Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
5 sposobów na świętowanie CX Day w Twojej firmie

5 sposobów na świętowanie CX Day w Twojej firmie

 
5 sposobów na świętowanie CX Day w Twojej firmie

Zadowolony klient, który ma same dobre doświadczenia w kontakcie z przedsiębiorstwem, chętnie w przyszłości znów skorzysta z usługi lub ponownie zakupi jego produkt, a także poleci markę znajomym – to cel każdego działu obsługi klienta czy działu handlowego. Nie ma bowiem sukcesu firmy bez usatysfakcjonowanych klientów. Warto o tym pamiętać w szczególności 4 października, czyli w dniu, w którym obchodzone jest międzynarodowe święto klientów – CX Day.

 

Spis treści

Co oznacza skrót CX?

 

Skrót CX rozwija się jako: customer experience, czyli doświadczenie klienta. W tym dniu chodzi zatem o to, by docenić znaczenie klientów dla firmy, a także pracę osób, które dbają o ich dobre doświadczenie w kontakcie z marką – specjalistów działów CX, obsługi klienta czy działów handlowych.

 

CX Day – kto obchodzi ten dzień?

 

Customer Service Day to święto zainicjowane dekadę temu przez organizację Customer Experience Professionals Association. Nie jest w Polsce tak popularne jak chociażby święto konsumenta, przypadające 15 marca. Warto to jednak zmienić i zacząć świętować Customer Experience Day we własnej firmie! Dlaczego? Ponieważ to od pozytywnego doświadczenia klienta w ogromnym stopniu zależy sukces całego przedsiębiorstwa, jego wyniki finansowe, popularność i renoma na rynku. Warto wykorzystać ten dzień, by podziękować klientom za zaufanie, w szczególności tym, którzy związani są z marką od dłuższego czasu. A także zapewnić, że przedsiębiorstwo będzie dokładać wszelkich starań, by doświadczenie klientów w kontakcie z nim było coraz lepsze.

 

Świętowanie CX Day jest także doskonałym sposobem na uświadomienie pracownikom działów CX, obsługi klienta, handlowego, reklamacji itp., że ich codzienne działania, sposób obsługi i kontaktu z klientem – mają ogromne znaczenie dla firmy! To na pracownikach tych działów ciąży odpowiedzialność za to, czy klient opuści placówkę firmy (odłoży słuchawkę, zamknie chat albo maila od konsultanta itp.) ukontentowany, z wrażeniem, że został dobrze obsłużony, nie stracił czasu, może zaufać marce. CX Day jest zatem okazją do pokazania pracownikom, że ich zaangażowanie w obsługę klienta jest niezwykle ważne. Warto podziękować zespołowi za niekiedy niełatwą, a często stresującą i wymagającą dużej dozy empatii i cierpliwości pracę z klientem.

 

Kto powinien obchodzić CX Day? Najlepiej – cała firma, a w szczególności działy CX, handlowe, obsługi klientów i pokrewne.

 

CX Day w Twojej firmie – jak świętować?

 

CX Day to świetna okazja do zaangażowania pracowników we wspólną aktywność, przypomnienia im o misji i wartościach firmy. Z drugiej strony, jak wyżej wspomniano, jest też doskonałym momentem na przypomnienie klientom, że przedsiębiorstwo pozostaje do ich dyspozycji, pamięta o ich potrzebach i chętnie będzie ich obsługiwać także w przyszłości. Oto kilka sposobów na to, jak osiągnąć te dwa cele.

 

  • Podziękuj klientom i wyślij do nich małe upominki

 

Każdy specjalista customer service wie, że w komunikacji z klientem nawet drobne gesty mają ogromne znaczenie. Dlatego szczególnie w dniu świątecznym warto dołożyć wszelkich starań, by dać odczuć klientowi, jak bardzo jest istotny dla firmy. Dobrym pomysłem jest więc rozesłanie podziękowań – elektronicznie lub w postaci tradycyjnych kartek. W przypadku kluczowych klientów warto pokusić się także o drobne upominki, np. firmowe gadżety, karty podarunkowe, kupony zniżkowe itp.

 

  • Wyróżnij specjalistów CX w firmie

 

Dobrzy specjaliści customer experience, obsługi klienta, skuteczni handlowcy – są na wagę złota. Tego dnia pokaż im, że doceniasz ich zaangażowanie i poświęcenie. Jak to zrobić? Możesz na przykład:

 

  • zorganizować krótkie spotkanie, w czasie którego wyróżnisz najlepszych pracowników,
  • wysłać okolicznościową wiadomość na firmową skrzynkę pocztową,
  • przyznać premie, awanse,
  • zorganizować spotkanie integracyjne z poczęstunkiem na cześć pracowników CX,
  • rozdać pracownikom upominki.

