Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Lead sprzedażowy: co to jest? Jak go pozyskać?

Lead sprzedażowy: co to jest? Jak go pozyskać?

 
Lead sprzedażowy: co to jest? Jak go pozyskać?

Lead sprzedażowy to jedno z podstawowych pojęć w marketingu internetowym. Co oznacza? Na czym polega generowanie leadów i dlaczego takie działanie się opłaca?

 

Lead sprzedażowy: definicja

 

Najprościej mówiąc, lead sprzedażowy to osoba (albo firma) potencjalnie zainteresowana naszą ofertą. W tym miejscu pojawiają się dwa pytania: skąd wiemy, że ktoś rozważa zakup naszego produktu bądź skorzystanie z proponowanej przez nas usługi oraz jakie działania marketingowe pomogą nam w pozyskaniu nowego klienta.

Leadem staje się osoba, która na stronie internetowej firmy czy na jej profilu społecznościowym dobrowolnie pozostawiła do siebie kontakt. Np. wpisała swój e-mail i wyraziła zgodę na otrzymywanie newslettera lub wypełniła formularz zgłoszeniowy (akceptując zgody marketingowe), by wziąć udział w konkursie itp.

 

Lead sprzedażowy: jak go pozyskać?


Droga do tego, by potencjalny klient pozostawił nam dane kontaktowe, nie jest prosta. Nim to nastąpi, musi trafić na naszą stronę internetową i się nią zainteresować. Jakie są sposoby na generowanie leadów sprzedażowych? To m.in. pozycjonowanie strony w wyszukiwarce internetowej i optymalizacja treści z uwzględnieniem słów kluczowych, czyli działania SEO – jeśli nasza strona będzie łatwiej wyszukiwana, trafi na nią więcej osób.

Efekty przynosi także content marketing – publikowanie interesujących dla grupy docelowej treści. Mamy szansę skuteczniej zachęcić osoby odwiedzające stronę do pozostawienia kontaktu, oferując im w zamian np. e-book zawierający cenne wskazówki.

W pozyskiwaniu leadów bardzo pomocny może też być własny fanpage i reklamy w mediach społecznościowych. Warto też stosować przyciski call to action (CTA).

W tym miejscu należy również wspomnieć o pojęciu lead nurturing – angielskie nurturing oznacza pielęgnowanie. I właśnie dbanie o relacje z pozyskanymi leadami – edukowanie ich przed zakupem, dostarczanie im wartościowych treści przynosi wymierne korzyści. Nie każdy lead staje się bowiem klientem firmy.

 

Lead sprzedażowy: korzyści


Żadna firma nie może rozwijać się bez klientów. Szeroko pojęty marketing internetowy pomaga ich zdobyć i utrzymywać z nimi relacje. Pozyskiwanie leadów sprzedażowych pozwala skierować działania marketingowe do grupy zainteresowanej firmą. Prowadząc kampanię nastawioną na zdobycie leadów, można w efekcie uzyskać bazę cennych kontaktów, zawęzić grupę odbiorców reklam itd.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Specjalista ds. Operacji Transportowych / Dyspozytor

    REMONDIS Sp. z o.o.   Bydgoszcz, ul. Inwalidów 45    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Zakres zadań: Tworzenie dokumentacji tras i list przewozowych; Nadzór nad flotą przy użyciu systemu GPS; Rejestrowanie zamówień oraz obsługa klienta; Rozliczanie dokumentów związanych z realizacją usług; Analiza danych z tachografów i kart pracy kierowców; Rozpatrywanie reklamacji i...
  • Symfonia Sp. z o.o.
    specjalista mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online
    5 godz.
    Cel stanowiska: Poszukujemy specjalisty do zespołu zajmującego się wewnętrznymi aplikacjami i systemami, głównie odpowiedzialnego za system ERP obejmujący finanse i księgowość oraz zarządzanie handlem. Kandydat powinien posiadać doświadczenie jako Projektant - Programista lub...
  • Specjalista / Specjalistka ds. administracyjnych i rozliczeń

    REMONDIS Sp. z o.o. Dział Odpadów Specjalnych   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Twój dzień pracy będzie składał się z: obsługi systemu informatycznego funkcjonującego w Spółce; fakturowania; raportowania; prowadzenia dokumentacji; obsługi klienta na podstawie otrzymanych zamówień;
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    specjalista mid / junior / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online
    7 godz.
    Twój zakres obowiązków: nadzór nad robotami budowlano - wykończeniowymi, nadzór, koordynacja i organizacja prac podwykonawców, oraz sił własnych, udział w procesach koordynacyjnych prac projektowych i prefabrykacji budynków modułowych w Zakładzie Produkcyjnym; opracowywanie dokumentów...
  • Magazynier

    Aptiv   Gdańsk    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  pełny etat
    7 godz.
    Twoja rola: Będziesz odpowiadać za obsługę magazynu firmy produkcyjnej. Twoje obowiązki będą obejmować m.in.: dbałość o płynne działanie magazynu firmy produkcyjnej; zależnie od przypisania do zespołu: obsługę przyjęcia materiału, jego wydawanie na produkcję, transport...
  • Kierowca na trasach międzynarodowych C+E

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   8 000 - 10 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    Poszukujemy pracowników na stanowisko kierowcy kat. C+E na kierunki IT,DE,B,NL,FR,LU,DK i powroty do siedziby firmy.

Najnowsze artykuły

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy

Europeistyka kojarzy się z kulturoznawstwem, w rzeczywistości są to studia interdyscyplinarne stworzone z myślą o osobach, które interesują zagadnienia związane z aktualną sceną polityczną Europy, współpracą regionalną w ramach partnerstwa z krajami UE czy wykorzystaniem unijnych funduszy. W Dzień Europy pytamy: jaka praca czeka obecnie na absolwentów europeistyki? Czy warto ją sudiować?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379