Praca Specjalista ds. BHP

Nowość Sortuj wg.: daty trafności

Najnowsze oferty pracy: 17

  • REMAK-ENERGOMONTAŻ S.A.
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Kontrola warunków pracy w zakresie BHP. Organizacja i prowadzenie szkoleń wprowadzających. Tworzenie i zarządzanie dokumentacją BHP w języku polskim i angielskim. Koordynacja realizacji zadań przez podwykonawców na budowie. Opracowywanie dokumentacji i raportów dotyczących emisji....
  • Specjalista ds. BHP

    ManpowerGroup   Ciechanów    praca stacjonarna
    specjalista (mid)
    18 godz.
    Zadania: Współpraca z organami zewnętrznymi (instytucje, urzędy, firmy zewnętrzne) w zakresie BHP, ppoż. Sporządzanie oraz nadzór nad dokumentacją i raportami w zakresie BHP i ochrony przeciwpożarowej Udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych...
  • Inspektor BHP

    ISS Facility Services Sp. z o.o.   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    20 godz.
    Opis stanowiska: Wykonywanie zadań służby BHP; Monitorowanie i analizowanie warunków pracy; Opracowywanie i aktualizacja oceny ryzyka zawodowego; Prowadzenie szkoleń z zakresu BHP; Ustalanie przyczyn i okoliczności wypadków; Sporządzanie raportów oraz tworzenie procedur;
  • Inspektor ds BHP

    Szpital Specjalistyczny w Pile   Piła    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    23 godz.
    przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń, udział w opracowywaniu planów modernizacji i...
  • Inspektor ds. BHP

    Transgourmet Polska Sp. z o.o.   Lublin    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior  umowa na zastępstwo  część etatu
    1 dni
    Do Twoich zadań będą należeć m.in.: kontrola przestrzegania przepisów i zasad BHP, kontrola terminów szkoleń okresowych z zakresu BHP, prowadzenie szkoleń wstępnych i okresowych, prowadzenie magazynu odzieży i obuwia oraz rejestrów przyjmowania i wydawania odzieży i środków ochrony...
  • Specjalista ds. BHP

    Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   9 600 - 9 900 zł brutto/mies.
    2 dni
    Za co będziesz odpowiedzialny: Kreowanie bezpiecznego środowiska: Będziesz odpowiedzialny za realizację zadań służby BHP, zgodnych z najnowszymi przepisami, co pozwoli Ci aktywnie wpływać na poprawę bezpieczeństwa w firmie. Analiza i wyciąganie wniosków: Ustalanie okoliczności oraz...
  • REMAK-ENERGOMONTAŻ S.A.
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    kontrola warunków pracy w zakresie BHP, organizacja i przeprowadzanie szkoleń wprowadzających, tworzenie dokumentacji w języku polskim i angielskim, koordynowanie realizacji zadań podwykonawców zapobiegających zagrożeniom bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, opracowywanie dokumentacji oraz...
  • Specjalista / Inspektor ds. BHP, ppoż i ochrony środowiska

    Przedsiębiorstwo Drogowo- Mostowe S.A.   Dębica    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Opis stanowiska: nadzór nad realizacją procedur BHP, środowiskowych i ppoż w celu zapewnienia wymogów prawnych; doradztwo i wsparcie merytoryczne dla kadry zarządzającej w zakresie przepisów i zasad BHP, ppoż i ochrony środowiska; tworzenie i aktualizacja dokumentacji w zakresie BHP, ppoż...
  • Specjalista ds. bhp

    PKO Bank Polski   Warszawa, Sienkiewicza 12/14    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Na co dzień w naszym zespole:pełnisz rolę służby BHP zgodnie z wymaganiami prawnymi oraz korporacyjnymi,budujesz kulturę BHP w organizacji oraz podnosisz świadomość pracowników z zakresu bezpieczeństwa pracy,monitorujesz warunki pracy, oraz przestrzeganie przepisów i zasad z zakresu...
  • Specjalista ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (BHP)

    PaNELTECH Sp. z o.o.   Chorzów    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Zakres Obowiązków: Kontrola stanu BHP w zakładzie. Analiza i wnioskowanie w kwestiach BHP. Dokumentacja oceny ryzyka zawodowego. Dostosowywanie sprzętu do wymogów BHP. Uczestnictwo w analizie przyczyn wypadków. Koordynacja zewnętrznych firm w kontekście BHP. Prowadzenie szkoleń BHP....
  • Specjalista / Inspektor ds. BHP i Ochrony Środowiska

