Lista stanowisk - Specjalista ds. rozliczeń

Polecane oferty - Księgowość / Audyt / Podatki

  • MOSTOSTAL WARSZAWA S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    12 godz.
    Opis stanowiska wystawianie faktur sprzedaży oraz monitorowanie terminów płatności, ewidencjonowanie wszystkich dokumentów finansowych w systemie finansowo-księgowym oraz właściwych rejestrach, bieżące kontrolowanie stanu rozrachunków z dostawcami i podwykonawcami, prowadzenie rozliczeń...
  • Pracownik do pozyskiwania i rozliczania zleceń

    P.P.U.H. Ruroserw inż. Ryszard Szmit   Gdańsk, ul. Marynarki Polskiej 59    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 godz.
    pozyskiwanie zleceń, ofertowanie, rozliczanie.

Specjalista ds. rozliczeń

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Specjalista ds. rozliczeń to pracownik, który dba o to, by wszystkie dokumenty dotyczące transakcji finansowo-księgowych w firmie były prowadzone w sposób prawidłowy. Może należeć na przykład do działu księgowego przedsiębiorstwa lub pracować w biurze rachunkowym. Nazwa stanowiska często różni się w zależności od zakresu obowiązków, np.
    • specjalista ds. rozliczeń i wprowadzania danych,
    • specjalista ds. rozliczeń i administracji,
    • specjalista ds. kosztów transakcji zagranicznych,
    • specjalista prowadzący rozliczenia barterowe,
    • młodszy specjalista ds. rozliczeń.

SPECJALISTA DS. ROZLICZEŃ – ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Charakter pracy osoby na tym stanowisku może być nieco inny np. w międzynarodowej firmie, w której pracownicy często wysyłani są za granicę (i zachodzi konieczność nieustannego rozliczania delegacji), a inny np. w fundacji czy instytucji realizującej projekty finansowane z funduszy Unii Europejskiej.

Do podstawowych obowiązków specjalisty ds. rozliczeń należy:

    • sprawdzanie poprawności dokumentów kupna-sprzedaży,
    • zatwierdzanie kosztów,
    • prowadzenie rejestrów sprzedaży, zamówień,
    • kontrolowanie budżetu firmy,  
    • prowadzenie rozliczeń rocznych i okresowych przedsiębiorstwa,
    • rozliczanie kilometrówki, delegacji,
    • rozliczanie umowy o dzieło, umówi-zlecenie i innych kontraktów, w ramach których wykonywana jest praca na rzecz przedsiębiorstwa,
    • rozliczanie dotacji, np. unijnych,
    • rozliczanie dofinansowania z urzędu pracy i in.,
    • tworzenie wezwań do zapłaty,
    • sporządzanie raportów finansowych,
    • tworzenie analiz kosztów i przedstawianie prognoz.

SPECJALISTA DS. ROZLICZEŃ – JAK ZOSTAĆ?

Wymagania dotyczące wykształcenia mogą się różnić – wielu pracodawców wymaga od kandydatów wykształcenia wyższego (ukończenia studiów na kierunku rachunkowość i finanse, ekonomia lub pokrewnym). W wielu przypadkach wystarczy jednak minimum wykształcenie średnie kierunkowe lub ukończony kurs zawodowy, np. na księgowego.

Liczy się przede wszystkim znajomość przepisów podatkowych oraz umiejętność ich zastosowania w praktyce. Osoba na tym stanowisku musi umieć obsługiwać specjalistyczne programy księgowe. Przeszkolenie w tym zakresie jednak często prowadzone jest już w firmach. Dodatkowe kompetencje to znajomość języka angielskiego lub innych języków obcych i obsługa urządzeń biurowych.

Istotne są również predyspozycje osobowościowe. Od pracownika oczekuje się:
    • uczciwości,
    • dokładności,
    • zdolności numerycznych,
    • umiejętności dotrzymywania terminów i pracy pod presją czasu.

MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Specjaliści ds. rozliczeń, podobnie jak inni pracownicy księgowości, są deficytową grupą zawodową we wszystkich województwach, stanowisko to stwarza zatem dobre perspektywy rozwoju. Pracownicy mogą znaleźć zatrudnienie w firmach, w których prowadzone są np. transakcje kupna-sprzedaży, rozliczane dotacje, delegacje i inne operacje finansowe.

Z uwagi na charakter pracy specjaliści do spraw rozliczeń zazwyczaj zatrudniani są na umowę o pracę. Inną możliwością jest otworzenie własnej działalności gospodarczej i realizowanie zleceń zewnętrznych.

SPECJALISTA DS. ROZLICZEŃ – ZAROBKI

Czy warto przyjąć ofertę pracy na stanowisku specjalisty ds. rozliczeń? Zarobki są zbliżone do wynagrodzeń księgowych (gdzie mediana wynosi 4230 zł brutto miesięcznie). Na wzrost płac wpływa wielkość i lokalizacja firmy, a także zakres obowiązków i doświadczenie pracownika.

Praca Specjalista ds. rozliczeń
Lista stanowisk

Najnowsze oferty - Księgowość / Audyt / Podatki

  • Księgowa / Księgowy

    STOKSON Spółka Jawna Henryk Stokłosa i Wspólnicy   Chorzów    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    15 godz.
    Opis stanowiska: kompletowanie i weryfikacja dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym, ewidencja dokumentów w systemie finansowo-księgowym, prowadzenie ewidencji środków trwałych, wycena ich wartości początkowej, kwalifikowanie do odpowiedniej grupy zgodnie z KŚT, prowadzenie...
  • Starsza Księgowa / Starszy Księgowy ds. Należności

    Medicover sp. z o.o.   Warszawa, Aleje Jerozolimskie 96    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    16 godz.
    Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należeć będzie: Weryfikacja i dbanie o prawidłowy obieg dokumentów księgowych. Księgowanie sprzedaży i raportów kasowych. Bieżąca analiza kont księgowych i ich uzgadnianie. Współpraca i wsparcie placówek w zakresie raportowania sprzedaży...
  • Specjalista ds. rozliczeń i administracji

    W&K Industriemontage Sp. z o.o.   Lubin    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    17 godz.
    Obsługa systemów informatycznych (Business Central, Symfonia Obieg Dokumentów) oraz prowadzenie baz danych, Przygotowywanie raportów, Rozliczanie delegacji pracowników, Wprowadzanie dokumentów do EOD (Elektroniczny Obieg Dokumentów), Ścisła współpraca z innymi działami w organizacji.
  • Specjalista ds. Rozliczeń

    PGE Dystrybucja S.A.   Rzeszów    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Twój zakres obowiązków: realizacja procesów związanych ze sprzedażą usług dystrybucyjnych, przygotowywanie danych związanych ze sprzedażą usług dystrybucyjnych, m.in. dla celów planistycznych, sprawozdawczych, raportów i analiz danych, przygotowywanie danych i analiza procesu...
  • Pracownik Administracyjny Produkcji

    Dax Cosmetics Sp. z o.o.   Duchnów, Spacerowa 18    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Twój zakres obowiązków rozliczanie produkcji w systemie NAV; dbanie o prawidłowy obieg dokumentów produkcyjnych; rzetelne i terminowe wprowadzanie danych do systemów; wykonywanie bieżących prac administracyjnych; kontrola stanów i zamawianie komponentów produkcyjnych; zwroty komponentów...
  • Samodzielna Księgowa

    Bergerat Monnoyeur sp. z o.o.   Izabelin-Dziekanówek, ul. Modlińska 11    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Zakres obowiązków: Kontrola dokumentów źródłowych pod względem formalno-rachunkowym zgodnie z obowiązującymi przepisami rachunkowymi i podatkowymi; Analiza i uzgadnianie kont księgowych; Prowadzenie pełnej księgowości spółki z Grupy, w tym ewidencji środków trwałych i wartości...
  • Junior Accountant - Treasury and Payments Team

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Posejdon office building    praca hybrydowa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Your main area of responsibility in this position will include: Work in area for Treasury: Monitor daily cash positions and forecast future cash needs. Execute cash management strategies. Prepare and analyze cash flow projections and reports. Oversee short-term investments and manage excess cash...
  • Junior Accountant

    Arla Global Shared Services Sp. z o.o.   Gdańsk, Wrzeszcz (Neptune Office)    praca hybrydowa   za 3 dni wygasa
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Join our Accounts Payable team as a Junior Accountant and thrive in a fast-paced environment! You’ll be part of a young team, handling diverse tasks and collaborating with global stakeholders in English. In our multinational company, you’ll gain hands-on experience, develop new skills, and make...

Najnowsze artykuły

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

– Istniejące luki płacowe są wyraźnym dowodem na nierówności w traktowaniu kobiet i mężczyzn. GUS donosi o 17 proc. różnicy w wynagrodzeniach między kobietami a mężczyznami, a im wyższe stanowisko tym luka płacowa większa – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.

Handel na targowisku: czym jest opłata targowa?

Handel na targowisku: czym jest opłata targowa?

Wśród wielkich galerii handlowych, wielkopowierzchniowych marketów i dyskontów w krajobraz polskich miast wciąż wpisują się tradycyjne ryneczki, bazary i przydrożne stoiska, na których można kupić kwiaty, znicze, dewocjonalia, ale też owoce, warzywa, jaja, mięso czy miody. Osoby prowadzące tam handel muszą płacić opłatę targową. Ile ona wynosi w 2024 roku i kto jest z niej zwolniony?

Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

Rozmowa o pracę zaczyna się zwyczajnie, ale po chwili rekruter zaczyna być opryskliwy i Cię prowokuje. Spotkanie zmienia się w najgorszą rekrutację w życiu. Masz takie doświadczenia? Być może zastosowano na Tobie technikę stress interview. Jak jej sprostać? – Im lepiej znasz siebie, tym lepiej przygotujesz się do czekającej Cię rozmowy – tłumaczy psycholog biznesu Agnieszka Zacher-Łanowska.

Pilot samolotu – praca, wymagania, obowiązki zawodowe, pensja

Pilot samolotu – praca, wymagania, obowiązki zawodowe, pensja

Pilot to najpopularniejszy zawód świata – badania pokazują, że tysiące ludzi na całym świecie szukają informacji o tym, jak zostać pilotem. Mamy dla Was dobrą wiadomość: Polska to jedyny kraj UE, w którym najlepsi kandydaci mogą zdobyć większość uprawnień za darmo! Jak długa jest droga to kariery pilota i czy faktycznie zdyskwalifikować może, jak się czasem słyszy, problem z zębami?

12 błędów podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Specjalistka HR wyjaśnia, czego nie robić na rozmowie o pracę

12 błędów podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Specjalistka HR wyjaśnia, czego nie robić na rozmowie o pracę

– Oprócz podstawowych błędów, takich jak brak przygotowania czy nieodpowiednia mowa ciała, istnieje wiele subtelnych kwestii, które mogą zdecydować o tym, czy otrzymasz ofertę pracy – wyjaśnia Agnieszka Ciećwierz. Specjalistka ds. HR wymienia 12 największych błędów na rozmowie o pracę, podaje przykłady i radzi, jak wybrnąć z sytuacji. Gorąco polecamy każdej osobie szukającej pracy!

„Wiele kobiet myśli: Nie awansuję, bo jestem za gruba”. Wywiad z autorką książki „Waga z głowy”

„Wiele kobiet myśli: Nie awansuję, bo jestem za gruba”. Wywiad z autorką książki „Waga z głowy”

– W społeczeństwie dominują dwie postawy. Z jednej strony wiemy, że otyłość to choroba, z drugiej leczymy ją stwierdzeniem, że trzeba wziąć się w garść. To trochę jak z depresją. Też wiemy, że jest chorobą, a i tak nie brakuje rad w stylu: „wyjdź na spacer, uśmiechnij się do słońca” – zauważa Katarzyna Kucewicz. Psycholog wyjaśnia, jak waga definiuje nas w pracy i wpływa na rozwój kariery.