Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Call center - praca na słuchawkach

Call center - praca na słuchawkach

 
Call center - praca na słuchawkach

Call center przywodzi na myśl głównie hałas, mnóstwo osób powtarzających te same zdania oraz wielką salę z dziesiątkami boksów lub biurek wyposażonych w komputer ze słuchawkami. I są to jak najbardziej trafne skojarzenia.

 

Praca w call center - specyfika pracy

 

Praca w call center polega na telefonicznym kontakcie z klientem. Może obejmować połączenia przychodzące (tzw. help desk czyli pomoc i wsparcie serwisowe; bankowość telefoniczna, przyjmowanie reklamacji oraz zamówień), a także połączenia wychodzące (ankiety telefoniczne, sprzedaż usług i produktów, akcje marketingowe i promocyjne, przedłużanie umów itd.). Infolinia przyspiesza załatwianie spraw i opiera się o kontakt z drugim człowiekiem, dlatego mimo ciągłego rozwoju technologii cieszy się niesłabnącą popularnością.

 

Pracownik call center, zważywszy na to, że przez cały czas pracy rozmawia z ludźmi, powinien być otwarty, komunikatywny, asertywny i odporny na stres. Przyda się także podzielność uwagi – rozmawiając, trzeba jednocześnie wprowadzać zmiany danych w systemie komputerowym. Oczywistym warunkiem pracy na słuchawkach jest także dobra dykcja. Rekruterzy zazwyczaj nie wymagają kierunkowej edukacji i aby zatrudnić nową osobę w call center, firma we własnym zakresie doszkala pracownika.

 

W tym miejscu warto wspomnieć, że wbrew niezbyt pochlebnym opiniom call center daje spore możliwości rozwoju. I choć w stwierdzeniu: „nie znasz życia jeśli nie pracowałeś w call center” jest trochę prawdy, osoba, która decyduje się zostać telemarketerem, może liczyć na szkolenia, np. z technik sprzedażowych czy komunikacji werbalnej. Zachęcający jest także rozwój w strukturze firmy i awans na stanowisko koordynatora call center. Zarobki, a także nowy zakres obowiązków mogą być w tym przypadku bardzo motywujące.

 

Czy w przypadku call center, praca w domu jest możliwa? Tak, choć w Polsce nie należy to jeszcze do popularnych rozwiązań, można znaleźć oferty zdalnych zleceń. Wymagają one jednak dużej samodyscypliny i odpowiednich warunków mieszkaniowych.

 

Call center - ile zarobisz na słuchawkach?

 

W call center zarobki zależą w dużej mierze od doświadczenia telemarketera i charakteru jego zadań. Bardzo często praktykuje się połączenie podstawowego wynagrodzenia z systemem prowizyjnym, który dodatkowo ma motywować do skuteczności, np. sprzedaży czy przedłużania umów. Najczęściej także praca oparta jest o umowę-zlecenie z ustaloną stawką godzinową.

 

Zatem, jeśli wybierzemy telemarketing, zarobki, których możemy się spodziewać będą bardzo zróżnicowane. Według badań serwisu wynagrodzenia.pl przeprowadzonych w lutym 2019 mediana miesięcznych dochodów brutto osoby początkującej w call center wynosi 3140 zł. Specjalista z kolei może liczyć na 3640 zł, przy czym warto dodać, że co drugi konsultant zarabia między 3000 a 4620 zł.

 

Praca na słuchawkach - dlaczego ciężko znaleźć pracowników?

 

Pracę w charakterze konsultanta telefonicznego wybierają bardzo często studenci albo osoby dopiero wchodzące na rynek pracy. Dlatego w dużej mierze jest ona traktowana jako zajęcie tymczasowe i możliwość zdobycia pierwszego doświadczenia zawodowego. Takie podejście w połączeniu z dość wymagającym charakterem zadań na stanowiskach call center przyczynia się do dużej rotacji pracowników.

 

W temacie pracy w call center opinie są raczej jednoznaczne - jest to ciężki kawałek chleba. Działanie w stresie i ciągłym napięciu, narażanie się na kontakt ze zdenerwowanymi klientami, którzy często nie szczędzą nieprzychylnych słów - to wszystko odstrasza kandydatów. Ale, jak już wspomnieliśmy, telemarketing - praca na słuchawkach ma też swoje plusy.

 

 

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy

Europeistyka kojarzy się z kulturoznawstwem, w rzeczywistości są to studia interdyscyplinarne stworzone z myślą o osobach, które interesują zagadnienia związane z aktualną sceną polityczną Europy, współpracą regionalną w ramach partnerstwa z krajami UE czy wykorzystaniem unijnych funduszy. W Dzień Europy pytamy: jaka praca czeka obecnie na absolwentów europeistyki? Czy warto ją sudiować?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379