Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Omnichannel marketing: co to jest? Zastosowanie

Omnichannel marketing: co to jest? Zastosowanie

 
Omnichannel marketing: co to jest? Zastosowanie

Jest wiele strategii sprzedaży i promowania własnej marki. Te najbardziej skuteczne uwzględniają fakt, że dzięki rozwojowi nowych technologii kontakt z klientem jest coraz bardziej interaktywny. Poznaj omnichannel marketing, strategię reklamową, która idzie z duchem czasu.

 

Omnichannel marketing: definicja

 

Omnichannel marketing, podobnie jak multichannel marketing, wykorzystuje różnorodne kanały komunikacji z klientem. Od prostego marketingu wielokanałowego różni go jednak to, że w wersji omnichannel marka towarzyszy klientowi nie tylko za pośrednictwem różnych urządzeń z dostępem do internetu, ale także wówczas, gdy konsument pozostaje offline.

 

Omnichannel marketing stanowi zatem spójną strategię, obejmującą wszystkie działania promocyjne firmy. Przykładem omnichannel marketingu jest więc posiłkowanie się aplikacjami na smartfona w czasie dokonywania zakupów w stacjonarnym sklepie – na przykład po to, by skorzystać z promocji czy dowiedzieć się o rozszerzeniu oferty. Inny przykład – zintegrowany system pozwalający np. dodawać produkty do koszyka na jednym urządzeniu, a po jakimś czasie dokonywać płatności na innym.

 

Omnichannel marketing: zastosowanie

 

Jest to strategia sprzedażowa, która ma bardzo szerokie zastosowanie. Korzystają z niej powszechnie na przykład:

  • marki odzieżowe – dokonywanie zakupów i zwrotów licznymi kanałami,
  • banki – przez połączenie tradycyjnych usług z bankowością internetową i mobilną,
  • supermarkety – połączenie wizyt w sklepach, zamawiania produktów online, korzystania z promocji dzięki kodom na urządzeniach mobilnych itp.

 

Omnichannel marketing wykorzystuje fakt, że współczesny konsument jest przyzwyczajony do jednoczesnego funkcjonowania w świecie wirtualnym i rzeczywistym oraz nie rozgranicza obu tych doświadczeń. Strategia reklamowa firmy typu omnichannel wychodzi naprzeciw potrzebie posiadania dostępu do oferty na wyciągnięcie ręki, niezależnie od tego, gdzie akurat znajduje się klient – w sklepie, w podróży, na własnej kanapie.

 

Omnichannel marketing: zalety

 

Zarządzanie relacjami z klientem typu omnichannel buduje zaufanie do marki i przyczynia się do zwiększenia liczby klientów, co ma wpływ na wyniki sprzedaży.

 

Omnichannel marketing świadczy również o tym, że przedsiębiorstwo jest dobrze zarządzane, realizuje przemyślaną strategię, umie dostosowywać się do potrzeb rynku i realizować długofalowe projekty – a to z kolei poprawia relacje z klientem biznesowym i pozwala na wypracowanie stabilnej pozycji na rynku.

 

Omnichannel marketing świetnie daje się łączyć z innymi strategiami rozwoju sprzedaży, takimi jak influencer marketing czy social media marketing.

  

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Głównego Księgowego / Głównej Księgowej

    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Opis stanowiska Praca odbywać się będzie pod nadzorem doświadczonego Dyrektora Finansowego oraz przy wsparciu kancelarii podatkowej. Ewidencja i weryfikacja dokumentów finansowo-księgowych. Bieżąca kontrola i analiza kont księgowych. Pomoc przy sporządzaniu sprawozdań finansowych oraz...
  • Specjalista ds. MICE

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Warszawa, Mokotów    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Twoje obowiązki: Nawiązywanie i utrzymywanie trwałych relacji z klientami i agentami; Przygotowywanie kalkulacji ofert wyjazdów dla grup i draftów umów związanych z realizacją usługi; Komunikacja z dostawcami usług w destynacjach dotycząca zakresu usług dla grup; Przygotowywanie...
  • Sprzedawca usług finansowych

    GCC7 Services Ltd   Malta, St. Julians   
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   6 400 - 14 000 zł brutto/mies.
    4 godz.
    Mieszkaj i pracuj na słonecznej Malcie! Poszukujemy osoby, która ma: ambicję i chęć do rozwoju w sektorze finansowym, pozytywne nastawienie do życia i do pozyskiwania nowych klientów dla naszej platformy finansowej. Twoje obowiązki będą obejmować: kontakt z klientami z rynku polskiego,...
  • Pracownik sezonowy

    Mählmann Gemüsebau GmbH & Co. KG   Niemcy, Capplen (Niemcy)   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / o pracę tymczasową  pełny etat  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Praca sezonowa - sadzenie, zbiór warzyw od 06.08.2024r. Wymiar pracy: sezonowa umowa o pracę. Opis stanowiska: praca odbywa się w systemie akordu grupowego, indywidualnego (zbiór warzyw) oraz na godziny (12,41€/godz.netto - inne prace)
  • Brygadzista / Monter sieci zewnętrznej wodno - kanalizacyjnej

    Max Bau Sp. z o.o.   Niemcy   
    pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   50,00 - 70,00 zł brutto/godz.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    21 godz.
    Opis stanowiska: Zatrudnimy do naszych budów na terenie Niemiec wykwalifikowanych brygadzistów, monterów sieci zewnętrznej wod.-kan.
  • Kierownik Zespołu Magazynowego Branża Automotive

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Soltau   
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    22 godz.
    Zadania: Organizacja oraz nadzór zadań w podległym zespole magazynowym; Zapewnienie prawidłowej dokumentacji obrotu towarowego w magazynie; Optymalizacji procesów magazynowych; Dbanie o dobrą atmosferę w zespole; Wymagania: Komunikatywna znajomość języka niemieckiego; Gotowość do...

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.