Specjalista ds. kadr i płac
Miejsce pracy: Kraków - Rondo Mateczne
Cel stanowiska oraz kierunek rozwoju:
- Oferta skierowana jest do osób zainteresowanych tematyką kadrowo- płacową oraz możliwością rozwoju w zakresie w tym zakresie.
- Poszukujemy osób, które chciałyby związać się z firmą w dłuższej perspektywie.
Opis stanowiska
Miejsce w strukturze organizacyjnej (jaki dział, komu podlega, zespół)
- Podległość: Wspólnicy Kancelarii
Główny cel pracy (oczekiwane efekty)
- Obsługa kadrowo-płacowa wskazanych podmiotów gospodarczych
Zadania na oferowanym stanowisku (wg ważności lub częstotliwości wykonywania)
- Prowadzenie spraw kadrowo-płacowych spółek należących do portfela klientów kancelarii rachunkowej.
- Bieżący kontakt z Klientami obsługiwanych spółek – wsparcie w zakresie kadrowo-płacowym, rozwiązywanie aktualnych problemów, budowanie pozytywnych relacji opartych na dobrej współpracy.
Informacje dodatkowe:
Obsługa Kadrowa:
- Opracowanie i przekazanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej przebiegu zatrudnienia tj. umów o pracę, aneksów, świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu i innej wynikającej ze stosunku pracy.
- Prowadzenie dokumentacji kadrowej pracowników od momentu zatrudnienia do chwili zakończenia współpracy z danym pracownikiem.
- Prowadzenie ewidencji i ważności badań lekarskich i szkoleń BHP.
- Przygotowanie pełnej dokumentacji do ZUS w zakresie dokonywania zgłoszeń, zmian oraz wyrejestrowań pracowników oraz zleceniobiorców (ZUS ZUA, ZZA, ZIUA, ZCNA, ZWUA itp.).
- Przygotowywanie okresowych, standardowych raportów w zakresie zmian dotyczących stanu zatrudnienia, ilości wykorzystanych urlopów wypoczynkowych, absencji chorobowych, terminów ważności szkoleń bhp, zaświadczeń o zdolności do pracy.
Obsługa Płacowa:
- Sporządzanie listy płac - zapewnienie prawidłowego, sprawnego, terminowego naliczania i rozliczania wynagrodzeń oraz świadczeń z ubezpieczenia społecznego.
- Rozliczanie umów zleconych i umów o dzieło.
- Rozliczanie i monitorowanie m. in. składek do ZUS, podatku dochodowego, rozliczenia z US,
- Obsługa programu Płatnik oraz systemu kadrowo-płacowego (Symfonia).
- Przygotowywanie danych do sprawozdań, raportów oraz informacji statystycznych (PIT, ZUS, GUS, PFRON, PPE).
- Przygotowywanie dokumentów dla pracownika m.in.:
o zaświadczeń o zatrudnianiu i wynagrodzeniu, o miesięcznych informacji o wysokości wynagrodzeń ( np. paski wynagrodzeń, RMUA). - Przygotowywanie uzgodnionych raportów płacowych.
Współpraca (z kim, w jakiej formie, w jakim celu)
- Współpraca wewnętrzna: wspólnicy kancelarii oraz
pozostali pracownicy działu – 4 osobowy dział kadr i płac. - Współpraca zewnętrzna: kontakt z klientem.
Portfel klientów - łącznie nie więcej niż 200 pracowników do obsługi kadrowo-płacowej w różnych firmach.
Narzędzia pracy (jakie, zasady korzystania)
- Komputer, telefon, w razie potrzeby istnieje możliwość skorzystania z samochodu firmowego do celów służbowych.
Warunki zatrudnienia
Umowa (rodzaj umowy, kluczowe zapisy ważne z perspektywy kandydatów)
- Umowa na okres próbny: umowa o pracę - 3 miesiące.
- Umowa po okresie próbnym: umowa o pracę na czas określony – 1 rok.
- Umowa o pracę na czas nieokreślony.
Istnieje możliwość zatrudnia pracownika po okresie próbnym, od razu na czas nieokreślony - w wyjątkowych przypadkach np. jeśli będzie to jeden z ważnych aspektów dla potencjalnego kandydata.
Planowana data i okres zatrudnienia
- ASAP
Miejsce wykonywania pracy
- Siedziba główna Kancelarii Etiuda, okolice Ronda Matecznego
Wynagrodzenie zasadnicze
- 5300 - 5600 brutto PLN
Wynagrodzenie dodatkowe – premie, prowizje, bonusy (wysokość, kryteria przyznawania, częstotliwość wypłaty)
- Brak premii
- Benefity po okresie próbnym: karta Multisport lub prywatna opieka medyczna LuxMed (do wyboru)
Oferta dodatkowa:
- Szkolenie: Symfonia Kadry i Płace dla osób, które nie mają doświadczenia w pracy z tym programem.
- Szkolenia wew. i zew. w zależności od preferencji rozwojowych - istnieje możliwość dofinansowania szkolenia
Profil kandydata
Wymagania formalne - kwalifikacje (uprawnienia, wykształcenie, certyfikaty, doświadczenie, itp.)
- Min. 5 lat doświadczenia na samodzielnym stanowisku Specjalisty ds. Kadr i Płac w firmie o min. poziomie zatrudnienia 20-25 osób.
- Doświadczenie w samodzielnym przygotowywaniu listy płac – warunek konieczny.
- Praktyczna znajomość przepisów prawa pracy, przepisów podatkowych, a także społecznych oraz gotowość do ciągłego uczenia się oraz rozwoju – warunek konieczny.
- Mile widziane osoby, które miały okazję pracować w firmie świadczącej usługi kadrowo-płacowe (biura rachunkowe) lub w wewnętrznym dziale kadr i płac.
- Wykształcenie średnie.
- Bardzo dobra znajomość pakietu MS Office w tym dobra znajomość programu Excel.
- Znajomość programów: Płatnik oraz Symfonia Kadry i Płace (dodatkowy atut).
Informacje dodatkowe:
- Istnieje możliwość zatrudnienia osoby dojrzałej w przedziale wiekowym 50+ :)
Oczekiwana dyspozycyjność / mobilność (godziny pracy, częstość i czas trwania delegacji, miejsce, itp.)
- Dyspozycyjność do pracy – pełny etat
- Godziny pracy – do ustalenia – istnieje możliwość rozpoczęcia pracy między godz. 7.00-9.00, jednak ważne jest aby zdeklarować się, o której godzinie pracownik będzie przychodził do pracy i tego nie zmieniać.
Nadgodziny w okresie rocznych rozliczeń podatkowych pracowników (styczeń-luty) są płatne. Natomiast nadgodziny powstałe w pozostałym czasie są odbierane.