Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Konwersja – co to jest?

Konwersja – co to jest?

 
Konwersja – co to jest?

Jeżeli ktoś prowadzi biznes w internecie, musi skupić się nie tylko na wizualnych aspektach strony czy odpowiedniej prezentacji produktu. Ważnym miernikiem, który powinien obserwować, jest współczynnik konwersji.

 

Spis treści

Konwersja – co to znaczy?

 

Konwersja to pojęcie przyjmujące różne znaczenia, w zależności od dziedziny, w której się tego określenia używa. W branży IT np. mowa jest o konwertowaniu plików, np. Worda do formatu PDF, możemy mieć do czynienia z konwersją w chemii, matematyce, ale też np. religii. W artykule omówimy, czym jest konwersja w marketingu internetowym. 

 

Współczynnik konwersji – co to jest?

 

Konwersja to działanie użytkownika, które przekłada się na oczekiwany przez właściciela strony cel. Np. jeśli ktoś prowadzi sprzedaż przez internet, to głównym założeniem przedsiębiorcy będzie zakup produktów przez użytkowników portalu. Jeżeli ktoś prowadzi marketing internetowy w postaci reklam np. na Facebooku, to oczekuje, iż użytkownik kliknie w dany baner.

 

Konwersja – cel

 

Celem konwersji jest zachęcenie użytkowników do podjęcia określonej akcji. Żeby to osiągnąć, w witrynach internetowych umieszcza się specjalne znaczniki CTA – call to action. Do podjęcia akcji mają zachęcać także inne elementy strony – np. jej właściwy układ z widocznym menu, dzięki któremu użytkownik szybko znajduje to, czego szuka, informatywne, zawierające frazy kluczowe opisy, elementy podnoszące atrakcyjność witryny jak zdjęcia, wizualizacje. Ostatecznie użytkownik ma np. kliknąć w reklamę, dodać przedmiot do koszyka i dokonać zakupu, zarejestrować na portalu itp. – co oznacza korzyść dla firmy oferującej za pośrednictwem strony produkty lub usługi. 

 

Należy zatem podkreślić, że celem konwersji nie jest wyłącznie to, by jak najwięcej osób przeszło przez lejek sprzedażowy i nabyło dany produkt. Założenia osób prowadzących internetowy biznes mogą być wielorakie, na przykład przeczytanie danego artykułu, zapisanie się do newslettera, rejestracja profilu użytkownika, pozyskanie danych itd.

 

Konwersja – typy

 

Niekiedy konwersje dzieli się na tzw. makrokonwersję oraz mikrokonwersja. Makrokonwersja oznacza osiągnięcie przez właściciela witryny jednego z najważniejszych celów – są nimi zazwyczaj dokonanie zakupu produktu lub zarejestrowanie na portalu. Z kolei mikrokonwersja oznacza osiągnięcie jednego z pomniejszych celów np. zapisanie się do newslettera, wypełnienie ankiety, wysłanie wiadomości z pytaniem o produkt, kliknięcie w reklamę, ściągnięcie materiałów, przeczytanie artykułu, przejście przez szereg podstron, udostępnienie strony innym użytkownikom itp. 

 

Współczynnik konwersji – jak obliczyć?

 

Współczynnik konwersji podaje się procentowo. Jest to stosunek osób, które wykonały pożądane działanie, do wszystkich użytkowników, którzy byli do tych działań przekonywani. Np. relacja osób, które kupiły jakiś produkt do liczby wszystkich klikających w reklamę. Ostateczny wynik mnoży się razy 100%.

 

np. WK = 50 (osób, które dokonały zakupu) / 1000 (odwiedzin sklepu) x 100% = 5%

 

Współczynnik konwersji – jaki jest satysfakcjonujący?

 

Ponieważ nie ma czegoś takiego jak jeden uniwersalny wzór konwersji, trudno jest wskazać satysfakcjonujący współczynnik – w każdym przypadku będzie on nieco inny. Niekiedy mówi się o tym, że współczynnik konwersji na poziomie powyżej 5% można uznać za wysoki.

 

Regularne zbieranie informacji o współczynniku konwersji celu obranego przez przedsiębiorcę pozwala dbać o efektywność danego biznesu, wyeliminować niekorzystne działania i wprowadzać korzystne zmiany.

 

Optymalizacja współczynnika konwersji – jak to zrobić?

 

Mając wyznaczone konkretne zadania, można mierzyć skuteczność działań, a w razie niezadowalających wyników i trudności wprowadzić optymalizację konwersji. W jaki sposób? Rozwiązania są różne na przykład zmiana strony internetowej na bardziej intuicyjną – to znaczy taką, na której użytkownik łatwo będzie mógł wykonać poszczególne kroki (rejestrację, zakup itd.). Może okazać się też, że należy zmienić pozycjonowanie strony, wybrać inne słowa kluczowe. Kampania dotrze wtedy precyzyjniej do odpowiednich klientów, którzy zaczną konwertować – dokonają zakupu, zapiszą się do kampanii promocyjnej, wezmą udział w konkursie itd.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Pracownik sezonowy

    Mählmann Gemüsebau GmbH & Co. KG   Niemcy, Capplen (Niemcy)   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / o pracę tymczasową  pełny etat  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Praca sezonowa - sadzenie, zbiór warzyw od 06.08.2024r. Wymiar pracy: sezonowa umowa o pracę. Opis stanowiska: praca odbywa się w systemie akordu grupowego, indywidualnego (zbiór warzyw) oraz na godziny (12,41€/godz.netto - inne prace)
  • Brygadzista / Monter sieci zewnętrznej wodno - kanalizacyjnej

