Specjalista ds. BHP [rekrutacja online]
Miejsce pracy: Pabianice
Co zyskasz dołączając do naszego zespołu?
- Umowę o pracę
- Opiekę medyczną dla Ciebie i Twojej rodziny
- Atrakcyjny system premiowy
- Kafeterię szkoleń
- Zdrowie na 5 (akcje profilaktyczne, konsultacje medyczne, seminaria, szczepienia)
- Możliwość realizacji swoich pasji (sport, wolontariat, ekologia)
- Zorganizowany transport do pracy lub parking
- Eventy integracyjne (Festiwal Wartości, Mikołajki, Spotkanie świąteczne)
Za co będziesz odpowiadać?
- Kontrola warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad BHP, PPOŻ i OŚ, poprzez przeprowadzanie inspekcji i audytów wewnętrznych w tym zakresie,
- Zarządzanie systemem BHP i PPOŻ w firmie oraz udział w budowaniu i wdrażaniu polityki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwa pożarowego, w tym inicjowanie działań mających na celu poprawę stanu bezpieczeństwa oraz tworzenie harmonogramów szkoleń okresowych,
- Monitorowanie i analiza aktów prawnych dotyczących BHP, PPOZ i OŚ oraz sugerowanie konieczności wprowadzania zmian w tym obszarze,
- Udział w opracowywaniu i wdrażaniu planów modernizacji i rozwoju firmy, w tym dokonywania oceny dokumentacji inwestycyjnych, udział w odbiorach technicznych nowo otwartych lub modernizowanych obiektów i urządzeń,
- Sporządzanie i aktualizacja ocen ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy i wyposażanie pracowników w wymagane środki ochrony zbiorowej i indywidualnej, odzież i obuwie robocze oraz środki czystości,
- Prowadzenie postępowania po zdarzeniach wypadkowych oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji powypadkowej, w tym analizy przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy, rejestru wypadków oraz planu działań naprawczych minimalizujących ryzyko wystąpienia wypadków, urazów i chorób zawodowych,
- Zlecanie i koordynowanie badań czynników środowiska pracy oraz opracowywanie wyników tych badań,
- Koordynowanie i realizacja zaleceń, nakazów i wystąpień pokontrolnych organów nadzoru nad warunkami pracy, warunkami sanitarnymi oraz bezpieczeństwem pożarowym,
- Przygotowywanie statystyk, raportów i analiz stanu BHP i PPOŻ i OŚ w firmie oraz opracowań, artykułów, szkoleń i akcji edukacyjnych z zakresu BHP i PPOŻ.
Co jest dla nas ważne?
- Wykształcenie wyższe kierunkowe: Bezpieczeństwo i higiena pracy/kierunki pokrewne,
- Minimum 3 lata doświadczenia na stanowisku w obszarze BHP w firmie produkcyjnej,
- Znajomość procesów i aktów prawnych w zakresie BHP i PPOŻ,
- Znajomość prawa pracy,
- Znajomość Dyrektyw UE, Rozporządzeń i Polskich Norm w podległym obszarze,
- Praktyczna znajomość zagadnień z zakresu BHP i PPOŻ,
- Znajomość pakietu MS Office,
- Dobra znajomość języka angielskiego.