Praca.pl Poradniki Obsługa Klienta
Blaski i cienie pracy w obsłudze klienta

Blaski i cienie pracy w obsłudze klienta

 
Blaski i cienie pracy w obsłudze klienta

Co może być trudnego w obsłudze klienta? Przecież każdy sobie z tym poradzi! - Tak często myślą kandydaci do tej pracy, którzy nigdy nie pracowali w bliskim kontakcie z klientem. Tymczasem, aby efeketywnie i sprawnie obsługiwać klientów i czerpać z tej pracy satysfakcję, trzeba mieć cały zestaw cech, które to umożliwiają. Należą do nich m.in. odporność na stres, umiejętność komunikacji i aktywnego słuchania, empatia, pogoda ducha, chęć bycia pomocnym. Zanim wyślemy CV na to stanowisko, dobrze też zdawać sobie sprawę z tego, jakie plusy i jakie minusy ma ten rodzaj pracy.

 

Wymagające elementy pracy w obsłudze klienta

 

Klieci oczekują obsługi 24h/dobę
Oznacza to nierzadko konieczność pracy również w niedziele i święta bądź w systemie zmianowym. Jeśli to ci nie odpowiada, poszukaj firm, które zapewniają obsługę jedynie w dni robocze.

 

Konieczość multitaskingu
Słuchanie klienta ze zrozumieniem, jednoczesne sprawdzanie statusu sprawy w komputerze czy kolejka kilku klientów w punkcie obsługi oznacza konieczność robienia kilku rzeczy naraz i szybkiej pracy. Nie każdy sobie z tym radzi.

Klient ma zawsze rację
Nawet kiedy jej nie ma - pracownik obsługi klienta musi potrafić wyjasnić klientowi wątpliwości i załątwić jego sprawę nawet w sytuacji, w której uważa, że problem leży po stronie klienta.


Klient w krawacie jest mniej awanturujący się
Niestety ta obiegowa opinia nie jest prawdziwa. Żyjemy w coraz większym stresie, a to sprawia, że nierzadko klienci są zirytowani, niesympatyczni i potrafią w niekulturalny sposób zwracać się do pracownika. W takich sytuacjach trzeba zachować dystans. Pomaga w tym umiejętność niebrania do siebie opinii klienta. Pamiętaj - jeśli klient się złości, to nie na ciebie, a na sytuację.

Brak wrażliwości u klienta
Klienta nie obchodzi to, czy boli cię głowa, czy może masz prywatne kłopoty - chce załatwić swoją sprawę i być profesjonalnie i z uśmiechem obsłużony. Umiejętność pozostawiania problemów w domu i panowania nad swoimi emocjami jest tu kluczowa. Cóż - nieraz będzie trzeba udawać dobry humor.
Jeśli powyższe minusy tak naprawdę wcale ci nie przeszkadzają, to być może jest to stanowisko idealne dla ciebie.

 

 

Plusy pracy w obsłudze klienta


Praca bez doświadczenia
Do pracy w obsłudze klienta często przyjmowane są osoby bez dużego doświadczenia zawodowego. Łatwo zatem rozpocząć w tym obszarze karierę - to dobry start dla młodych i chcących zmienić branżę.

Każdy dzień jest inny
W obsłudze klienta nie ma czasu na nudę. Każdy problem jest inny, bo inny jest każdy klient. To zaś sprawa, że praca jest różnorodna i ciekawa.

Wiele osób - wiele znajomości
Praca w obsłudze klienta to nowe kontakty i znajomości - można spotkać i poznać fascynujących ludzi. Wielu pracowników związanych z obsługą klienta podkreśla, że niektóre relacje biznesowe, które nawiązali, trwają latami.

Rozwój umiejętności komunikacyjnych
Już kilka miesięcy pracy w obsłudze klienta podnosi umiejętności komunikacyjne. To przydaje się nie tylko w pracy, ale również w życiu osobistym. Obecnie umiejętności komunikacji są jedną z najczęściej poszukiwanych kompetencji. - nie tylko u osób mających kontakt z klientami.

