Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Content marketer – czym się zajmuje? Czy to taki sam zawód jak copywriter?

Content marketer – czym się zajmuje? Czy to taki sam zawód jak copywriter?

 
Content marketer – czym się zajmuje? Czy to taki sam zawód jak copywriter?

W czasach, kiedy Internet zdominował życie prywatne i zawodowe, widoczność w sieci to najlepszy sposób na przyciągnięcie klientów. Marketing internetowy skupia się nie tylko na zwróceniu ich uwagi, ale przede wszystkim na budowaniu trwałych relacji, które oznaczają długofalową współpracę. To właśnie content marketer (content marketing manager, content marketing specjalist bądź content manager) odpowiada za działania związane z publikacją treści marketingowych i zarządzanie komunikacją danej marki. Jakie obowiązki ma osoba pracująca w tym charakterze? Gdzie może znaleźć pracę? Sprawdź, jak wygląda praca marketingowca ds. treści internetowych.

 

Spis treści

Content marketer – jak zostać? Predyspozycje zawodowe

 

Idealny kandydat na stanowisko content marketera to osoba, która ukończyła studia kierunkowe: wie, na czym polega online marketing i jest w stanie zadbać o strategię marki. Jednocześnie pracodawcy zwracają uwagę na kwalifikacje i doświadczenie zawodowe oraz chęć do dalszego rozwoju.

 

Aby zostać content writerem, przydatne będą takie predyspozycje jak:

 

  • kreatywność;
  • znajomość zasad SEO;

  • znajomość systemów CMS i narzędzi marketingowych;

  • doświadczenie w zarządzaniu projektami marketingowymi;

  • kompetencje z takich obszarów jak copywriting, redakcja, webwriting;

  • biegła znajomość języków obcych (w mowie i piśmie).

 

W pracy content marketing managera liczą się także: dobra organizacja pracy i umiejętność zarządzania swoim czasem, otwartość na nowe technologie, znajomość danej branży, wyczucie względem PR, umiejętności interpersonalne przydatne podczas współpracy z działem marketingu i innymi działami w firmie oraz w kontaktach z klientami. Mile widziane jest doświadczenie na podobnym stanowisku. Zdarza się jednak, że przedsiębiorstwa zatrudniają osoby z niewielkim doświadczeniem w marketingu na posadach juniorskich i organizują dla nowicjuszy szkolenia. Dlatego warto aplikować nawet mimo braku stażu pracy.

 

Praca content marketera – jakie ma obowiązki zawodowe?

 

Content marketer to osoba odpowiedzialna za zarządzanie komunikacją marki oraz planowanie poszczególnych działań tak, aby strategia content marketingowa przyniosła oczekiwane rezultaty. Jego rolą jest nadzorowanie pracy innych osób i kontrolowanie efektywności prowadzonych działań. Celem pracy content marketingu jest zbudowanie zaangażowanej społeczności. Wzrost zainteresowania i aktywności użytkowników sieci z danej grupy docelowej przekłada się bowiem na zyski firmy.

 

W gestii specjalisty jest nie tylko reklama i działania promocyjne, ale również:

 

  • działania content marketingowe (planowanie i kontrola);

  • nadzorowanie kalendarza publikacja w social mediach;

  • dbałość o teksty wysokiej jakości i ich promocję;

  • optymalizacja tekstów w zgodzie z SEO;

  • opracowywanie newsletterów oraz ich dystrybucja;

  • analiza danych.

 

Można ogólnie powiedzieć, że pracownik jest odpowiedzialny za tworzenie i zarządzanie treściami reklamowymi. Warto jednak pamiętać, że w większych firmach mogą funkcjonować oddzielne stanowiska np. content writer specialist, redaktor SEO/SEM (osoba tworząca teksty marketingowe) i digital marketing specialist (osoba odpowiedzialna za promocję) czy project managera (kierownik zarządzający całym zespołem marketingowym). Dlatego odpowiedź na pytanie, co robi i kim jest content marketer naprawdę nie jest łatwa. Zależnie od posady, a nawet miejsca pracy, zakres obowiązków danego pracownika może się bowiem znacząco różnić.

 

Content marketer – gdzie można znaleźć zatrudnienie?

 

Content marketer może samodzielnie współpracować z wybraną marką (najczęściej w ramach b2b) albo dołączyć do agencji marketingowej czy redakcji online. Ze względu na rolę, jaką w rozwoju biznesu odgrywają działania contentowe, są one prowadzone w większości firm, co pozwala znaleźć zatrudnienie niemal w każdej branży. Dlatego też warto szukać pracy zgodnie z Twoimi pasjami, wykorzystać swoje zainteresowania i wiedzę do zdobycia posady.

 

Content marketer a copywriter – różnice

 

Wiemy już, że content marketer, copywriter, content editor, content strategist, content specialist czy stanowisko content marketing specialist  – każda z tych posad jest ze sobą powiązana. Łączy je wspólny cel, czyli marketing treści online, a różni zakres obowiązków i umiejętności, jakie trzeba posiadać, aby wykonywać powierzone zadania.

