Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Mailing - jak stworzyć, efektywność, zasady

Mailing - jak stworzyć, efektywność, zasady

 
Mailing - jak stworzyć, efektywność, zasady

Niemal każdy z nas codziennie na prywatną skrzynkę pocztową dostaje wiadomości od firm. Bardzo często po prostu je ignorujemy, traktujemy jako spam. Co decyduje o tym, że jedna wiadomość zostanie przeczytana, a druga trafi do kosza? O czym należy pamiętać, aby stworzyć dobrą kampanię i przygotować skuteczny mailing?

 

Jak stworzyć mailing

 

Wiadomości powinny mieć estetyczną formę i trafną treść. Całość musi być spójna. Dobrze jeśli jest opatrzona grafiką i zawiera wezwanie do działania. To tzw. call to action, np. „sprawdź nową kolekcję już teraz” albo „nie czekaj, kliknij i oszczędź”. Zwrot tego typu jest wyraźną zachętą, aby zrobić z wiadomości użytek i sygnałem, że to się czytelnikowi po prostu opłaci.

 

Jeśli chodzi o techniczne aspekty, można wybrać jeden z wielu darmowych bądź płatnych programów do wysyłki mailingu. Darmowe opcję będą oferowały mniejszy wybór szablonów i umożliwią wysyłkę do niewielkiej gruby adresatów (najczęściej kilku tysięcy). Może to być dobry wybór na początku, choćby po to, by przetestować, czy planowany e-mailing okaże się skuteczny.

 

Program do mailingu to duże ułatwienie. Jednak nawet korzystając z niego, trzeba podjąć kilka ważnych decyzji. Przede wszystkim nie należy ignorować mocy pól: nadawca i temat wiadomości. Te 2 elementy decydują, czy adresat zechce kliknąć i przeczytać treść. Aby uwiarygodnić nadawcę można podać imię i nazwisko (lub samo imię, jeśli komunikacja z klientami na ogół ma mniej formalny charakter) i nazwę firmy.

 

W wielu skrzynkach poza nadawcą i tematem jeszcze przed otworzeniem wiadomości wyświetla się preheader. To krótki tekst, który powinien streszczać zawartość maila i dodatkowo zachęcać do przeczytania reszty. Musi być spójny z tytułem. Jeśli w tytule nie znalazło się miejsce na call to action, warto zamieścić odpowiednią formułkę w tym miejscu.

 

Adresat, który zachęcony na wstępie kliknie i otworzy mail reklamowy, powinien ujrzeć komunikat, odpowiadający jego oczekiwaniom. Lepiej pisać prosto i zwięźle niż umieszczać kwieciste opisy produktów. Krótki, ale angażujący tekst i ciekawa grafika – raz jeszcze warto podkreślić ich ogromną rolę. Mail powinien zawierać także stopkę i aby dopełnić formalności, informację, jak wypisać się z bazy danych firmy.

 

Efektywność mailingu

 

Mailing to efektywny i w miarę prosty sposób na dotarcie do osób zainteresowanych ofertą przedsiębiorstwa. Jego skuteczność zależy od kilku opisanych wyżej elementów. Ogólnie rzecz biorąc, wysyłanie mailingu jest warte przemyślenia z kilku powodów. Po pierwsze za duży atut i przewagę nad np. reklamą na portalach społecznościowych można uznać to, że mail trafia bezpośrednio do adresatów z bazy danych. Nie znika po jakimś czasie, ale raz wysłany tkwi w skrzynce, więc jest łatwo dostępny przez cały czas. Wiele osób co najmniej raz dziennie zagląda do skrzynki pocztowej, dlatego istnieje małe prawdopodobieństwo, że odbiorca nie zauważy wiadomości.

 

Ważne jest także, że kampanie e-mail są kierowane jedynie do osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie wiadomości. To duża przewaga tego narzędzia nad nachalnymi, pojawiającymi się co chwilę i niechcianymi reklamami.

 

Skuteczny mailing - zasady

 

Czym się kierować, aby stworzyć skuteczny mailing? Trzeba zadbać o każdy wyżej wymieniony element z osobna i na końcu złożyć z nich spójną całość. Warto też pamiętać, że e-maile mogą być wysyłane tylko i wyłącznie za zgodą adresata. Aby mailing do firm, czy indywidualnych klientów był zgodny z prawem, pozyskując adresy do bazy należy umieścić odpowiednie klauzule o ochronie i przetwarzaniu danych oraz przesyłaniu informacji handlowych, które odbiorca musi zaakceptować.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Opiekun / Opiekunka osób starszych w domu seniora

    Sanapol Personal GmbH   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Wynagrodzenie od 2200 Euro netto / m-c. Praca na terenie całych Niemiec, od zaraz jak i również w późniejszych terminach. Rodzaj współpracy: Umowa o pracę na pełen etat na czas nieokreślony, Wymiar pracy: Pełen, 8 godzin dziennej pracy, Wymagany język niemiecki: Komunikatywny. Zakres...
  • Spedytor międzynarodowy

    STM Sp. z o.o.   Olsztyn, Wyszyńskiego 1    praca zdalna / hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   4 700 - 25 000 zł / mies. (w zal. od umowy)
    10 godz.
    Zakres obowiązków: Organizacja transportów FTL/LTL na trasach międzynarodowych; Planowanie przewozów oraz ustalanie warunków transportu; Przygotowywanie wycen dla klientów firmy; Dbanie o wysoką jakość usług oferowanych klientom; Współpraca z działem administracyjnym; Aktywne...
  • Młodszy Specjalista ds. Wsparcia Laboratorium i Obsługi Klienta

