Praca.pl Praca Sprzedaż / Obsługa klienta
Specjalista ds. Obsługi Klienta

Praca Specjalista ds. Obsługi Klienta

Nowość Sortuj wg.: daty trafności

Najnowsze oferty pracy: 1190

  • Doradca Klienta

    GRUPA PZU   Jędrzejów    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista mid / junior / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    12 dni
    Realizacja planów sprzedażowych; Obsługa klienta zgodnie ze standardami Grupy PZU; Przyjmowanie gotówkowych i bezgotówkowych wpłat ubezpieczeń; Utrzymywanie długofalowych relacji z klientem; Budowanie portfela klientów;
  • Handlowiec

    PB Meat Solutions   Warszawa, Wilanów    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   6 000 - 16 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Opis pracy Sprzedaż. Rozwiązywanie problemów i skarg. Planowanie strategiczne i pomoc w poprawie wyników klientów. Negocjowanie umów i ustalanie harmonogramu ich realizacji. Analizowanie danych klientów. Rozwijanie relacji i pozyskiwanie nowych klientów.
  • Sprzedawca samochodów

    AutoFreedom   Warszawa, Marszalkowska 126    praca zdalna / stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    sporządzanie i prezentacja ofert; sprzedaż samochodów; profesjonalna obsługa klientów;
  • Przedstawiciel Handlowy

    Plastics Group Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Opis stanowiska: Pozyskiwanie nowych i obsługa obecnych klientów w regionie. Realizacja celów sprzedażowych. Raportowanie działań. Negocjacje handlowe z klientami. Doradztwo techniczne. Tworzenie ofert handlowych. Obsługa reklamacji klientów. Udział w zarządzaniu należnościami. Obsługa...
  • Handlowiec

    Drawex A.C.M.T. Drywa Sp. J.   Małkowo, k/Żukowa    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 dni
    Opis stanowiska: Aktywne pozyskiwanie klientów na usługi cięcia laserowego, gięcia blach i spawania. Elastyczne godziny pracy.
  • HTH Recruitment
    starszy specjalista (senior) / ekspert / kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    12 dni
    Zakres obowiązków: Pozyskiwanie i rozwój biznesu w sektorze Klientów Kluczowych poprzez sprzedaż specjalistycznych i szytych na miarę usług. Aktywny udział w przygotowaniu i realizacji strategii biznesowej dla Klientów Kluczowych. Prowadzenie negocjacji biznesowych. Nawiązywanie,...
  • Specjalista ds. Obsługi Klienta z językiem francuskim

    Praca.pl   Szwajcaria    praca zdalna   za 3 dni wygasa
    specjalista (mid)  pełny etat / część etatu  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    13 dni
    Opis stanowiska Kompleksowa obsługa zamówień, realizowana zdalnie. Kompetentna pierwsza linia kontaktu dla klientów w branży medycznej, Zarządzanie zapytaniami klientów telefonicznie i mailowo. Obsługa zwrotów i reklamacji. Wsparcie klientów w portalu biznesowym.
  • Specjalista ds. Handlu z językiem niemieckim

    Green Basket Sp. z o. o.   Szczecin, ul. Floriana Krygiera 1    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    13 dni
    Zakres obowiązków: rozwój portfela klientów, pozyskiwanie nowych klientów na terenie Niemiec, prezentowanie oferty sprzedaży, nawiązywanie współpracy i finalizowanie sprzedaży, współpraca z klientem - zdalny i bezpośredni kontakt, koordynowanie organizacji sprzedaży do klienta.
  • Konsultant w Centrum Obsługi Klienta z językiem francuskim

