– Populacja osób neuroatypowych jest bardzo zróżnicowana – zauważa Izabela Kocyłak, trenerka pracy z Fundacji SYNAPSIS. Wiele osób aktywnych zawodowo, szczególnie z tzw. wysoko funkcjonującym autyzmem, jest nieświadomych swojego zaburzenia. Tymczasem aż 2% pracowników w Polsce i 10% w Europie to osoby w spektrum autyzmu. Jak rozpoznać autyzm i w jakich zawodach może sprawdzić się autystyk?
Lista stanowisk - Kierownik Działu Kosztorysów
Polecane oferty - Budownictwo / Geodezja
-
Junior Project Manager
ISS Facility Services Sp. z o.o. Warszawa praca stacjonarnamłodszy specjalista (junior) / kierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat -
Kierownik Działu Rozliczeń (branża budowlana)
kierownik/koordynator aplikuj szybko aplikuj bez CV
Kierownik Działu Kosztorysów
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik działu kosztorysów przede wszystkim koordynuje pracami podległego sobie zespołu, który wypełnia za niego część obowiązków zawierających się w przygotowywaniu kosztorysów konkretnych przedsięwzięć. Kosztorysy to dokumenty, zawierające dokładne wyliczenie kosztów danego przedsięwzięcia, stanowisko kosztorysanta a więc i kierownika ds. kosztorysów jest najczęściej obecne w branży budowlanej, energetycznej, czy architektonicznej. Kierownik na co dzień zbiera oferty od dostawców i podwykonawców, porównując je i na podstawie wyciągniętych wniosków składa przełożonym kompleksowe propozycje kosztorysów, które powinny być możliwie najlepszym kompromisem pomiędzy ceną a jakością. W tym celu dokonuje niezbędnych kalkulacji, rozważając wszystkie możliwe kombinacje. Obecnie, zadanie to jest ułatwione - korzysta się ze specjalistycznego oprogramowania komputerowego, służącego do przeprowadzania tych obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym.
WYMAGANIA
Z racji wysokiej odpowiedzialności, jaka spoczywa na kierowniku działu kosztorysów, wymagane jest wyższe wykształcenie techniczne lub ekonomiczne, wieloletnie doświadczenie na stanowisku pracownika działu kosztorysów, a także szereg cech osobowościowych - samodyscyplina, umiejętność analitycznego myślenia, podejmowania decyzji pod presją czasu, etc. Istotna jest także biegła obsługa komputera, z naciskiem na oprogramowanie specjalistyczne. Większość firm zawiera w wymogach także znajomość branży, w której się ona obraca, jest to faktycznie niezwykle ważne ze względu na konieczność porównywania przez kosztorysantów towarów i usług dotyczących danej działalności.
WARUNKI PRACY
Godziny pracy kierownika ds. kosztorysowania podzielone są między zajęcia typowo biurowe, wykonywane przed ekranem komputera, oraz kontaktowanie się z podwykonawcami i dostawcami, których usługi mogą znaleźć się w kosztorysie. Kierownik wielokrotnie zasięga także opinii i konsultuje swoje zamiary z innymi działami firmy.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Potencjalne miejsca zatrudnienia, w których osobny dział kosztorysów ma rację bytu to duże przedsiębiorstwa, zajmujące się produkcją, lecz także mniejsze firmy, w których dział kosztorysów będzie zawierał proporcjonalnie mniejszą liczbę stanowisk. Jak już wcześniej wspomniano największe możliwości zatrudnienia oferuje branża budowlana.
ZAROBKI
Zarobki, w zależności od wielkości firmy i województwa, w którym funkcjonuje plasują się w zakresie od dwóch do ośmiu tysięcy złotych netto.
Najnowsze artykuły
Osoba z autyzmem na rynku pracy – czy autyzm wyklucza z życia zawodowego?
Szklane ściany, szklane ruchome schody. Równouprawnienie na rynku pracy to wciąż fikcja?
– Istniejące luki płacowe są wyraźnym dowodem na nierówności w traktowaniu kobiet i mężczyzn. GUS donosi o 17 proc. różnicy w wynagrodzeniach między kobietami a mężczyznami, a im wyższe stanowisko tym luka płacowa większa – zauważa dr Anna M. Górska, dyrektorka Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach z Akademii Leona Koźmińskiego.
Handel na targowisku: czym jest opłata targowa?
Wśród wielkich galerii handlowych, wielkopowierzchniowych marketów i dyskontów w krajobraz polskich miast wciąż wpisują się tradycyjne ryneczki, bazary i przydrożne stoiska, na których można kupić kwiaty, znicze, dewocjonalia, ale też owoce, warzywa, jaja, mięso czy miody. Osoby prowadzące tam handel muszą płacić opłatę targową. Ile ona wynosi w 2024 roku i kto jest z niej zwolniony?
Stress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?
Rozmowa o pracę zaczyna się zwyczajnie, ale po chwili rekruter zaczyna być opryskliwy i Cię prowokuje. Spotkanie zmienia się w najgorszą rekrutację w życiu. Masz takie doświadczenia? Być może zastosowano na Tobie technikę stress interview. Jak jej sprostać? – Im lepiej znasz siebie, tym lepiej przygotujesz się do czekającej Cię rozmowy – tłumaczy psycholog biznesu Agnieszka Zacher-Łanowska.
Pilot samolotu – praca, wymagania, obowiązki zawodowe, pensja
Pilot to najpopularniejszy zawód świata – badania pokazują, że tysiące ludzi na całym świecie szukają informacji o tym, jak zostać pilotem. Mamy dla Was dobrą wiadomość: Polska to jedyny kraj UE, w którym najlepsi kandydaci mogą zdobyć większość uprawnień za darmo! Jak długa jest droga to kariery pilota i czy faktycznie zdyskwalifikować może, jak się czasem słyszy, problem z zębami?
12 błędów podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Specjalistka HR wyjaśnia, czego nie robić na rozmowie o pracę
– Oprócz podstawowych błędów, takich jak brak przygotowania czy nieodpowiednia mowa ciała, istnieje wiele subtelnych kwestii, które mogą zdecydować o tym, czy otrzymasz ofertę pracy – wyjaśnia Agnieszka Ciećwierz. Specjalistka ds. HR wymienia 12 największych błędów na rozmowie o pracę, podaje przykłady i radzi, jak wybrnąć z sytuacji. Gorąco polecamy każdej osobie szukającej pracy!
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?