Praca.pl Praca Sprzedaż / Obsługa klienta
Konsultant Telefoniczny

Praca Konsultant Telefoniczny

Nowość Sortuj wg.: daty trafności

Najnowsze oferty pracy: 199

  • Specjalista ds. Sprzedaży Telefonicznej i Marketingu

    GreenMax Sp. z o.o.   Radom    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    Twój zakres obowiązków Telefoniczna obsługa ruchu – inbound oraz outbound w ramach prowadzonych kampanii. Prowadzenie kampanii sprzedażowych. Budowanie relacji z klientami i dbanie o wizerunek firmy. Kontrola nad realizacją bieżących zadań. Wprowadzanie danych do systemu CRM. Utrzymywanie...
  • Customer Relations Coordinator

    Eryk Sp. z o.o.   Szczecin, Posejdon Office piętro 7    praca stacjonarna
    specjalista (mid) / ekspert  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    An appetizer – is this for you? Working in our After Sales team, you will be engaged in a wide variety of tasks when it comes to keeping our relations with our existing customers, following up on their pipelines and forecasts so we can ensure we are updated with potential new projects. This will...
  • Konsultant ds. Podróży ze Szwedzkim

    Concentrix   Warszawa, Aleja Solidarności 171    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   9 750 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 dni
    Obowiązki: Pierwszy punkt kontaktu dla klientów w zakresie podróży premium. Doradztwo w zakresie lotów, produktów, usług online, metod płatności i programów lojalnościowych. Pomoc w zakupie biletów lotniczych i obsługa różnych form płatności. Wsparcie dla klientów napotykających...
  • Pracownik działu obsługi klienta

    Concentrix   Lublin    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa zlecenie  pełny etat / część etatu  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 dni
    Wymagania: Lubisz kontakt z klientem - telefoniczny i mailowy; Potrafisz słuchać i rozpoznawać potrzeby klienta; znasz język polski (mile widziany angielski) Potrafisz obsługiwać komputer; Chcesz pracować na pełny etat lub 3/4 etatu w systemie zmianowym (także w 2 weekendy w miesiącu)...
  • Konsultant ds. Obsługi Klienta z językiem angielskim

    Conrad Electronic Sp. z o.o.   Kraków, Prądnik Czerwony    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 dni
    Zakres zadań: Telefoniczna oraz mailowa obsługa klientów angielskojęzycznych (biznesowych i indywidualnych) Rozwiązywanie problemów z zamówieniami; Przygotowywanie odpowiedzi na zapytania cenowe; Weryfikacja zamówień; Budowanie dobrych relacji z klientami; Współpraca z innymi działami w...
  • Konsultant Telefoniczny ds. Sprzedaży

    Bellora Group Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   6 000 - 8 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 dni
    Opis stanowiska: Sprzedawca Telefoniczny jest odpowiedzialny za aktywne pozyskiwanie nowych klientów i sprzedaż produktów oraz usług firmy, wykorzystując kontakty telefoniczne. Zadaniem osoby na tym stanowisku jest także rozwijanie i utrzymywanie relacji z klientami w celu osiągania...
  • Telefoniczny Asystent Techniczny z językiem holenderskim

    ARTERIA CUSTOMER SERVICES SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ   Warszawa, Śródmieście, Aleje Jerozolimskie 142B (West Station)    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior) / asystent  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 dni
    Chcesz poszerzać swoje kompetencje w międzynarodowym środowisku i gromadzić cenne doświadczenia? Szukasz pracy, która łączy rozwój kariery z przyjaznym klimatem? Zostań częścią naszego zespołu jako Telefoniczny Asystent Techniczny z językiem holenderskim (branża finansowa)! W...
  • Przedstawiciel Handlowy w Branży Rolniczej

