– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.
Lista stanowisk - Specjalista ds. raportowania
Polecane oferty - Finanse / Bankowość
-
Treasury & Payments Consultant
METRO Global Solution Center Sp. z o.o. Szczecin, Plac Brama Portowa 1 praca zdalna / hybrydowaspecjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat -
Specjalista ds. Finansowo-Księgowych
PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o. Libiszów praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Specjalista ds. raportowania
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Specjalista ds. raportowania zajmuje się opracowywaniem raportów finansowych w firmie np. raportów bieżących i okresowych oraz późniejszą ich weryfikacją. Bierze udział w pracach związanych z budżetowaniem i analizą kosztową, budżetowym „zamknięciem miesiąca czy roku” oraz przygotowuje analizy sprawozdawcze np. raporty zarządu czy inne dokumenty wysyłane później do KNF. W przypadku spółek giełdowych prowadzi także rozliczenia dotyczące zakupu i sprzedaży akcji.
Do jego obowiązków należy także obsługa oraz aktualizacja baz danych i systemów, w których znajdują się najważniejsze informacje finansowe. Wdraża on także nowych pracowników i służy im wsparciem przy posługiwaniu się tymi narzędziami.
WYMAGANIA
Pracownik na tym stanowisku powinien posiadać wykształcenie wyższe o profilu finansowym lub ekonomicznym. Niezbędna jest wiedza z zakresu finansów przedsiębiorstw, rachunkowości, analizy sprawozdań finansowych oraz prawa: finansowego, bankowego, giełdowego. Potrzebne jest też doświadczenie zawodowe w branży – przynajmniej 2-3 lata w przypadku samodzielnego specjalisty, a 1 rok u młodszego specjalisty. Oprócz obsługi programów z pakietu MS Office (zwłaszcza MS Excel), aututem znajomość SQL oraz narzędzi Business Development do raportowania. Niezbędny jest również język angielski na poziomie zaawansowanym.
Atutem będzie umiejętność poprawnego sporządzania dokumentów, czyli przygotowania i późniejszej korekty tekstów. Kandydaci powinni wyróżniać się także dobrą organizacją pracy, zarówno indywidualnej, jak i w zespole, analitycznym umysłem oraz sumiennością, dokładnością i dbałością o szczegóły.
WARUNKI PRACY
Jest to praca biurowa, wykonywana przede wszystkim w pozycji siedzącej przed komputerem. Obejmuje jednak kontakt z innymi pracownikami oraz przełożonymi i zarządem. Specjalista ds. raportowania bierze udział z spotkaniach poświęconych analizie finansowej sytuacji firmy oraz przy prezentacji cyklicznych raportów dla potrzeb opinii publicznej np. konferencje prasowe czy
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Specjalista ds. raportowania znajdzie zatrudnienie przede wszystkim w podmiotach działających w branży finansowej np. bankach, domach maklerskich, funduszach inwestycyjnych czy towarzystwach ubezpieczeniowych. To jednak nie jedyna możliwość, bowiem takich osób poszukuje do swoich działów finansowych i księgowości wiele firm z różnych sektorów, które na mocy przepisów prawnych czy też wewnętrznych regulaminów są zobowiązane do sporządzania raportów finansowych.
ZAROBKI
Średnie zarobki specjalisty ds. raportów finansowych wynoszą 5 tys. zł brutto. Najlepiej wynagradzani mogą zaś liczyć na pensje w granicach 7 tys. zł brutto. Do tego mogą chodzić także premie. Najlepsze płace oferowane są w dużych firmach z największych miast, szczególnie z Warszawy, gdzie znajdują się centrale wielu przedsiębiorstw i ich zarządy.
Praca Specjalista ds. raportowaniaNajnowsze oferty - Finanse / Bankowość
-
US Broking Client Service Delivery Administrator
Aon Kraków praca hybrydowaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Specjalista / Specjalistka ds. procesu zarządzania kapitałem
Bank Pocztowy S.A. Warszawa praca zdalnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Entity Accounting and Reporting Specialist
JTI GBS Poland sp. z o.o. Warszawa praca hybrydowaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Specjalista ds. rozliczeń i administracji
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły
Kobiety coraz silniejsze w biznesie
Urlop okolicznościowy na ślub dziecka
Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki
Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!
Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?
7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.
Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?
– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?