Lista stanowisk - Webdeveloper

Webdeveloper

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Webdeveloper to stanowisko nieposiadające jednoznacznego odpowiednika w naszym języku. Osoba na nim obsadzona bierze udział w tworzeniu witryn internetowych, skupiając się na zapewnieniu ich poprawnego funkcjonowania od strony programistycznego zaplecza. Webdeveloper opracowuje kod w danym języku programowania, mający zorganizować budowę i funkcjonalność strony. Najczęściej używane technologie to w tym przypadku Java, Perl, PHP, Python, Ruby, czy ASP.NET. W praktyce projekt gotowej witryny powstaje przy ścisłej współpracy webdesignera (zajmującego się stroną graficzną) i webdevelopera, content zapewniają copywriterzy, a bieżącą obsługą witryny zajmuje się administrator.


WYMAGANIA

Pierwszym i najważniejszym wymogiem, stawianym przed osobami zainteresowanymi podjęciem zatrudnienia w charakterze webdevelopera jest konieczność pozyskania dyplomu ukończenia wyższej uczelni technicznej na kierunku informatyka lub innym, zbliżonym. Równie istotne są dotychczasowe osiągnięcia kandydata, poparte portfolio zawierającym przykłady zrealizowanych projektów. Potencjalni pracodawcy zwracają bowiem szczególną uwagę na zawodowe doświadczenie, praktyczną znajomość środowisk programistycznych, najnowszych trendów branżowych i zmysł estetyczny. W przypadku samozatrudnienia koniecznością okaże się także posiadanie własnego oprogramowania i sprzętu komputerowego.


WARUNKI PRACY

Praca webdevelopera wykonywana jest za pośrednictwem komputera, generowanie kodu dla określonego projektu odbywa się w ścisłej współpracy z klientem lub zleceniodawcą i z uwzględnieniem jego wytycznych.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Możliwości zatrudnienia na tym stanowisku stwarzają liczne firmy oferujące kompleksową obsługę firm w internecie, korporacje i instytucje, etc. Wielu programistów wybiera samozatrudnienie jako bardziej opłacalne i elastyczne.


ZAROBKI

Zarobki w przypadku pracy etatowej kształtują się na średnim poziomie 3500 złotych brutto miesięcznie. W przypadku samozatrudnienia są one uzależnione od ilości i charakteru zleceń.

Praca Webdeveloper
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Candidate experience – podstawowe informacje

Candidate experience – podstawowe informacje

Candidate experience obejmuje interakcje między kandydatem do pracy a pracodawcą. Wbrew pozorom doświadczenie kandydata nie zaczyna się w momencie, gdy przekracza on próg firmy w drodze na rozmowę kwalifikacyjną. Na to, jak kandydat oceni pracodawcę na przykład w sieci, wpływ ma m.in. wizerunek przedsiębiorstwa i jego polityka employer brandingowa oraz forma ogłoszenia o pracę.

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Czas pracy w Europie – w których krajach pracuje się najdłużej?

Czas pracy w Europie – w których krajach pracuje się najdłużej?

Czy długie godziny pracy to rzeczywiście powód do dumy? Wobec rosnących statystyk depresji i wypalenia zawodowego coraz częściej podnoszona jest kwestia czterodniowego tygodnia pracy. Krótszy niż w Polsce wymiar tygodniowego czasu pracy obowiązuje w wielu krajach. Sprawdzamy, ile dni i godzin tygodniowo pracuje się w Europie i który z modeli pracy miałby szansę powodzenia w naszym kraju.

Żona i mąż w jednej firmie

Żona i mąż w jednej firmie

Duma z sukcesów zawodowych męża / żony czy raczej zazdrość, porównywanie, rywalizacja przenoszone z pracy do domu?

– Realizacja projektu razem lub rozwój firmy jest niczym wspólne wychowywanie dzieci – zauważa psycholog biznesu Joanna Marszalska. Specjalistka wyjaśnia, w jakie pułapki mogą wpaść pary pracujące w jednej firmie oraz co warto zawczasu omówić, by uniknąć konfliktów.

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Publiczne pochwały często krępują nas bardziej niż krytyka. Nie potrafimy przyjmować komplementów ani w życiu prywatnym, ani w zawodowym. Zaprzeczamy im, bagatelizujemy je lub bronimy się, zakładając, że stoi za nimi jakiś interes. Jak dawać komplementy i na nie reagować tłumaczą eksperci ds. wizerunku i etykiety – Ewa Brok, Dorota Szcześniak-Kosiorek i Leszek Leopold Kazimierski.

Storytelling w marketingu

Storytelling w marketingu

Wiele osób nie ma problemu z zapamiętaniem fabuły filmu lub książki, ale treść podręcznika albo instrukcja obsługi wylatują im z głowy niemal natychmiast po przeczytaniu. Mechanizmy poznawcze bazujące na tym, że zapamiętujemy lepiej to, co nas osobiście angażuje, budzi emocje oraz jest przedstawione w formie osobowej, z bohaterami i wydarzeniami, wykorzystuje storytelling marketing.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379