    Praca.pl   Toruń    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    11 dni
    Zakres obowiązków: Zdalna sprzedaż maszyn rolniczych wykorzystując nowoczesne kanały sprzedaży i kontakt telefoniczny. Profesjonalna obsługa klienta, w tym doradztwo techniczne. Przygotowywanie spersonalizowanych ofert handlowych. Pozyskiwanie nowych klientów; Utrzymywanie relacji z...
  • Telefoniczny Konsultant Infolinii Przychodzącej

    młodszy specjalista (junior)  umowa zlecenie  pełny etat / część etatu  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Miejsce pracy: Sosnowiec (Niwka) Jakie są obowiązki? świadczenie kompleksowej obsługi Klienta, udzielanie informacji na temat oferty, produktów i usług, diagnoza i pomoc w rozwiązywaniu i udzielaniu fachowej pomocy Klientom.
  • Telefoniczny Doradca Klienta (Firma Telekomunikacyjna)

    młodszy specjalista (junior)  umowa zlecenie  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Miejsce pracy - CHORZÓW Co będzie należało do twoich obowiązków? kontakt telefoniczny w celu przedstawienia oferty/ usług firmy telekomunikacyjnej, weryfikacja oczekiwań i potrzeb Klienta, doradztwo oraz budowanie długofalowych relacji z Klientem.
  • Telefoniczny Doradca Klienta (branża telekomunikacyjna)

    ARTERIA CUSTOMER SERVICES SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ   Częstochowa, Śródmieście)    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa zlecenie  pełny etat / część etatu  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Miejsce pracy - Częstochowa (Śródmieście) Do Twoich zadań będzie należeć: telefoniczna obsługa Klienta zgodnie z najwyższymi standardami, budowanie oraz podtrzymywanie pozytywnych relacji z obecnymi Klientami, udzielanie kompleksowych informacji dotyczących świadczonych usług,...
  • Telefoniczny Doradca firmy kosmetycznej

    młodszy specjalista (junior)  umowa zlecenie  pełny etat / część etatu   4 300 - 5 300 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Miejsce pracy - RUDA ŚLĄSKA Do Twoich zadań należeć będzie: kompleksowa obsługa klienta, rozwiązywanie problemów - związanych między innymi z złożonymi zamówieniami, oferowanie dodatkowych usług dla naszych stałych abonentów. Jeśli nie masz jeszcze doświadczenia – nie martw...
  • Konsultant ds. Obsługi Klienta z Językiem Niemieckim

    Conrad Electronic Sp. z o.o.   Kraków, Prądnik Czerwony    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Zakres zadań: Telefoniczna oraz mailowa obsługa klientów niemieckojęzycznych (biznesowych i indywidualnych) Rozwiązywanie problemów z zamówieniami; Przygotowywanie odpowiedzi na zapytania cenowe; Weryfikacja zamówień; Budowanie dobrych relacji z klientami; Współpraca z innymi działami w...
  • Specjalista ds. Sprzedaży Telefonicznej

    Bellora Group Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   6 000 - 8 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Obowiązki: Aktywna telefoniczna prezentacja oferty; Negocjacje i finalizacja transakcji; Utrzymywanie relacji z klientami; Analiza rynku i monitorowanie działań konkurencji; Praca zespołowa w celu zapewnienia jakości obsługi klienta; Raportowanie wyników sprzedaży;
  • młodszy specjalista (junior)  umowa zlecenie  pełny etat / część etatu  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Zakres obowiązków: telefoniczna obsługa połączeń w ruchu przychodzącym (infolinia ogólnoinformacyjna - połączenia przychodzące), obsługa infolinii odczytowej, windykacyjnej oraz rozliczeniowej, diagnoza i pomoc w zakresie rozwiązywania problemów Klienta, telefoniczna obsługa Klienta...
  • Specjalista ds. obsługi klienta (wsparcie czatu) z językiem ukraińskim

    Concentrix   Katowice    praca zdalna   dziś wygasa
    młodszy specjalista (junior)  umowa zlecenie  pełny etat / część etatu  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Kontakt z klientem wyłącznie za pośrednictwem czatu na żywo - 100% back office; Pozytywne, empatyczne i profesjonalne podejście do klientów; Udzielanie rzetelnych i dokładnych informacji w odpowiedzi na pytania i problemy klientów w branży logistycznej; Aktywna komunikacja w zespole;...
  • Specjalista ds. Obsługi Klienta z językiem angielskim

