Lista stanowisk - Asset Manager

Asset Manager

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Asset manager to specjalista pełniący usługę zarządzania aktywami klienta biznesowego bądź indywidualnego (często o określonym progu kapitałowym). Jego zadaniem jest dopasowanie strategii inwestycyjnej to potrzeb i możliwości klienta, dobór odpowiednich instrumentów finansowych, rozpoznawanie ryzyka inwestycyjnego itp. Celem asset managera jest otworzenie przed klientem nowych możliwości inwestycyjnych i dzięki temu maksymalizacja jego zysków. 

Asset manager kieruje się w pracy dogłębną wiedzą z dziedziny ekonomii. Strategię finansową dla klienta opracowuje między innymi na postawie informacji na temat dostępnego kapitału inwestycyjnego, dopuszczalnego przez klienta stopnia ryzyka finansowego, minimalnego poziomu zwrotu, maksymalnego okresu inwestycji, a także znajomości środowiska i branży, w którą chce zainwestować klient oraz ogólnych trendów rynkowych w skali lokalnej i globalnej. 

ASSET MANAGER – JAK ZOSTAĆ?

W Polsce wykonywać zawód polegający na usługowym zarządzaniu aktywami klientów i doradzaniu w kwestiach inwestycji mogą tylko osoby posiadające licencję doradcy inwestycyjnego. Licencja ta wydawana jest przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Pracodawcy poszukują osób z wykształceniem ekonomicznym lub pokrewnym, a także z bogatym doświadczeniem w obszarze asset managementu, bankowości, funduszy inwestycyjnych, rynku nieruchomości itp. 

By wykonywać pracę asset managera, niezbędna jest też znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie (język biznesowy), doskonale rozwinięte umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, odporność na stres, samodzielność, doskonała organizacja pracy. 

ASSET MANAGER – JAK WYGLĄDA PRACA W TYM ZAWODZIE?

Zakres obowiązków asset managera różni się z zależności od miejsca jego zatrudnienia. Pracownik na tym stanowisku w szczególności:

  • dokonuje oceny zdolności inwestycyjnych klienta, proponuje usprawnienia mające na celu podniesienie efektywności finansowej, 

  • opracowuje strategię inwestycyjną w oparciu o posiadaną wiedzę ekonomiczną, dane rynkowe i dotyczące sytuacji finansowej konkretnego podmiotu, 

  • doradza w kwestii przejęcia, sprzedaży, podziału, łączenia przedsiębiorstw, 

  • dokonuje oceny ryzyka finansowego, 

  • uczestniczy w planowaniu budżetu firmy, 

  • współpracuje z innymi działami firmy, m.in. finansowych, obsługi klienta, realizacji projektów. 

Asset manager wykonuje pracę w biurze, a także terenowo. Wymaga się od niego dyspozycyjności, gotowości do udziału w spotkaniach i wyjazdów służbowych. 

ILE ZARABIA ASSET MANAGER?

Praca asset managera jest trudna i bywa bardzo stresująca. Z drugiej strony zawód ten pozwala na osiąganie bardzo wysokich zarobków. System wynagradzania pracowników często ma charakter prowizyjny. Zgodnie z Ogólnopolskim Badaniem Wynagrodzeń mediana pensji osoby zajmującej się doradztwem inwestycyjnym wynosi 9080 zł brutto, a jedna czwarta najlepiej opłacanych pracowników zarabia co najmniej 14 280 zł brutto miesięcznie. 

ASSET MANAGER – ŚCIEŻKA KARIERY ZAWODOWEJ

Asset managerzy mogą rozwijać się zawodowo. Wiele osób, po zdobyciu doświadczenia w renomowanej firmie, otwiera własną działalność gospodarczą. Spośród asset managerów nierzadko rekrutowani są także dyrektorzy finansowi przedsiębiorstw. Osoby obejmujące stanowisko asset managera powołuje się również często do zarządu firm. 

ASSET MANAGER – PERSPEKTYWY PRACY

Na asset managerów oferty pracy czekają w bankowości, domach maklerskich czy towarzystwach funduszy inwestycyjnych.

Praca Asset Manager
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.

Jak walczyć z rutyną w pracy?

Jak walczyć z rutyną w pracy?

Codziennie idziesz do pracy tą sama drogą. I każdego dnia zaczynasz pracę z myślą, że nie czeka Cię dziś nic nowego... Rutyna jest jednym z głównych powodów wypalenia zawodowego. Z drugiej strony może dawać poczucie bezpieczeństwa i stabilności. – W różnych okresach życia potrzeba rutyny może ulec zmianie – wyjaśnia psycholog Joanna Marszalska. Kiedy zatem walczyć z rutyną i jak to robić?