Lekcja słuchania
Podstawową kompetencją osoby pracującej w obsłudze klienta jest umiejętność sluchania klienta. Niezależnie od powodu, z jakim klient zwraca się do pracownika, zadaniem osoby obsługującej jest wysłuchać tego, co klient  ma do powiedzenia, i zrozumieć, czego oczekuje. Ta lekcja przydaje się potem na każdym etapie kariery.

Doskonałe doświadczenie w CV
Coraz więcej stanowisk pracy zakłada konieczność współpracy z klientem. Taki punkt w CV przyda się zarówno księgowej, jak i inżynierowi.

Poczucie celu i sensu pracy
Pomoc klientowi w rozwiązaniu jego wątpliwości, wywołanie uśmiechu na twarzy drugiej osoby, sprawienie, że problem przestaje 0 dzięki pomocy pracownika obsługi klienta - istnieć. Taka świadomość daje satysfakcję i poczucie sensu tego, co się robi.

Wdzięczność zadowolonego klienta
Choć zdarzają się klienci trudni i rozczarowani, to jeśli mimo wszystko częsciej w wyniku pomocy pracownika klient odchodzi ze stanowiska zadowolony, to jego wdzięczność przekłada się na korzystane postrzeganie firmy. W ten właśnie sposób pracownicy obsługi klienta ,ają największy wpływ na budowanie wizerunku firmy.

Więcej artykułów "Obsługa Klienta"

Polecane oferty

  • Specjalista / Specjalistka ds. obsługi klienta

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Jako Specjalista/ka ds. Obsługi Klienta w naszej firmie transportowej będziesz odpowiedzialny/a za zapewnienie wysokiego poziomu obsługi naszych klientów oraz wsparcie działań operacyjnych. Obowiązki: Komunikacja z klientami i rozwój relacji:Utrzymywanie stałego kontaktu z klientami w celu...
  • Specjalista ds. obsługi klienta

    GCC7 Services Ltd   Malta, St. Julians   
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    TWOJE OBOWIĄZKI: Pełnienie roli głównego punktu kontaktowego we wszelkich sprawach związanych z Twoimi kontami. Budowanie i utrzymywanie silnych, długotrwałych relacji z klientami. Rozwijanie relacji zaufania doradców z kluczowymi klientami. Zapewnienie terminowej i skutecznej dostawy...
  • Contract Administration Sp. z o.o.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    1 godz.
    Opis stanowiska: Samodzielne obsługiwanie niestandardowych i bardziej skomplikowanych usług płacowych i procesów dla klientów, Naliczanie wynagrodzeń, świadczeń pracowniczych, składek ZUS, zaliczek na podatek dochodowy; Sporządzanie oraz przesyłanie deklaracji i sprawozdań do ZUS, US,...
  • Specjalista / Specjalistka ds. obsługi klienta w branży transportowej

    Praca.pl Sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj bez CV
    11 godz.
    Obowiązki: Utrzymywanie stałego kontaktu z klientami, budowanie długotrwałych relacji; Realizacja zleceń, planowanie i koordynowanie transportów; Współpraca z innymi działami firmy; Sporządzanie i weryfikacja dokumentów transportowych; Monitorowanie przebiegu transportów;
  • Doradca / Doradczyni klienta

    Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.   Świdnica    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   4 500 - 6 100 zł brutto/mies.
    13 godz.
    Jakie zadania na Ciebie czekają? sprzedaż produktów i usług w swoim sektorze, biorąc pod uwagę indywidualne potrzeby klientów; realizacja i monitorowanie procesów zamówień klientów; dbanie o dostępność i ekspozycję towarów zgodnie ze standardami naszej firmy.
  • Specjalista ds. technicznej obsługi klienta z językiem niemieckim

    Concentrix   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   7 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    15 godz.
    Obsługa klientów - połączenia przychodzące oraz wiadomosci mailowe, rozwiązywanie problemów technicznych; Wprowadzanie danych do systemu;

Najnowsze artykuły

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?