Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Jak urządzić domowe biuro?

Jak urządzić domowe biuro?

 
Jak urządzić domowe biuro?

Domowe biuro – aranżacje

 

Wiele osób, jeśli ma możliwość, decyduje się na pracę typu home office. Daje to więcej swobody, pozwala zaoszczędzić czas, który trzeba by było przeznaczyć na dojazdy, sprzyja lepszej organizacji dnia.

 

By jednak dobrze nam się pracowało w domowym zaciszu powinniśmy zadbać o właściwą aranżację biura. Po pierwsze powinniśmy wydzielić odpowiednią powierzchnię w domu lub mieszkaniu. Najlepiej, jeśli uda nam się wygospodarować osobny pokój, jednak nie zawsze jest to możliwe. Zadbajmy o to, by przestrzeń biurowa była funkcjonalna, a także odizolowana od reszty domu. Im mniej rozpraszaczy, tym łatwiej będzie skupić się na wykonywaniu zadań.

 

Kolejnymi elementami, na które należy zwrócić uwagę, są odpowiednio dobrane meble biurowe, podporządkowane ergonomii stanowiska pracy. To, w jaki sposób siedzimy, na jakim sprzęcie pracujemy, ma wpływ nie tylko na naszą wydajność, ale także na zdrowie. Biurko komputerowe oraz krzesło biurowe powinny być dopasowane indywidualnie do naszych potrzeb. Wysokość siedziska, podłokietników, odległość od monitora, kąty ułożenia rąk oraz nóg – wszystko to ma znaczenie. Dlatego, urządzając domowe biuro, należy zapoznać się z ogólnie przyjętymi normami organizowania stanowiska pracy.

 

Biurka i fotele biurowe to jednak nie wszystko. Zastanówmy się, czego będziemy potrzebować do ewentualnego archiwizowania dokumentów, ich przechowywania. Równie ważne co urządzenie stanowiska jest utrzymanie na nim porządku, a przynajmniej takiego układu, w którym łatwo i szybko będzie można znaleźć potrzebne materiały i nic nie umknie naszej uwadze.

 

Przy urządzaniu domowego biura możemy również zadbać o dodatki – przede wszystkim rośliny. Wpływają one pozytywnie na zdrowie oraz nastrój.

 

Oświetlenie w domowym biurze

 

Jeśli sami urządzamy domowe biuro, to starając się o funkcjonalne wyposażenie wnętrz należy zadbać także o odpowiednie oświetlenie.

 

Organizując biuro w domu, powinniśmy zaaranżować je w taki sposób, by w pobliżu znajdowało się źródło dziennego światła. Okno czy świetlik należy wyposażyć w rolety lub zasłony, by regulować dostęp promieni słonecznych w przypadku dużego naświetlenia.

 

Dobierając lampy i lampki do biurka, zwróćmy uwagę na moc żarówek oraz barwę światła. Dopasujmy je w taki sposób, by jak najmniej obciążały wzrok. Pamiętajmy, że inne oddziaływanie ma światło chłodne, białe, a inne – światło żółte. Pierwsze ma wpływ na koncentrację, pobudza do pracy, a drugie wiąże się z relaksem i rozluźnieniem.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Specjalista ds. obsługi klienta B2B (język francuski)

    Lava Group S.C   Warszawa, Ursynów    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   7 500 - 8 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 godz.
    kontakt z klientem w języku francuskim; ofertowanie oraz przygotowywanie zamówień; udział w wyjazdach i targach; aktualizowanie bazy klientów oraz pozyskiwanie nowych kontaktów; realizacja planów sprzedażowych;
  • Pracownik sezonowy

    Mählmann Gemüsebau GmbH & Co. KG   Niemcy, Capplen (Niemcy)   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / o pracę tymczasową  pełny etat  aplikuj bez CV
    9 godz.
    Praca sezonowa - sadzenie, zbiór warzyw od 05.11-31.12 Wymiar pracy: sezonowa umowa o pracę. Opis stanowiska: praca odbywa się w systemie akordu grupowego, indywidualnego (zbiór warzyw) oraz na godziny (12,41€/godz.netto - inne prace)
  • Młodszy specjalista / Młodsza specjalistka ds. wsparcia sprzedaży z językiem niemieckim

