona w czasie dokonywania zakupów w stacjonarnym sklepie – na przykład po to, by skorzystać z promocji czy dowiedzieć się o rozszerzeniu oferty. Inny przykład – zintegrowany system pozwalający np. dodawać produkty do koszyka na jednym urządzeniu, a po jakimś czasie dokonywać płatności na innym.

 

Omnichannel marketing: zastosowanie

 

Jest to strategia sprzedażowa, która ma bardzo szerokie zastosowanie. Korzystają z niej powszechnie na przykład:

  • marki odzieżowe – dokonywanie zakupów i zwrotów licznymi kanałami,
  • banki – przez połączenie tradycyjnych usług z bankowością internetową i mobilną,
  • supermarkety – połączenie wizyt w sklepach, zamawiania produktów online, korzystania z promocji dzięki kodom na urządzeniach mobilnych itp.

 

Omnichannel marketing wykorzystuje fakt, że współczesny konsument jest przyzwyczajony do jednoczesnego funkcjonowania w świecie wirtualnym i rzeczywistym oraz nie rozgranicza obu tych doświadczeń. Strategia reklamowa firmy typu omnichannel wychodzi naprzeciw potrzebie posiadania dostępu do oferty na wyciągnięcie ręki, niezależnie od tego, gdzie akurat znajduje się klient – w sklepie, w podróży, na własnej kanapie.

 

Omnichannel marketing: zalety

 

Zarządzanie relacjami z klientem typu omnichannel buduje zaufanie do marki i przyczynia się do zwiększenia liczby klientów, co ma wpływ na wyniki sprzedaży.

 

Omnichannel marketing świadczy również o tym, że przedsiębiorstwo jest dobrze zarządzane, realizuje przemyślaną strategię, umie dostosowywać się do potrzeb rynku i realizować długofalowe projekty – a to z kolei poprawia relacje z klientem biznesowym i pozwala na wypracowanie stabilnej pozycji na rynku.

 

Omnichannel marketing świetnie daje się łączyć z innymi strategiami rozwoju sprzedaży, takimi jak influencer marketing czy social media marketing.

  

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Specjalista / Specjalistka ds. administracyjnych i rozliczeń

    REMONDIS Sp. z o.o. Dział Odpadów Specjalnych   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Twój dzień pracy będzie składał się z: obsługi systemu informatycznego funkcjonującego w Spółce; fakturowania; raportowania; prowadzenia dokumentacji; obsługi klienta na podstawie otrzymanych zamówień;
  • Symfonia Sp. z o.o.
    specjalista mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online
    3 godz.
    Cel stanowiska: Poszukujemy specjalisty do zespołu zajmującego się wewnętrznymi aplikacjami i systemami, głównie odpowiedzialnego za system ERP obejmujący finanse i księgowość oraz zarządzanie handlem. Kandydat powinien posiadać doświadczenie jako Projektant - Programista lub...
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    specjalista mid / junior / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online
    4 godz.
    Twój zakres obowiązków: nadzór nad robotami budowlano - wykończeniowymi, nadzór, koordynacja i organizacja prac podwykonawców, oraz sił własnych, udział w procesach koordynacyjnych prac projektowych i prefabrykacji budynków modułowych w Zakładzie Produkcyjnym; opracowywanie dokumentów...
  • Magazynier

    Aptiv   Gdańsk    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  pełny etat
    5 godz.
    Twoja rola: Będziesz odpowiadać za obsługę magazynu firmy produkcyjnej. Twoje obowiązki będą obejmować m.in.: dbałość o płynne działanie magazynu firmy produkcyjnej; zależnie od przypisania do zespołu: obsługę przyjęcia materiału, jego wydawanie na produkcję, transport...
  • Kierowca na trasach międzynarodowych C+E

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   8 000 - 10 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Poszukujemy pracowników na stanowisko kierowcy kat. C+E na kierunki IT,DE,B,NL,FR,LU,DK i powroty do siedziby firmy.
  • Lekarz dentysta

    specjalista mid / senior / ekspert  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Do naszej nowo otwieranej, 7-gabinetowej Kliniki Stomatologicznej ESTEDENT w Ełku poszukujemy lekarzy dentystów zajmujących się: Stomatologią zachowawczą; Endodoncją; Protetyką; Implantoprotetyką; Pedodoncją; Ortodoncją; Chirurgią;

Najnowsze artykuły

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy

Europeistyka kojarzy się z kulturoznawstwem, w rzeczywistości są to studia interdyscyplinarne stworzone z myślą o osobach, które interesują zagadnienia związane z aktualną sceną polityczną Europy, współpracą regionalną w ramach partnerstwa z krajami UE czy wykorzystaniem unijnych funduszy. W Dzień Europy pytamy: jaka praca czeka obecnie na absolwentów europeistyki? Czy warto ją sudiować?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379