    Praca.pl   Szwajcaria    praca zdalna   za 3 dni wygasa
    specjalista (mid)  pełny etat / część etatu  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    13 dni
    Opis stanowiska Samodzielne zarządzanie realizacją zamówień. Zapewnienie wsparcia dla klientów branży medycznej. Odpowiadanie na zapytania klientów drogą telefoniczną i mailową. Obsługa zwrotów i reklamacji. Pomoc klientom w korzystaniu z portalu biznesowego.
  • Praca.pl   za 3 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj bez CV
    13 dni
    Zakres obowiązków: Pomoc klientom w wyborze odpowiednich produktów bankowych, Tworzenie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami jak i nowymi obecnymi, Profesjonalna obsługa klientów, Osiąganie celów sprzedażowych, Obsługa płatności gotówkowych i bezgotówkowych.
  • Inżynier wsparcia sprzedaży

    Kreski Spółka Jawna Piotr Gałecki Łukasz Gałecki   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 dni
    Zakres obowiązków: wsparcie specjalistów ds. sprzedaży w doborze urządzeń do automatycznej identyfikacji obiektów; dobieranie i projektowanie rozwiązań; udział w spotkaniach biznesowych i szkoleniach; przeprowadzanie prezentacji i szkoleń dla klientów; udział we wdrażaniu rozwiązań;
  • Lotte Wedel Sp. z o.o.   za 3 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę / na zastępstwo  pełny etat
    13 dni
    POZNAJ WYJĄTKOWE SKŁADNIKI SWOJEJ PRZYSZŁEJ PRACY. To będą Twoje zadania: Realizacja założonych planów sprzedażowych w grupie przypisanych kluczowych klientów; Zapewnienie odpowiedniej jakości oraz ekspozycji produktów; Egzekwowanie standardów merchandisingowych ze szczególnym...
  • Doradca Klienta

    4Life Direct sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat   4 500 - 12 000 zł brutto/mies.
    13 dni
    Twój zakres obowiązków Telefoniczna sprzedaż ubezpieczeń na życie i zdrowie, Obsługa połączeń przychodzących i wychodzących, Realizacja wyników w oparciu o wskaźniki KPI oraz plany sprzedażowe. Nasze wymagania Energia i determinacja do osiągania celów Umiejętności komunikacyjne -...
  • Inter Profiles Sp. z o. o.   za 3 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 dni
    Prężnie rozwijająca się firma z branży wykończenia wnętrz z siedzibą w Białymstoku zatrudni Specjalistę ds. sprzedaży i obsługi klienta/Przedstawiciela handlowego na regiony: Południowo-Wschodniej Polski, Północno-Zachodniej Polski, Południo-zachodniej Polski. Obowiązki:...
  • Praca.pl   za 3 dni wygasa
    specjalista (mid) / ekspert  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    13 dni
    Zadania: Kontakt z klientami przez telefon lub email. Prezentowanie produktów w regionie. Negocjowanie umów sprzedażowych. Sprawozdawanie z aktywności sprzedażowych. Opieka nad klientami i budowa z nimi długoterminowych relacji. Śledzenie rynku i analiza konkurencji. Realizacja celów sprzedażowych.
  • Sales Development Specialist with German

    Aptean   Wrocław    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    14 dni
    Aptean is now seeking a Sales Development Specialist to join our ADR team as part of our growth! This position involves various methods to establish initial contact with potential customers for Aptean's solutions and actively contribute to the company's growth strategy. Your Responsibilities:...
  • Sales manager

    M3CARGO SP. Z O.O.   Gdańsk    praca zdalna   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   5 500 - 18 500 zł / mies. (w zal. od umowy)  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    14 dni
    Responsibilities: Analyze the market of clients and competitors. Conduct negotiations and sign contracts. Control the transaction flow from order acceptance to cargo delivery. Develop relationships with the client, transitioning them from "new" to "regular" and "key" status.
  • Santander Bank Polska S.A.   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    14 dni
    MOC naszej pracy: wspieranie klientów w wyborze najlepszych produktów i usług bankowych; budowanie długotrwałych relacji z klientami banku i pozyskiwanie nowych; zapewnianie klientom profesjonalnej obsługi z wykorzystaniem najnowocześniejszych narzędzi i technologii; realizacja...
  • Przedstawiciel Handlowy HoReCa

