Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 128749
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania
zadań:
1. Zagrożenie korupcją.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin
dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie
wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu
biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku –
obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
Zakres zadań
- Sprawdza i dba o prawidłowe gospodarowanie środkami finansowymi w przydzielonych placówkach zagranicznych w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami dot. rachunkowości i sprawozdawczości.
- Dokonuje weryfikacji rachunkowej otrzymanych kwartalnych sprawozdań i bilansów placówek oraz sporządza sprawozdania zbiorcze w PLN w celu włączenia ich do sprawozdawczości przekazywanej przez MSZ do ministerstwa właściwego w obszarze finansów publicznych.
- Sporządza plany finansowe wydatków budżetowych placówek i ich korekty na podstawie planów przygotowanych, zgodnie z układem wykonawczym budżetu przez poszczególne komórki organizacyjne MSZ.
- Analizuje i kontroluje wnioski związane ze zmianą planu finansowego przygotowane przez poszczególne komórki organizacyjne MSZ w odniesieniu do zatwierdzonego planu finansowego na dany rok budżetowy.
- Analizuje i opracowuje plany finansowe wydatków budżetowych placówek zagranicznych na podstawie przedstawionych przez nie projektów w zakresie wydatków nadzorowanych przez wydział.
- Przygotowuje plany finansowe, korekty w zakresie przychodów i rozchodów „dochodów placówki” poszczególnych placówek i plany zbiorcze w PLN. Sprawuje nadzór merytoryczny i finansowy nad wykonaniem tych planów. Zapewnia optymalne wykorzystanie „dochodów placówki”.
- Prowadzi korespondencję, w zakresie swoich właściwości, z placówkami, poszczególnymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa i innymi instytucjami.
- Udziela pomocy w bieżącym rozliczeniu należności i zobowiązań placówek.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze księgowości budżetowej lub finansów publicznych.
- Poświadczenie bezpieczeństwa do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Znajomość języka obcego na poziomie B1.
- Znajomość ustaw: o finansach publicznych i aktów wykonawczych; odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych i aktów wykonawczych; rachunkowości i aktów wykonawczych; Prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych.
- Znajomość zagadnień z zakresu finansów publicznych i prawa zamówień publicznych.
- Umiejętność: współpracy, komunikacji, analitycznego myślenia.
- Zorientowanie na osiąganie celów, samodzielność i inicjatywa.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka obcego na poziomie B2.
- Znajomość aktów prawnych dotyczących działalności finansowo-administracyjnej placówek zagranicznych.
- umiejętność obsługi programów finansowo-księgowych, np. egeria.