Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 127859
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:
- czynniki związane z wykonywaniem zadań w pomieszczeniu
archiwum zakładowego - częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)
- praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem
Zakres zadań
- Archiwizuje dokumenty tradycyjne jak również dba o prawidłowy przebieg procesu gromadzenia, przechowywania, udostępniania, brakowania, przekazywania dokumentacji w zasób archiwów państwowych, ze szczególnym uwzględnieniem dokumentacji nie aktowej
- Ustala, we współpracy z pracownikiem prowadzącym Skład Chronologiczny, zgodność dokumentów między Składem a dokumentacją odzwierciedloną w systemie elektronicznego zarządzania dokumentacją EZD-PUW, ze szczególnym uwzględnieniem dokumentacji nie aktowej
- Archiwizuje dokumenty tradycyjne jak również dba o prawidłowy przebieg procesu gromadzenia, przechowywania, udostępniania, brakowania, przekazywania dokumentacji w zasób archiwów państwowych, ze szczególnym uwzględnieniem dokumentacji nie aktowej odziedziczonej po poprzednich aktotwórcach, jak również dokumentacji akt spraw porzuconych
- Wspiera pracowników urzędu (poprzez szkolenia/wykłady/instruktaże/opinie/komentarze/warsztaty praktyczne) w zakresie prawidłowego przebiegu procesu gromadzenia, przechowywania, udostępniania, brakowania, przygotowania materiałów do przekazywania w zasób archiwum
- Ustala, opiniuje i uzgadnia z organami państwowymi właściwymi do spraw archiwalnych wytyczne, procedury i procesy przeglądu, klasyfikacji i kwalifikacji archiwalnej historycznej dokumentacji nieaktowej należącej do Ministerstwa, jego poprzedników, innych aktotwórców
- Uczestniczy przy opracowywaniu i aktualizacji instrukcji kancelaryjnej, instrukcji archiwalnej, rzeczowego wykazu akt oraz procedur zarządzania dokumentacją w urzędzie
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Doświadczenie zawodowe: 1 rok w obszarze pracy w archiwum zakładowym albo powyżej 2 lat w jednostkach sektora finansów publicznych
- Ukończony kurs kancelaryjny I stopnia
- Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzeń wykonawczych
- Znajomość statutów i regulaminów organizacyjnych Ministerstwa i poprzednich aktotwórców
- Znajomość języka angielskiego na poziomie A2
- Zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej lub poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "poufne"
- Kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, orientacja na klienta/interesanta, myślenie analityczne
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe