Komendant Wojewódzki Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym. Oświetlanie sztuczne, pozycja ciała – głównie siedząca.
Stanowisko pracy wyposażone w biurowe urządzenie wielofunkcyjne, kserokopiarkę, skaner, telefon, komputer oraz w monitor ekranowy – czas pracy przy monitorze powyżej połowy dobowego czasu pracy. Na stanowisku pracy występuje czynnik zagrożenia korupcją oraz wysiłek fizyczny związany
z przenoszeniem znacznej ilości dokumentów.
Stanowisko pracy w Kancelarii Tajnej Wydziału Bezpieczeństwa Informacji usytuowane jest na VI piętrze bloku C w kompleksie budynków KWP w Katowicach, przy ulicy Lompy 19. Wejście do Wydziału Bezpieczeństwa Informacji wiąże się z koniecznością pokonywania drzwi z samozamykaczami otwieranych za pomocą karty magnetycznej. Blok C jest częściowo dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami.
W budynku znajdują się windy (bez informacji głosowej). Pomieszczenie sanitarne przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze bloku A (przy wejściu głównym), co powoduje konieczność pokonywania dużych odległości oraz otwierania drzwi p.poż. z samozamykaczami.
Wejście do kompleksu budynków KWP w Katowicach mieszczących się przy ul. Lompy 19 jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami: ruchoma platforma do transportu wózków, brak progów utrudniających poruszanie się osobom z niepełnosprawnością ruchową, odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych.
Zakres zadań
- Kontroluje poprawność oznaczania dokumentów niejawnych i zwraca je wykonawcom merytorycznym do uzupełnienia w przypadku, gdy nie spełniają wymogów formalnych, w celu niedopuszczenia do naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych.
- Przyjmuje, ewidencjonuje, przechowuje, przekazuje i wysyła dokumenty niejawne, w celu zapewnienia prawidłowego obiegu dokumentów niejawnych w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Katowicach oraz sporządza kopie, wyciągi, wypisy, odpisy lub wydruki z dokumentów niejawnych oraz potwierdza ich zgodność, w celu przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
- Przestrzega określonych okresów ochrony informacji niejawnych, ustawowych terminów dokonywania przeglądu materiałów niejawnych, dokonuje adnotacji dot. zmiany/zniesienia klauzuli tajności na dokumentach i w urządzeniach ewidencyjnych prowadzonych w Kancelarii Tajnej, w celu ustalenia czy dokumenty spełniają ustawowe przesłanki ochrony informacji niejawnych.
- Rozlicza policjantów i pracowników Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach z posiadanych dokumentów niejawnych, w przypadku rozwiązania stosunku służbowego (pracy) lub przeniesienia do służby w innej jednostce/komórce organizacyjnej Policji oraz potwierdza fakt rozliczenia na karcie obiegowej, w celu niedopuszczenia do naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych.
- Odnotowuje w urządzeniach ewidencyjnych zwrot do Kancelarii Tajnej dokumentów/materiałów niejawnych ostatecznie zakończonych, sporządza spisy akt przekazanych i protokoły oceny dokumentacji niearchiwalnej kategorii „B” oznaczonej symbolem „BC” przeznaczonej do zniszczenia, a następnie dokonuje rozliczenia urządzeń, w celu zapewnienia możliwości sprawdzenia – w każdym momencie – gdzie dokument/materiał jest przechowywany.
- Corocznie rozlicza wszystkie pozycje w prowadzonych urządzeniach ewidencyjnych oraz uczestniczy w czynnościach dotyczących przekazania jednostek/komórek organizacyjnych podległych Komendantowi Wojewódzkiemu Policji w Katowicach, w celu sprawdzenia stanu ewidencyjnego dokumentów niejawnych ze stanem faktycznym.
- Prowadzi skorowidze imienne funkcjonariuszy i pracowników mających w swojej dyspozycji dokumenty niejawne, sporządza wykazy dokumentów niejawnych pobranych z Kancelarii Tajnej przez policjantów i pracowników i okresowo rozlicza dokumenty z dziennikiem ewidencyjnym, w celu zapewnienia możliwości sprawdzenia – w każdym momencie – co dzieje się z dokumentem/materiałem niejawnym.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w pracy przy ewidencji i obiegu dokumentów niejawnych
- Umiejętność stosowania odpowiednich przepisów (Ustawa o ochronie informacji niejawnych oraz aktów wykonawczych)
- Umiejętność planowania i organizowania pracy własnej
- Umiejętność współpracy
- Komunikatywność
- Poświadczenie bezpieczeństwa stwierdzające dawanie rękojmi zachowania tajemnicy w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętność szybkiego uczenia się
- Umiejętność szybkiego działania
- Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru