– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.
Lista stanowisk - Dyrektor ds. Zakupów
Dyrektor ds. Zakupów
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Dyrektor ds. Zakupów to osoba, która jest odpowiedzialna za całokształt spraw związanych z dokonywaniem zakupów - surowców/produktów potrzebnych do funkcjonowania przedsiębiorstwa. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: tworzenie standardów i procedur związanych z zakupami, rozpoznanie rynku dostawców produktów i usług, nawiązywanie kontaktów z dostawcami, negocjacje i zawieranie umów, ocena dostawców, zarządzanie ludźmi, analizy i raportowanie, a także administrowanie, współpraca z innymi działami firmy, monitorowanie procesu zakupów oraz optymalizacja kosztów. Warto podkreślić, iż zakres obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku może być różny - zależy od branży firmy.
WYMAGANIA
Dyrektor ds. Zakupów powinien mieć wykształcenie wyższe, najlepiej - techniczne, ekonomiczne oraz znać w stopniu dobrym j. angielski i obsługę komputera. Poza tym mile widziane kilkuletnie doświadczenie zawodowe w Dziale Zakupów, zaopatrzenia lub logistyki oraz doświadczenie w negocjowaniu kontraktów. Ważną kwestią jest też umiejętność rozwijania oraz prowadzenia efektywnej polityki zaopatrzenia, znajomość systemów e-procurement, a także umiejętność zarządzania ludźmi i procesami oraz nawiązywania i utrzymywania kontaktów. Pracownik ten także powinien cechować się: silną osobowością, elastycznością, dokładnością, odpowiedzialnością, komunikatywnością i umiejętnościami negocjacyjnymi, a także analitycznym myśleniem i planowaniem, dobrą organizacją pracy oraz umiejętnością pracy w stresie i pod presją czasu.
WARUNKI PRACY
Jest to praca umysłowa. Miejscem pracy jest firma, biuro. Średni wiek osób sprawujących tę funkcję to 30-50 lat. Pracownik ma możliwość doskonalenia wiedzy i kompetencji oraz awansu zawodowego, np. na: dyrektora finansowego, dyrektora generalnego lub prezesa zarządu.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Dyrektor ds. Zakupów może być zatrudniony, np.: w branżach FMCG, teleinformatycznej, farmaceutycznej, chemicznej.
ZAROBKI
Pensja dyrektora ds. zakupów kształtuje się od 7 tys. zł - 20 tys. zł i wyżej. Wśród innych dodatków są, m.in.: samochód służbowy, laptop, telefon komórkowy, wyjazdy za granicę na konferencje lub targi.
Najnowsze artykuły
Kobiety coraz silniejsze w biznesie
Urlop okolicznościowy na ślub dziecka
Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki
Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!
Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?
7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.
Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?
– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?