    ALTOR Sp. z o. o.   Łódź    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / junior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    Wykonywanie zadań wynikających z Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy, Nadzór nad przestrzeganiem wymagań w zakresie BHP, ppoż. i ochrony środowiska określonych w planie BIOZ i poszczególnych IBWR na terenie zakładu pracy, Współpraca z...
  • Inspektor BHP i PPOŻ

    Przedsiębiorstwo Drogowo- Mostowe S.A.   Dębica    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 dni
    Opis stanowiska: kontrola przestrzegania procedur BHP, środowiskowych i ppoż doradztwo i wsparcie merytoryczne dla kadry zarządzającej przygotowanie i aktualizowanie dokumentacji aktualizacja oceny ryzyka zawodowego; przeprowadzanie szkoleń BHP; nadzór nad terminowym wykonaniem pomiarów...
  • Specjalista ds. bhp

    Powiatowy Urząd Pracy w Sandomierzu   Sandomierz    praca stacjonarna
    aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni

Oferty urzędu pracy

  • Specjalista ds. bhp

    Powiatowy Urząd Pracy w Sandomierzu   Sandomierz   
    aplikuj bez CV
    1 dni

Praca Specjalista ds. BHP

Praca specjalisty ds. BHP (bezpieczeństwa i higieny pracy) jest istotna i niezbędna w każdym przedsiębiorstwie, które pragnie zapewnić bezpieczne i zgodne z prawem warunki wykonywania pracy swoim pracownikom. Stanowiska specjalisty do spraw BHP najczęściej tworzone są w zakładach produkcyjnych, przedsiębiorstwach energetycznych, firmach budowlanych czy firmach badawczo-rozwojowych (np. z branży chemicznej, biotechnologicznej), a więc w tych miejscach pracy, w których zachowanie odpowiednich warunków pracy oraz przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i norm jest szczególnie istotne z uwagi na ryzyko zawodowe. Niemniej, okresowo pojawiają się także oferty pracy na stanowiska np. starszego inspektora ds. BHP i p.poż w instytucjach publicznych. Zdarza się również, że w firmach jedna osoba łączy obowiązki młodszego specjalisty ds. BHP i specjalisty ds. kadr i płac. Niezależnie od miejsca, w jakim szukasz pracy, jako specjalista ds. BHP będziesz sprawować nadzór nad przestrzeganiem przepisów i zasad bezpieczeństwa pracy. Do Twoich obowiązków może należeć także prowadzenie szkoleń dla pracowników, przygotowywanie dokumentacji związanej z przestrzeganiem przepisów (np. instrukcji, materiałów szkoleniowych, ale też choćby wyników kontroli), a także stałe monitorowanie przestrzegania zasad BHP w miejscu pracy. Wielu starszych specjalistów, inżynierów BHP ma możliwość wdrażania własnych inicjatyw na rzecz poprawy bezpieczeństwa w danej organizacji. Zobacz najnowsze oferty pracy na stanowiska specjalisty BHP, młodszego specjalisty BHP czy chociażby inspektora BHP. Nie masz pewności, że to ścieżka kariery, w której się sprawdzisz? Przeczytaj pełny opis stanowiska.

Specjalista BHP – co robi?

Specjalista ds. BHP, jak można się domyślać, jest pracownikiem, który odpowiada za zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w przedsiębiorstwie, instytucji lub innym miejscu. Główne obowiązki zawodowe osoby na tym stanowisku obejmują:

  • monitorowanie stanu BHP,
  • przeprowadzanie ocen ryzyka związanego z bezpieczeństwem pracy czy zagrożeniem pożarowym,
  • przygotowywanie raportów z kontroli BHP,
  • przygotowywanie dokumentów szkoleniowych, instrukcji i innych materiałów dla zatrudnionych,
  • proponowanie i wdrażanie działań prewencyjnych,
  • przeprowadzanie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników, 
  • współpracowanie ze specjalistami ds. HR i innymi osobami w firmie, a także zewnętrznymi podmiotami.

Jak zostać specjalistą ds. BHP?

