Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Omnichannel marketing: co to jest? Zastosowanie

Omnichannel marketing: co to jest? Zastosowanie

 
Omnichannel marketing: co to jest? Zastosowanie

Jest wiele strategii sprzedaży i promowania własnej marki. Te najbardziej skuteczne uwzględniają fakt, że dzięki rozwojowi nowych technologii kontakt z klientem jest coraz bardziej interaktywny. Poznaj omnichannel marketing, strategię reklamową, która idzie z duchem czasu.

 

Omnichannel marketing: definicja

 

Omnichannel marketing, podobnie jak multichannel marketing, wykorzystuje różnorodne kanały komunikacji z klientem. Od prostego marketingu wielokanałowego różni go jednak to, że w wersji omnichannel marka towarzyszy klientowi nie tylko za pośrednictwem różnych urządzeń z dostępem do internetu, ale także wówczas, gdy konsument pozostaje offline.

 

Omnichannel marketing stanowi zatem spójną strategię, obejmującą wszystkie działania promocyjne firmy. Przykładem omnichannel marketingu jest więc posiłkowanie się aplikacjami na smartfona w czasie dokonywania zakupów w stacjonarnym sklepie – na przykład po to, by skorzystać z promocji czy dowiedzieć się o rozszerzeniu oferty. Inny przykład – zintegrowany system pozwalający np. dodawać produkty do koszyka na jednym urządzeniu, a po jakimś czasie dokonywać płatności na innym.

 

Omnichannel marketing: zastosowanie

 

Jest to strategia sprzedażowa, która ma bardzo szerokie zastosowanie. Korzystają z niej powszechnie na przykład:

  • marki odzieżowe – dokonywanie zakupów i zwrotów licznymi kanałami,
  • banki – przez połączenie tradycyjnych usług z bankowością internetową i mobilną,
  • supermarkety – połączenie wizyt w sklepach, zamawiania produktów online, korzystania z promocji dzięki kodom na urządzeniach mobilnych itp.

 

Omnichannel marketing wykorzystuje fakt, że współczesny konsument jest przyzwyczajony do jednoczesnego funkcjonowania w świecie wirtualnym i rzeczywistym oraz nie rozgranicza obu tych doświadczeń. Strategia reklamowa firmy typu omnichannel wychodzi naprzeciw potrzebie posiadania dostępu do oferty na wyciągnięcie ręki, niezależnie od tego, gdzie akurat znajduje się klient – w sklepie, w podróży, na własnej kanapie.

 

Omnichannel marketing: zalety

 

Zarządzanie relacjami z klientem typu omnichannel buduje zaufanie do marki i przyczynia się do zwiększenia liczby klientów, co ma wpływ na wyniki sprzedaży.

 

Omnichannel marketing świadczy również o tym, że przedsiębiorstwo jest dobrze zarządzane, realizuje przemyślaną strategię, umie dostosowywać się do potrzeb rynku i realizować długofalowe projekty – a to z kolei poprawia relacje z klientem biznesowym i pozwala na wypracowanie stabilnej pozycji na rynku.

 

Omnichannel marketing świetnie daje się łączyć z innymi strategiami rozwoju sprzedaży, takimi jak influencer marketing czy social media marketing.

  

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?