Specjalista ds. kadr i płac
Miejsce pracy: Kraków
Podstawowe obowiązki:
- Obsługa cudzoziemców w zakresie:
- uzyskiwania pozwoleń na pracę
- przygotowania dokumentów związanych z zatrudnieniem (umowy o pracę, zlecenie i dzieło) oraz rozwiązaniem stosunku pracy
- naliczanie wynagrodzeń
- prawidłowe ustalenie miejsca obowiązku podatkowego oraz ZUS wraz z odpowiednimi naliczeniami obciążeń publiczno-prawnych
- Obsługa osób oddelegowanych do pracy za granicę w zakresie:
- prawidłowego wyliczenia wynagrodzeń
- prawidłowego ustalenia miejsca opodatkowania
- prawidłowego wyliczenia i odprowadzenia zobowiązań publiczno-prawnych
- Obsługa osób zatrudnionych w ramach grupy kapitałowej w zakresie:
- przygotowanie umów o pracę, zlecenie, staże, praktyki, aneksów, kontrola ich zgodności z przepisami kodeksu pracy
- gromadzenie, porządkowanie i nadzór na kompletnością dokumentacji osobowej pracowników
- wystawianie dokumentów związanych z zatrudnieniem pracownika, zmiany jego wynagrodzenia, stanowiska, itp.
- przygotowanie oraz wystawianie wszystkich dokumentów związanych z rozwiązaniem umowy z pracownikiem, zleceniobiorcą i kontrahentem
- przygotowanie danych niezbędnych do stworzenia listy płac za dany miesiąc
- naliczanie comiesięcznych wynagrodzeń z podziałem na wyodrębnione jednostki organizacyjne
- Prowadzenie dokumentacji podatkowej związanej z bieżącym rozliczeniem podatku dochodowego od osób fizycznych jak i rocznym rozliczeniem opodatkowania wynagrodzeń
- Prawidłowe naliczenie zobowiązań podatkowych oraz wobec ZUS
- Prowadzenie dokumentacji na potrzeby ZUS, obsługa programu Płatnik
- Rozliczanie wydatków z ZFSS, dochodów w naturze i pozostałych benefitów
- Wypełnianie sprawozdawczości dotyczącej płac i kadr na potrzeby GUS
Wymagania:
- wykształcenie wyższe
- minimum trzy letnie doświadczenie na podobnym stanowisku
- bardzo dobra znajomość jeżyka angielskiego
- praktyczna znajomość zasad zatrudniania cudzoziemców
- bardzo dobra znajomość przepisów prawa pracy, PDOF, ustawy ZUS
- znajomość zasad naliczania wynagrodzeń dla osób na umowie o pracę, rozliczania umów zlecenie/dzieło
- znajomość zasad rozliczania zasiłków z ZUS
- znajomość zasad naliczania kosztów autorskich
- znajomość programu Płatnik
- dobra znajomość MS Office, w szczególności programu Excel
- sumienność, rzetelność, dokładność
- umiejętność pracy pod presją czasu
- umiejętność pracy w zespole