Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Business look - o czym warto wiedzieć?

Business look - o czym warto wiedzieć?

 
Business look - o czym warto wiedzieć?

Dress code - stylizacje biznesowe

 

Dress code to jeden z elementów etykiety, wskazującej, jak postępować w określonych sytuacjach. O ile podczas spotkań towarzyskich mamy zazwyczaj dużą dowolność w wyborze stroju, o tyle w pracy bardzo często obowiązują określone zasady spisane w zakładowym regulaminie bądź o charakterze nieformalnym.

Dress code kojarzy nam się zazwyczaj z pracownikami banków, urzędów, państwowych instytucji albo korporacji. Wszędzie, gdzie jest potrzeba kontaktu z klientem, pracownicy zobowiązani są swoim zachowaniem i ubiorem podkreślać i wspierać wizerunek firmy. W zależności od branży stroje są w różnym stopniu sformalizowane. Modę biznesową damską i męską możemy podzielić następująco:

 

Business attire - wymaga ubierania się w klasyczny, biznesowy uniform w stonowanych kolorach. Obowiązuje najczęściej prawników, pracowników wysokiego szczebla, doradców klienta w instytucjach finansowych, urzędach.

 

Business smart - styl pozostawiający nieco większą swobodę w wyborze dodatków i kolorów. Ten business look najczęściej obowiązuje w biurach i na stanowiskach doradców klienta, a także na nieco mniej formalnych spotkaniach służbowych.

 

Business casual - styl biznesowy, ale bardzo swobodny. Nie oznacza to możliwości przyjścia do pracy w japonkach i rozciągniętym dresie. Pracownik, mimo dozwolonego luzu, musi wyglądać profesjonalnie i elegancko. Niektóre firmy nie wymagają oficjalnego wizerunku zatrudnionych. Dotyczy to najczęściej zawodów związanych z kreatywnością. I w takich branżach, nawet jeśli nie trzeba nosić szarego kostiumu biznesowego, ubiór nie powinien być wyzywający czy niechlujny. Warto o tym pamiętać także wtedy, kiedy w firmie obowiązuje tzw. casual friday.

 

Ubrania biznesowe - klasa i styl

 

Zatem czy można dopasować się do standardów, jednocześnie wyrażając swój styl? Przychodząc do nowej pracy, już pierwszego dnia bez problemu zaobserwujemy, jak inni zatrudnieni interpretują obowiązujący w firmie dress code. Business smart i casual dają nam spore możliwości wyrażania siebie w zawodowym wizerunku. Ale także i w tych przypadkach pamiętajmy, że strój powinien być schludny i nienaganny. Poplamione mankiety, naderwana szlufka w pasku czy zaschnięta plama po kawie skutecznie odstraszą klientów, a nieuprasowana bluzka, choćby kosztowała krocie, na nikim nie zrobi wrażenia.

 

W komponowaniu naszego biznesowego looku zawsze najważniejszą kwestią powinno być podkreślenie profesjonalizmu. I nie oznacza to nudy. Ostrożnie jednak podejdźmy do wyboru kolorów, faktur materiałów i fasonów. Zbyt krzykliwe dodatki, za duży dekolt albo za krótka sukienka skutecznie odciągną uwagę rozmówcy od tego, co mamy do powiedzenia.

 

W wielu sklepach znajdziemy oryginalną i efektowną odzież biznesową damską, która pozwoli nam spełnić firmowe standardy i jednocześnie wyrazić siebie. Garderoba to bardzo ważny element naszego wizerunku i za jej pomocą budujemy osobistą markę. Jeśli mamy wątpliwości, w co się ubrać, pamiętajmy, że lepiej wyglądać zbyt elegancko, a nie bardziej nieformalnie niż pozostali uczestnicy spotkania.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Głównego Księgowego / Głównej Księgowej

    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska Praca odbywać się będzie pod nadzorem doświadczonego Dyrektora Finansowego oraz przy wsparciu kancelarii podatkowej. Ewidencja i weryfikacja dokumentów finansowo-księgowych. Bieżąca kontrola i analiza kont księgowych. Pomoc przy sporządzaniu sprawozdań finansowych oraz...
  • Młodszy Specjalista ds. Technicznego Wsparcia Produktów Kadrowo-Płacowych

    Symfonia Sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków: udzielanie wsparcia klientom korzystającym z oprogramowania Symfonia Kadry i Płace - zgłoszenia telefoniczne, czat, email zasilanie baz wiedzy i tworzenie dokumentacji
  • Broker - Financial Risks and Trade Credits

    Aon Polska Sp. z o. o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Aon – Podejmujemy lepsze decyzje W Aon kształtujemy decyzje, aby chronić i wzbogacać życie ludzi na całym świecie. Jesteśmy jedną zjednoczoną, inkluzywną i różnorodną drużyną, pełną pasji do pomagania naszym kolegom i klientom w osiąganiu sukcesów. Jak będzie wyglądał Twój...
  • Kierownik Działu Spedycji Morskiej / Kolejowej / Lotniczej

