Ludzie coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że zdrowie i komfort psychiczny odgrywają niezwykle ważną rolę w codziennym życiu. Czy w związku z tym chętniej odwiedzają gabinet psychologiczny? Czy to dobry pomysł na biznes?
Prywatny gabinet psychologiczny – dobry pomysł na biznes?
Brak równowagi umysłowej, nieumiejętne radzenie sobie z problemami, zaburzenia, uzależnienia – wiele problemów, z którymi człowiek zmaga się na co dzień, może pomóc rozwiązać psycholog. Jednak spora część społeczeństwa nadal ma pewne uprzedzenia, budowane na stereotypach i obawia się wizyty u takiego specjalisty.
Na szczęście trend zaczyna się odwracać. Ludzie zyskują wiedzę o tym, co może przynieść opieka psychologiczna, jakich efektów można się spodziewać. Zaczynają dostrzegać, iż wsparcie profesjonalisty jest w stanie skutecznie i na długo poprawić jakość życia.
Zakres pomocy, jaką może oferować prywatny gabinet psychologiczny, powinien zależeć od specjalizacji poszczególnych pracowników: psycholog dziecięcy, rodzinny, od terapii małżeńskich… Zajęcia mogą odbywać się indywidualnie, ale też np. w większych zespołach, prowadzący może prowadzić terapie grupowe.
Jeśli chodzi o koszty – tego typu biznes nie wymaga dużych nakładów finansowych. Właściciel powinien dysponować przede wszystkim wygodnym i komfortowym lokalem, który będzie miejscem spotkań z pacjentem.
Jak otworzyć własny gabinet psychologiczny?
Jak czytamy na rządowej stronie, pełniącej funkcję serwisu informacyjno-usługowego dla przedsiębiorców, prawo nie określa warunków, jakie należy spełnić, by otworzyć gabinet psychologiczny. Dopuszcza się prowadzenie takiej działalności jako: zarobkowej działalności nierejestrowanej lub zarejestrowanej d.g. w dowolnej formie (z wyjątkiem spółki partnerskiej). Może więc być to jednoosobowa działalność gospodarcza, ale też np. spółka jawna, akcyjna itd.
Na stronie serwisu wskazuje się dwie formy PKD (Polskiej Klasyfikacji Działalności), pod którymi można zarejestrować działalność:
• 86.90.E Pozostała działalność w zakresie opieki zdrowotnej, gdzie indziej niesklasyfikowana,
• 85.60.Z Działalność wspomagająca edukację.
Gabinet terapeutyczny: jak zdobyć klientów?
Grupa docelowa, do której należy kierować reklamę powinna być uzależniona oczywiście od tego, jakie specjalizacje psychologii będą dostępne w gabinecie.
Warto zadbać o wykreowanie własnej marki. Prowadzenie strony internetowej i bloga pozwala zbudować wiarygodność i jednocześnie zachęcić czytelników do szukania pomocy w reprezentowanym gabinecie. Merytoryczne artykuły, konkretna specjalizacja budują w odbiorcach przekonanie, że trafiają do osoby wykształconej i ciągle rozwijającej swoje kompetencje.
Kolejnym krokiem jest widoczność witryn w internecie. Osoby, którym potrzebna jest pomoc psychologiczna, bardzo często w diagnozowaniu i profilaktyce zaczynają poszukiwania na własną rękę w internecie. Można więc postawić zarówno na pozycjonowanie pod odpowiednimi słowami kluczowymi, ale także reklamę AdWords, która będzie wyświetlać się np. przy konkretnych problemach, jak hazard, uzależnienie od alkoholu, nerwica natręctw itd.
Trzeba też dołożyć starań, by dać poznać się lokalnej społeczności, osobom, które mieszkają w pobliżu gabinetu. Odpowiednia tabliczka, nienachalny baner powinny zapaść w pamięć przechodniom.