Specjalista ds. administracyjnych zatrudniony w jednym z wrocławskich przedsiębiorstw czy instytucji, wspiera codzienne funkcjonowanie biura oraz efektywną pracę różnych działów w danej jednostce. Typowo osoby na tym stanowisku zajmują się koordynowaniem obiegu dokumentów, organizacją pracy sekretariatu, a także obsługą rekrutacji i wsparciem działu HR.
Dolnośląski rynek pracy wciąż jest otwarty na osoby chcące związać swoją karierę z administracją, a oferty dotyczące pracowników biurowych pojawiają się stosunkowo często. Specjalista czy specjalistka ds. administracyjnych może pracować w różnorodnych sektorach gospodarki – od firm technologicznych, przez instytucje finansowe, po agencje rządowe. Próg wejścia do zawodu nie jest wysoki. Dla potencjalnych pracodawców kluczowe jest, aby kandydat miał doświadczenie w administracji, niemniej nierzadko pojawiają się także oferty pracy na stanowisku młodszego specjalisty ds. administracji. Istotne, by kandydat dobrze znał narzędzia biurowe, miał rozwinięte umiejętności komunikacyjne oraz organizacyjne i umiał pracować w zespole.
Specjalista ds. administracyjnych Wrocław – co robi?
Specjalista ds. administracyjnych we Wrocławiu zwykle zajmuje się koordynacją działań biurowych, które wspomagają codzienną pracę poszczególnych działów firmy czy organizacji. Osoba na tym stanowisku odpowiada za:
- przygotowywanie, segregację i archiwizację dokumentów prawno-administracyjnych, finansowych czy osobowych,
- wprowadzanie danych pracowników do systemu,
- zarządzanie korespondencją,
- przyjmowanie i wydawanie przesyłek zwykłych, poleconych, priorytetowych do biura, kontakt z dostawcami i kurierami,
- prowadzenie rejestru korespondencji,
- rozwiązywanie problemów sprzętowych, wzywanie pomocy technicznej lub innej,
- wzywanie i koordynację pracy pracowników usług utrzymania czystości w biurze,
- udział w przygotowywaniu spotkań,
- operacyjne wsparcie biurowe, współpracę z pracownikami recepcji i innymi pracownikami administracyjnymi,
- wsparcie działu księgowości, rachunkowości i rozliczeń, współpracę z fakturzystkami i księgowymi,
- wsparcie w obsłudze klienta, witanie gości, przekazywanie im informacji itp.
Jak zostać specjalistą ds. administracyjnych we Wrocławiu?
Chcesz pracować w administracji i HR we Wrocławiu? W przypadku wielu stanowisk niezbędne jest posiadanie wykształcenia (średniego bądź wyższego) z zakresu finansów i administracji, zarządzania, rachunkowości lub handlu i obsługi klienta. Dla większości pracodawców ważne jest także posiadanie doświadczenia w pracy biurowej lub w obsłudze klienta. Tego typu doświadczenie można zdobyć chociażby poprzez staże lub praktyki. Kandydaci powinni wykazywać się bardzo dobrze rozwiniętymi umiejętnościami organizacyjnymi i komunikacyjnymi oraz biegłością w obsłudze programów biurowych oraz sprzętu biurowego typu kserokopiarka, fax. Ponieważ we Wrocławiu funkcjonuje wiele zagranicznych firm, wymagana może być także znajomość języków obcych, przede wszystkim języka angielskiego i języka niemieckiego.
Ile zarabia specjalista ds. administracyjnych we Wrocławiu?
Specjaliści i asystenci ds. administracyjnych zarabiają zwykle od 4,6 tys. do 6,3 tys. zł brutto na miesiąc. To właśnie taka jest rynkowa stawka wynagrodzenia dla zawodu specjalisty administracyjnego, wynik z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń. Poziom zarobków uzależniony jest między innymi od poziomu stanowiska, a także branży, w jakiej pracuje dana osoba. Przykładowo, atrakcyjne płace często czekają w administracji finansowej czy w administracji HR. Ponadto zwykle więcej zarabia się w firmach międzynarodowych, w których pracownik posługuje się na co dzień dodatkowo jęz. obcym.
Osoba zatrudniona na tym stanowisku może liczyć na benefity np. prywatną opiekę medyczną, dofinansowanie do kursów, dofinansowanie do urlopu, służbowy telefon i komputer, pracownicze imprezy integracyjne itp.
Najnowsze oferty pracy dla specjalisty ds. administracyjnych we Wrocławiu
Szukasz pracy w biurze, call center, w home office? Sprawdź oferty na stanowiska administracyjne w mieście Wrocławiu. Możesz je wyszukiwać w naszym serwisie, a także ustawić Job Alert i otrzymywać powiadomienia o nowych rekrutacjach w przyszłości. W każdym ogłoszeniu znajdziesz opis stanowiska, zakres obowiązków, wymagania, tryb pracy (zdalny, stacjonarny) i inne przydatne informacje. Aplikuj już dziś i zacznij nową ciekawą karierę jako pracownik usług administracyjnych!
Praca specjalista ds. administracyjnych Wrocław – najczęściej zadawane pytania:
-
Jakie są typowe obowiązki specjalisty ds. administracyjnych we Wrocławiu?
Specjalista ds. administracyjnych zatrudniony w jednej z wrocławskich firm najczęściej odpowiada za prawidłowy obieg dokumentów, odbieranie telefonów, zarządzanie korespondencją, wspieranie pracy recepcji / biura, wspieranie pracy działu kadr i płac. Często zajmuje się również przygotowywaniem i aktualizowaniem niezbędnych raportów oraz analiz na potrzeby managera czy kierownika ds. finansowych, kierownika operacyjnego, zarządu itp.
-
Jakie muszę mieć kwalifikacje, by zostać specjalistą do spraw administracyjnych we Wrocławiu?
Najczęściej wymagane jest wykształcenie średnie lub wyższe o profilu administracyjnym, prawnym, finansowym lub w zakresie zarządzania. Chętnie przyjmowani są także studenci np. na stanowisko młodszej specjalistki ds. administracyjnych czy asystenta biura. Bardzo ważna jest znajomość urządzeń biurowych oraz biegłość w obsłudze komputera i programów takich jak pakiety Microsoft Office, a zwłaszcza Excel bądź inne arkusze kalkulacyjne, a także systemów do zarządzania dokumentacją. Ponadto liczy się komunikatywność, dokładność i skrupulatność kandydata do pracy.