Główny Urząd Statystyczny podał najnowsze dane na temat poziomu bezrobocia rejestrowanego i liczby bezrobotnych. Z zestawienia wynika, że stopa bezrobocia w marcu br. zmniejszyła się w stosunku do poprzedniego miesiąca. To dobra wiadomość świadcząca o dużej stabilności polskiego rynku pracy. Wciąż widać jednak znaczne różnice na poziomie lokalnym. Gdzie bezrobocie jest najwyższe?
Lista stanowisk - Kierownik Działu Kosztorysów
Polecane oferty - Budownictwo / Geodezja
-
Specjalista ds. przygotowania produkcji
"Drozapol Profil " S.A. Bydgoszcz, blisko Urzędu Pracy praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
Kierownik Działu Kosztorysów
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik działu kosztorysów przede wszystkim koordynuje pracami podległego sobie zespołu, który wypełnia za niego część obowiązków zawierających się w przygotowywaniu kosztorysów konkretnych przedsięwzięć. Kosztorysy to dokumenty, zawierające dokładne wyliczenie kosztów danego przedsięwzięcia, stanowisko kosztorysanta a więc i kierownika ds. kosztorysów jest najczęściej obecne w branży budowlanej, energetycznej, czy architektonicznej. Kierownik na co dzień zbiera oferty od dostawców i podwykonawców, porównując je i na podstawie wyciągniętych wniosków składa przełożonym kompleksowe propozycje kosztorysów, które powinny być możliwie najlepszym kompromisem pomiędzy ceną a jakością. W tym celu dokonuje niezbędnych kalkulacji, rozważając wszystkie możliwe kombinacje. Obecnie, zadanie to jest ułatwione - korzysta się ze specjalistycznego oprogramowania komputerowego, służącego do przeprowadzania tych obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym.
WYMAGANIA
Z racji wysokiej odpowiedzialności, jaka spoczywa na kierowniku działu kosztorysów, wymagane jest wyższe wykształcenie techniczne lub ekonomiczne, wieloletnie doświadczenie na stanowisku pracownika działu kosztorysów, a także szereg cech osobowościowych - samodyscyplina, umiejętność analitycznego myślenia, podejmowania decyzji pod presją czasu, etc. Istotna jest także biegła obsługa komputera, z naciskiem na oprogramowanie specjalistyczne. Większość firm zawiera w wymogach także znajomość branży, w której się ona obraca, jest to faktycznie niezwykle ważne ze względu na konieczność porównywania przez kosztorysantów towarów i usług dotyczących danej działalności.
WARUNKI PRACY
Godziny pracy kierownika ds. kosztorysowania podzielone są między zajęcia typowo biurowe, wykonywane przed ekranem komputera, oraz kontaktowanie się z podwykonawcami i dostawcami, których usługi mogą znaleźć się w kosztorysie. Kierownik wielokrotnie zasięga także opinii i konsultuje swoje zamiary z innymi działami firmy.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Potencjalne miejsca zatrudnienia, w których osobny dział kosztorysów ma rację bytu to duże przedsiębiorstwa, zajmujące się produkcją, lecz także mniejsze firmy, w których dział kosztorysów będzie zawierał proporcjonalnie mniejszą liczbę stanowisk. Jak już wcześniej wspomniano największe możliwości zatrudnienia oferuje branża budowlana.
ZAROBKI
Zarobki, w zależności od wielkości firmy i województwa, w którym funkcjonuje plasują się w zakresie od dwóch do ośmiu tysięcy złotych netto.
Najnowsze artykuły

Bezrobocie w Polsce spada. Stopa bezrobocia w marcu 2025 r. wg GUS

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
– Podczas rozmów o podwyżce wciąż pojawia się argument związany z rosnącymi kosztami życia: „potrzebuję więcej, bo życie jest droższe”. Jednak coraz częściej podnoszone są także kwestie związane z rozwojem: „wykorzystałem nowe umiejętności, poszerzył się mój zakres obowiązków”. To staje się mocnym argumentem w negocjacjach – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek.

Czy to już czas na zmianę pracy? Doradca zawodowy wyjaśnia, jak mądrze wykorzystywać swoje kwalifikacje
– Statystycznie człowiek spędza w pracy 8 godzin dziennie, trudno udawać przez tak długi czas entuzjazm do jej wykonywania. Praca powinna nam sprawiać przyjemność i choć to slogan, to obala faworyzowany mit ciężkiej pracy – tłumaczy doradczyni zawodowa Magdalena Gabruś. Jak zatem rozwijać własny potencjał na obejmowanym stanowisku? Skąd wiedzieć, że już najwyższy czas na zmianę pracy?

Pierwsza umowa o pracę – ważny moment w życiu każdego pracownika
Wraz z podpisaniem umowy o pracę w świetle prawa stajesz się pracownikiem: zaczynasz być chroniony prawem pracy oraz masz wynikające z niego obowiązki. Pamiętaj: nieznajomość prawa szkodzi! Zanim podpiszesz pierwszą umowę o pracę, sprawdź, co powinno znaleźć się w dokumencie, na co zwrócić uwagę, co może alarmować oraz jakie punkty dokumentu warto przedyskutować z pierwszym pracodawcą.

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki
– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Zasada „5 to 9 before 9 to 5”. Jak Zetki produktywnie wykorzystują poranek?
– Wielu managerów i właścicieli firm rano ma czas, by pomyśleć strategicznie. Poranne godziny, gdy nikt nie pisze, nie dzwoni, są idealne na planowanie i podejmowanie decyzji. Zetki nie mają jeszcze tylu zawodowych obowiązków, ale intuicyjnie robią coś bardzo mądrego, dbają o swój dobrostan zanim zacznie się presja dnia. To niezwykle zdrowe podejście – zauważa coach biznesu Wiktor Tokarski.
Najnowsze komunikaty

Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.

Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).

Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?

Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?