    Concentrix   Szczecin    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa zlecenie  pełny etat / część etatu   28,80 zł brutto/godz.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Rozwiązywanie problemów klientów oraz udzielanie informacji w trybie interaktywnym (telefon, e-mail, czat). Wspieranie klientów w sytuacjach kryzysowych, zachowując profesjonalizm i pozytywne nastawienie.
  • Concentrix
    specjalista (mid)  umowa zlecenie  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Obsługa zapytań klientów (telefon, czat, e-mail). Reprezentacja lidera branży motoryzacyjnej. Dokumentacja w systemie CRM. Współpraca międzydziałowa dla lepszej obsługi. Aktualizowanie wiedzy o ofertach i zasadach klienta. Wykorzystanie wiedzy motoryzacyjnej do rozwiązywania problemów.
  • Concentrix
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Odpowiadanie na zapytania klientów przez telefon, chat i e-mail, dbanie o satysfakcję oraz informowanie klientów. Monitorowanie interakcji, rozwiązań i działań posprzedażnych w systemie CRM. Rozwiązywanie problemów klientów przy użyciu różnych narzędzi. Współpraca w zespole w celu...
  • Pracownik contact center k/m

    Urząd Pracy Miasta Stołecznego Warszawy   Warszawa    praca stacjonarna
    aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni

Praca Konsultant Telefoniczny

Konsultant telefoniczny to jedno z najbardziej popularnych stanowisk, które równie często funkcjonuje w formie zdalnej, co w stacjonarnej. Niezależnie od tego, czy jesteś uczniem albo studentem poszukującym pierwszej posady i chcącym zdobyć doświadczenie zawodowe w sprzedaży, czy  kandydatem ze znacznym stażem pracy, szukającym możliwości rozwoju w dziale obsługi klienta, masz spore szanse na znalezienie pracy w call center praktycznie w całej Polsce. Bardzo wielu pracodawców nieustannie poszukuje kandydatów do pracy jako konsultant telefoniczny. Praca ta często polega na obsłudze połączeń przychodzących oraz wychodzących, wprowadzaniu danych klientów do bazy i utrzymywaniu kontaktów z klientami. Poszukujesz pracy? Sprawdź aktualne oferty w serwisie Praca.pl i od razu aplikuj na stanowisko konsultanta telefonicznego.

Charakterystyka zawodu konsultanta telefonicznego

Specjalistka w dziale call center, telefoniczny opiekun klienta, pracownik infolinii, konsultant telefoniczny, to osoby zatrudniane we wszelkiego rodzaju firmach handlowych, usługowych, konsultingowych i przeprowadzających badania rynku. Jego głównym zadaniem osoby na stanowisku konsultanta telefonicznego jest obsługa połączeń przychodzących lub wychodzących (niekiedy i takich, i takich). Pracownik ma na zadanie udzielanie klientom informacji na temat produktów i usług, udzielanie różnego rodzaju informacji, przeprowadzanie ankiet np. zadowolenia klienta, kierowanie do innych działów np. działu reklamacji, przyjmowanie różnego rodzaju zgłoszeń. Praca ta może być bardzo różnorodna.

Konsultant telefoniczny to bardzo często specjalista w dziedzinie sprzedaży, który aktywnie promuje oferty firmy i finalizuje transakcje sprzedażowe. W takim wypadku bardzo często może liczyć na prowizje od sprzedaży.

Jest to praca z ludźmi, dlatego są w niej wymagane określone kompetencje. Pracodawcy poszukują otwartych i zaangażowanych osób, które jednocześnie szybko się uczą, są ambitne i zmotywowane. Chętnie zatrudniani są np. studenci i uczniowie, a wiele osób traktuje pracę w call center jako jeden z pierwszych etapów kariery w sprzedaży i obsłudze klienta.

