Jak stworzyć fanpage
Dzisiejszy świat kręci się wokół mediów społecznościowych. Niektórzy żartują nawet, że jeśli ktoś nie ma konta na Facebooku, to nie istnieje. Podobnie jest z firmami. Praktycznie każde przedsiębiorstwo decyduje się na założenie profilu. Media społecznościowe mają bowiem duży potencjał, jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów. Warto przemyśleć sposób, w jaki nasza firma będzie się reklamowała na portalu. Istotna jest strategia promowania produktów. Nie można tej kwestii zostawić przypadkowi. Od czego zatem zacząć, zakładając firmowy profil?
Jak założyć fanpage, bloga na Facebooku
Na początku zastanówmy się, co chcemy uzyskać, korzystając z tej strony. W większości przypadków będzie to pozyskiwanie nowych klientów, wzbudzanie zainteresowania firmą oraz prezentowanie wytwarzanych produktów lub usług. Istotne są treści, które są publikowane. Przede wszystkim warto pamiętać, że trzeba postawić na jakość, nie na ilość. Jeżeli zarzucimy naszych followersów dużą liczbą mało ciekawych postów, to musimy się liczyć z tym, że ilość „lajków” zacznie spadać. Niektóre korporacje decydują się na zatrudnienie copywriterów oraz specjalistów od prowadzenia firmowych kont.
Pamiętajmy także, że nie tylko treści się liczą. Obecnie mało kto poświęca czas, aby czytać długie posty. Do wielu ludzi bardziej przemawiają zdjęcia, grafiki bądź krótkie animacje.
Kolejną kluczową kwestią jest wygląd profilu. Warto zachować taką samą kolorystkę jak na stronie internetowej. Jako zdjęcie główne można użyć logo. W zakładce Informacje musimy podać dokładny adres, kontakt oraz krótki opis, czym zajmuje się nasza firma.
Strona na Facebooku - korzyści
Prowadzenie firmowego profilu na Facebooku przynosi wiele korzyści. Jedną z nich jest pozyskiwanie nowych klientów. Od kilku lat istnieje możliwość wykupienia reklam, dzięki którym ktoś może zainteresować się naszymi produktami. Jeśli zdecydowaliśmy się na akcje promocyjne, to możemy skorzystać z harmonogramu dystrybucji treści. Wtedy nasze posty mają określone terminy ważności.
Facebook to idealne miejsce do tego, aby kreować pozytywny wizerunek firmy. Nie chodzi tutaj tylko o osiągnięcia na rynku pracy. Można bowiem pokazać bardziej ludzką twarz np. zdjęcia z firmowego pikniku lub innej imprezy integracyjnej.
Prowadzenie profilu firmy na Facebooku
Profil na Facebooku to także bardzo dobre narzędzie komunikacyjne. Trzeba pamiętać, aby sprawdzać, czy nie dostaliśmy wiadomości. Dlatego w niektórych firmach deleguje się jedną osobę do tego, by zajmowała się facebookową komunikacją. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że klient otrzymał informacje na interesujący go temat.
Jeśli dopiero zastanawiamy się nad założeniem konta naszego przedsiębiorstwa, to przeanalizujmy też możliwości finansowe. Pozwoli to ocenić, czy możemy sobie pozwolić na współpracę z zewnętrzną firmą, która profesjonalnie poprowadzi nasz profil.