Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Specjalista

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
346 dni temu
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 128749

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania
zadań:
1. Zagrożenie korupcją.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin
dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie
wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu
biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku –
obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.

Zakres zadań

  • Sprawdza i dba o prawidłowe gospodarowanie środkami finansowymi w przydzielonych placówkach zagranicznych w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami dot. rachunkowości i sprawozdawczości.
  • Dokonuje weryfikacji rachunkowej otrzymanych kwartalnych sprawozdań i bilansów placówek oraz sporządza sprawozdania zbiorcze w PLN w celu włączenia ich do sprawozdawczości przekazywanej przez MSZ do ministerstwa właściwego w obszarze finansów publicznych.
  • Sporządza plany finansowe wydatków budżetowych placówek i ich korekty na podstawie planów przygotowanych, zgodnie z układem wykonawczym budżetu przez poszczególne komórki organizacyjne MSZ.
  • Analizuje i kontroluje wnioski związane ze zmianą planu finansowego przygotowane przez poszczególne komórki organizacyjne MSZ w odniesieniu do zatwierdzonego planu finansowego na dany rok budżetowy.
  • Analizuje i opracowuje plany finansowe wydatków budżetowych placówek zagranicznych na podstawie przedstawionych przez nie projektów w zakresie wydatków nadzorowanych przez wydział.
  • Przygotowuje plany finansowe, korekty w zakresie przychodów i rozchodów „dochodów placówki” poszczególnych placówek i plany zbiorcze w PLN. Sprawuje nadzór merytoryczny i finansowy nad wykonaniem tych planów. Zapewnia optymalne wykorzystanie „dochodów placówki”.
  • Prowadzi korespondencję, w zakresie swoich właściwości, z placówkami, poszczególnymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa i innymi instytucjami.
  • Udziela pomocy w bieżącym rozliczeniu należności i zobowiązań placówek.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze księgowości budżetowej lub finansów publicznych.
  • Poświadczenie bezpieczeństwa do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
  • Znajomość języka obcego na poziomie B1.
  • Znajomość ustaw:  o finansach publicznych i aktów wykonawczych;  odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych i aktów wykonawczych;  rachunkowości i aktów wykonawczych;  Prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych.
  • Znajomość zagadnień z zakresu finansów publicznych i prawa zamówień publicznych.
  • Umiejętność: współpracy, komunikacji, analitycznego myślenia.
  • Zorientowanie na osiąganie celów, samodzielność i inicjatywa.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka obcego na poziomie B2.
  • Znajomość aktów prawnych dotyczących działalności finansowo-administracyjnej placówek zagranicznych.
  • umiejętność obsługi programów finansowo-księgowych, np. egeria.
 

Podobne oferty