Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
5 sposobów na świętowanie CX Day w Twojej firmie

5 sposobów na świętowanie CX Day w Twojej firmie

 
5 sposobów na świętowanie CX Day w Twojej firmie

Zadowolony klient, który ma same dobre doświadczenia w kontakcie z przedsiębiorstwem, chętnie w przyszłości znów skorzysta z usługi lub ponownie zakupi jego produkt, a także poleci markę znajomym – to cel każdego działu obsługi klienta czy działu handlowego. Nie ma bowiem sukcesu firmy bez usatysfakcjonowanych klientów. Warto o tym pamiętać w szczególności 4 października, czyli w dniu, w którym obchodzone jest międzynarodowe święto klientów – CX Day.

 

Spis treści

Co oznacza skrót CX?

 

Skrót CX rozwija się jako: customer experience, czyli doświadczenie klienta. W tym dniu chodzi zatem o to, by docenić znaczenie klientów dla firmy, a także pracę osób, które dbają o ich dobre doświadczenie w kontakcie z marką – specjalistów działów CX, obsługi klienta czy działów handlowych.

 

CX Day – kto obchodzi ten dzień?

 

Customer Service Day to święto zainicjowane dekadę temu przez organizację Customer Experience Professionals Association. Nie jest w Polsce tak popularne jak chociażby święto konsumenta, przypadające 15 marca. Warto to jednak zmienić i zacząć świętować Customer Experience Day we własnej firmie! Dlaczego? Ponieważ to od pozytywnego doświadczenia klienta w ogromnym stopniu zależy sukces całego przedsiębiorstwa, jego wyniki finansowe, popularność i renoma na rynku. Warto wykorzystać ten dzień, by podziękować klientom za zaufanie, w szczególności tym, którzy związani są z marką od dłuższego czasu. A także zapewnić, że przedsiębiorstwo będzie dokładać wszelkich starań, by doświadczenie klientów w kontakcie z nim było coraz lepsze.

 

Świętowanie CX Day jest także doskonałym sposobem na uświadomienie pracownikom działów CX, obsługi klienta, handlowego, reklamacji itp., że ich codzienne działania, sposób obsługi i kontaktu z klientem – mają ogromne znaczenie dla firmy! To na pracownikach tych działów ciąży odpowiedzialność za to, czy klient opuści placówkę firmy (odłoży słuchawkę, zamknie chat albo maila od konsultanta itp.) ukontentowany, z wrażeniem, że został dobrze obsłużony, nie stracił czasu, może zaufać marce. CX Day jest zatem okazją do pokazania pracownikom, że ich zaangażowanie w obsługę klienta jest niezwykle ważne. Warto podziękować zespołowi za niekiedy niełatwą, a często stresującą i wymagającą dużej dozy empatii i cierpliwości pracę z klientem.

 

Kto powinien obchodzić CX Day? Najlepiej – cała firma, a w szczególności działy CX, handlowe, obsługi klientów i pokrewne.

 

CX Day w Twojej firmie – jak świętować?

 

CX Day to świetna okazja do zaangażowania pracowników we wspólną aktywność, przypomnienia im o misji i wartościach firmy. Z drugiej strony, jak wyżej wspomniano, jest też doskonałym momentem na przypomnienie klientom, że przedsiębiorstwo pozostaje do ich dyspozycji, pamięta o ich potrzebach i chętnie będzie ich obsługiwać także w przyszłości. Oto kilka sposobów na to, jak osiągnąć te dwa cele.

 

  • Podziękuj klientom i wyślij do nich małe upominki

 

Każdy specjalista customer service wie, że w komunikacji z klientem nawet drobne gesty mają ogromne znaczenie. Dlatego szczególnie w dniu świątecznym warto dołożyć wszelkich starań, by dać odczuć klientowi, jak bardzo jest istotny dla firmy. Dobrym pomysłem jest więc rozesłanie podziękowań – elektronicznie lub w postaci tradycyjnych kartek. W przypadku kluczowych klientów warto pokusić się także o drobne upominki, np. firmowe gadżety, karty podarunkowe, kupony zniżkowe itp.

 

  • Wyróżnij specjalistów CX w firmie

 

Dobrzy specjaliści customer experience, obsługi klienta, skuteczni handlowcy – są na wagę złota. Tego dnia pokaż im, że doceniasz ich zaangażowanie i poświęcenie. Jak to zrobić? Możesz na przykład:

 

  • zorganizować krótkie spotkanie, w czasie którego wyróżnisz najlepszych pracowników,
  • wysłać okolicznościową wiadomość na firmową skrzynkę pocztową,
  • przyznać premie, awanse,
  • zorganizować spotkanie integracyjne z poczęstunkiem na cześć pracowników CX,
  • rozdać pracownikom upominki.

 

  • Zorganizuj konkurs wiedzy o CX

 

Dzień CX warto wykorzystać także do tego, by zmotywować pracowników działów zajmujących się obsługą klienta i zachęcić ich do poszerzania swoich zawodowych horyzontów. Jednym ze sposobów na to może być zorganizowanie wiedzy o CX. Możesz poprosić managera CX czy działu handlowego o pomoc w przygotowaniu serii pytań np. wielokrotnego wyboru. Wybierz skład komisji konkursowej, ustal czas i miejsce przeprowadzenia konkursu. Oczywiście na zwycięzcę niech czeka atrakcyjna nagroda!

