Praca.pl Poradniki Rynek pracy
9 powodów, dla których warto używać chatbotów w obsłudze klienta

9 powodów, dla których warto używać chatbotów w obsłudze klienta

 
9 powodów, dla których warto używać chatbotów w obsłudze klienta

Są oczywiście sytuacje, z którymi poradzi sobie jedynie kompetentny i przeszkolony pracownik działu obsługi klienta. Bardzo często jednak dzwoniący na infolinię czy odwiedzający placówkę ludzie zadają zestaw tych samych, standardowych pytań, niewymagających wnikliwej analizy. Wtedy doskonale sprawdza się wirtualny asystent.

Automatyzacja obsługi klienta staje się powszechną praktyką nie tylko dużych firm. Jakie są zalety wykorzystywania chatbotów w marketingu i komunikacji z konsumentami?

 

Szybka obsługa klienta

 

Program komputerowy może prowadzić rozmowy właśnie wtedy, gdy klient tego oczekuje, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

 

Personalizacja wiadomości


Chatbot obdarzony przez programistę sztuczną inteligencją nigdy nie jest zniecierpliwiony czy w złym humorze. Wszystko pamięta i zawsze udziela poprawnych odpowiedzi. Jednocześnie, zwraca się do rozmówcy po imieniu, bywa dowcipny, umie zabawnie odpowiedzieć, odbić piłeczkę. Dzięki personalizacji wiadomości i dialogowi (nawet jeśli nie uczestniczy w nim dwoje ludzi) klient czuje, że firma poświęca mu czas.

 

Większe zaangażowanie klienta

 

Współczesny konsument oczekuje natychmiastowej reakcji, prostoty i łatwości obsługi serwisu. Chatbot to narzędzie, które umożliwia bardzo szybką komunikację. Zaangażowanie firmy procentuje zaangażowaniem klientów. Oczywiście bot nie odpowie na wszystkie pytania i nie rozwiąże każdej sprawy, ale w trudnych kwestiach przeniesie użytkownika na live chat czy połączy z konsultantem.

 

Budowanie relacji z klientem


Niejednokrotnie określenie, czy ma się do czynienia z chatbotem, czy z człowiekiem nie jest oczywiste. Dlatego budowanie pozytywnych relacji klientów z marką jest jak najbardziej możliwe także za pośrednictwem robota. Najważniejsze bowiem, by firma wychodziła naprzeciw oczekiwaniom konsumentów.

 

Powiadomienia o nowych ofertach

 

Pomagają utrzymać klientów, którzy zainteresowali się produktami. Boty prowadząc kolejne rozmowy, poznają preferencje konsumentów. Dzięki temu mogą personalizować ofertę i powiadamiać o tym, co powinno być interesujące dla danej osoby.

 

Badania ankietowe

 

To też sposób, by automatycznie prowadzić np. pozakupowe badania satysfakcji klientów, ale także sprawdzać ich preferencje.

 

Remarketing i personalizacja reklamy

 

W chwili, gdy konsument wykona jakąś czynność na stronie internetowej – przejrzy ofertę, czy włoży do koszyka w e-sklepie produkt, ale nie dokona zakupu, chatbot może mu automatycznie o tym przypomnieć. Powiadomienia i reklamy produktów są spersonalizowane, w związku z tym skuteczniejsze.

 

Budowanie wizerunku marki


Fakt, że firma korzysta z dobrodziejstw technologii, sugeruje klientom, iż jest nowoczesna i idzie z duchem czasu. Współczesny konsument nie lubi czekać. Robiąc zakupy w internecie, wymaga, by cały proces przebiegał sprawnie, nawet w przypadku jakichś problemów po drodze. Chatboty umożliwiają wyjście naprzeciw tym oczekiwaniom, budowanie relacji z klientami i pozytywnego wizerunku.

 

Niski koszt utrzymania

 

Zautomatyzowana obsługa klienta jest nie tylko szybka, ale i nie generuje stałych wysokich kosztów. Wdrożenie chatbota, który zastąpi konsultantów telefonicznych, może szybko się zwrócić.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta z językiem hiszpańskim

    Lava Group S.C   Warszawa, Ursynów, przy stacji Metro Stokłosy    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   7 500 - 8 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    kontakt z klientem B2B w języku hiszpańskim i angielskim; ofertowanie i przygotowanie zamówień uczestnictwo w targach branżowych pozyskiwanie klientów B2B;
  • Asystentka stomatologiczna / Higienistka / Technik dentystyczny - gips

