Praca.pl Poradniki Sprzedaż
Branża e-commerce – jakich sprzedawców potrzebuje?

Branża e-commerce – jakich sprzedawców potrzebuje?

 
Branża e-commerce – jakich sprzedawców potrzebuje?

Zapotrzebowanie na pracowników znających mechanizmy sprzedaży usług online podyktowane jest zmieniającym się dynamicznie środowiskiem funkcjonowania firm. Kolejne obszary ich działalności przenoszą się do internetu, który przejmuje coraz bardziej znaczące części budżetów reklamowych, rekrutacyjnych itp.
 

Spis treści

Jakie umiejętności i cechy poszukiwane są u kandydatów na handlowców?

 
Z pewnością doświadczenie zawodowe wciąż jest atutem. W związku z tym, że z naszymi usługami najczęściej kierujemy się do klienta biznesowego, umiejętność rozumienia i poruszania się w realiach b2b stanowi niewątpliwą wartość. Nie mam tu na myśli jedynie kontaktów osobistych. Obecność większości uczestników życia biznesowego widoczna jest w social mediach, stąd dotarcie do osób potencjalnie ważnych z punktu widzenia sukcesu procesu sprzedażowego nie jest największym problemem.

Wiedza dotycząca przebiegu procesów decyzyjnych, cyklów zakupowych u klientów, umiejętność definiowania ich potrzeb jeszcze przed pierwszym kontaktem – to elementy poszukiwane i doceniane przez szefów sprzedaży.

Z drugiej zaś strony brak profesjonalnie wyglądających pozycji w CV nie jest elementem zamykającym drogę do kariery w sprzedaży usług online. Umiejętność, a przede wszystkim chęć zdobywania nowej wiedzy równoważy brak wcześniejszych doświadczeń zawodowych.

Warsztat sprzedażowy to nie wielki zderzacz hadronów, ale zestawienie pewnych elementów, których opanowanie jest możliwe, ale podkreślę raz jeszcze – chęci to warunek konieczny. Dlatego też coraz częściej i chętniej sięga się po osoby z niewielkim doświadczeniem, ale z dużymi chęciami i sercem do pracy w sprzedaży.
 

Bez planu – bez celu – bez sensu

 
„To nie zależy ode mnie”, „Tego nie mogę przewidzieć”, „Robię, co mogę, ale nic nie poradzę”. To nierzadko słyszane stwierdzenia podczas spotkań podsumowujących działania sprzedażowe. Jeśli w Twoim codziennym słowniku te i podobne zwroty pojawiają się często, prawdopodobnie nie powinieneś zajmować się sprzedażą zawodowo.

Umiejętność planowania, budowania realnych prognoz w oparciu o logiczne przesłanki, to niewątpliwy atut, który zawsze będzie stanowił o wartości handlowca. Jestem przekonany, że większa część szefów sprzedaży oddałaby wiele za posiadanie w swoich zespołach takich właśnie ludzi.
 

 

Internet jest mierzalny

 
Uczciwe, szczere i partnerskie podejście to elementy, bez których trudno wyobrazić sobie efektywną sprzedaż usług online. „Nawijanie makaronu na uszy” i „zagadywanie rzeczywistości”, jeśli w ogóle zadziała, to krótkoterminowo. Klient bez wstawania od biurka, korzystając ze smartfona sprawdzi statystyki efektywności naszych produktów, a tym samym naszą prawdomówność. Wygrywa ten, kto pomyślnie przebrnie przez ten swoisty test. Przedstawianie rzeczywistości takiej, jaką ona naprawdę jest, uzupełnia zestaw cech, które z pewnością będą mile widziane zarówno przez rekrutera podczas interview, jak i przez przyszłego przełożonego w codziennej pracy z klientami.
 

Last but not least

 
Dość powszechną jest opinia, że chcąc dobrze „wykonywać tę robotę” i odczuwać satysfakcję, należy cały czas pracować nad poziomem własnego zaangażowania. Trudne momenty, wiele razy słyszane „nie”, nieczęsto okazywane uznanie – spotkanie z tymi zjawiskami jest niemalże gwarantowane. Jeśli jesteś w stanie pokonywać te niedogodności i sięgać po słuchawkę, aby zadzwonić do kolejnego klienta, to najpewniej rozumiesz, o co chodzi w sprzedaży.
 
Sprzedaż może dawać frajdę i pieniądze; online to teraźniejszość i przyszłość – kto wie, być może warto to sprawdzić?