Chcesz zostać specjalistą ds. BHP? Ponieważ jest to stanowisko tworzone w wielu branżach i bardzo licznych firmach, prawdopodobnie nie będziesz mieć trudności ze znalezieniem ofert pracy w Twoim mieście i okolicach. Pracodawcy szukają osób z odpowiednimi kwalifikacjami, czyli przede wszystkim wykształceniem wyższym związanym z dziedziną bezpieczeństwa i higieny pracy, ochroną środowiska itp. Wielu kandydatów decyduje się na uzupełnienie swojego wykształcenia poprzez kursy zawodowe lub studia podyplomowe skupiające się na BHP i PPOŻ (przepisach przeciwpożarowych). Oprócz dogłębnej znajomości aktualnych przepisów prawa związanych z BHP, w pracy ogromne znaczenie mają umiejętności interpersonalne, w tym negocjacyjne, a także zdolności analityczne, spostrzegawczość i wysoka etyka pracy. W czasie rekrutacji często preferowane są osoby, które mają już jakieś doświadczenie w pracy w dziale BHP np. na niższych stanowiskach.

Specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy – predyspozycje zawodowe

Specjalista ds. BHP powinien mieć świadomość, że wykonywana przez niego praca jest bardzo odpowiedzialna. To od jego skuteczności i profesjonalizmu zależy bezpieczeństwo osób znajdujących się na terenie przedsiębiorstwa. Dlatego wśród predyspozycji zawodowych dla tego specjalisty warto wymienić rzetelność, dokładność, wysoką etykę pracy, odporność na presję i manipulacje oraz poszanowanie dla przepisów prawa. Liczy się także zdolność do szybkiego reagowania w kryzysowych sytuacjach, umiejętność opanowania emocji, a także uspokojenia innych osób oraz wskazania bezpiecznego rozwiązania zgodnie z procedurami. Inne ważne cechy i umiejętności na tym stanowisku to:

  • dobra organizacja pracy, 
  • systematyczność (np. w regularnym kontrolowaniu warunków pracy),
  • umiejętności analityczne, 
  • umiejętności interpersonalne, w tym komunikatywność, zdolności negocjacyjne, zdolności przywódcze, 
  • gotowość do nieustannego aktualizowania wiedzy, chęć nauki.

Ile zarabia specjalista ds. BHP?

Zastanawiając się, czy warto zaaplikować na stanowisko specjalisty ds. BHP, warto wziąć pod wagę zarobki w tej branży. Ogólnie rzecz biorąc, szczególnie w przypadku samodzielnych i seniorskich posad wypłaty są konkurencyjne i mogą rosnąć wraz z nabyciem doświadczenia i specjalistycznych kwalifikacji. Jak informuje serwis wynagrodzenia.pl (Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń) mediana wynagrodzenia na stanowisku specjalisty do spraw BHP wynosi 6580 zł brutto na miesiąc. Stawka rynkowa waha się w granicach 5,5 tys. zł - 8,1 tys. zł. W przypadku starszego specjalisty ds. bezpieczeństwa i higieny pracy mediana płac to 7530 zł brutto na miesiąc, a stawka rynkowa około 6-9,8 tys. zł.

Najnowsze oferty pracy dla specjalisty ds. BHP i ochrony środowiska

Szukasz nowych wyzwań zawodowych w Twojej okolicy? Przede wszystkim sprawdź najnowsze oferty na Praca.pl. Przeczytaj opisy stanowisk i aplikuj od razu lub ustaw Job Alert (dzięki niemu informacja o aktualnych ofertach pracy zgodnych z Twoimi preferencjami będzie trafiać do Twojej skrzynki e-mail). 

Praca specjalistka ds. BHP – najczęściej zadawane pytania:

  • Czym zajmuje się specjalistka ds. BHP?

Specjalistka ds. BHP to osoba odpowiedzialna w firmie lub instytucji za zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Jej główne obowiązki wynikające z tej roli obejmują bieżący nadzór BHP, prowadzenie szkoleń dla pracowników, planowanie i inicjowanie rozwiązań mających na celu poprawę bezpieczeństwa, dobór środków ochrony indywidualnej oraz zbiorowej.

  • Jakie muszę mieć kwalifikacje, by zostać specjalistką ds. BHP?

Od kandydatów do pracy w dziale BHP oczekuje się posiadania odpowiedniego wykształcenia, zazwyczaj wyższego, w dziedzinie bezpieczeństwa pracy, inżynierii środowiska itp. Pracodawcy preferują osoby, które mają już doświadczenie w realizacji projektów związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. W czasie rekrutacji warto podkreślić także kompetencje miękki, w tym komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność zachowania opanowania i kierowania pracownikami w sytuacjach kryzysowych. W firmach i organizacjach międzynarodowych wśród wymagań może się znaleźć komunikatywna znajomość języków obcych np. angielskiego.