    MAKRO Cash and Carry Polska S.A.   Białystok, al. Jana Pawła II    praca mobilna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    14 dni
    Do Twoich obowiązków na tym stanowisku będzie należało: Pozyskiwanie nowych klientów i budowanie długotrwałych relacji. Rozwijanie sieci sprzedaży HoReCa. Identyfikacja potrzeb klientów oraz profesjonalne doradztwo w zakresie rozwoju na rynku HoReCa. Realizacja celów sprzedaży....
  • Przedstawiciel Handlowy

    Drawex A.C.M.T. Drywa Sp. J.   Małkowo, k/Żukowa    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / junior / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    14 dni
    Opis stanowiska: Pozyskiwanie klientów na usługi cięcia laserowego, gięcia blach, spawania. Czas pracy nieograniczony. Umowa o prace lub samozatrudnienie.
  • Handlowiec / Sprzedawca samochodów

    Praca.pl   Warszawa    praca zdalna / stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    14 dni
    Czym się będziesz zajmować ? przygotowywaniem oraz prezentacją ofert handlowych; profesjonalną obsługą klientów; sprzedażą samochodów;
  • Doradca Handlowy

    Plastics Group Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    14 dni
    Twój zakres obowiązków: Pozyskiwanie i opieka nad grupami klientów w powierzonym regionie, Realizowanie planów sprzedaży, w tym w poszczególnych kategoriach produktowych, Raportowanie wyników zgodnie z przyjętymi standardami, Prowadzenie rozmów i negocjacji handlowych, Podstawowe doradztwo...
  • Specjalista

    Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu   Wrocław    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    24 godz.
  • Specjalista

    Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    24 godz.
  • Specjalista

    Ministerstwo Finansów w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    3 dni
  • Starszy specjalista

    Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    3 dni
  • Młodszy specjalista

    Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi   Łódź    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)
    3 dni
  • Młodszy specjalista

    Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi   Łódź    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)
    3 dni
  • Główny specjalista

    Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    3 dni
  • Główny specjalista

    Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    3 dni
  • Referendarz

    Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    3 dni
  • Inspektor wojewódzki

    Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu   Wrocław    praca stacjonarna
    3 dni
  • Referent

    Izba Administracji Skarbowej w Łodzi   Łódź    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista (mid)
    3 dni
  • Radca prawny

    Izba Administracji Skarbowej w Katowicach   Katowice    praca stacjonarna
    3 dni
  • Specjalista

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    7 dni
  • Młodszy specjalista obsługi klienta

    Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze   Zielona Góra    praca stacjonarna
    9 godz.
  • Specjalista do spraw obsługi klienta

    Powiatowy Urząd Pracy w Kłodzku   Nowa Ruda    praca stacjonarna
    10 godz.
  • Specjalista do spraw handlu zagranicznego

    Powiatowy Urząd Pracy w Skarżysku-Kamiennej   Skarżysko-Kamienna    praca stacjonarna
    10 godz.
  • Przedstawiciel handlowy

    Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie   Wólka Kosowska    praca stacjonarna
    11 godz.
  • Przedstawiciel handlowy

    Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie   Wólka Kosowska    praca stacjonarna
    11 godz.
  • Specjalista ds. sprzedaży (staż)

    Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu   Zabrze    praca stacjonarna
    12 godz.
  • Specjalista do spraw reklamy i obsługi klienta

    Powiatowy Urząd Pracy w Strzelcach Opolskich   Opole    praca stacjonarna
    12 godz.
  • Specjalista do spraw sprzedaży

    Powiatowy Urząd Pracy w Wieliczce   Wieliczka    praca stacjonarna
    13 godz.
  • Specjalista do spraw sprzedaży