Jak zostać konsultantem telefonicznym?

Do pracy chętnie przyjmowane są osoby bez żadnego doświadczenia i umiejętności sprzedażowych, które następnie wysyłane są na krótkie szkolenie przygotowujące do wykonywania zadań. Dlatego pierwszym krokiem do zdobycia pracy konsultanta telefonicznego jest po prostu znalezienie odpowiednich ofert pracy. Na rynku mazowieckim, jak i w całej Polsce, rekrutacja do tego zawodu jest coraz częściej przebiega całkowicie zdalnie. Jest to zatem spora szansa dla osób, które mieszkają w regionach o wysokim bezrobociu i chcą szybko znaleźć pracę w trybie home office. 

Mimo że zapotrzebowanie na pracowników infolinii jest duże, warto przygotować się do poszukiwania pracy, a przede wszystkim przygotować profesjonalne CV i list motywacyjny. W tym ostatnim podkreśl umiejętności komunikacyjne, wytrzymałość na stres, umiejętność pracy pod presją czasu i zdolności do pracy w zespole. 

Stanowisko telefonicznego konsultanta – predyspozycje zawodowe

W zawodzie największy sukces odnoszą osoby o pewnych predyspozycjach osobowościowych. Pracownik zajmujący to stanowisko powinien być przede wszystkim charyzmatyczny, kreatywny, opanowany, kulturalny, a także cierpliwy, empatyczny i skoncentrowany na potrzebach klientów. Bardzo ważna jest tu także umiejętność szybkiego rozwiązywania problemów i udzielania zrozumiałych odpowiedzi na pytania. Konsultanci telefoniczni najczęściej pracują w tzw. call center, centrum telefonicznym, gdzie obowiązuje standardowy czas pracy 8 godzin dziennie. Dlatego ważne jest, aby kandydat był gotowy na długotrwałą pracę w biurze lub zdalnie. Wielogodzinne rozmowy z klientami bywają obciążające i fizycznie (aparat mowy) i psychicznie, dlatego liczy się odporność na stres i wytrzymałość.

Jak wygląda praca telefonicznego specjalisty ds. obsługi klienta?

Stanowisko telefonicznego specjalisty ds. obsługi klienta jest dynamiczne i dość wymagające. Konsultant telefoniczny jest pośrednikiem między firmą a klientem, co oznacza, że musi zapewniać profesjonalną i przyjazną obsługę konsumentom, a także zadbać o pozytywny wizerunek firmy. Osoba na tym stanowisku może mieć różny zakres obowiązków, niemniej najczęściej udziela informacji na temat produktów i usług, pomaga klientom w wyborze produktów albo w rozwiązywaniu problemów i zgłaszaniu reklamacji. Może informować o procedurze zwrotów, promocjach, konkursach i innych kwestiach związanych ze sprzedażą czy zwrotem dóbr. Obsługuje połączenia przychodzące i wychodzące (najczęściej jeden rodzaj, niemniej zdarzają się posady łączące te dwie czynności), wprowadza także dane klientów do systemu.

Pracownik telefonicznej obsługi klienta – co robi?

Pracownik telefonicznej obsługi klienta jest odpowiedzialny za budowanie trwałych relacji z klientami, a często także pozyskiwanie nowych klientów. Oprócz typowej tzw. pracy na słuchawce, czyli obsługi połączeń i wprowadzania danych klientów do bazy, pracownik obejmujący tę posadę może być zaangażowany w promowanie produktów i usług firmy oraz udzielanie informacji na temat ubezpieczeń, zwrotów, reklamacji czy innych aspektów związanych ze sprzedażą / rynkową działalnością firmy. 

