– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.
Lista stanowisk - Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu
Polecane oferty - Sprzedaż / Obsługa klienta
-
I3 ENGINEERING EU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ za 3 dni wygasastarszy specjalista (senior) / kierownik/koordynator kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu to osoba, która nadzoruje działalność działu zajmującego się sprzedażą i marketingiem. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: nadzór nad pracą podległego personelu, opracowanie, wdrażanie i kontrolowanie działań marketingowych, sporządzanie raportów, zestawień i analiz, ustalanie budżetu, planu sprzedaży oraz wprowadzanie produktów na rynek oraz badanie poziomu akceptacji produktu przez konsumentów. A także osoba ta, reprezentuje interesy firmy poprzez podtrzymywanie i rozwijanie pozytywnych kontaktów handlowych z kontrahentami i klientami firmy, przeprowadza rozmowy handlowe, tworzy oferty, prowadzi negocjacje i finalizuje kontrakty, uczestniczy w wyjazdach biznesowych, targach, imprezach promocyjnych, pozyskuje nowych klientów, nadzoruje kampanię promującą sprzedaż oraz aktywnie współpracuje z innymi osobami w obrębie działu firmy, oraz z firmami outsourcingowymi (agencje reklamowe, PR, itp.) i firmami współpracującymi (partnerami, dealerami, itp.).
WYMAGANIA
Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu powinien mieć wykształcenie wyższe o kierunku, np. ekonomia, zarządzanie i marketing oraz bardzo dobrą znajomość j. angielskiego (niekiedy dodatkowo innego obcego języka), obsługi komputera, wiedza z zakresu ekonomii, zarządzania i podstaw prawa. Ważną kwestią jest też kilkuletnie doświadczenie w zakresie marketingu (promocja, reklama) oraz doświadczenie w prowadzeniu negocjacji handlowych i znajomość rynku sprzedaży / branży. Poza tym, pracownik ten powinien również cechować się, m.in.: zdolnościami negocjacyjnymi, przywódczymi, odpowiedzialnością, sumiennością, komunikatywnością, kreatywnością, samodzielnością, wysoką kulturą osobistą oraz przedsiębiorczością, a także umiejętnościami strategicznymi i umiejętnością kierowania kapitałem ludzkim. Warto podkreślić, że wśród osób zatrudnianych na tym stanowisku zauważalna jest przewaga kandydatów z branży FMCG (dóbr szybko zbywalnych), firm produkcyjnych oraz z agencji reklamowych.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy jest firma, biuro oraz spotkania z kontrahentami, targi. Jest to praca umysłowa, stanowisko samodzielne, pod nadzorem. Czas pracy zazwyczaj ośmiogodzinny. Osoba na tym stanowisku ma dość duży kontakt z ludźmi, przez co mogą wystąpić sytuacje stresowe. Średni wiek kandydatów zajmujących to stanowisko wynosi 27-33 lata. Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu ma możliwość pogłębiania wiedzy i umiejętności (szkolenia, konferencje, itd.) oraz możliwość awansu, np. na: dyrektora ds. marketingu (marketingu i sprzedaży), dyrektora zarządzającego i dyrektora generalnego. Zwieńczeniem kariery może być stanowisko prezesa / CEO firmy.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu może pracować, np.: w obszarze konsultingu HR, w branży: spożywczej, kosmetycznej, chemicznej, farmaceutycznej, AGD, it, telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, w przemyśle elektrotechnicznym, czyli w firmach produkcyjnych lub usługowych.
ZAROBKI
Wynagrodzenie kierownika ds. Sprzedaży i Marketingu kształtuje się od 4,500 zł do 17 tys. zł. + premie i bonusy zależne od wyników oraz od sukcesów całego zespołu (np. podpisania umowy z klientem, przekroczenia danego poziomu sprzedaży). Wśród innych dodatków są, m.in.: laptop, telefon komórkowy, szkolenia, samochód. Pracownik ten zarabia więcej - w dużych, rentownych firmach.
Najnowsze artykuły
Kobiety coraz silniejsze w biznesie
Urlop okolicznościowy na ślub dziecka
Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki
Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!
Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?
7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.
Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?
– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?