    Max Bau Sp. z o.o.   Niemcy   
    pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   50,00 - 70,00 zł brutto/godz.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    17 godz.
    Opis stanowiska: Zatrudnimy do naszych budów na terenie Niemiec wykwalifikowanych brygadzistów, monterów sieci zewnętrznej wod.-kan.
  • Pracownik ds. fakturowania i rozliczeń w firmie transportowej

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   4 300 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Twój zakres obowiązków: Wystawianie faktur: Wdrażanie procesu wystawiania faktur oraz dbanie o ich terminową i poprawną emisję. Uzgadnianie i weryfikacja danych: Dokładna weryfikacja i porównywanie danych, zarówno finansowych, jak i operacyjnych, w celu zapewnienia zgodności i...
  • Kierownik Zespołu Magazynowego Branża Automotive

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Soltau   
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    19 godz.
    Zadania: Organizacja oraz nadzór zadań w podległym zespole magazynowym; Zapewnienie prawidłowej dokumentacji obrotu towarowego w magazynie; Optymalizacji procesów magazynowych; Dbanie o dobrą atmosferę w zespole; Wymagania: Komunikatywna znajomość języka niemieckiego; Gotowość do...
  • Executive Assistant / Asystent Zarządu

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Monachium   
    asystent  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    19 godz.
    Wymagania: Doskonałe umiejętności komunikacyjne w mowie i piśmie; Biegła znajomość języka angielskiego (C1) Bardzo dobra znajomość języka niemieckiego (B2) Bardzo dobra znajomość programów pakietu MS Office (Outlook, PowerPoint, Word, Excel) Gotowość do przeprowadzki do Niemiec;
  • Product Governance Analyst

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    19 godz.
    How this opportunity is different The product governance team has undergone some exciting new changes which means that we are in the process of embedding the new framework and systems into our team. These processes will help Aon to cater for the varied range of products and services under our remit...

Najnowsze artykuły

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Rozpraszacze w pracy – jakie warto wyeliminować? Jak to zrobić?

Smartfon z dostępem do internetu, a więc ulubonych social mediów i aplikacji, to jeden z największych rozpraszaczy odrywających nas od pracy. Wiele osób czuje przymus sięgania do telefonu nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny. 15 lipca, w Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego, zachęcamy do odłożenia na bok smartfona oraz refleksji nad największymi wrogami naszej koncentracji. 

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Temperatura w miejscu pracy a BHP

Czy upały mogą być uzasadnieniem przerwania pracy i opuszczenia stanowiska? Czy szef ma obowiązek skrócić godziny pracy, gdy temperatura powietrza przekracza 30℃? A co z klimatyzacją, wiatrakami i zimnymi napojami – czy są one obowiązkowe? Każdego lata wracają pytania dotyczące temperatury w pracy i przepisów bhp. Wyjaśniamy, jakie są obowiązki pracodawcy, a co zależy od jego dobrej woli.

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

Leśniczy – opis zawodu, jak zostać, obowiązki wymagania, zarobki

12 lipca to Dzień Leśnika, święto obchodzone przez leśniczych, pracowników Lasów Państwowych i innych jednostek zajmujących się opieką nad lasami. Olga Buczyńska p.o naczelnik Biura Prasowego Lasów Państwowych wyjaśnia, jak zdobyć pracę w leśnictwie. – Osoba ubiegająca się o stanowisko leśniczego musi zdać egzamin do Służby Leśnej, który potwierdzi jego / jej podstawowe kwalifikacje.

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Manager hotelu – jak zostać, wymagania, zakres obowiązków, wymagania

Zarządzanie hotelem i zatrudnionymi w nim pracownikami to niełatwe zadanie, za które odpowiada manager obiektu. To on musi dbać o najwyższą jakość świadczonych usług i wizerunek hotelu. Jakie obowiązki ma osoba zatrudniona na tym stanowisku? Co cechuje dobrego managera? Dziś mamy dla Was kluczowe informacje na temat tego odpowiedzialnego i perspektywicznego stanowiska.

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Szukanie nowej pracy – który miesiąc jest najbardziej odpowiedni?

Czy szukanie pracy w wakacje to dobry pomysł? A może lepiej poczekać z wysyłaniem CV do jesieni? Rynek pracy cechuje pewna cykliczność, która sprawia, że w niektórych miesiącach pojawia się więcej ofert, a firmy chętniej powiększają kadrę. Podpowiadamy, kiedy jest dobry czas na szukanie zatrudnienia, a w jakim okresie możesz mieć nieco więcej trudności ze zdobyciem posady.

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

Jak stworzyć inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z dr Joanną Skonieczną, Kierowniczką Programową KPH

– Warto ocenić atmosferę w firmie już podczas rekrutacji. Zwrócić uwagę na to, na ile osoby rekrutujące pozostają w postawie otwartości i inkluzywności, jak formułują pytania, jak zwracają się do osoby starającej się o pracę – tłumaczy dr Joanna Skonieczna, Kierowniczka Programowa Kampanii Przeciw Homofobii. Wyjaśnia też, jak każdy z nas może stać się sojusznikiem_czką osób LGBT+ w pracy.