Marcin Kusibab
Dyrektor Zarządzający Praca.pl
 
Więcej artykułów "Sprzedaż"

Polecane oferty

  • Przedstawiciel Handlowy

    ADF AUTO Spółka z o.o.   Wrocław, ul. Karkonoska 45    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Twój zakres obowiązków sprzedaż części i akcesoriów samochodowych, bezpośrednia obsługa klientów zgodnie z przyjętymi standardami, pozyskiwanie nowych klientów; utrzymywanie partnerskich relacji z dotychczasowymi klientami; nadzorowanie procesów sprzedaży, wystawianie dokumentów...
  • Doradca Handlowy – samochody dostawcze IVECO

    ADF AUTO Spółka z o.o.   Wrocław, ul. Karkonoska 45    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Twój zakres obowiązków Sprzedaż nowych samochodów dostawczych IVECO; Aktywne pozyskiwanie Klientów w terenie; Obsługa Klientów zgodnie ze standardami jakościowymi; Budowanie długotrwałych relacji z Klientem; Przygotowywanie ofert handlowych zgodnie z obowiązującymi standardami;...
  • Samodzielna Księgowa / Samodzielny Księgowy

    CMP HOLDING sp. z o.o.   Wrocław, ul. Karkonoska 45    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Twój zakres obowiązków prowadzenie ksiąg rachunkowych w zakresie pełnej rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami, dekretacja i księgowanie faktur zakupu i sprzedaży, dokumentów kosztowych, wyciągów bankowych, raportów kasowych oraz innych dokumentów księgowych, kontrola,...
  • Mechanik samochodowy

    ADF AUTO Spółka z o.o.   Wrocław, ul. Karkonoska 45    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Główne zadania: naprawy serwisowe samochodów wszystkich marek, naprawy głównych podzespołów samochodów, przeglądy techniczne samochodów, naprawy elektryczne.
  • Account Manager

    Portal Praca.pl   Warszawa, Ursynów, Al. KEN 18 (przy metrze Kabaty)    praca zdalna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   5 500 - 7 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    GŁÓWNE ZADANIA: Monitorowanie klientów pod kątem aktywności rekrutacyjnych, Pozyskiwanie nowych klientów oraz rozwijanie relacji ze stałymi klientami - badanie potrzeb, proponowanie rozwiązań, monitoring współpracy, Aktywności sprzedażowe: przygotowywanie ofert, prowadzenie negocjacji,...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Marketingu i PR

    Portal Praca.pl   Warszawa, Ursynów, Al. KEN 18 (przy metrze Kabaty)    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    1 dni
    Twoje obowiązki przygotowywanie i redagowanie materiałów prasowych oraz wypowiedzi eksperckich, współpraca z mediami, dziennikarzami i influencerami, organizacja i udział w branżowych eventach, targach i konferencjach, prowadzenie webinarów, transmisji na żywo i wywiadów jako reprezentant...

Najnowsze artykuły

Aktywne słuchanie – na czym polega? Dlaczego jest ważne podczas spotkań biznesowych?

Aktywne słuchanie – na czym polega? Dlaczego jest ważne podczas spotkań biznesowych?

Czasami przerywasz rozmówcy w pół zdania? Zdarza Ci się podczas rozmowy sięgać po telefon i sprawdzać powiadomienia? A może słuchasz wypowiedzi drugiej osoby z kamienną twarzą, czekając z jakąkolwiek reakcją, aż skończy mówić? A teraz zadaj sobie pytanie – jak Ty się czujesz, gdy rozmówca zachowuje się w ten sposób? Poznaj tajniki aktywnego słuchania i rozwiń umiejętności interpersonalne.

Czas pracy w Europie – w których krajach pracuje się najdłużej?

Czas pracy w Europie – w których krajach pracuje się najdłużej?

Czy długie godziny pracy to rzeczywiście powód do dumy? Wobec rosnących statystyk depresji i wypalenia zawodowego coraz częściej podnoszona jest kwestia czterodniowego tygodnia pracy. Krótszy niż w Polsce wymiar tygodniowego czasu pracy obowiązuje w wielu krajach. Sprawdzamy, ile dni i godzin tygodniowo pracuje się w Europie i który z modeli pracy miałby szansę powodzenia w naszym kraju.

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu

Cykl życia pracownika – jak zarządzać pracownikiem od etapu przyciągania talentów do offboardingu

– Aby budować dojrzałą strategię HR, warto spojrzeć na zatrudnienie jako cykl życia pracownika (Employee Lifecycle), który – podobnie jak w marketingu czy sprzedaży – można planować, mierzyć i optymalizować – tłumaczy Agnieszka Ciećwierz. Specjalistka ds. HR wskazuje, jakie działania powinny podjąć firmy na każdym etapie tego cyklu, by lepiej wykorzystać potencjał swojej kadry.

Dysleksja – czy zmniejsza szanse na rynku pracy?

Dysleksja – czy zmniejsza szanse na rynku pracy?

– O ile w edukacji są procedury wsparcia, to w środowisku zawodowym wszystko zależy od dobrej woli pracodawcy – zauważa specjalistka pracująca z osobami z dysleksją Urszula Grzegorczyk. Zmiana postrzegania dyslektyków na rynku pracy jest pilnie potrzebna. – Wielu otwarcie mówi o swojej dysleksji. Nie chcą biernie czekać, aż „system sam się zmieni” – podkreśla pedagog Michalina Ignaciuk.

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Publiczne pochwały często krępują nas bardziej niż krytyka. Nie potrafimy przyjmować komplementów ani w życiu prywatnym, ani w zawodowym. Zaprzeczamy im, bagatelizujemy je lub bronimy się, zakładając, że stoi za nimi jakiś interes. Jak dawać komplementy i na nie reagować tłumaczą eksperci ds. wizerunku i etykiety – Ewa Brok, Dorota Szcześniak-Kosiorek i Leszek Leopold Kazimierski.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379