 

  • Zorganizuj konkurs wiedzy o CX

 

Dzień CX warto wykorzystać także do tego, by zmotywować pracowników działów zajmujących się obsługą klienta i zachęcić ich do poszerzania swoich zawodowych horyzontów. Jednym ze sposobów na to może być zorganizowanie wiedzy o CX. Możesz poprosić managera CX czy działu handlowego o pomoc w przygotowaniu serii pytań np. wielokrotnego wyboru. Wybierz skład komisji konkursowej, ustal czas i miejsce przeprowadzenia konkursu. Oczywiście na zwycięzcę niech czeka atrakcyjna nagroda!

 

  • Zachęć pracowników do udziału w webinarach w trakcie CX Day

 

Zawsze jest dobry moment na naukę. Zmotywuj pracowników do podnoszenia kwalifikacji i zaproponuj im webinady lub kursy online o tematyce związanej z customer experience. Możesz też nawiązać współpracę z firmą szkoleniową, która w CX Day prowadzi wykłady bądź warsztaty w placówce firmy. Jeśli planujesz tego typu aktywność, warto wcześniej poprosić pracowników o zgłoszenie chęci wzięcia udziału w szkoleniach.

 

  • Opublikuj zdjęcia, filmy o CX Day w social mediach

 

Twoja firma świętuje CX Day? Pochwal się tym w mediach społecznościowych! Daj znać światu, w jaki sposób dbacie o swoich klientów, jakie wartości są wyznawane w Twoim przedsiębiorstwie, jakie postawy chcecie promować i co jest dla Was ważne.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Pracownik hali

    Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe TOPAZ   Mińsk Mazowiecki, ul. Dąbrówki 52    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twoje główne zadania: obsługa i zatowarowanie działu piekarniczego praca przy odpieku pieczywa obsługa lady z ciastem i słodyczami; inne prace fizyczne związane ze wsparciem pracowników pozostałych działów sklepu; dbałość o właściwą ekspozycję produktów oraz aktualne oznaczenia...
  • Asystent konserwatorski

    Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau   Oświęcim    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: realizacja zadań konserwatorskich związanych z projektem konserwacji murowanych baraków mieszkalnych na terenie byłego obozu Auschwitz II-Birkenau, udział we wdrożeniu metodologii BIM (modelowanie informacji o budynku), opracowanie i aktualizacja bazy danych z działań...
  • Pracownik produkcji – stolarka okienna

    Schweiker Sp. z o.o.   Komorniki (pow. średzki, gm. Środa Śląska), k. Środy Śląskiej    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   4 500 - 5 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Ilość wakatów: 5 Zakres obowiązków: obsługa maszyn do cięcia i frezowania profili z tworzyw sztucznych, kontrola zgodności obrabianych profili ze standardami technicznymi, obsługa komputera, obsługa elektronarzędzi (wiertarki, wkrętarki, szlifierki, piły, frezarki), współpraca z kierownikiem zmiany;
  • Pomocnik pracownika magazynu

    ManpowerGroup   Gliwice    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   28 zł brutto/mies.
    1 godz.
    Zadania: Drobne prace magazynowe: pakowanie, etykietowanie i oklejanie elektronarzędzi; Wymagania: Dyspozycyjność do pracy w systemie 2-zmianowym (6-14, 14-22) od poniedziałku do piątku; Sumienność; Odpowiedzialność; Chęć do podjęcia pracy od zaraz;
  • Sprzątaczka

    Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 S.A.   Zielonka, ul. 111 Eskadry Myśliwskiej    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: utrzymywanie czystości pomieszczeń biurowych, ciągów komunikacyjnych, klatek schodowych, powierzchni produkcyjnych oraz umywalni i toalet, mycie okien i powierzchni szklanych, utrzymanie czystości wokół budynków, dezynfekcja przestrzeni biurowych.
  • Sprzedawca - Doradca Klienta Wólczanka

    VRG S.A.   Janki    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa zlecenie
    1 godz.
    Do Twoich zadań należeć będzie: obsługa Klienta, aktywna sprzedaż naszych produktów, dbanie o ekspozycję towaru, budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.