    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Twoje obowiązki: Realizuj plany sprzedażowe i strategie produktów; Zarządzaj budżetem oddziału; Rozwijaj współpracę z klientami; Nadzoruj procesy sprzedażowe; Zarządzaj zespołem; Uczestnicz w wydarzeniach branżowych;
  • Kierownik Serwisu Pojazdów Ciężarowych

    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Główne zadania: Nadzorowanie działu serwisu pojazdów ciężkich; Utrzymanie floty ponad 250 pojazdów w dobrym stanie technicznym; Zapewnienie jakości i terminowości napraw; Tworzenie budżetów i planów rozwoju serwisu; Zarządzanie zespołem serwisowym (15 osób) Organizacja i ocena pracy...
  • Doradca Serwisowy w Biurze Obsługi Klienta

    APEX - THERMO KING sp. z o.o.   Bydgoszcz    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za: Obsługę klienta serwisu agregatów chłodniczych do samochodów dostawczych i ciężarowych. Sprzedaż usług serwisowych oraz części zamiennych. Utrzymywanie i budowanie długotrwałych relacji z klientem. Wykonywanie kosztorysów oraz...

Najnowsze artykuły

Przerwa na karmienie – zasady, przepisy, wzór zaświadczenia o karmieniu

Przerwa na karmienie – zasady, przepisy, wzór zaświadczenia o karmieniu

Od 1 do 7 sierpnia obchodzimy Światowy Tydzień Karmienia Piersią. Z tej okazji przypominamy, że powrót do pracy nie oznacza, że mama musi zaprzestać karmienia dziecka piersią. Kodeks pracy gwarantuje maksymalnie dwie dodatkowe przerwy na karmienie. To, z ilu i jak długich przerw można skorzystać, zależy od wymiaru czasu pracy oraz liczby karmionych dzieci.

Przyjaźń w pracy – czy jest możliwa?

Przyjaźń w pracy – czy jest możliwa?

 – Niektórzy preferują relacje bardziej zdystansowane i formalne tak, by nikt nie przeszkadzał im w pracy i by nie czuć się zobowiązanym do świadczenia drobnych przysług. Inni są pod tym względem mniej rygorystyczni – tłumaczy psycholog dr Beata Rajba. Kiedy w pracy pojawia się przyjaźń i jak rozpoznać, że kolega lub koleżanka ma szczere intencje?

Emerytura olimpijska – komu przysługuje? Wysokość

Emerytura olimpijska – komu przysługuje? Wysokość

W Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu startuje aż 210 polskich sportowców. Razem z nimi liczymy na wspaniałe wyniki i medale olimpijskie. Te ostatnie oznaczają nie tylko wieczne miejsce na kartach historii sportu, ale też pewne zabezpieczenie na przyszłość. Przypominamy, ile wynosi emerytura olimpijska w Polsce i na świecie oraz czy kolor medalu wpływa na wysokość świadczenia. 

Ergoterapeuta – kto to? Jak wygląda praca? Wynagrodzenie

Ergoterapeuta – kto to? Jak wygląda praca? Wynagrodzenie

Greckie słowo ergo znaczy: pracować, działać. Ergoterapeuci dzięki technikom łączącym psychoterapię z rehabilitacją ruchową pomagają osobom z niepełnosprawnością, pacjentom po udarach i z chorobami neurologicznymi, a także osobom cierpiącym na depresję. To praca bardzo potrzebna i dająca mnóstwo satysfakcji. Jak wkroczyć na tę ścieżkę kariery i zostać ergoterapeutą?

Wczasy pod gruszą – zasady, warunki, kwota, wniosek

Wczasy pod gruszą – zasady, warunki, kwota, wniosek

Wynagrodzenie za urlop to nie wszystko! Pracownicy mogą również otrzymać dofinansowanie do wypoczynku z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, czyli popularne „wczasy pod gruszą”. Te, choć brzmią jak relikt przeszłości, nadal są powszechne w wielu firmach. Powszechnie bywają także mylone ze świadczeniem urlopowym. Czym różnią się obie formy dofinansowania i jak z nich skorzystać?

List motywacyjny – schemat i struktura

List motywacyjny – schemat i struktura

Nie jest już tak często stosowany jak niegdyś, jednak list motywacyjny pozostaje jednym z podstawowych dokumentów rekrutacyjnych i warto umieć go napisać. Co więcej, gdy o stanowisko walczą kandydaci o zbliżonych kwalifikacjach, to właśnie ciekawy list może przesądzić o sukcesie w rekrutacji. Sprawdź, co powinno znaleźć się w każdym akapicie listu motywacyjnego oraz uniknij typowych błędów.