Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
5 sposobów na świętowanie CX Day w Twojej firmie

5 sposobów na świętowanie CX Day w Twojej firmie

 
5 sposobów na świętowanie CX Day w Twojej firmie

Zadowolony klient, który ma same dobre doświadczenia w kontakcie z przedsiębiorstwem, chętnie w przyszłości znów skorzysta z usługi lub ponownie zakupi jego produkt, a także poleci markę znajomym – to cel każdego działu obsługi klienta czy działu handlowego. Nie ma bowiem sukcesu firmy bez usatysfakcjonowanych klientów. Warto o tym pamiętać w szczególności 4 października, czyli w dniu, w którym obchodzone jest międzynarodowe święto klientów – CX Day.

 

Spis treści

Co oznacza skrót CX?

 

Skrót CX rozwija się jako: customer experience, czyli doświadczenie klienta. W tym dniu chodzi zatem o to, by docenić znaczenie klientów dla firmy, a także pracę osób, które dbają o ich dobre doświadczenie w kontakcie z marką – specjalistów działów CX, obsługi klienta czy działów handlowych.

 

CX Day – kto obchodzi ten dzień?

 

Customer Service Day to święto zainicjowane dekadę temu przez organizację Customer Experience Professionals Association. Nie jest w Polsce tak popularne jak chociażby święto konsumenta, przypadające 15 marca. Warto to jednak zmienić i zacząć świętować Customer Experience Day we własnej firmie! Dlaczego? Ponieważ to od pozytywnego doświadczenia klienta w ogromnym stopniu zależy sukces całego przedsiębiorstwa, jego wyniki finansowe, popularność i renoma na rynku. Warto wykorzystać ten dzień, by podziękować klientom za zaufanie, w szczególności tym, którzy związani są z marką od dłuższego czasu. A także zapewnić, że przedsiębiorstwo będzie dokładać wszelkich starań, by doświadczenie klientów w kontakcie z nim było coraz lepsze.

 

Świętowanie CX Day jest także doskonałym sposobem na uświadomienie pracownikom działów CX, obsługi klienta, handlowego, reklamacji itp., że ich codzienne działania, sposób obsługi i kontaktu z klientem – mają ogromne znaczenie dla firmy! To na pracownikach tych działów ciąży odpowiedzialność za to, czy klient opuści placówkę firmy (odłoży słuchawkę, zamknie chat albo maila od konsultanta itp.) ukontentowany, z wrażeniem, że został dobrze obsłużony, nie stracił czasu, może zaufać marce. CX Day jest zatem okazją do pokazania pracownikom, że ich zaangażowanie w obsługę klienta jest niezwykle ważne. Warto podziękować zespołowi za niekiedy niełatwą, a często stresującą i wymagającą dużej dozy empatii i cierpliwości pracę z klientem.

 

Kto powinien obchodzić CX Day? Najlepiej – cała firma, a w szczególności działy CX, handlowe, obsługi klientów i pokrewne.

 

CX Day w Twojej firmie – jak świętować?

 

CX Day to świetna okazja do zaangażowania pracowników we wspólną aktywność, przypomnienia im o misji i wartościach firmy. Z drugiej strony, jak wyżej wspomniano, jest też doskonałym momentem na przypomnienie klientom, że przedsiębiorstwo pozostaje do ich dyspozycji, pamięta o ich potrzebach i chętnie będzie ich obsługiwać także w przyszłości. Oto kilka sposobów na to, jak osiągnąć te dwa cele.

 

  • Podziękuj klientom i wyślij do nich małe upominki

 

Każdy specjalista customer service wie, że w komunikacji z klientem nawet drobne gesty mają ogromne znaczenie. Dlatego szczególnie w dniu świątecznym warto dołożyć wszelkich starań, by dać odczuć klientowi, jak bardzo jest istotny dla firmy. Dobrym pomysłem jest więc rozesłanie podziękowań – elektronicznie lub w postaci tradycyjnych kartek. W przypadku kluczowych klientów warto pokusić się także o drobne upominki, np. firmowe gadżety, karty podarunkowe, kupony zniżkowe itp.

 

  • Wyróżnij specjalistów CX w firmie

 

Dobrzy specjaliści customer experience, obsługi klienta, skuteczni handlowcy – są na wagę złota. Tego dnia pokaż im, że doceniasz ich zaangażowanie i poświęcenie. Jak to zrobić? Możesz na przykład:

 

  • zorganizować krótkie spotkanie, w czasie którego wyróżnisz najlepszych pracowników,
  • wysłać okolicznościową wiadomość na firmową skrzynkę pocztową,
  • przyznać premie, awanse,
  • zorganizować spotkanie integracyjne z poczęstunkiem na cześć pracowników CX,
  • rozdać pracownikom upominki.

