Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Konwersja – co to jest?

Konwersja – co to jest?

 
Konwersja – co to jest?

Jeżeli ktoś prowadzi biznes w internecie, musi skupić się nie tylko na wizualnych aspektach strony czy odpowiedniej prezentacji produktu. Ważnym miernikiem, który powinien obserwować, jest współczynnik konwersji.

 

Spis treści

Konwersja – co to znaczy?

 

Konwersja to pojęcie przyjmujące różne znaczenia, w zależności od dziedziny, w której się tego określenia używa. W branży IT np. mowa jest o konwertowaniu plików, np. Worda do formatu PDF, możemy mieć do czynienia z konwersją w chemii, matematyce, ale też np. religii. W artykule omówimy, czym jest konwersja w marketingu internetowym. 

 

Współczynnik konwersji – co to jest?

 

Konwersja to działanie użytkownika, które przekłada się na oczekiwany przez właściciela strony cel. Np. jeśli ktoś prowadzi sprzedaż przez internet, to głównym założeniem przedsiębiorcy będzie zakup produktów przez użytkowników portalu. Jeżeli ktoś prowadzi marketing internetowy w postaci reklam np. na Facebooku, to oczekuje, iż użytkownik kliknie w dany baner.

 

Konwersja – cel

 

Celem konwersji jest zachęcenie użytkowników do podjęcia określonej akcji. Żeby to osiągnąć, w witrynach internetowych umieszcza się specjalne znaczniki CTA – call to action. Do podjęcia akcji mają zachęcać także inne elementy strony – np. jej właściwy układ z widocznym menu, dzięki któremu użytkownik szybko znajduje to, czego szuka, informatywne, zawierające frazy kluczowe opisy, elementy podnoszące atrakcyjność witryny jak zdjęcia, wizualizacje. Ostatecznie użytkownik ma np. kliknąć w reklamę, dodać przedmiot do koszyka i dokonać zakupu, zarejestrować na portalu itp. – co oznacza korzyść dla firmy oferującej za pośrednictwem strony produkty lub usługi. 

 

Należy zatem podkreślić, że celem konwersji nie jest wyłącznie to, by jak najwięcej osób przeszło przez lejek sprzedażowy i nabyło dany produkt. Założenia osób prowadzących internetowy biznes mogą być wielorakie, na przykład przeczytanie danego artykułu, zapisanie się do newslettera, rejestracja profilu użytkownika, pozyskanie danych itd.

 

Konwersja – typy

 

Niekiedy konwersje dzieli się na tzw. makrokonwersję oraz mikrokonwersja. Makrokonwersja oznacza osiągnięcie przez właściciela witryny jednego z najważniejszych celów – są nimi zazwyczaj dokonanie zakupu produktu lub zarejestrowanie na portalu. Z kolei mikrokonwersja oznacza osiągnięcie jednego z pomniejszych celów np. zapisanie się do newslettera, wypełnienie ankiety, wysłanie wiadomości z pytaniem o produkt, kliknięcie w reklamę, ściągnięcie materiałów, przeczytanie artykułu, przejście przez szereg podstron, udostępnienie strony innym użytkownikom itp. 

 

Współczynnik konwersji – jak obliczyć?

 

Współczynnik konwersji podaje się procentowo. Jest to stosunek osób, które wykonały pożądane działanie, do wszystkich użytkowników, którzy byli do tych działań przekonywani. Np. relacja osób, które kupiły jakiś produkt do liczby wszystkich klikających w reklamę. Ostateczny wynik mnoży się razy 100%.

 

np. WK = 50 (osób, które dokonały zakupu) / 1000 (odwiedzin sklepu) x 100% = 5%

 

Współczynnik konwersji – jaki jest satysfakcjonujący?

 

Ponieważ nie ma czegoś takiego jak jeden uniwersalny wzór konwersji, trudno jest wskazać satysfakcjonujący współczynnik – w każdym przypadku będzie on nieco inny. Niekiedy mówi się o tym, że współczynnik konwersji na poziomie powyżej 5% można uznać za wysoki.

 

Regularne zbieranie informacji o współczynniku konwersji celu obranego przez przedsiębiorcę pozwala dbać o efektywność danego biznesu, wyeliminować niekorzystne działania i wprowadzać korzystne zmiany.

 

Optymalizacja współczynnika konwersji – jak to zrobić?

 

Mając wyznaczone konkretne zadania, można mierzyć skuteczność działań, a w razie niezadowalających wyników i trudności wprowadzić optymalizację konwersji. W jaki sposób? Rozwiązania są różne na przykład zmiana strony internetowej na bardziej intuicyjną – to znaczy taką, na której użytkownik łatwo będzie mógł wykonać poszczególne kroki (rejestrację, zakup itd.). Może okazać się też, że należy zmienić pozycjonowanie strony, wybrać inne słowa kluczowe. Kampania dotrze wtedy precyzyjniej do odpowiednich klientów, którzy zaczną konwertować – dokonają zakupu, zapiszą się do kampanii promocyjnej, wezmą udział w konkursie itd.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Account Manager

    Portal Praca.pl   Warszawa, Ursynów, Al. KEN 18 (przy metrze Kabaty)    praca zdalna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   5 500 - 7 000 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    GŁÓWNE ZADANIA: Monitorowanie klientów pod kątem aktywności rekrutacyjnych, Pozyskiwanie nowych klientów oraz rozwijanie relacji ze stałymi klientami - badanie potrzeb, proponowanie rozwiązań, monitoring współpracy, Aktywności sprzedażowe: przygotowywanie ofert, prowadzenie negocjacji,...
  • Lekarz weterynarii - diagnostyka laboratoryjna koni

    Vetlab Sp. z o.o.   Wrocław, ul. Wodzisławska 6    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Poszukiwany: Lekarz Weterynarii - Pasjonat Diagnostyki Laboratoryjnej Koni Czy chcesz połączyć doświadczenie kliniczne w pracy z końmi z zainteresowaniem diagnostyką laboratoryjną? Jeśli tak, to mamy dla Ciebie idealną ofertę! Zakres obowiązków: Konsultowanie wyników oraz doradzanie...
  • Inżynier Zapewnienia Jakości w Dziale Jakości

    GEDIA Poland Sp.z.o.o.   Nowa Sól    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków Współpraca z dostawcami oraz z klientem z branży automotive Opracowywanie reklamacji zgodnie z metodologią G8D oraz koordynacja wprowadzania działań naprawczych Znajomość portali klientów w branży automotive oraz specyficznych wymagań klienta Umiejętność...
  • Koordynator / Koordynatorka Transakcji - Dział Reprezentacji Najemcy

    Colliers Poland sp. z o.o.   Kraków, ul. Pawia 18a    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    18 godz.
    Zakres obowiązków: Koordynowanie / wspieranie procesów transakcyjnych, w tym m.in.: kontakt i spotkania z klientami w procesie reprezentacji najemcy, zbieranie ofert od właścicieli nieruchomości, przygotowywanie porównań / analiz ofert dla klientów; Kontaktowanie się z najemcami,...
  • Magazynier

    Flexcraft Polska Sp. z o.o.   Holandia, Oirschot   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę tymczasową  tymczasowa/dodatkowa   8 000 - 14 500 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    18 godz.
    Obowiązki: Praca w różnych działach magazynu, w tym przy rozładunku i układaniu towaru; Sztaplowanie produktów na paletach i przygotowywanie ich do dalszej dystrybucji; Udział w szkoleniu wprowadzającym przed rozpoczęciem pracy; Wymagania: Chęć do pracy oraz zaangażowanie; Gotowość do...
  • Technik dentystyczny - ortodoncja

    Fachlabor Dr. W. Klee für grazile Kieferorthopädie GmbH   Niemcy, Frankfurt nad Menem, Hamburg   
    specjalista junior / mid / praktykant/stażysta  umowa o pracę  pełny etat   10 000 - 15 000 zł brutto/mies.
    20 godz.
    aplikacja: TRAINING ON THE JOB - TECHNIKA DENTYSTYCZNA - ORTODONCJA miejsca pracy: Frankfurt nad Menem, Hamburg specjalizacja: ortodoncja Zadania, które czekają na Ciebie: Wykonywanie ruchomych aparatów ortodontycznych, np. płytek i/lub ruchomych funkcjonalnych aparatów ortodontycznych, np....

Najnowsze artykuły

Candidate experience – podstawowe informacje

Candidate experience – podstawowe informacje

Candidate experience obejmuje interakcje między kandydatem do pracy a pracodawcą. Wbrew pozorom doświadczenie kandydata nie zaczyna się w momencie, gdy przekracza on próg firmy w drodze na rozmowę kwalifikacyjną. Na to, jak kandydat oceni pracodawcę na przykład w sieci, wpływ ma m.in. wizerunek przedsiębiorstwa i jego polityka employer brandingowa oraz forma ogłoszenia o pracę.

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Czas pracy w Europie – w których krajach pracuje się najdłużej?

Czas pracy w Europie – w których krajach pracuje się najdłużej?

Czy długie godziny pracy to rzeczywiście powód do dumy? Wobec rosnących statystyk depresji i wypalenia zawodowego coraz częściej podnoszona jest kwestia czterodniowego tygodnia pracy. Krótszy niż w Polsce wymiar tygodniowego czasu pracy obowiązuje w wielu krajach. Sprawdzamy, ile dni i godzin tygodniowo pracuje się w Europie i który z modeli pracy miałby szansę powodzenia w naszym kraju.

Żona i mąż w jednej firmie

Żona i mąż w jednej firmie

Duma z sukcesów zawodowych męża / żony czy raczej zazdrość, porównywanie, rywalizacja przenoszone z pracy do domu?

– Realizacja projektu razem lub rozwój firmy jest niczym wspólne wychowywanie dzieci – zauważa psycholog biznesu Joanna Marszalska. Specjalistka wyjaśnia, w jakie pułapki mogą wpaść pary pracujące w jednej firmie oraz co warto zawczasu omówić, by uniknąć konfliktów.

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Publiczne pochwały często krępują nas bardziej niż krytyka. Nie potrafimy przyjmować komplementów ani w życiu prywatnym, ani w zawodowym. Zaprzeczamy im, bagatelizujemy je lub bronimy się, zakładając, że stoi za nimi jakiś interes. Jak dawać komplementy i na nie reagować tłumaczą eksperci ds. wizerunku i etykiety – Ewa Brok, Dorota Szcześniak-Kosiorek i Leszek Leopold Kazimierski.

Storytelling w marketingu

Storytelling w marketingu

Wiele osób nie ma problemu z zapamiętaniem fabuły filmu lub książki, ale treść podręcznika albo instrukcja obsługi wylatują im z głowy niemal natychmiast po przeczytaniu. Mechanizmy poznawcze bazujące na tym, że zapamiętujemy lepiej to, co nas osobiście angażuje, budzi emocje oraz jest przedstawione w formie osobowej, z bohaterami i wydarzeniami, wykorzystuje storytelling marketing.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379