Praca dla studentów na infolinii

Praca jako konsultant telefoniczny czy konsultant online jest często wybierana przez studentów jako idealna opcja na zdobycie pierwszego doświadczenia zawodowego i zarobienie dodatkowych pieniędzy pomagających w utrzymaniu się na studiach czy zgromadzeniu pierwszych oszczędności. Firmy oferująca pracę na infolinii bardzo często szukają osób, które chcą pracować w systemie zmianowym lub w ramach elastycznego czasu pracy, co pozwala łączyć pracę z nauką. Stanowisko pracownika infolinii czy sprzedawcy telefonicznego daje studentom możliwość zdobycia umiejętności komunikacyjnych i rozwoju w dziedzinie obsługi klienta / sprzedaży, co może być cennym atutem na rynku pracy. Dlatego, jeśli jesteś studentem i chcesz zacząć pracę już w czasie studiów, stanowisko konsultanta telefonicznego może być doskonałym wyborem.

Młodszy specjalista ds. wsparcia sprzedaży

Młodszy specjalista ds. wsparcia sprzedaży pracuje na stanowisku blisko związanym z obszarem sprzedaży i marketingu. W przypadku tej profesji podstawowym obowiązkiem jest udzielanie wsparcia sprzedażowego, czyli pomaganie klientom w dokonaniu wyboru produktów i usług dostępnych w ofercie przedsiębiorstwa. Junior pracuje pod nadzorem starszych specjalistów, jego zakres obowiązków jest jednak zbliżony do tego, jaki mają osoby starsze stażem. Żeby być skutecznym w swojej pracy, konsultant musi być doskonale zaznajomiony z produktami i usługami, a także znać techniki sprzedażowe, posiadać umiejętność przekonywania. Codzienna praca na tym stanowisku polega na nawiązywaniu kontaktu z klientami, przedstawianiu im oferty oraz doradzaniu i odpowiadaniu na wszelkie pytania dotyczące produktów / usług. 

Zdalny konsultant ds. sprzedaży telefonicznej

Coraz więcej konsultantów ds. sprzedaży telefonicznej ma opcję pracy zdalnej. Home office pozwala na elastyczne zarządzanie czasem i pracę z dowolnego miejsca, co może być szczególne ważne dla wielu grup społecznych, np. młodych mam, osób w wieku okołoelerytalnym, mieszkańców regionów z wysokim bezrobociem czy uczniów i studentów.  Praca zdalna jako konsultant telefoniczny może być też po prostu doskonałym rozwiązaniem dla tych, którzy poszukują równowagi między pracą a życiem prywatnym. Zdalni konsultanci ds. sprzedaży telefonicznej wykonują najczęściej takie same zadania jak pracownicy stacjonarni: obsługują połączenia przychodzące i wychodzące, promują produkty i usługi firmy, doradzają, przeprowadzają ankiety, uzupełniają dane w systemie itp. Zdalni pracownicy call center często korzystają z narzędzi biurowych, takich jak CRM i inne technologie pozwalajce śledzić interakcje z klientami.

Ile zarabia doradca klienta w call center?

Wysokość wynagrodzenia na stanowisku konsultanta telefonicznego zależy od licznych czynników, takich jak poziom doświadczenia, branża, lokalizacja czy chociażby rodzaj umowy podpisywanej z daną osobą. Pracownicy call center zazwyczaj otrzymują niską podstawową pensję i pracują w systemie premiowym lub prowizyjnym. Wysokość dodatkowych zarobków w takim systemie zależy od wyników sprzedażowych lub poziomu obsługi klienta. Ten system pozwala na osiąganie wysokich płac zdolnym osobom, niemniej wiąże się z małą stabilnością wypłat i dużym stresem. 

Zgodnie z Ogólnopolskim Badaniem Wynagrodzeń dla konsultanta telefonicznego w dziale obsługi klienta mediana miesięcznych zarobków brutto wynosi 4530 zł.

Dla wielu osób posada telekonsultanta stanowi punkt wyjścia do kariery w obszarze obsługi klienta i sprzedaży, co może prowadzić do awansu na stanowiska kierownicze, takie jak manager ds. handlowych czy kierownik działu obsługi klienta, na których zarobki są zwykle i wyższe, i stabilniejsze.

