Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Obsługa posprzedażowa – co to jest?

Obsługa posprzedażowa – co to jest?

 
Obsługa posprzedażowa – co to jest?

Profesjonalna obsługa klienta na współczesnym konkurencyjnym rynku jest pewnym standardem, a każde odstępstwo od niego oznacza dla firmy straty. W marketingu dużą wagę przywiązuje się do działań poprzedzających sprzedaż, takich jak badanie rynku, akcje promocyjne, pozyskiwanie klientów, ale równie istotne jest to, co następuje po sfinalizowanej transakcji.

 

Obsługa posprzedażowa – definicja


Gdzie kończy się proces zakupowy? Czy w chwili, gdy klient zamyka za sobą sklepowe drzwi, można przestać o niego dbać? Zadowolenie z kupionego towaru, zrealizowanej usługi, ale też z jakości obsługi, kontaktu bez utrudnień sprawia, że nabywca będzie skory pozytywnie wypowiadać się o sklepie – pozostawi pochlebną opinię na stronie internetowej, pochwali się znajomym, zarekomenduje produkt. Dlatego też obsługa posprzedażowa klienta bardzo się opłaca.

Pod tym pojęciem kryją się wszelkie czynności działu obsługi skoncentrowane wokół utrzymywania długofalowych relacji z klientami.

Obsługa posprzedażowa klientów najczęściej kojarzy się z przyjmowaniem i rozpatrywaniem reklamacji, usuwaniem usterek na gwarancji, wymianą produktów na inne. Jeśli cały system sprawnie działa, reklamacja produktu nie musi oznaczać straty zaufania do firmy. Kompetentny i zaangażowany konsultant, proste procedury i krótki czas oczekiwania na decyzję sprawiają, że konsument czuje, iż ma do czynienia z profesjonalnym sprzedawcą, z którego oferty być może skorzysta w przyszłości.

 

Obsługa posprzedażowa – przykłady

 

Co, poza dobrze zorganizowanym działem reklamacji, ma wpływ na profesjonalną obsługę posprzedażową? Polityka firmy w kryzysowych sytuacjach. Klient nie powinien czuć się ignorowany w żadnej sytuacji. Kiedy dzwoni na infolinię, przedstawia problem, a konsultant nie zna rozwiązania i odsyła go do innej osoby, a ta z kolei urywa kontakt, trudno mówić o profesjonalizmie i budowaniu pozytywnego wizerunku.

Kolejnym elementem obsługi klienta, który dokonał już zakupu, jest utrzymanie dobrej komunikacji. Informacje, takie jak status zamówienia w sklepie online, który można sprawdzić w dowolnej chwili, jasny regulamin, możliwość otrzymania szybkiej odpowiedzi na pytania dają poczucie bezpieczeństwa.

Firmy w branży B2B często także przydzielają do obsługi posprzedażnej klientów premium konkretnych pracowników. Opiekun klienta to kompetentna osoba, z którą można się bezpośrednio skontaktować, by wyjaśnić każdą kwestię.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"
Praca Symfonia Sp. z o.o.

Polecane oferty

  • Młodszy Specjalista ds. Technicznego Wsparcia Produktów Kadrowo-Płacowych

    Symfonia Sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    1 dni
    Twój zakres obowiązków: udzielanie wsparcia klientom korzystającym z oprogramowania Symfonia Kadry i Płace - zgłoszenia telefoniczne, czat, email zasilanie baz wiedzy i tworzenie dokumentacji
  • Młodszy Konsultant Wsparcia Klienta ds. Oprogramowania HR

    Symfonia Sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    1 dni
    Twoje zadania: Obsługa klientów programu Symfonia HR (telefon, czat, email) Aktualizacja baz wiedzy i tworzenie dokumentacji; Przeprowadzanie i dokumentowanie testów aplikacji;
  • Doradca ds. Sprzedaży Rozwiązań IT

    Symfonia Sp. z o.o.   Katowice    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Twoje zadania: Obsługa obecnych klientów; Doradztwo i sprzedaż produktów Symfonii; Aktualizacja danych w systemie CRM; Realizacja celów sprzedażowych i jakościowych;
  • Młodszy Specjalista ds. Wsparcia Użytkowników Aplikacji HR

    Symfonia Sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    3 dni
    Twój zakres obowiązków: udzielanie wsparcia klientom korzystającym z oprogramowania Symfonia HR poprzez obsługę zgłoszeń telefonicznych, czat, email zasilanie baz wiedzy i tworzenie dokumentacji realizacja scenariuszy testowych i odtwarzanie przypadków testowych w aplikacji;
  • Specjalista ds. Sprzedaży Oprogramowania