    Powiatowy Urząd Pracy w Myślenicach   Myślenice    praca stacjonarna
    13 godz.
  • Przedstawiciel handlowy

    Powiatowy Urząd Pracy w Olkuszu   Bogucin Mały    praca stacjonarna
    13 godz.
  • Specjalista do obsługi klienta

    Powiatowy Urząd Pracy w Myśliborzu   Barlinek    praca stacjonarna
    1 dni
  • Specjalista do spraw sprzedaży

    Powiatowy Urząd Pracy w Piszu   Pisz    praca stacjonarna
    1 dni
  • Przedstawiciel handlowy

    Powiatowy Urząd Pracy w Lublinie   Szerokie    praca stacjonarna
    1 dni
  • Przedstawiciel handlowy

    Powiatowy Urząd Pracy w Piszu   Pisz    praca stacjonarna
    1 dni
  • Przedstawiciel handlowy

    Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie   Jabłonowo (pow. piaseczyński, gm. Lesznowola), Jabłonowo    praca stacjonarna
    1 dni

Praca Specjalista ds. obsługi klienta

Współczesny rynek jest coraz bardziej wymagający, a to z kolei stawia firmy przed ogromnym wyzwaniem: jak zdobyć i utrzymać lojalnych klientów? W odpowiedzi na ten problem kluczową rolę odgrywają specjaliści ds. obsługi klienta. Pełnią oni funkcję łącznika między przedsiębiorstwem a konsumentem. Ponieważ mają bezpośredni kontakt z klientem, to właśnie oni często najlepiej wiedzą, jakie są aktualne oczekiwania i wymagania klienteli firmy. Co więcej, specjaliści ds. obsługi klienta to również swego rodzaju strażnicy wartości marki, gdyż przekładają politykę firmy na realne działania w kontaktach z klientami indywidualnymi i partnerami korporacyjnymi. Praca na stanowisku specjalisty ds. obsługi klienta jest pełna wyzwań, a zakres obowiązków w każdym przedsiębiorstwie może być trochę inny. Bez wątpienia jednak kluczem do sukcesu w opiece klienta jest empatia, umiejętność przekonywania i negocjacji.  Jeśli interesuje Cię sektor sprzedażowy i usługowy, przyjrzyj się bliżej roli tego profesjonalisty, jego wieloaspektowym obowiązkom, napotykanych wyzwaniom oraz perspektywom rozwoju kariery w zmieniającym się świecie handlu i komunikacji. Zobacz także, jak znaleźć najlepsze oferty pracy na stanowisko specjalista ds. obsługi klienta w języku polskim lub języku obcym. 

Charakterystyka zawodu

Specjalista ds. obsługi klienta to zawód, który wiąże się z bezpośrednim kontaktem z konsumentami oraz świadczeniem wszechstronnego doradztwa w zakresie usług i produktów nowym i aktualnym klientom firmy. Pracownik obsługi klienta to profesjonalista, którego codzienną pracą jest rozmowa z klientami poprzez różne kanały, np. przez telefon, czaty internetowe czy twarzą w twarz. Pozyskiwanie nowych odbiorców, bieżąca obsługa, utrzymywanie relacji z klientami, rozpoznawanie potrzeb klientów, przygotowanie krótkich analiz dotyczących grupy docelowej i prowadzenie aktywnych działań zmierzających do poprawy doświadczenia klienta to kluczowe zadania tego specjalisty. Niezwykle istotnym aspektem pracy jest też współpraca z innymi działami i pracownikami, no. kierownikiem ds. marketingu, specjalistą ds. sprzedaż, sprzedawcami czy magazynierami informującymi o bieżących stanach magazynowych i dostępności towarów.