    Fachlabor Dr. W. Klee für grazile Kieferorthopädie GmbH   Niemcy, Frankfurt nad Menem   
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    aplikacja: TRAINING ON THE JOB - ORTODONCJA - GIPS miejsca pracy: Frankfurt nad Menem specjalizacja: gips + cad/cam Zadania, które czekają na Ciebie zależnie od stanowiska pracy: Odlewanie modeli w gipsie, skanowanie modeli, cyfrowa obróbka skanów modeli.
  • Opiekun / Opiekunka osób starszych w domu seniora

    Sanapol Personal GmbH   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    Wynagrodzenie od 2200 Euro netto / m-c. Praca na terenie całych Niemiec, od zaraz jak i również w późniejszych terminach. Rodzaj współpracy: Umowa o pracę na pełen etat na czas nieokreślony, Wymiar pracy: Pełen, 8 godzin dziennej pracy, Wymagany język niemiecki: Komunikatywny. Zakres...
  • Operator Koparki

    Max Bau Sp. z o.o.   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   50,00 - 70,00 zł brutto/godz.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 godz.
    Wymagania: minimum 5 letnie doświadczenie na ww. stanowisku; wykształcenie zawodowe lub techniczne; mile widziana znajomość j. niemieckiego; samodzielność; sumienność dokładność oraz rzetelność;
  • Brygadzista / Monter sieci zewnętrznej wodno - kanalizacyjnej

    Max Bau Sp. z o.o.   Niemcy   
    pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   50,00 - 70,00 zł brutto/godz.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 godz.
    Opis stanowiska: Zatrudnimy do naszych budów na terenie Niemiec wykwalifikowanych brygadzistów, monterów sieci zewnętrznej wod.-kan.
  • Orderpicker dla sieci sklepów spożywczych

    Flexcraft Polska Sp. z o.o.   Holandia, Alkmaar   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę tymczasową  tymczasowa/dodatkowa  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 godz.
    Obowiązki: zbieranie i realizacja zamówień w systemie voice-pick (nie musisz komunikować się biegle po angielsku!) kompletowane i przygotowanie towaru do wysyłki, przyjmowanie zwrotów, dbałość o porządek w miejscu pracy, możliwa praca na różnych działach magazynu; Wymagania:...

Najnowsze artykuły

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?

Handel na targowisku: czym jest opłata targowa?

Handel na targowisku: czym jest opłata targowa?

Wśród wielkich galerii handlowych, wielkopowierzchniowych marketów i dyskontów w krajobraz polskich miast wciąż wpisują się tradycyjne ryneczki, bazary i przydrożne stoiska, na których można kupić kwiaty, znicze, dewocjonalia, ale też owoce, warzywa, jaja, mięso czy miody. Osoby prowadzące tam handel muszą płacić opłatę targową. Ile ona wynosi w 2024 roku i kto jest z niej zwolniony?

Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

Rozmowa o pracę zaczyna się zwyczajnie, ale po chwili rekruter zaczyna być opryskliwy i Cię prowokuje. Spotkanie zmienia się w najgorszą rekrutację w życiu. Masz takie doświadczenia? Być może zastosowano na Tobie technikę stress interview. Jak jej sprostać? – Im lepiej znasz siebie, tym lepiej przygotujesz się do czekającej Cię rozmowy – tłumaczy psycholog biznesu Agnieszka Zacher-Łanowska.

Pilot samolotu – praca, wymagania, obowiązki zawodowe, pensja

Pilot samolotu – praca, wymagania, obowiązki zawodowe, pensja

Pilot to najpopularniejszy zawód świata – badania pokazują, że tysiące ludzi na całym świecie szukają informacji o tym, jak zostać pilotem. Mamy dla Was dobrą wiadomość: Polska to jedyny kraj UE, w którym najlepsi kandydaci mogą zdobyć większość uprawnień za darmo! Jak długa jest droga to kariery pilota i czy faktycznie zdyskwalifikować może, jak się czasem słyszy, problem z zębami?

12 błędów podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Specjalistka HR wyjaśnia, czego nie robić na rozmowie o pracę

12 błędów podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Specjalistka HR wyjaśnia, czego nie robić na rozmowie o pracę

– Oprócz podstawowych błędów, takich jak brak przygotowania czy nieodpowiednia mowa ciała, istnieje wiele subtelnych kwestii, które mogą zdecydować o tym, czy otrzymasz ofertę pracy – wyjaśnia Agnieszka Ciećwierz. Specjalistka ds. HR wymienia 12 największych błędów na rozmowie o pracę, podaje przykłady i radzi, jak wybrnąć z sytuacji. Gorąco polecamy każdej osobie szukającej pracy!