Lista stanowisk - Specjalista ds. raportowania

Polecane oferty - Finanse / Bankowość

  • Treasury & Payments Consultant

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca zdalna / hybrydowa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Your main area of responsibility in this position will include: Provide expert advice and support to the treasury and payments operational team, fostering their development and enhancing their skill sets. Conduct training sessions on cash management practices, financial instruments, and compliance...
  • Specjalista ds. Finansowo-Księgowych

    PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o.   Libiszów    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Opis stanowiska Przestrzeganie procedur związanych z obiegiem dokumentów księgowych, Terminowe i poprawne ujmowanie dokumentów w księgach rachunkowych, Kontrolowanie prawidłowości wprowadzania dokumentów księgowych do systemu księgowego, Przygotowywanie raportów finansowych, Uzgadnianie...

Specjalista ds. raportowania


CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Specjalista ds. raportowania zajmuje się opracowywaniem raportów finansowych w firmie np. raportów bieżących i okresowych oraz późniejszą ich weryfikacją. Bierze udział w pracach związanych z budżetowaniem i analizą kosztową, budżetowym „zamknięciem miesiąca czy roku” oraz przygotowuje analizy sprawozdawcze np. raporty zarządu czy inne dokumenty wysyłane później do KNF.  W przypadku spółek giełdowych prowadzi także rozliczenia dotyczące zakupu i sprzedaży akcji.

Do jego obowiązków należy także obsługa oraz aktualizacja baz danych i systemów, w których znajdują się najważniejsze informacje finansowe. Wdraża on także nowych pracowników i służy im wsparciem przy posługiwaniu się tymi narzędziami.

WYMAGANIA

Pracownik na tym stanowisku powinien posiadać wykształcenie wyższe o profilu finansowym lub ekonomicznym. Niezbędna jest wiedza z zakresu finansów przedsiębiorstw, rachunkowości, analizy sprawozdań finansowych oraz prawa: finansowego, bankowego, giełdowego. Potrzebne jest też doświadczenie zawodowe w branży – przynajmniej 2-3 lata w przypadku samodzielnego specjalisty, a 1 rok u młodszego specjalisty. Oprócz obsługi programów z pakietu MS Office (zwłaszcza MS Excel), aututem znajomość SQL oraz narzędzi Business Development do raportowania. Niezbędny jest również język angielski na poziomie zaawansowanym.

Atutem będzie umiejętność poprawnego sporządzania dokumentów, czyli przygotowania i późniejszej korekty tekstów. Kandydaci powinni wyróżniać się także dobrą organizacją pracy, zarówno indywidualnej, jak i w zespole, analitycznym umysłem oraz sumiennością, dokładnością i dbałością o szczegóły.

WARUNKI PRACY

Jest to praca biurowa, wykonywana przede wszystkim w pozycji siedzącej przed komputerem. Obejmuje jednak kontakt z innymi pracownikami oraz przełożonymi i zarządem. Specjalista ds. raportowania bierze udział z spotkaniach poświęconych analizie finansowej sytuacji firmy oraz przy prezentacji cyklicznych raportów dla potrzeb opinii publicznej np. konferencje prasowe czy

MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Specjalista ds. raportowania znajdzie zatrudnienie przede wszystkim w podmiotach działających w branży finansowej np. bankach, domach maklerskich, funduszach inwestycyjnych czy towarzystwach ubezpieczeniowych. To jednak nie jedyna możliwość, bowiem takich osób poszukuje do swoich działów finansowych i księgowości wiele firm z różnych sektorów, które na mocy przepisów prawnych czy też wewnętrznych regulaminów są zobowiązane do sporządzania raportów finansowych.

ZAROBKI

Średnie zarobki specjalisty ds. raportów finansowych wynoszą 5 tys. zł brutto. Najlepiej wynagradzani mogą zaś liczyć na pensje w granicach 7 tys. zł brutto. Do tego mogą chodzić także premie. Najlepsze płace oferowane są w dużych firmach z największych miast, szczególnie z Warszawy, gdzie znajdują się centrale wielu przedsiębiorstw i  ich zarządy.

Praca Specjalista ds. raportowania
Lista stanowisk

Najnowsze oferty - Finanse / Bankowość

  • US Broking Client Service Delivery Administrator

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    24 godz.
    Overview The main goal of all teams involved in US broking is to advise our clients on the best group healthcare insurance offered by medical vendors on the market, in cooperation with our US teams. Based on the received documentation concerning different insurance options available, we analyze and...
  • Specjalista / Specjalistka ds. procesu zarządzania kapitałem

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca zdalna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Twój zakres obowiązków udział w realizacji procesów wewnętrznych związanych z zarządzaniem kapitałem i procesem ICAAP; udział w wyliczaniu miar adekwatności kapitałowej i MREL; realizacja testów warunków skrajnych; udział w aktualizacji Planu Naprawy; dokonywanie analiz oraz...
  • Entity Accounting and Reporting Specialist

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    About the position: The Entity Accounting and Reporting Specialist is responsible for supporting Finance and FP&A teams in ensuring accurate accounting, reporting, and financial planning. Collaborating closely with team members and cross-functional stakeholders, actively participating in meetings...
  • Specjalista ds. rozliczeń i administracji

    W&K Industriemontage Sp. z o.o.   Lubin    praca stacjonarna   dziś wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    15 dni
    Obsługa systemów informatycznych (Business Central, Symfonia Obieg Dokumentów) oraz prowadzenie baz danych, Przygotowywanie raportów, Rozliczanie delegacji pracowników, Wprowadzanie dokumentów do EOD (Elektroniczny Obieg Dokumentów), Ścisła współpraca z innymi działami w organizacji.

Najnowsze artykuły

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?