W tej roli będziesz odpowiadać zwykle za przygotowywanie ofert handlowych, udzielanie informacji o produktach lub usługach oraz pomaganie w procesie realizacji zamówień. Współpracujesz też z handlowcami w zakresie realizacji planów sprzedażowych. Ponadto na każdym etapie wykonywania obowiązków będziesz odpowiedzialny za budowanie pozytywnego wizerunku firmy i czuwanie nad jej dobrym imieniem. 

Pracownicy często mają zagwarantowany elastyczny grafik pracy, który umożliwia im dopasowanie obowiązków zawodowych do swojego trybu życia. Jeśli interesuje Cię praca w dziedzinie sprzedaży internetowej oraz nawiązywanie trwałych relacji z klientami, nie wahaj się i zaaplikuj na wolne stanowiska, nawet jeśli nie masz żadnego doświadczenia w pracy z klientem, a Twój staż w sprzedaży ogranicza się do obsługi kasy fiskalnej albo roznoszenia ulotek na powierzonym terenie w czasie studiów. Mimo braku doświadczenia, masz bowiem sporą szansę na pracę. Popyt na pracowników obsługi klienta jest bardzo duży, a juniorzy zwykle współpracują ze starszymi konsultantami oraz odbywają wstępne bezpłatne lub płatne szkolenia wdrożeniowe. Miejscem pracy może być home office bądź siedziba firmy. Coraz więcej pracodawców proponuje też model hybrydowy pracy, informacji na ten temat szukaj w opisie stanowiska oferowanego przez pracodawcę. Specjalista ds. obsługi klienta zwykle może liczyć na benefity: służbowy telefon, ubezpieczenie zdrowotne, zniżki na produkty i usługi firmy czy wyjścia integracyjne.

Specjalista ds. obsługi klienta – jak zostać?

Droga do kariery specjalisty ds. obsługi klienta rozpoczyna się zazwyczaj od zdobycia odpowiedniego wykształcenia lub doświadczenia w obszarze komunikacji bądź sprzedaży. Atutem może być ukończenie studiów z dziedziny związanej z handlem i marketingiem, zwykle nie jest to jednak obligatoryjne. Co więcej, pracodawcy na to stanowisko chętnie przyjmują osoby, które wciąż się uczą na studiach czy nawet w szkole średniej. W profesjonalnej i kompleksowej obsłudze klienta, budowaniu z nim relacji najważniejsza jest bowiem charyzma, kreatywność i umiejętność szybkiej reakcji. Dlatego dla kandydata na to stanowisko tak istotne jest rozwinięcie umiejętności interpersonalnych oraz zdolności do skutecznego rozwiązywania problemów. Osoby myślące o tym zawodzie mogą na przykład postawić na kursy z zakresu obsługi klienta, zdecydowanie warto też od razu znaleźć staż lub praktyki. Najszybciej nauczysz się realizować zadania w zakresie opieki nad klientem w praktyce.

Pracodawcy oczekują też od kandydatów umiejętności obsługi komputera, biegłości w biznesowych kontaktach mailowych, umiejętności posługiwania się ładną polszczyzną (bądź innym wymaganym językiem), które są przydatne np. w czasie przygotowywania ofert sprzedaży i mailingu do klientów.

Specjalista ds. obsługi klienta – predyspozycje zawodowe

Empatia, cierpliwość i umiejętność słuchania – to te cechy bez wątpienia wyróżniają dobrego specjalistę ds. obsługi klienta. Nieodzowna jest też zdolność do zachowania spokoju w sytuacjach stresowych i konfliktowych, a także uważność i elastyczność w dostosowywaniu się do różnorodnych typów klientów oraz nieraz zaskakujących sytuacji. Doskonale pasują do tego zawodu szczególnie ci, którzy czerpią satysfakcję z pomagania innym i znajdują satysfakcję w rozwiązywaniu problemów.

Jak wygląda praca specjalisty ds. obsługi klienta?