    Lava Group S.C   Warszawa, Ursynów, Blisko "METRO STOKŁOSY"    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   6 000 - 6 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Obsługa zamówień; Przygotowywanie ofert handlowych; Aktualizowanie bazy klientów oraz pozyskiwanie nowych kontaktów; Realizacja planów sprzedażowych;
  • Młodszy specjalista / Młodsza specjalistka ds. wsparcia sprzedaży z językiem francuskim

    Lava Group S.C   Warszawa, Ursynów, Blisko "METRO STOKŁOSY"    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   6 000 - 6 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Obsługa zamówień; Przygotowywanie ofert handlowych; Aktualizowanie bazy klientów oraz pozyskiwanie nowych kontaktów; Realizacja planów sprzedażowych;
  • Specjalista ds. obsługi klienta B2B (język niemiecki)

    Lava Group S.C   Warszawa, Ursynów    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   7 500 - 8 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    kontakt z klientem w języku niemieckim ofertowanie oraz przygotowywanie zamówień udział w wyjazdach i targach; aktualizowanie bazy klientów oraz pozyskiwanie nowych kontaktów; realizacja planów sprzedażowych;
  • Sztygar Zmianowy Górniczy pod Ziemią / TBM Shift Engineer

    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    12 godz.
    Zakres obowiązków: Praca przy drążeniu tuneli za pomocą tarczy TBM na projekcie rozbudowy II linii Metra w Warszawie, Nadzór nad prowadzeniem robót tunelowych na zmianie, Przestrzeganie obowiązujących przepisów, zarządzeń, instrukcji, norm i wytycznych, Prowadzenie robót zgodnie z...

Najnowsze artykuły

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?

Handel na targowisku: czym jest opłata targowa?

Handel na targowisku: czym jest opłata targowa?

Wśród wielkich galerii handlowych, wielkopowierzchniowych marketów i dyskontów w krajobraz polskich miast wciąż wpisują się tradycyjne ryneczki, bazary i przydrożne stoiska, na których można kupić kwiaty, znicze, dewocjonalia, ale też owoce, warzywa, jaja, mięso czy miody. Osoby prowadzące tam handel muszą płacić opłatę targową. Ile ona wynosi w 2024 roku i kto jest z niej zwolniony?

Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

Rozmowa o pracę zaczyna się zwyczajnie, ale po chwili rekruter zaczyna być opryskliwy i Cię prowokuje. Spotkanie zmienia się w najgorszą rekrutację w życiu. Masz takie doświadczenia? Być może zastosowano na Tobie technikę stress interview. Jak jej sprostać? – Im lepiej znasz siebie, tym lepiej przygotujesz się do czekającej Cię rozmowy – tłumaczy psycholog biznesu Agnieszka Zacher-Łanowska.

Pilot samolotu – praca, wymagania, obowiązki zawodowe, pensja

Pilot samolotu – praca, wymagania, obowiązki zawodowe, pensja

Pilot to najpopularniejszy zawód świata – badania pokazują, że tysiące ludzi na całym świecie szukają informacji o tym, jak zostać pilotem. Mamy dla Was dobrą wiadomość: Polska to jedyny kraj UE, w którym najlepsi kandydaci mogą zdobyć większość uprawnień za darmo! Jak długa jest droga to kariery pilota i czy faktycznie zdyskwalifikować może, jak się czasem słyszy, problem z zębami?

12 błędów podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Specjalistka HR wyjaśnia, czego nie robić na rozmowie o pracę

12 błędów podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Specjalistka HR wyjaśnia, czego nie robić na rozmowie o pracę

– Oprócz podstawowych błędów, takich jak brak przygotowania czy nieodpowiednia mowa ciała, istnieje wiele subtelnych kwestii, które mogą zdecydować o tym, czy otrzymasz ofertę pracy – wyjaśnia Agnieszka Ciećwierz. Specjalistka ds. HR wymienia 12 największych błędów na rozmowie o pracę, podaje przykłady i radzi, jak wybrnąć z sytuacji. Gorąco polecamy każdej osobie szukającej pracy!