    Symfonia Sp. z o.o.   Katowice    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Twój zakres głównych obowiązków: kontakt z aktualnym klientem; doradztwo i sprzedaż rozwiązań i produktów Symfonii; rzetelne wprowadzanie informacji do systemu CRM; realizacja zadań wartościowych (plan sprzedaży), ilościowych (czynności) oraz jakościowych (rozmowy telefoniczne)
  • Młodszy Konsultant ds. Kadr i Płac

    Symfonia Sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    7 dni
    Twoje zadania: Pomaganie użytkownikom oprogramowania Symfonia Kadry i Płace przez telefon, czat i email. Aktualizacja bazy wiedzy i tworzenie dokumentacji.

Najnowsze artykuły

Siedząca praca a ból pleców

Siedząca praca a ból pleców

– Długim czasem pracy w pozycji siedzącej możemy zwiększyć swoją podatność na takie choroby jak dyskopatia, hemoroidy, obniżone libido, żylaki kończyn dolnych czy nawet udar. Najczęstszą dolegliwością jest jednak ból kręgosłupa – wyjaśnia Piotr Seredziński, chiropraktyk i fizjoterapeuta. Jak zatem prawidłowo siedzieć w pracy, by uniknąć bólu, pogłębiania wad postawy i poważniejszych chorób?

Praca nad morzem – pomysł na wakacje

Praca nad morzem – pomysł na wakacje

W miesiącach letnich ofertowy boom daje się zauważyć zwłaszcza w turystyce, gastronomii, handlu detalicznym, budownictwie i rolnictwie. Nad morzem przeważają oferty z sektora HoReCa skierowane przede wszystkim do studentów, ale także osób z uprawnieniami np. ratownika czy instruktora. Sprawdź, jakie stanowiska oferowane są nad Bałtykiem oraz jak zmienia się rynek pracy latem.

Przerwa na karmienie – zasady, przepisy, wzór zaświadczenia o karmieniu

Przerwa na karmienie – zasady, przepisy, wzór zaświadczenia o karmieniu

Od 1 do 7 sierpnia obchodzimy Światowy Tydzień Karmienia Piersią. Z tej okazji przypominamy, że powrót do pracy nie oznacza, że mama musi zaprzestać karmienia dziecka piersią. Kodeks pracy gwarantuje maksymalnie dwie dodatkowe przerwy na karmienie. To, z ilu i jak długich przerw może skorzystać, zależy od wymiaru czasu pracy zatrudnionej mamy oraz liczby karmionych przez nią dzieci.

Przyjaźń w pracy – czy jest możliwa?

Przyjaźń w pracy – czy jest możliwa?

 – Niektórzy preferują relacje bardziej zdystansowane i formalne tak, by nikt nie przeszkadzał im w pracy i by nie czuć się zobowiązanym do świadczenia drobnych przysług. Inni są pod tym względem mniej rygorystyczni – tłumaczy psycholog dr Beata Rajba. Kiedy w pracy pojawia się przyjaźń i jak rozpoznać, że kolega lub koleżanka ma szczere intencje?

Emerytura olimpijska – komu przysługuje? Wysokość

Emerytura olimpijska – komu przysługuje? Wysokość

W Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu startuje aż 210 polskich sportowców. Razem z nimi liczymy na wspaniałe wyniki i medale olimpijskie. Te ostatnie oznaczają nie tylko wieczne miejsce na kartach historii sportu, ale też pewne zabezpieczenie na przyszłość. Przypominamy, ile wynosi emerytura olimpijska w Polsce i na świecie oraz czy kolor medalu wpływa na wysokość świadczenia. 

Ergoterapeuta – kto to? Jak wygląda praca? Wynagrodzenie

Ergoterapeuta – kto to? Jak wygląda praca? Wynagrodzenie

Greckie słowo ergo znaczy: pracować, działać. Ergoterapeuci dzięki technikom łączącym psychoterapię z rehabilitacją ruchową pomagają osobom z niepełnosprawnością, pacjentom po udarach i z chorobami neurologicznymi, a także osobom cierpiącym na depresję. To praca bardzo potrzebna i dająca mnóstwo satysfakcji. Jak wkroczyć na tę ścieżkę kariery i zostać ergoterapeutą?