Najważniejszym zadaniem specjalisty ds. obsługi klienta jest budowanie trwałych relacji opartych na zaufaniu i zrozumieniu. To właśnie specjalista ds. obsługi klientów jest głosem firmy w bezpośrednim kontakcie z nimi. Udziela fachowej pomocy i świadczy kompleksowe doradztwo we wskazanym zakresie, np. wspierając klientów w procesie wyboru, udzielając odpowiedzi na pytania o produkty albo rozwiązując ewentualne problemy związane z zamówieniem. Specjalista ds. obsługi klienta ma za zadanie zagwarantować doskonałe doświadczenie zakupowe, realizując tym samym strategię firmy w utrzymaniu lojalności klientów.

Do kluczowych obowiązków specjalisty ds. obsługi klienta należą:

  • nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych i długofalowych relacji z klientami,
  • doradzanie w zakresie produktów i usług przedsiębiorstwa,
  • udzielanie informacji na temat oferty firmy, procesu zakupów, polityki zwrotów i reklamacji, bieżących promocji,
  • obsługiwanie zapytań klientów przez telefon, e-mail, czat i inne komunikatory,
  • przygotowywanie spersonalizowanych ofert i prezentowanie ich klientom,
  • przyjmowanie skarg, reklamacji i rozwiązywanie wszelkich problemów związanych z obsługą klienta,
  • monitorowanie opinii klientów i wdrażanie działań mających na celu poprawienie doświadczenia zakupowego,
  • współpracowanie z zespołem w celu doskonalenia obsługi klienta w firmie,
  • prowadzenie rzetelnej dokumentacji związanej z klientami,
  • kreowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez profesjonalną obsługę klientów.

Młodszy specjalista ds. obsługi klienta

Młodszy specjalista ds. obsługi klienta to pracownik na początku ścieżki kariery w tej dziedzinie, który zazwyczaj wspiera doświadczonego kolegę (starszego specjalistę ds. obsługi klienta) lub przejmuje proste zgłoszenia od klientów i w ten sposób zdobywa doświadczenie. Jako osoba początkująca, musisz pamiętać, że zazwyczaj już od pierwszego dnia szkolenia w zawodzie będziesz mieć bezpośredni kontakt z klientem. Może to być nieco stresujące, ale to także doskonała okazja do nauki. Nie martw się, jeśli nigdy dotąd nie pracowałeś na podobnym stanowisku. O ile jesteś osobą charyzmatyczną, a także podejrzewasz, że posiadasz umiejętności sprzedażowe, po prostu aplikuj i spróbuj swoich sił. 

Telefoniczny doradca klienta – jak wygląda praca telekonsultanta?

Telefoniczny doradca klienta to osoba, która, jak sama nazwa wskazuje, pracuje w call center i udziela wsparcia klientom przez telefon. Pracownik na tym stanowisku powinien mieć doskonale rozwinięte umiejętności związane z komunikacją werbalną, a także umiejętność aktywnego słuchania i rozwiniętą empatię. Są one niezbędne, by precyzyjnie zrozumieć potrzeby klienta i udzielać odpowiednich wskazówek lub rozwiązywać problemy zgłaszane przez klientów. Zawód ten coraz częściej wykonywany jest zdalnie.

Specjalista ds. obsługi sklepu internetowego

Specjalista ds. obsługi sklepu internetowego pracuje przy komputerze i ma pośredni, najczęściej internetowy, kontakt z użytkownikami sieci odwiedzającymi stronę sklepu internetowego. Jest to ktoś, kto nie tylko odpowiada na pytania klientów, ale także pomaga w wyborze produktów, a także chociażby informuje o dostępności oraz prowadzi proces zamówień online. Jego praca odgrywa kluczową rolę w budowaniu pozytywnego doświadczenia zakupowego przez internet. Warto pamiętać, że specjalista ds. obsługi sklepu online czasami musi rozwiązywać prostsze problemy techniczne, a poważniejsze zgłaszać administratorom sklepu.

