Lista stanowisk - Dyrektor ds. Oceny Ryzyka

Dyrektor ds. Oceny Ryzyka

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Dyrektor do spraw oceny ryzyka jest osobą zarządzającą i nadzorującą pracami zespołu do spraw oceny ryzyka. Głównym zadaniem zespołu, oraz przewodniczącego mu dyrektora jest prowadzenie działań, mających na celu ograniczenie do minimum ryzyka, związanego z finansową działalnością firmy lub instytucji. Dyrektor opracowuje wewnętrzne procedury i normy, mające zmaksymalizować wydajność procesu oceny ryzyka i kontroluje sposób ich wypełniania przez podległy zespół specjalistów. Jako najbardziej doświadczony spośród specjalistów, dyrektor spełnia funkcje opiniodawcze w przypadku strategicznych z punktu widzenia instytucji operacji, a także bierze czynny udział w planowaniu operacji, analizując związane z nimi ryzyko osobiście, jeśli sytuacja tego wymaga.


WYMAGANIA

Wiodącym wymogiem kwalifikacyjnym, jest w przypadku tego stanowiska konieczność posiadania wyższego wykształcenia ekonomicznego, oraz wieloletniego doświadczenia, zdobytego w branży, dziale związanym z oceną ryzyka (w tym na stanowisku kierowniczym). Charakter stanowiska wymusza posiadanie szczególnych zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, organizowania pracy własnej i podległego personelu, a także umiejętności numerycznych i analitycznych. Dyrektor musi być osobą dogłębnie zaznajomioną z obowiązującym prawem, którego działalność instytucji lub firmy dotyczy, a także z bieżącym otoczeniem rynkowym. Dyrektor ds. oceny ryzyka musi oczywiście posiadać umiejętność obsługi komputera i oprogramowania biurowego na poziomie zaawansowanym.


WARUNKI PRACY

Praca dyrektora ds. oceny ryzyka jest pracą w przeważającej części biurową, analizowanie i opiniowanie produktów pod kątem związanego z nimi ryzyka odbywa się przeważnie za pośrednictwem komputera. W pozostałym czasie pracy dyrektor kontaktuje się z personelem działu, oraz pozostałymi jednostkami organizacyjnymi, a także przedstawicielami zewnętrznych instytucji finansowych. Dyrektor może liczyć na służbowy telefon komórkowy, przenośny komputer i samochód.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Stanowisko dyrektora do spraw oceny ryzyka funkcjonuje w branży ubezpieczeniowej i bankowości.


ZAROBKI

Zarobki na tym stanowisku sięgają kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.

Praca Dyrektor ds. Oceny Ryzyka
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.