Specjaliści ds. zamówień publicznych w Warszawie pracują w obszarach zarządzania finansami i logistyki, zarówno w instytucjach publicznych, jak i w prywatnych firmach współpracujących z sektorem budżetowym. Niezależnie od miejsca zatrudnienia, specjalista w wydziale realizacji zamówień publicznych zajmuje się przygotowywaniem i prowadzeniem postępowań przetargowych zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych. Jest to odpowiedzialna praca, która wymaga od osoby ją wykonującej dogłębnej wiedzy na temat przepisów ustawy i prawa gospodarczego. Pracownik musi umieć dokonywać analizy dokumentacji przetargowej, cechować się skrupulatnością i być osobą o nienagannej etyce zawodowej.
Jest to profesja pozwalająca na rozwój zawodowy. Osoby początkujące zwykle podejmują pracę jako młodszy specjalista ds. zamówień publicznych i z czasem awansują na samodzielnego specjalistę ds. zakupów i zamówień publicznych / starszego specjalistę ds. zamówień publicznych, a potem np. inspektora ds. przetargów czy kierownika inwestycyjnego. Każde z tych stanowisk różni poziom odpowiedzialności i zakres obowiązków. Pracownik, oprócz tego, że dokonuje analizy dokumentów zamówień publicznych zgodnie z ustawą PZP, bierze udział w pracach komisji przetargowych, dokonuje weryfikacji ofert, opiniuje je, pisze specyfikacje i wnioski o udzielenie zamówień publicznych, sporządza raporty dot. inwestycji i remontów.
Miejsce pracy specjalistki ds. obsługi zamówień publicznych
Praca dla specjalistów ds. zamówień publicznych w Warszawie czeka w różnego rodzaju instytucjach, takich jak urzędy dzielnicowe, urząd miasta, departamenty rządowe. Poza sferą budżetową warto zwrócić uwagę na oferty firm budowlanych, developerskich, urbanistycznych, dostawczych, w których tworzone są posady od młodszego specjalisty po głównego specjalistę w dziale zamówień publicznych i zakupów.
Warszawa specjalista ds. zamówień publicznych – opis stanowiska
Specjalista ds. zamówień publicznych w Warszawie odpowiada za przygotowanie, przeprowadzanie postępowań oraz prowadzenie rejestrów postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. Do podstawowych obowiązków takiej osoby należy chociażby:
- opracowywanie specyfikacji przetargowych,
- analiza ofert,
- kalkulacja kosztów,
- udział w pracach komisji przetargowych,
- doradztwo i opiniowanie przy wyborze najkorzystniejszych ofert,
- wsparcie w zakresie zamówień publicznych innych działów danej jednostki.
Jak zostać specjalistą realizacji zamówień publicznych w Warszawie?
Chcesz zostać specjalistą ds. zamówień publicznych w Warszawie? Musisz więc wiedzieć, że żeby wykonywać tę pracę konieczne jest posiadanie wykształcenia wyższego potwierdzającego dogłębną znajomość prawa przetargowego, gospodarczego i dotyczącego zamówień publicznych. Pracodawcy preferują zatem absolwentów prawa, administracji, zarządzania. Atutem w czasie rekrutacji jest doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku, a także udział w szkoleniach dotyczących zamówień publicznych (niemniej część firm organizuje takie szkolenia dla nowo przyjmowanych osób na staż lub stanowisko juniorskie).
Specjalistka w dziale zamówień publicznych Warszawa – predyspozycje
Żeby sprawdzić się w roli specjalisty do spraw zamówień publicznych, a więc w znacznym stopniu w prowadzeniu prac analityczno-projektowych, najlepiej mieć pewne specyficzne predyspozycje, takie jak:
- umiejętność analitycznego myślenia,
- zdolności numeryczne,
- dokładność i uważność,
- dociekliwość,
- wysoka etyka pracy,
- odporność na presję i stres,
- rozwinięte zdolności negocjacyjne,
- komunikatywność,
- umiejętność pracy w zespole,
- chęć nauki i podnoszenia kwalifikacji.
Ile zarabia specjalista ds. zamówień publicznych w Warszawie?
Wynagrodzenie specjalisty ds. zamówień publicznych w Warszawie może być bardzo satysfakcjonujące, szczególnie w przypadku starszych specjalistów w wydziałach realizacji przetargów. Nierzadko wynagrodzenie ma dwa składniki: podstawę i premie za efektywność pracy. Ile można zarobić na poszczególnych poziomach stanowisk? Zgodnie z danymi Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, opublikowanymi na wynagrodzenia.pl, mediana pensji w tym zawodzie wynosi (brutto miesięcznie):
- dla młodszego specjalisty – 4980 zł,
- dla specjalisty średniego szczebla – 6050 zł,
- dla starszego specjalisty – 7170 zł.
Najnowsze oferty pracy dla specjalisty w wydziale zamówień publicznych w Warszawie
Szukasz pracy? Aktualne oferty pracy dla specjalistów ds. zamówień publicznych w Warszawie znajdziesz na Praca.pl. Regularnie pojawiają się ogłoszenia dotyczące takich stanowisk jak np. główna specjalistka ds. zamówień publicznych czy młodszy specjalista w dziale przetargów. Zobacz także ogłoszenia dotyczące obsługi klienta biznesowego, wsparcia sprzedaży, pracy w działach finansów i rozliczeń czy w działach inwestycji, dostaw i rozwoju infrastruktury.
Praca specjalista ds. zamówień publicznych Warszawa – najczęściej zadawane pytania:
-
Jakie są podstawowe obowiązki specjalisty ds. zamówień publicznych w Warszawie?
Pracujący w Warszawie specjalista ds. zamówień publicznych ma przede wszystkim za zadanie przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych (zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych). Pracownik ten jest odpowiedzialny za opracowywanie zapytań ofertowych, dokonywanie analiz i ocen złożonych ofert, musi także brać udział w pracach komisji przetargowych. Do obowiązków specjalisty należy też prawidłowe archiwizowanie dokumentacji przetargowej oraz zapewnienie transparentności i uczciwości całego procesu ofertowania i wyboru wykonawców.
-
Jakie muszę mieć kwalifikacje, by pracować jako specjalista ds. zamówień publicznych w Warszawie?
Podstawą pracy w zawodzie specjalisty ds. zamówień publicznych jest doskonała znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych, przepisów związanych z procesem przetargowym, przepisów prawa gospodarczego. Pracodawcy najczęściej wymagają od kandydatów wykształcenia wyższego: dyplomu z prawa, administracji, ekonomii, zarządzania. Niezwykle istotne są również: umiejętność analitycznego myślenia, doskonała organizacja pracy, a także rozwinięte zdolności negocjacyjne i komunikacyjne. Do innych pojawiających się wymagań należy: znajomość języka angielskiego, umiejętność obsługi komputera.