 

  • Zorganizuj konkurs wiedzy o CX

 

Dzień CX warto wykorzystać także do tego, by zmotywować pracowników działów zajmujących się obsługą klienta i zachęcić ich do poszerzania swoich zawodowych horyzontów. Jednym ze sposobów na to może być zorganizowanie wiedzy o CX. Możesz poprosić managera CX czy działu handlowego o pomoc w przygotowaniu serii pytań np. wielokrotnego wyboru. Wybierz skład komisji konkursowej, ustal czas i miejsce przeprowadzenia konkursu. Oczywiście na zwycięzcę niech czeka atrakcyjna nagroda!

 

  • Zachęć pracowników do udziału w webinarach w trakcie CX Day

 

Zawsze jest dobry moment na naukę. Zmotywuj pracowników do podnoszenia kwalifikacji i zaproponuj im webinady lub kursy online o tematyce związanej z customer experience. Możesz też nawiązać współpracę z firmą szkoleniową, która w CX Day prowadzi wykłady bądź warsztaty w placówce firmy. Jeśli planujesz tego typu aktywność, warto wcześniej poprosić pracowników o zgłoszenie chęci wzięcia udziału w szkoleniach.

 

  • Opublikuj zdjęcia, filmy o CX Day w social mediach

 

Twoja firma świętuje CX Day? Pochwal się tym w mediach społecznościowych! Daj znać światu, w jaki sposób dbacie o swoich klientów, jakie wartości są wyznawane w Twoim przedsiębiorstwie, jakie postawy chcecie promować i co jest dla Was ważne.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Inżynier Projektant Konstrukcji Mostowych

    Primost Południe Sp. z o.o.   Będzin    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Opis stanowiska: Projektowanie obiektów inżynierskich na różnych etapach realizacji inwestycyjnej, w tym Projekty Budowlane, Wykonawcze oraz Technologiczne. Prowadzenie nadzorów autorskich nad realizowanymi projektami. Przygotowywanie ofert przetargowych. Praca stacjonarna w siedzibie organizacji.
  • Koordynator / Koordynatorka Zespołu Pielęgniarskiego

    LUX MED Sp. z o.o.   Szczecin, Al. Niepodległości 44​    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Twoją rolą będzie:​ koordynację pracy zespołu pielęgniarskiego; sporządzanie i zarządzanie grafikiem czasu pracy; zapewnienie sprawnej i profesjonalnej obsługi Pacjenta zgodnie z obowiązującymi standardami; nadzór nad prowadzoną dokumentacją medyczną; nadzór i kontrolę nad...
  • Kierownik Sprzedaży Art. Wyposażenia Wnętrz

    AGATA Spółka Akcyjna   Wrocław, Bielany    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało: Zarządzanie pracą podległego zespołu oraz motywowanie pracowników; Realizacja planów sprzedaży; Przestrzeganie przepisów oraz procedur obowiązujących w firmie; Odpowiedzialność za pracę zespołu sprzedawców;...
  • AGATA Spółka Akcyjna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Do głównych obowiązków na tym stanowisku będzie należało: Rozładunek dostaw i przyjęcie towaru; Przygotowanie oraz wydanie towarów; Dbałość o powierzony towar i mienie firmy.
  • Dyrektor Salonu

    AGATA Spółka Akcyjna   Piaseczno    praca stacjonarna
    menedżer / dyrektor  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Twój zakres obowiązków Efektywne zarządzanie dużym zespołem pracowników; Utrzymanie najwyższego poziomu obsługi Klienta; Konsekwentna realizacja celów biznesowych; Stałe zwiększanie efektywności biznesowej zarządzanego salonu; Utrzymanie zgodnych z zasadami standardów prezentacji...
  • Doradca Klienta

    AGATA Spółka Akcyjna   Szczecin    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Do głównych zadań na tym stanowisku będzie należało: Zapewnienie najwyższego poziomu standardu obsługi Klienta; Realizacja sprzedaży; Utrzymywanie standardu ekspozycji; Przyjmowanie i koordynowanie procesu indywidualnych zamówień mebli oraz terminów ich realizacji.

Najnowsze artykuły

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy

Praca po europeistyce – perspektywy, zarobki, oferty pracy

Europeistyka kojarzy się z kulturoznawstwem, w rzeczywistości są to studia interdyscyplinarne stworzone z myślą o osobach, które interesują zagadnienia związane z aktualną sceną polityczną Europy, współpracą regionalną w ramach partnerstwa z krajami UE czy wykorzystaniem unijnych funduszy. W Dzień Europy pytamy: jaka praca czeka obecnie na absolwentów europeistyki? Czy warto ją sudiować?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?

– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje

– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Świąteczna przerwa – jak się zmotywować do pracy po powrocie?

Majówka pozwoliła nam zapomnieć o obowiązkach i stresie zawodowym. Jednak powrót do codzienności po długim weekendzie czy dłuższym urlopie bywa naprawdę trudny. Socjolog i psychoterapeutka Beata Danielska podpowiada, według jakiego klucza możemy dzielić zadania po powrocie do pracy, żeby zapewnić sobie „miękkie lądowanie" i nie dać się przytłoczyć nagromadzonymi obowiązkami.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379