 

  • Zachęć pracowników do udziału w webinarach w trakcie CX Day

 

Zawsze jest dobry moment na naukę. Zmotywuj pracowników do podnoszenia kwalifikacji i zaproponuj im webinady lub kursy online o tematyce związanej z customer experience. Możesz też nawiązać współpracę z firmą szkoleniową, która w CX Day prowadzi wykłady bądź warsztaty w placówce firmy. Jeśli planujesz tego typu aktywność, warto wcześniej poprosić pracowników o zgłoszenie chęci wzięcia udziału w szkoleniach.

 

  • Opublikuj zdjęcia, filmy o CX Day w social mediach

 

Twoja firma świętuje CX Day? Pochwal się tym w mediach społecznościowych! Daj znać światu, w jaki sposób dbacie o swoich klientów, jakie wartości są wyznawane w Twoim przedsiębiorstwie, jakie postawy chcecie promować i co jest dla Was ważne.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Transport Planner

    DHL Supply Chain (Poland) Sp. z o.o.   Warszawa, Włochy    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    To provide the link between the DHL Lead Logistic Partner, customer sites, customer global supply logistics team, customer vendors and carriers seamless logistics flow following the main operational day to day requirements defined; To optimize cost and operational excellence making the right carrier...
  • Projektant / Asystent Projektanta instalacji OZE oraz układów automatyki i telemechaniki EAZ

    2MKP Energia Sp. z o.o.   Warszawa, Al. Stanów Zjednoczonych 72    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / praktykant/stażysta / asystent  umowa o pracę / o dzieło / zlecenie / o staż/praktykę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Opis stanowiska uczestniczenie w opracowywaniu projektów technicznych instalacji fotowoltaicznych, turbin wiatrowych, uczestniczenie w pozyskiwaniu warunków przyłączenia instalacji fotowoltaicznych oraz turbin wiatrowych do sieci elektroenergetycznej, uczestniczenie w pozyskiwaniu warunków...
  • Projektant / Asystent Projektanta Przyłączy oraz Sieci Elektroenergetycznych

    2MKP Energia Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior / senior / asystent  umowa o pracę / o dzieło / zlecenie / o staż/praktykę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Opis stanowiska Uczestniczenie w opracowywaniu projektów techniczno-prawnych przyłączy, linii elektroenergetycznych, stacji transformatorowych. Uczestniczenie w procesie pozyskiwaniu zgód formalno-prawnych dla przyłączy i linii kablowych. Uczestniczenie w uzyskiwaniu decyzji pozwolenia na...
  • Asystent / Asystentka ds. Przygotowania Inwestycji

    2MKP Energia Sp. z o.o.   Warszawa, Al. Stanów Zjednoczonych 72/U51    praca stacjonarna
    praktykant/stażysta / asystent  umowa o pracę / o dzieło / zlecenie / o staż/praktykę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Opis stanowiska uczestniczenie w pozyskiwaniu umów cywilno-prawnych, decyzji lokalizacyjnych, decyzji na zajęcie pasa drogowego, uzgadniania tras sieci i przyłączy energetycznych, uczestniczenie w procesie pozyskania prawa do terenu w postaci służebności przesyłu oraz w uzyskaniu decyzji...
  • Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta z językiem hiszpańskim

    Lava Group S.C   Warszawa, Ursynów, przy stacji Metro Stokłosy    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   7 500 - 8 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    kontakt z klientem B2B w języku hiszpańskim i angielskim; ofertowanie i przygotowanie zamówień uczestnictwo w targach branżowych pozyskiwanie klientów B2B;
  • Specjalista od depilacji laserowej

    LaserVille - sieć salonów depilacji laserowej   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat   6 000 - 8 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Zakres obowiązków: Doradztwo dla klientów w zakresie usług depilacji laserowej. Bezpośrednie świadczenie usług depilacji laserowej. Nadzór nad przestrzeganiem norm sanitarnych i higienicznych podczas zabiegu. Dołącz do zespołu profesjonalistów LaserVille!

Najnowsze artykuły

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

Kobiety coraz silniejsze w biznesie

– Czy nie mamy tak, że jak nie umiemy czegoś na 200%, to rezygnujemy? Boimy się, że nie podołamy? Pamiętajmy, że nie liczy się płeć, ale nasze kompetencje. Nie dajmy sobie wmówić, że jesteśmy w czymś gorsze! – mówi specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz. W Światowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet przypomina, w czym kobiety są świetne oraz wyjaśnia, jak być jeszcze lepszą liderką w biznesie.

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Urlop okolicznościowy na ślub dziecka

Ślub dziecka pracownika to jedno z wydarzeń uprawniających do wzięcia urlopu okolicznościowego, za który pracownikowi przysługuje wynagrodzenie. Wyjaśniamy, z ilu dni urlopu może skorzystać ojciec, matka czy opiekun prawny dziecka, jak powinien wyglądać wniosek o urlop okolicznościowy oraz czy dni wolne można wykorzystać wyłącznie w dniu ślubu i wesela.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy – praca, wymagania, zarobki

Mechanik lotniczy to jeden z najbardziej perspektywicznych zawodów dla absolwentów techników i szkół branżowych o profilach związanych z mechaniką. Żeby zdobyć tę pracę, trzeba uzyskać dodatkową licencję na obsługę techniczną statku powietrznego, wystawianą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sprawdź, jak ją zdobyć, a także w jakich samolotach możesz specjalizować się jako mechanik lotniczy!

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?

7 listopada wypada Światowy Dzień Feminizmu. Dlaczego to tak ważne święto? – Mimo poprawy sytuacji kobiety nadal borykają się ze stereotypami, mają dodatkową nieodpłatną pracę w domu, soptykają się z seksizmem w pracy, są rzadziej zapraszane jako ekspertki – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?

– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?