Doradca klienta ds. technicznych, czyli praca przy helpdesku

Doradca klienta ds. technicznych to ciekawy i przyszłościowy zawód. Specjalista ten pomaga klientom w rozwiązywaniu problemów technicznych związanych z zamówieniami, produktami bądź usługami firmy. Głównym zadaniem osoby na tym stanowisku jest udzielanie wsparcia w zrozumiały sposób, pozbawiony technicznego żargonu, nawet jeśli tematy są skomplikowane. Udziela konkretnych wskazówek w taki sposób, by osoba niebędąca specjalistą mogła poradzić sobie z problemem samodzielnie.

Doradca klienta w zakresie reklamacji i zwrotów

Kolejnym zawodem związanym z opieką klienta jest doradca klienta w zakresie reklamacji i zwrotów. Jest to ktoś, kto wspiera klientów, którzy z jakiegoś powodu są niezadowoleni z zakupionych produktów lub usług i w związku z tym chcą dokonać zwrotu albo reklamacji. Bardzo ważne, by doradca na tym stanowisku posiadał umiejętności rozwiązywania problemów w sposób zadowalający klienta i zgodny z polityką firmy. Powinien też być asertywny, uważny, ale również cechować się wysoką kulturą osobistą i opanowaniem w stresujących sytuacjach.

Opiekun klienta indywidualnego

Opiekun klienta indywidualnego to osoba odpowiedzialna za tworzenie i utrzymanie długoterminowych relacji z indywidualnymi klientami (czyli nie korporacyjnymi, reprezentującymi jakieś organizacje czy instytucje), zazwyczaj z wybranej grupy docelowej. Pracownik na tej posadzie ma za zadanie przede wszystkim zrozumienie potrzeb klienta, profesjonalne doradzenie i zapewnienie spersonalizowanego wsparcia w procesie zakupowym.

Specjalista ds. obsługi klienta korporacyjnego

Specjalista ds. obsługi klienta korporacyjnego z kolei zajmuje się budowaniem relacji z klientami biznesowymi (korporacjami, firmami, instytucjami, organizacjami non profit, stowarzyszeniami itp.). Celem tego specjalisty jest zrozumienie specyfiki działalności klienta, jak najbardziej konkretne zidentyfikowanie jego potrzeb i dostarczanie rozwiązań dopasowanych do tych wymagań. Osoba zajmująca to stanowisko powinna cechować się wysoką kulturą osobistą, asertywnością, nierzadko wymagana jest także dobra prezencja. Pracownik zwykle bierze udział w spotkaniach biznesowych, negocjacjach, musi być także otwarty na wyjazdy służbowe. Często stanowisko specjalisty ds. obsługi klienta korporacyjnego jest uważane za kolejny stopień awansu po obsłudze klienta indywidualnego.

Customer service specialist, czyli opiekun klienta z językiem angielskim

Customer service specialist jest to specjalista do spraw obsługi klienta posługujący się językiem angielskim. W dobie globalizacji i rozwijania na coraz szerszą skalę międzynarodowych kontaktów biznesowych umiejętność komunikacji w języku angielskim jest często nieodzowna w pracy w firmach działających na ponadnarodowych rynkach. Pracownik na tym stanowisku ma szansę na pracę w międzynarodowej firmie w Polsce, a także rozwijanie kariery za granicą. Specjaliści ci zwykle mogą liczyć na znacznie wyższe wynagrodzenie od pracowników obsługi nieposługujących się w pracy językiem obcym.

Ile zarabia specjalista ds. obsługi klienta?

Wynagrodzenie specjalisty ds. obsługi klienta zależy od bardzo wielu czynników, takich jak chociażby stopień doświadczenia, obszar działania firmy oraz jej lokalizacja. Jednak praca w tej dziedzinie jest często atrakcyjnie wynagradzana, zwłaszcza w przedsiębiorstwach międzynarodowych i dużych korporacjach. Zgodnie z Ogólnopolskim Badaniem Wynagrodzeń mediana pensji brutto dla tego specjalisty to 5140 zł miesięcznie.

