Ogłoszenie numer: 5017492, z dnia: 2021-07-02
Instytut Fizyki Polskiej Akademii Nauk z siedzibą przy al. Lotników 32/46, 02-668 Warszawa
zatrudni osobę na stanowisko:
Specjalista ds. zamówień publicznych w Dziale Zamówień Publicznych, Zaopatrzenia i Gospodarki Aparaturowej
Miejsce pracy: mazowieckie / Warszawa
Zadania:
- prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami wewnętrznymi, zarówno w zakresie obowiązywania ustawy Prawo zamówień publicznych jak i zamówień publicznych dla których ustawa nie ma zastosowania w tym:
- weryfikacja składanych wniosków o udzielanie zamówień,
- współpraca z komórkami merytorycznymi przy przygotowywaniu dokumentacji zamówień,
- ustalanie właściwej procedury dla konkretnych zamówień;
- przygotowanie i dokumentowanie przeprowadzanych procedur zakupowych w tym m.in. przygotowywanie SWZ, zapytań ofertowych, przygotowywanie projektów umów, zamieszczanie ogłoszeń na Platformie e-Zamówienia (BZP) lub przekazywanie do publikacji ogłoszeń Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, publikacja postępowań na platformie zakupowej, wykonywanie innych wymaganych czynności, koniecznych dla prawidłowego przygotowania i przeprowadzenia postępowań o zamówienie publiczne,
- badanie i ocena ofert składanych przez wykonawców w toku prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
- prowadzenie dokumentacji i odpowiednich ewidencji/rejestrów związanych z realizowanymi zamówieniami publicznymi,
- udział w pracach Komisji przetargowej,
- przekazywane zawartych umów do realizacji komórkom organizacyjnym w Instytucie, monitorowanie realizacji prowadzonych zamówień.
- udział w pracach nad przygotowywaniem wewnętrznych regulacji w zakresie udzielania zamówień publicznych;
- udział w przygotowywaniu planu zamówień publicznych i sprawozdań do UZP;
- udział w kształtowaniu polityki zakupowej, optymalizacji procesu zakupów oraz w planowaniu zamówień publicznych;
- wykonywanie obowiązków administratora elektronicznego obiegu dokumentów zakupowych DocuSafe (po przeszkoleniu);
- nadzór nad realizacją zawartych umów oraz sporządzanie aneksów umów w przypadku ich zmiany;
- prowadzenie rejestru zamówień oraz monitorowanie realizacji prowadzonych zamówień;
- kompletowanie, przechowywanie oraz archiwizowanie dokumentacji;
- udzielanie wyjaśnień i informacji z zakresu zamówień publicznych;
- przygotowywanie dokumentów i informacji na potrzeby współpracy z audytorami, kontrolerami i uprawnionymi do prowadzenia kontroli w zakresie zamówień publicznych.
Wymagania:
- wykształcenie wyższe magisterskie, preferowane kierunkowe lub uzupełniające z zakresu zamówień publicznych;
- bardzo dobra znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych wraz z aktami wykonawczymi do ww. ustawy, orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej;
- doświadczenie w samodzielnym przygotowywaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych – min. 2 lata po stronie Zamawiającego;
- bardzo dobra znajomość obsługi komputera, w szczególności pakietu MS Office;
- komunikatywność, samodzielność, skrupulatność, umiejętności organizacyjne, umiejętność pracy w zespole, umiejętność działania pod presją czasu, terminowość;
- pożądane doświadczenie w pracy w jednostkach sektora finansów publicznych w szczególności w jednostkach naukowych, badawczych.