Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Biblioteka firmowa – czy warto ją założyć? Jakie są jej zalety?

Biblioteka firmowa – czy warto ją założyć? Jakie są jej zalety?

 
Biblioteka firmowa – czy warto ją założyć? Jakie są jej zalety?

Zastanawiasz się, jak stworzyć dobrą atmosferę w zespole, sprawić, że pracownicy będą czuć więź z firmą i chętnie przychodzić do pracy? Jednym z ciekawych pomysłów na podniesienie morale jest zorganizowanie biblioteki w przestrzeni biurowej.

 

Biblioteka firmowa – jak ją otworzyć? O czym pamiętać?

 

Żeby otworzyć w swojej firmie małą bibliotekę, nie potrzebujesz skomplikowanego systemu katalogowania ani dużej przestrzeni. Tak naprawdę wystarczy zwykły regał czy dwa, ustawiony w ogólnodostępnym miejscu, na przykład w pomieszczeniu socjalnym lub w jego pobliżu (ale nie w kuchni ani tam, gdzie panuje duża wilgotność powietrza!).

 

Książki branżowe do biblioteki często już znajdują się w firmie – zapomniane w kartonach, szufladach i magazynach. Do uzupełnienia biblioteki beletrystyką i innymi gatunkami możesz zaprosić wszystkich pracowników – bardzo wiele osób ma w domach niepotrzebne już pozycje, które mogłyby zainteresować kogoś innego. W ten sposób stworzysz bibliotekę w pracy naprawdę niskim kosztem. Jeśli książek wciąż jest za mało albo np. zależy Ci na tym, by w bibliotece znalazły się również książki anglojęzyczne lub jakieś najnowsze wydania książek naukowych pomagające w podnoszenie kwalifikacji zawodowych, oczywiście możesz dokupić kilka pozycji.

 

Wypożyczalnia książek może funkcjonować na kilku zasadach. Pierwszym jest udostępnienie półki z książkami każdej osobie chętnej bez konieczności zgłaszania, że pożycza się książkę oraz bez informowania o jej zwrocie. Obok półki warto w takim wypadku powiesić regulamin – np. zaznaczyć, że można trzymać książkę w domu maksymalnie miesiąc.

Drugim sposobem jest stworzenie katalogu książek, np. w arkuszu kalkulacyjnym. Każda osoba biorąca książkę zgłasza ten fakt odpowiedzialnej za bibliotekę osobie. Ta zaznacza w arkuszu, kto i kiedy wypożyczył daną pozycję.

 

Biblioteka w firmie – plusy

 

Biblioteka w pracy ma wiele zalet. To sposób na zachęcenie pracowników do podnoszenia kwalifikacji, poszerzania wiedzy specjalistycznej, samorozwoju. Czytanie książek pobudza wyobraźnię, obniża stres, działa korzystnie na kreatywność.

 

Biblioteka biurowa uznawana jest też za jeden z oryginalnych benefitów pracowniczych, dlatego warto się nią chwalić np. podczas prowadzenia rekrutacji. Pomoże stworzyć przyjazną atmosferę w pracy, robi też pozytywne wrażenie na kontrahentach odwiedzających przedsiębiorstwo.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Specjalista ds. BHP i p.poż.

    BZK Alco S.A.   Janików    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    ZAKRES OBOWIĄZKÓW: Nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP i P.POŻ. oraz wdrażanie procedur zgodnych z przepisami prawa i wymaganiami branży alkoholowej, chemicznej. Opracowywanie i aktualizacja dokumentacji BHP, oceny ryzyka zawodowego, instrukcji stanowiskowych oraz instrukcji...
  • Kierownik Sprzedaży

    AGATA Spółka Akcyjna   Bielsko-Biała    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Do głównych zadań na tym stanowisku będzie należało: Realizacja planów sprzedaży; Raportowanie analizy sprzedaż przełożonym (Dyrektor oraz Zastępca Dyrektora); Wdrażanie oraz szkolenie nowych pracowników; Tworzenie grafików pracy; Odpowiedzialność za pracę podległego zespołu...
  • Doradca Klienta

    AGATA Spółka Akcyjna   Bielsko-Biała    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Do głównych zadań na tym stanowisku będzie należało: Zapewnienie najwyższego poziomu standardu obsługi Klienta; Realizacja sprzedaży; Utrzymywanie standardu ekspozycji; Przyjmowanie i koordynowanie procesu indywidualnych zamówień mebli oraz terminów ich realizacji.
  • AGATA Spółka Akcyjna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Do głównych obowiązków na tym stanowisku będzie należało: Rozładunek dostaw i przyjęcie towaru; Przygotowanie oraz wydanie towarów; Dbałość o powierzony towar i mienie firmy.
  • Sprzedawca Artykułów Wyposażenia Wnętrz

    AGATA Spółka Akcyjna   Zielona Góra    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Do głównych obowiązków na tym stanowisku będzie należało: Zapewnienie najwyższego poziomu standardu obsługi Klienta; Realizacja sprzedaży; Utrzymywanie standardu ekspozycji.
  • Zastępca Kierownika Magazynu

    AGATA Spółka Akcyjna   Olsztyn    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Do głównych zadań na tym stanowisku będzie należało: Nadzór i współudział w przyjmowaniu i wydawaniu towarów; Zapewnienie właściwego magazynowania towaru gwarantującego zachowanie jakości; Przestrzeganie wewnętrznych procedur związanych z bezpieczeństwem, jak i organizacą pracy podległego personelu.

Najnowsze artykuły

Rekrutacja C-level – jakie strategie warto zastosować w rekrutacji na wysokie stanowiska?

Rekrutacja C-level – jakie strategie warto zastosować w rekrutacji na wysokie stanowiska?

– Rekrutacja na stanowiska C-level (CEO, CFO, COO, CTO, CMO) to jedno z najważniejszych zadań strategicznych dla każdej organizacji. Błędna decyzja rekrutacyjna na tym poziomie może skutkować stratami finansowymi oraz utratą zaufania ze strony pracowników, inwestorów czy klientów – tłumaczy specjalistka ds. rekrutacji Agnieszka Ciećwierz. Jak mądrze wybrać managera albo CEO swojej firmy?

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy

Europeistyka kojarzy się z kulturoznawstwem, w rzeczywistości są to studia interdyscyplinarne stworzone z myślą o osobach, które interesują zagadnienia związane z aktualną sceną polityczną Europy, współpracą regionalną w ramach partnerstwa z krajami UE czy wykorzystaniem unijnych funduszy. W Dzień Europy pytamy: jaka praca czeka obecnie na absolwentów europeistyki? Czy warto ją sudiować?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379