Specjalista ds. obsługi klienta – perspektywy zawodowe

W dobie rosnącej konkurencji w praktycznie każdej branży sprzedażowej i usługowej obsługa klienta staje się strategicznym elementem dla rozwoju i promocji firm. Dlatego utalentowani specjaliści ds. obsługi klienta są wysoko cenieni i mają szerokie perspektywy rozwoju, zarówno w kierunku awansu na stanowiska kierownicze, jak i w kontekście zdobywania coraz bardziej wyspecjalizowanych kompetencji np. w wybranej dziedzinie. Stale pojawiają się też nowe propozycje dla specjalistów ds. obsługi klienta, a kandydaci mają do wyboru różnorodne stanowiska nawet w obrębie jednej organizacji.

Najnowsze oferty pracy dla konsultanta i konsultantki klienta

Oferty pracy w portalu Praca.pl dotyczące obsługi klienta, kierowane do pracowników branży handlowej, dotyczące stanowisk w sprzedaży usług, pojawiają się regularnie. Tutaj znajdziesz atrakcyjne oferty pracy dla specjalistów ds. obsługi klienta, a także m.in. specjalistek ds. obsługi klienta korporacyjnego, kasjerów, pracowników analizy danych marketingowych, handlowców, przedstawicieli medycznych i specjalistów ds. reklamy. Sprawdź wybrane oferty, zapoznaj się z zakresem obowiązków i aplikuj jednym kliknięciem! W serwisie Praca.pl dostępne są też oferty urzędu pracy oraz ogłoszenia z agencji zatrudnienia.

Specjalista ds. obsługi klienta – najczęściej zadawane pytania:

  • Jakie są główne obowiązki specjalisty ds. obsługi klienta?

Podstawowym zadaniem specjalisty ds. obsługi klienta jest utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami indywidualnymi bądź korporacyjnymi, odpowiadanie na ich zapytania, rozwiązywanie bieżących problemów oraz udzielanie fachowych porad związanych z ofertą firmy. Specjalista obsługuje zapytania telefonicznie, e-mailowo lub osobiście. Ma także za zadanie precyzyjne rejestrowanie informacji w systemach teleinformatycznych.

  • Jakie umiejętności są ważne dla pracy specjalisty ds. obsługi klienta?

Praca specjalisty do spraw obsługi klienta wymaga przede wszystkim posiadania doskonałych umiejętności komunikacyjnych, empatii oraz zdolności do kreatywnego rozwiązywania problemów. Specjalista powinien być zarazem cierpliwy, potrafić działać w sytuacjach stresujących i elastycznie dostosowywać się do różnych typów klientów. Bardzo istotne w tej roli są oczywiście znajomość produktów lub usług firmy, a także umiejętność pracy w zespole oraz dobrze rozwinięte zdolności organizacyjne.

  • Jakie są perspektywy rozwoju kariery dla specjalisty ds. obsługi klienta?

Specjaliści ds. obsługi klienta mają bardzo różne możliwości rozwoju. Zdobycie doświadczenia w obsłudze klienta indywidualnego może prowadzić do awansu na stanowiska takie jak specjalista ds. obsługi klienta korporacyjnego, kierownik działu obsługi klienta, menedżer obszaru klienta czy chociażby zastępca kierownika sklepu. Co więcej, umiejętności zdobyte jako specjalista ds. obsługi klienta mogą się przydać w pokrewnych dziedzinach zawodowych, takich jak przykładowo marketing, PR, HR czy zarządzanie. Pracownicy mogą też specjalizować się w obsłudze klientów w określonych branżach czy sektorach jak marketing medyczny czy finansowo-bankowy, a to daje możliwość rozwoju kariery w wybranym kierunku.