Opiekun klienta – praca zdalna a praca stacjonarna

Opiekun klienta coraz częściej może wybierać między pracą zdalną a stacjonarną, przy czym zdecydowanie rośnie popularność pracy zdalnej konsultanta telefonicznego. Jednak praca stacjonarna w biurze również ma sporo zalet i bywa wybierana przez tych, którzy cenią sobie bezpośredni kontakt z zespołem i szybką wymianę informacji lub po prostu w domu nie mają optymalnych warunków do pracy. Wybór zależy od preferencji kandydata i dostępnych ofert pracy.

Praca jako konsultant telefoniczny – warunki zatrudnienia

Warunki zatrudnienia na stanowisku konsultanta telefonicznego mogą się różnić w zależności od polityki kadrowej pracodawcy, a także preferencji samych kandydatów do pracy i ich umiejętności negocjacji w czasie rozmowy kwalifikacyjnej. W dziale handlowym lub w dziale obsługi klienta pracownicy często pracują na podstawie umowy o pracę, co daje stabilność zatrudnienia i dostęp do pełnych świadczeń socjalnych. Niemniej bez trudu można spotkać się także z ofertami obejmującymi umowę zlecenie lub nawet kontrakt b2b. System czasu pracy także może być różny – od pracy na pełen etat od poniedziałku do piątku, po pracę w systemie zmianowym czy wręcz w elastycznych godzinach, w weekendy itp. 

Telefoniczny doradca klienta – perspektywy zawodowe

Stanowisko telefonicznego doradcy klienta jest bardzo często punktem wyjścia do rozwoju kariery w obszarze obsługi klienta, sprzedaży, marketingu, konsultingu czy prowadzeniu badań rynkowych / społecznych. Osoby, które rozpoczynają pracę na stanowisku telekonsultanta, mają możliwość zdobycia doświadczenia w nawiązywaniu kontaktów z klientami oraz rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych, negocjacyjnych. Dla tych, którzy wykazują wysokie zaangażowanie i chęć rozwoju, otwierają się perspektywy awansu na stanowiska kierownicze, takie jak team leader, kierownik zmiany, manager działu handlowego czy menedżer działu obsługi klienta. Stanowisko telefonicznego opiekuna klienta jest doskonałym miejscem do nauki i zdobywania praktycznej wiedzy o rynku sprzedażowym oraz praktycznej obsłudze klienta.

Sprawdź najnowsze oferty pracy dla pracownika call center

Jeśli szukasz pracy w dziale sprzedaży lub ogólnie w contact center, na Praca.pl bez trudu znajdziesz atrakcyjne oferty pracy jako konsultant telefoniczny, zarówno w pracy zdalnej, jak i stacjonarnej. Sprawdź aktualne oferty pracy, aplikuj od razu i ustaw Job Alert dla tej profesji! Niezależnie od Twojego poziomu doświadczenia czy stażu zawodowego, praca w call center może stanowić świetną okazję do rozwoju kompetencji interpersonalnych i zdobycia cennego doświadczenia w kontakcie z klientem. 

Praca konsultant telefoniczny – najczęściej zadawane pytania:

  • Jakie umiejętności powinien mieć konsultant telefoniczny?

Konsultant telefoniczny powinien posiadać doskonale rozwinięte umiejętności komunikacyjne, dar przekonywania i charyzmę, a także zdolność empatycznego słuchania klientów, umiejętność szybkiego i kreatywnego rozwiązywania problemów. Powinien być także wtrzymały i odporny na stres, a także cechować się opanowaniem oraz wysoką kulturą osobistą.

  • Jakie są perspektywy rozwoju zawodowego dla konsultanta telefonicznego?

Konsultant telefoniczny, który sprawdza się w swojej roli, często ma możliwość awansu na stanowiska kierownicze, takie jak manager działu handlowego czy manager obsługi klienta. Pracownik na co dzień pogłębia także swoją wiedzę branżową, co daje mu możliwość rozwijania kariery w obszarze obsługi klienta i sprzedaży w danej dziedzinie.