O zarobkach często nie mówi się nawet bliskim, a zgodnie z prawem UE płace w Polsce mają wkrótce być powszechnie znane. – Nawet pracownicy, którzy są przekonani, że to właściwa droga, nadal bardzo mocno sygnalizują obawę, że jawność wynagrodzeń będzie powodować konflikty – zauważa Mateusz Żydek. Ekspert rynku pracy z Randstad Polska wyjaśnia, jak jawność płac może wyglądać w praktyce.
Lista stanowisk - Asset Manager
Asset Manager
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Asset manager to specjalista pełniący usługę zarządzania aktywami klienta biznesowego bądź indywidualnego (często o określonym progu kapitałowym). Jego zadaniem jest dopasowanie strategii inwestycyjnej to potrzeb i możliwości klienta, dobór odpowiednich instrumentów finansowych, rozpoznawanie ryzyka inwestycyjnego itp. Celem asset managera jest otworzenie przed klientem nowych możliwości inwestycyjnych i dzięki temu maksymalizacja jego zysków.
Asset manager kieruje się w pracy dogłębną wiedzą z dziedziny ekonomii. Strategię finansową dla klienta opracowuje między innymi na postawie informacji na temat dostępnego kapitału inwestycyjnego, dopuszczalnego przez klienta stopnia ryzyka finansowego, minimalnego poziomu zwrotu, maksymalnego okresu inwestycji, a także znajomości środowiska i branży, w którą chce zainwestować klient oraz ogólnych trendów rynkowych w skali lokalnej i globalnej.
ASSET MANAGER – JAK ZOSTAĆ?
W Polsce wykonywać zawód polegający na usługowym zarządzaniu aktywami klientów i doradzaniu w kwestiach inwestycji mogą tylko osoby posiadające licencję doradcy inwestycyjnego. Licencja ta wydawana jest przez Komisję Nadzoru Finansowego.
Pracodawcy poszukują osób z wykształceniem ekonomicznym lub pokrewnym, a także z bogatym doświadczeniem w obszarze asset managementu, bankowości, funduszy inwestycyjnych, rynku nieruchomości itp.
By wykonywać pracę asset managera, niezbędna jest też znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie (język biznesowy), doskonale rozwinięte umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, odporność na stres, samodzielność, doskonała organizacja pracy.
ASSET MANAGER – JAK WYGLĄDA PRACA W TYM ZAWODZIE?
Zakres obowiązków asset managera różni się z zależności od miejsca jego zatrudnienia. Pracownik na tym stanowisku w szczególności:
-
dokonuje oceny zdolności inwestycyjnych klienta, proponuje usprawnienia mające na celu podniesienie efektywności finansowej,
-
opracowuje strategię inwestycyjną w oparciu o posiadaną wiedzę ekonomiczną, dane rynkowe i dotyczące sytuacji finansowej konkretnego podmiotu,
-
doradza w kwestii przejęcia, sprzedaży, podziału, łączenia przedsiębiorstw,
-
dokonuje oceny ryzyka finansowego,
-
uczestniczy w planowaniu budżetu firmy,
-
współpracuje z innymi działami firmy, m.in. finansowych, obsługi klienta, realizacji projektów.
Asset manager wykonuje pracę w biurze, a także terenowo. Wymaga się od niego dyspozycyjności, gotowości do udziału w spotkaniach i wyjazdów służbowych.
ILE ZARABIA ASSET MANAGER?
Praca asset managera jest trudna i bywa bardzo stresująca. Z drugiej strony zawód ten pozwala na osiąganie bardzo wysokich zarobków. System wynagradzania pracowników często ma charakter prowizyjny. Zgodnie z Ogólnopolskim Badaniem Wynagrodzeń mediana pensji osoby zajmującej się doradztwem inwestycyjnym wynosi 9080 zł brutto, a jedna czwarta najlepiej opłacanych pracowników zarabia co najmniej 14 280 zł brutto miesięcznie.
ASSET MANAGER – ŚCIEŻKA KARIERY ZAWODOWEJ
Asset managerzy mogą rozwijać się zawodowo. Wiele osób, po zdobyciu doświadczenia w renomowanej firmie, otwiera własną działalność gospodarczą. Spośród asset managerów nierzadko rekrutowani są także dyrektorzy finansowi przedsiębiorstw. Osoby obejmujące stanowisko asset managera powołuje się również często do zarządu firm.
ASSET MANAGER – PERSPEKTYWY PRACY
Na asset managerów oferty pracy czekają w bankowości, domach maklerskich czy towarzystwach funduszy inwestycyjnych.
Praca Asset ManagerNajnowsze artykuły
Płace w Polsce wkrótce będą jawne. „Nie jesteśmy na to gotowi” – ocenia ekspert rynku pracy Mateusz Żydek
Rynek pracy 2025 – jakie zmiany czekają nas w nowym roku?
– Praca przyszłości będzie hybrydowa, zdalna lub oparta na projektach, a efektywność będzie mierzona nie tylko wynikami, ale i zdolnością współpracy i adaptacji. Nie oznacza to jednak, że technologia całkiem zdominuje rynek pracy. Przeciwnie, to właśnie ludzka kreatywność i empatia będą wyróżniać pracowników w dobie automatyzacji – przewiduje specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz.
Stacja polarna – praca, obowiązki zawodowe, zarobki, rekrutacja
– Praca na biegunie południowym może się wydawać przygodą życia, lecz przed aplikacją warto przemyśleć swoją motywację. Nie ma możliwości powrotu, ponieważ komuś się nie podoba, ktoś nie daje rady i rezygnuje z udziału w wyprawie – zauważa dr Małgorzata Korczak-Abshire z Instytutu Biochemii i Biofizyki PAN. Trwa rekrutacja do polskiej stacji polarnej. Czy warto się zgłosić?
Sylwester dniem wolnym? W jakich krajach Europy?
Dyskusje o wolnej od pracy Wigilii czy wolnym Wielkim Piątku toczą się od dawna... a co z sylwestrem? 31 grudnia należy do dni, w których większość z nas jest zajęta przygotowywaniem się do zabawy noworocznej – w związku z czym skupić się na pracy jest wyjątkowo trudno. Póki co w Polsce sylwester nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy, a jak jest w innych krajach Europy?
Jak napisać CV? Rodzaje CV
– Nawet bardzo profesjonalnie napisane CV nie zostanie tak samo wysoko ocenione przez wszystkich rekruterów, bo każdy ma swoje przekonania i upodobania, także odnośnie stylu pisania i prezentowania informacji zawodowych – zauważa doradczyni zawodowa Anna Nowicka. Są jednak pewne elementy, które podnoszą atrakcyjność aplikacji i zwiększają szansę, że nie zostanie odrzucona przez program ATS.
Niedziele handlowe 2025
Zgodnie z nową propozycją zmiany w ustawach o dniach wolnych i ograniczeniu handlu w niedziele i święta, w grudniu przyszłego roku mają obowiązywać aż trzy niedziele handlowe poprzedzające Gwiazdkę. Zmian szykuje się sporo, dlatego wyjaśniamy, ile faktycznie będzie oraz kiedy wypadają niedziele handlowe 2025, a także kto już teraz może mieć otwarty sklep nawet w niedzielę niehandlową.
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?