Popularność elektrycznych hulajnóg w Polsce
Od czasu wielkiego „bum” na hulajnogi ten środek transportu nieustannie jest wykorzystywany przez mieszkańców wielkich miast. Nie dość, że wpisuje się w popularny dziś trend eco, to na dodatek pozwala omijać korki, nie ściskać się w komunikacji miejskiej i w szybki, bezwysiłkowy sposób dostać się do celu.
Ludzie bardzo szybko zaadoptowali sobie ten sposób poruszania po mieście. Dużą wygodą jest fakt, iż elektryczne hulajnogi, w przeciwieństwie np. do rowerów, nie muszą być odstawiane w specjalnych stacjach. To oszczędza sporo czasu i nerwów.
Jak założyć wypożyczalnie hulajnóg?
Ważnych jest kilka elementów. Przede wszystkim odpowiednia flota. Funkcjonujące aktualnie firmy mają od kilkuset do kilku tysięcy urządzeń.
Wypożyczalnia hulajnóg nie może działać bez odpowiedniej aplikacji. To ona jest dla użytkowników źródłem informacji na temat dostępnych egzemplarzy. Lokalizuje je, pozwala uaktywnić wybrany sprzęt, zlicza minuty oraz koszty wypożyczenia.
Trzecim głównym punktem takiego przedsięwzięcia jest zorganizowanie pracowników do ładowania pojazdów, zbierania ich z przestrzeni miejskiej.
Oczywiście niezbędne jest założenie firmy, by wypożyczalnia hulajnóg funkcjonowała zgodnie z prawem. Warto zastanowić się nad łatwą i chwytliwą nazwą, która pozwoli wybić się na tle istniejących już przedsiębiorstw. Własna działalność wymaga także prowadzenia księgowości. Należy na bieżąco śledzić wszelkie prawne ustalenia dotyczące tej dość jeszcze świeżej branży (np. wielkości hulajnóg, ich wagi, prędkości).
Bardzo istotnym elementem funkcjonowania firm, w których wypożycza się czasowo np. właśnie hulajnogi, rowery itp. jest dobrze przygotowana pomoc techniczna. W tym wypadku można zainteresować się tematyką chatbotów, które mogą usprawnić taką formę kontaktu z klientami.
Jakich zysków możesz się spodziewać?
Przeliczając zyski, jakie może przynieść ten pomysł na własny biznes, należy najpierw zacząć od kosztów. Największe związane są z zakupem floty. Elektryczne hulajnogi dla dorosłych to kwota ok 1000 – 1500 zł za sztukę. Dodatkowo w finanse trzeba wliczyć koszt stworzenia aplikacji, strony internetowej oraz podstawowe opłaty związane z prowadzeniem działalności.
Następnie należy ustalić kwotę pobieraną za wynajem hulajnogi: za minutę (to zwyczajowo ok. 50 groszy) oraz opłatę startową. Koszt za 30 minut jazdy powinien wynieść ok. 16-18 zł. Warto w taki sposób ustalić stawki, by przejazd hulajnogą nie okazał się droższy niż przejazd samochodem, taksówką, rowerem.
Jeżeli ktoś sądzi, że koszty początkowe będą zbyt wysokie, może zainteresować się franczyzą i podpiąć pod działalność istniejących już wypożyczalni.