 

Co ważne, wymienieni specjaliści współpracują ze sobą przy prowadzonych projektach, aby skutecznie wzbudzać zainteresowanie i zwiększać świadomość marki w sieci. W przypadku content marketera i copywritera nierzadko obowiązki obu specjalistów pełni jedna osoba. W takiej sytuacji do obowiązków należy nie tylko strategia content marketingowa, ale także przygotowywanie treści zoptymalizowanych pod kątem SEO (e-booki, artykuły blogowe, posty do social mediów itp.).

 

Warto przy tym wiedzieć, że jako osobne posady content marketer odpowiada za przygotowanie materiałów i udzielanie wskazówek copywriterom, a copywriter zgodnie z wytycznymi i zasadami SEO tworzy teksty na strony online.

 

Content marketer – zarobki

 

Kampania content marketingowa wymaga sporo zaangażowania oraz odpowiednich kompetencji i to w dużej mierze od tego zależą zarobki, na jakie może liczyć content marketer. Oczywiście znaczenie ma także zakres obowiązków pracownika i jego doświadczenie oraz firma, w jakiej pracuje.

 

Jednak jeśli interesuje Cię content marketing, warto znać widełki wynagrodzenia, jakie oferują pracodawcy. Według badania z 2021 roku przeprowadzonego na podstawie ofert pracy z platformy Rocket Jobs zarobki content marketera w Polsce wahają się od 4 do 6,5 tysiąca złotych brutto dla juniora oraz do 9 tysięcy złotych brutto dla pracowników z dłuższym stażem pracy. Wyższe stawki, bo nawet 3,5-6.5 tysiąca dolarów miesięcznie, oferują zagraniczne marki.

 

Z kolei Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (Sedlak&Sedlak) pokazuje, że mediana wynagrodzenia brutto specjalisty ds. marketingu internetowego wynosi 6060 zł. W przypadku seniorów mediana to 8540 zł brutto miesięcznie.

 

Chcesz rozwijać swoją karierę w pracy zdalnej? Zobacz, czym jest work-life fit.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Specjalista ds. Operacji Transportowych / Dyspozytor

    REMONDIS Sp. z o.o.   Bydgoszcz, ul. Inwalidów 45    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 godz.
    Zakres zadań: Tworzenie dokumentacji tras i list przewozowych; Nadzór nad flotą przy użyciu systemu GPS; Rejestrowanie zamówień oraz obsługa klienta; Rozliczanie dokumentów związanych z realizacją usług; Analiza danych z tachografów i kart pracy kierowców; Rozpatrywanie reklamacji i...
  • Specjalista / Specjalistka ds. administracyjnych i rozliczeń

    REMONDIS Sp. z o.o. Dział Odpadów Specjalnych   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Twój dzień pracy będzie składał się z: obsługi systemu informatycznego funkcjonującego w Spółce; fakturowania; raportowania; prowadzenia dokumentacji; obsługi klienta na podstawie otrzymanych zamówień;
  • Symfonia Sp. z o.o.
    specjalista mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online
    7 godz.
    Cel stanowiska: Poszukujemy specjalisty do zespołu zajmującego się wewnętrznymi aplikacjami i systemami, głównie odpowiedzialnego za system ERP obejmujący finanse i księgowość oraz zarządzanie handlem. Kandydat powinien posiadać doświadczenie jako Projektant - Programista lub...
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    specjalista mid / junior / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online
    8 godz.
    Twój zakres obowiązków: nadzór nad robotami budowlano - wykończeniowymi, nadzór, koordynacja i organizacja prac podwykonawców, oraz sił własnych, udział w procesach koordynacyjnych prac projektowych i prefabrykacji budynków modułowych w Zakładzie Produkcyjnym; opracowywanie dokumentów...
  • Magazynier

    Aptiv   Gdańsk    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  pełny etat
    9 godz.
    Twoja rola: Będziesz odpowiadać za obsługę magazynu firmy produkcyjnej. Twoje obowiązki będą obejmować m.in.: dbałość o płynne działanie magazynu firmy produkcyjnej; zależnie od przypisania do zespołu: obsługę przyjęcia materiału, jego wydawanie na produkcję, transport...
  • Kierowca na trasach międzynarodowych C+E

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   8 000 - 10 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Poszukujemy pracowników na stanowisko kierowcy kat. C+E na kierunki IT,DE,B,NL,FR,LU,DK i powroty do siedziby firmy.

Najnowsze artykuły

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy

Europeistyka kojarzy się z kulturoznawstwem, w rzeczywistości są to studia interdyscyplinarne stworzone z myślą o osobach, które interesują zagadnienia związane z aktualną sceną polityczną Europy, współpracą regionalną w ramach partnerstwa z krajami UE czy wykorzystaniem unijnych funduszy. W Dzień Europy pytamy: jaka praca czeka obecnie na absolwentów europeistyki? Czy warto ją sudiować?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379