- Overseeing and supporting assigned projects;
- Successful completion of projects with financial monitoring and controlling agreed timeframes,
- Ensuring compliance with environmental monitoring health and safety and quality.
- Meeting deadlines with contract compliance,
- Liaising effectively with business development and contract managers to increase the number of potential clients,
- Effectively manage, monitor and support the project team,
- Effectively build and maintain internal relationships to ensure positive outcomes and collaboration,
- Take ownership of project delivery, including implementing, monitoring and developing construction programmes and financial controls to ensure project KPIs are achieved,
- Participate in progress review meetings with external and internal clients
- Provide timely support and corrective action to ensure successful project delivery,
- Ensuring compliance with the company's industry quality and compliance standards and client SLAs,
- Taking appropriate corrective action,
- Setting a good example to ensure full compliance with statutory and regulatory requirements,
- Minimum of 5 years’ experience working as a Project Manager
- Project Management experience in construction or engineering including relationship management and negotiating contract terms and conditions
- Sound commercial awareness and costing of projects and contracts
- Extensive experience of managing teams and direct employee’s and Sub-Contractors
- Excellent people management skills with the ability to influence, coach and mentor
- Good knowledge and experience of contract law and able to administer NEC, JCT or Similar
- Clear understanding of construction methods and sequencing
- Experience of resource planning and programme management
- Clear understanding of construction Health and Safety requirements, including management of RAMS and sub-contractors
- IOSH or SMSTS certified and holds current CSCS/VCA Card
- Demonstrable experience of providing professional and appropriate verbal and written communications with both internal and external customers at all levels
- Experienced in achieving SLA’s, identifying gaps against standards, and implementing improvement solutions
- Demonstrable experience in achieving performance targets and driving performance through utilising metrics
- Demonstrable experience in providing strong leadership and leading by example
- Solid experience in effectively organising and coordinating multiple priorities whilst achieving tight deadlines
- Highly resilient, responsive and proactive, able to adapt to daily changes in workload and areas of focus
- Excellent communication skills and attention to detail
- Sound problem solving skills and analytical thinking with demonstrable experience of delivering actions plans to resolve issues and remedy disputes
- Proficient with Microsoft Office Suite.
- Competitive salary of up to €110,000
- Overseas allowance
- Accommodation provided
- Flexible rotation schedules
- Flights covered
- Pension plan
- Healthcare coverage
We kindly inform we will contact only selected candidates.
If you are interested, please send your application.
Poznaj
Flame Employment Polska Sp. z o.o.
Flame Employment Polska Sp. z o.o. istnieje od 2005 roku. Posiadamy certyfikat Agencji Zatrudnienia nr 2376 od 2006 roku i od tego czasu dla naszych klientów zrekrutowaliśmy ponad 13 000 pracowników różnego szczebla w wielu branżach. Kilku tysiącom ludzi pomogliśmy znaleźć pracę w Anglii.
W Polsce dla naszych klientów oprócz rekrutacji pracowników z Polski ,sprowadzamy także pracowników z Ukrainy i Białorusi. Możemy pomóc w zatrudnieniu osób także z innych krajów. Staliśmy się Partnerem Biznesowym dla wielu naszych klientów, którzy darzą nas zaufaniem i wystawiają nam pozytywne referencje na temat naszego profesjonalizmu i skuteczności. Od naszych kandydatów nie pobieramy opłat za znalezienie pracy i wypłacamy wynagrodze
nie zawsze w terminie. Nasz zespół to grupa doświadczonych rekruterów i konsultantów zajmujących się obsługą klientów. Posiadamy duże doświadczenie w realizacji projektów typu praca tymczasowa – polegająca na wynajmie pracowników, jak i w realizacji projektów rekrutacyjnych na stanowiska specjalistyczne, średniego oraz wyższego szczebla.
Zrekrutowaliśmy z sukcesem osoby na stanowiska produkcyjne jak i managerskie i dyrektorskie. Więcej informacji o naszych projektach znajduje się w zakładce ‘Dla pracodawcy’. Cechuje nas szybkość i efektywność działania oraz atrakcyjna cena świadczonych usług. Stosujemy wysoce efektywne, a przy tym niestandardowe metody dotarcia do kandydatów, co pozwala nam budować markę Flame w Polsce, jako rzetelnego i wiarygodnego partnera biznesowego.