Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Account based marketing: na czym polega?

Account based marketing: na czym polega?

 
Account based marketing: na czym polega?

Czy account based marketing to tylko kolejna moda w świecie marketingowców, czy skuteczna strategia, która może realnie wpłynąć na skuteczność reklamy i zwiększenie zysków ze sprzedaży? Dowiedz się więcej na temat account based marketingu.

 

Account based marketing: co to jest?

 

Account based marketing (ABM) na Zachodzie popularny stał się już kilka lat temu. Jest to strategia wykorzystywana w marketingu B2B, a więc jej celem jest zdobycie klienta biznesowego (korporacyjnego – dlatego ABM bywa też nazywane key account marketingiem).

 

Dla account based marketingu kluczowe jest wypracowanie komunikacji marketingowej dostosowanej do warunków, w jakich znajduje się potencjalny klient biznesowy – czyli specyfiki firmy, wielkości, jej polityki, zakresu działania itp. Istotne jest w tym kontekście targetowanie przekazu reklamowego do konkretnej grupy docelowej – a więc do pracowników przedsiębiorstwa, z jakim chcemy nawiązać więź biznesową.

 

Account based marketing: dla kogo?

 

Account based marketing zawęża grupę odbiorców reklamy, a ponadto wymaga dobrej znajomości grupy docelowej. Dlatego zwykle nie jest stosowany do pozyskiwania nowego klienta, ale do podtrzymania relacji z partnerami biznesowymi, na których temat już mamy pewną wiedzę, znamy ich oczekiwania i preferencje.

 

Account based marketing: jakie ma zalety?

 

ABM to strategia, w której najważniejsze jest właściwe sprofilowanie przekazu – dopasowanie treści do oczekiwań partnera biznesowego. Dlatego może być bardzo skuteczna w sytuacji, gdy już mamy wiele danych dotyczących danej firmy i jej pracowników. Dane te mogliśmy pozyskiwać przy okazji wcześniejszej współpracy – mogą dotyczyć np. struktury organizacji, wykorzystywanych kanałów komunikacji, polityki firmy itp. Zadaniem marketingowca ABM jest zatem wykorzystanie tych informacji, by dopasować treść reklamową do potrzeb klienta korporacyjnego. Reklama o wysokim stopniu personalizacji może skutkować nie tylko kolejną sprzedażą czy zawarciem następnego kontraktu, ale też utrwala relacje, pozytywnie wpływa na wizerunek naszej firmy.

 

Narzędzia account based marketing

 

ABM opiera się w znacznym stopniu na narzędziach marketingu bezpośredniego – online i offline. Wykorzystywana jest zatem reklama internetowa, komunikacja telefoniczna, wideokonferencje, poczta tradycyjna i e-mail, czy wreszcie bezpośrednie spotkania. Te strategie można dowolnie uzupełniać np. poprzez różne techniki in-bound marketingu – stworzenie bloga, serii sprofilowanych artykułów, prowadzenie webinarów, social-media marketing itp.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Architekt

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Ostrowiec Świętokrzyski    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior) / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    10 godz.
    Zakres obowiązków: Tworzenie projektów i modelowanie budynków w technologii BIM; Koordynacja międzybranżowa; Tworzenie dokumentacji projektowej: budowlanej, przetargowej i wykonawczej w zgodności z normami i przepisami budowlanymi w oparciu o harmonogram i budżet; Weryfikacja i optymalizacja...
  • Projektant Instalacji Sanitarnych / Inżynier

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Ostrowiec Świętokrzyski    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    10 godz.
    Zakres obowiązków: Praca w zespole projektowym, w którym wykorzystywane jest nowoczesne oprogramowanie 3D; Projektowanie instalacji w nieszablonowych budynkach (m.in. budynki szpitali, farmacji, wojska, policji, centra przetwarzania danych itd.); Branie udziału w pracy projektowej pod okiem...
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    10 godz.
    Zakres obowiązków: Praca w zespole projektowym, w którym wykorzystywane jest nowoczesne oprogramowanie 3D; Projektowanie instalacji w nieszablonowych budynkach (m.in. budynki szpitali, farmacji, wojska, policji, centra przetwarzania danych itd.); Branie udziału w pracy projektowej pod okiem...
  • Specjalista ds. Klienta Biznesowego – Pojazdy Użytkowe

    ADF AUTO Spółka z o.o.   Wrocław, ul. Karkonoska 45    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Co będziesz robić? Sprzedawać lekkie pojazdy użytkowe i wspierać Klienta na każdym etapie zakupu; Inicjować i rozwijać kontakty biznesowe; Przygotowywać profesjonalne oferty oraz prowadzić negocjacje handlowe; Zarządzać dokumentacją sprzedażową i aktualizować system CRM; Realizować cele sprzedażowe.
  • Młodszy Specjalista ds. Podatków

    Symfonia Sp. z o.o.   Warszawa, al. Jerozolimskie 132    praca hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    12 godz.
    Zakres obowiązków: Przygotowywanie oraz weryfikacja informacji niezbędnych do sporządzania deklaracji podatkowych (VAT, CIT, WHT). Aktywny udział w procesie sporządzania oraz korygowania deklaracji podatkowych, głównie VAT, CIT i WHT. Zbieranie danych i przygotowywanie odpowiedzi dla...
  • Operator Linii Sortowniczej

    REMONDIS Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    13 godz.
    Zakres obowiązków: Obsługa linii sortowniczej oraz załadunek pojazdów, Nadzór nad sprzętem – dbałość o urządzenia i maszyny, Utrzymanie porządku, czystości i dyscypliny pracy, Nadzór nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.

Najnowsze artykuły

Rekrutacja C-level – jakie strategie warto zastosować w rekrutacji na wysokie stanowiska?

Rekrutacja C-level – jakie strategie warto zastosować w rekrutacji na wysokie stanowiska?

– Rekrutacja na stanowiska C-level (CEO, CFO, COO, CTO, CMO) to jedno z najważniejszych zadań strategicznych dla każdej organizacji. Błędna decyzja rekrutacyjna na tym poziomie może skutkować stratami finansowymi oraz utratą zaufania ze strony pracowników, inwestorów czy klientów – tłumaczy specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz. Jak mądrze wybrać managera albo CEO swojej firmy?

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy

Europeistyka kojarzy się z kulturoznawstwem, w rzeczywistości są to studia interdyscyplinarne stworzone z myślą o osobach, które interesują zagadnienia związane z aktualną sceną polityczną Europy, współpracą regionalną w ramach partnerstwa z krajami UE czy wykorzystaniem unijnych funduszy. W Dzień Europy pytamy: jaka praca czeka obecnie na absolwentów europeistyki? Czy warto ją sudiować?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379