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Zadania: Przyjmowanie materiałów badawczych; Wpisywanie zleceń do systemu laboratoryjnego; Kontakt z klientami telefonicznie i osobiście; Organizacja i przygotowanie przesyłek kurierskich; Obsługa bieżących spraw biurowych;
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    specjalista mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    10 godz.
    Zakres obowiązków: Opracowanie i nadzór nad dokumentacją techniczną procesu prefabrykacji. Wykonywanie rysunków z rozkrojami płyt. Planowanie i organizacja produkcji elementów prefabrykowanych. Współpraca z działem projektowym i zespołem realizacyjnym na hali. Współpraca z...
  • Client Service Delivery Senior Administrator with Danish

    Aon   Kraków    praca zdalna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    13 godz.
    The Team collaborates closely with the Danish Teams consisting of brokers and consultants. We provide support in administrating client’s policies throughout the year and helping them make the best decisions! Our office is located in Cracow however in this role we are open to flexibility in terms...
  • Specjalista ds. ESG i Sprzedaży / Key Account Manager / Customer Success Manager

    AKADEMIA KLIMATU SP. Z O.O.   Dąbrowa Górnicza    praca zdalna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat / część etatu
    14 godz.
    Zakres obowiązków: Aktywne pozyskiwanie klientów (głównie duże i średnie firmy) w obszarze ESG i zrównoważonego rozwoju. Prowadzenie rozmów biznesowych, negocjacji oraz prezentacji ofert (kursy, doradztwo, energia, projekty ESG). Wdrażanie naszych autorskich narzędzi IT wspierających...

Najnowsze artykuły

Agent obsługi pasażerskiej – praca, obowiązki, zarobki

Agent obsługi pasażerskiej – praca, obowiązki, zarobki

Presja czasu, szybkie podejmowanie decyzji w nagłych sytuacjach, drobiazgowe dbanie o procedury – to codzienność osób zajmujących się obsługą pasażerów na lotnisku. Praca agenta obsługi wymaga i doskonałej organizacji pracy, i sporej odporności psychicznej. Jednocześnie stanowisko to pozwala na atrakcyjne zarobki i realizowanie kariery w perspektywicznej branży lotniczej.

Żona i mąż w jednej firmie

Żona i mąż w jednej firmie

Duma z sukcesów zawodowych męża / żony czy raczej zazdrość, porównywanie, rywalizacja przenoszone z pracy do domu?

– Realizacja projektu razem lub rozwój firmy jest niczym wspólne wychowywanie dzieci – zauważa psycholog biznesu Joanna Marszalska. Specjalistka wyjaśnia, w jakie pułapki mogą wpaść pary pracujące w jednej firmie oraz co warto zawczasu omówić, by uniknąć konfliktów.

Eurostat podał dane na temat liczby kobiet w nauce. Polska w czołówce państw UE

Eurostat podał dane na temat liczby kobiet w nauce. Polska w czołówce państw UE

Europejski Urząd Statystyczny podał najnowsze dane dotyczące liczby kobiet pracujących w nauce i inżynierii. W Unii Europejskiej jest ich łącznie 7,7 mln. Polska znajduje się wśród państw, w których odsetek kobiet w tych dziedzinach jest wysoki. Pod tym względem znacząco wyprzedzamy między innymi Niemcy, Francję czy Włochy. 

Wskaźniki HR – które są odpowiednie dla Twojej firmy i dlaczego?

Wskaźniki HR – które są odpowiednie dla Twojej firmy i dlaczego?

– Skuteczny HR opiera się na danych, a nie na intuicji. Firmy, które chcą efektywnie zarządzać zespołem, muszą monitorować kluczowe wskaźniki HR – tłumaczy specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz. Ekspertka podkreśla, że ważne jest dobranie odpowiednich wskaźników HR do swojej firmy. Jakie są opcje? Oto przewodnik po najważniejszych wskaźnikach HR z przykładami ich zastosowania.

Specjalista ds. cyberbezpieczeństwa: praca, wymagania, wynagrodzenie

Specjalista ds. cyberbezpieczeństwa: praca, wymagania, wynagrodzenie

Choć profesja jest perspektywiczna i bardzo wysoko opłacana, na rynku pracy brakuje 4 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa. – Nie jest to zawód dla kogoś, kto chciałby raz nauczyć się wszystkich niezbędnych rzeczy i później przez całe życie korzystać z tej wiedzy – komentuje Iwona Prószyńska, ekspertka z Centrum Cyberbezpieczeństwa i Infrastruktury Państwowego Instytutu Badawczego NASK.

Poczęstunek, kawa i herbata dla pracowników a koszty uzyskania przychodu

Poczęstunek, kawa i herbata dla pracowników a koszty uzyskania przychodu

Nie wszystkie koszty, które ponosi firma, kwalifikują się do pomniejszenia podstawy opodatkowania. Czy wydatek na kawę i herbatę dla pracowników albo choćby catering w czasie spotkania integracyjnego może zostać zaliczony do kosztów uzyskania przychodów? Wyjaśniamy, jak zaksięgować poszczególne wydatki, by nie budziło to wątpliwości urzędu skarbowego.