Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Sprzedaż / Obsługa klienta
Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu

Lista stanowisk - Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu

Polecane oferty - Sprzedaż / Obsługa klienta

  • I3 ENGINEERING EU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ   za 3 dni wygasa
    starszy specjalista (senior) / kierownik/koordynator  kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 dni
    Jako Regionalny Kierownik Sprzedaży będziesz odpowiedzialny za zwiększenie sprzedaży oraz rozwijanie relacji z klientami w swoim przypisanym regionie. Twoim celem będzie osiąganie ustalonych celów sprzedażowych, zwiększanie udziału w rynku oraz promowanie produktów i usług firmy....

Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu to osoba, która nadzoruje działalność działu zajmującego się sprzedażą i marketingiem. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: nadzór nad pracą podległego personelu, opracowanie, wdrażanie i kontrolowanie działań marketingowych, sporządzanie raportów, zestawień i analiz, ustalanie budżetu, planu sprzedaży oraz wprowadzanie produktów na rynek oraz badanie poziomu akceptacji produktu przez konsumentów. A także osoba ta, reprezentuje interesy firmy poprzez podtrzymywanie i rozwijanie pozytywnych kontaktów handlowych z kontrahentami i klientami firmy, przeprowadza rozmowy handlowe, tworzy oferty, prowadzi negocjacje i finalizuje kontrakty, uczestniczy w wyjazdach biznesowych, targach, imprezach promocyjnych, pozyskuje nowych klientów, nadzoruje kampanię promującą sprzedaż oraz aktywnie współpracuje z innymi osobami w obrębie działu firmy, oraz z firmami outsourcingowymi (agencje reklamowe, PR, itp.) i firmami współpracującymi (partnerami, dealerami, itp.).


WYMAGANIA

Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu powinien mieć wykształcenie wyższe o kierunku, np. ekonomia, zarządzanie i marketing oraz bardzo dobrą znajomość j. angielskiego (niekiedy dodatkowo innego obcego języka), obsługi komputera, wiedza z zakresu ekonomii, zarządzania i podstaw prawa. Ważną kwestią jest też kilkuletnie doświadczenie w zakresie marketingu (promocja, reklama) oraz doświadczenie w prowadzeniu negocjacji handlowych i znajomość rynku sprzedaży / branży. Poza tym, pracownik ten powinien również cechować się, m.in.: zdolnościami negocjacyjnymi, przywódczymi, odpowiedzialnością, sumiennością, komunikatywnością, kreatywnością, samodzielnością, wysoką kulturą osobistą oraz przedsiębiorczością, a także umiejętnościami strategicznymi i umiejętnością kierowania kapitałem ludzkim. Warto podkreślić, że wśród osób zatrudnianych na tym stanowisku zauważalna jest przewaga kandydatów z branży FMCG (dóbr szybko zbywalnych), firm produkcyjnych oraz z agencji reklamowych.


WARUNKI PRACY

Miejscem pracy jest firma, biuro oraz spotkania z kontrahentami, targi. Jest to praca umysłowa, stanowisko samodzielne, pod nadzorem. Czas pracy zazwyczaj ośmiogodzinny. Osoba na tym stanowisku ma dość duży kontakt z ludźmi, przez co mogą wystąpić sytuacje stresowe. Średni wiek kandydatów zajmujących to stanowisko wynosi 27-33 lata. Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu ma możliwość pogłębiania wiedzy i umiejętności (szkolenia, konferencje, itd.) oraz możliwość awansu, np. na: dyrektora ds. marketingu (marketingu i sprzedaży), dyrektora zarządzającego i dyrektora generalnego. Zwieńczeniem kariery może być stanowisko prezesa / CEO firmy.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu może pracować, np.: w obszarze konsultingu HR, w branży: spożywczej, kosmetycznej, chemicznej, farmaceutycznej, AGD, it, telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, w przemyśle elektrotechnicznym, czyli w firmach produkcyjnych lub usługowych.


ZAROBKI

Wynagrodzenie kierownika ds. Sprzedaży i Marketingu kształtuje się od 4,500 zł do 17 tys. zł. + premie i bonusy zależne od wyników oraz od sukcesów całego zespołu (np. podpisania umowy z klientem, przekroczenia danego poziomu sprzedaży). Wśród innych dodatków są, m.in.: laptop, telefon komórkowy, szkolenia, samochód. Pracownik ten zarabia więcej - w dużych, rentownych firmach.

Praca Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?