Poszukujesz etatu w zespole obsługi klienta? Zacznij wyszukiwać najnowsze oferty pracy w naszym serwisie! Zobacz, kto aktualnie prowadzi rekrutacje w Szczecinie i aplikuj!
Praca doradca klienta Szczecin – co robi?
Doradca klienta w Szczecinie jest odpowiedzialny za obsługę klientów. Zwykle pracownik specjalizuje się w jednym typie klientów, np. obsługuje klientów biznesowych, klientów indywidualnych, kluczowych klientów, klientów korporacyjnych, klientów międzynarodowych. Specjalizacja może dotyczyć także obszaru, za jaki jest odpowiedzialny doradca, np. na rynku można spotkać się ze stanowiskami takimi jak doradca klienta ds. technicznych, specjalistka ds. reklamacji. Niekiedy doradca klienta pełni jednocześnie funkcję przedstawiciela handlowego, pozyskując klientów i prowadząc aktywną sprzedaż.
Typowe obowiązki doradcy klienta to:
- odpowiadanie na pytania klientów,
- prezentowanie oferty,
- doradzanie w wyborze produktu lub usługi,
- przekazywanie informacji o bieżących promocjach,
- rejestrowanie reklamacji,
- budowanie pozytywnego wizerunku firmy,
- utrzymywanie długotrwałych relacji z klientami,
- wsparcie pozakupowe klienta,
- kierowanie do odpowiednich działów firmy np. reklamacji, działu wsparcia technicznego,
- dbanie o rozwój poprzez szkolenia np. z technik negocjacyjnych, technik sprzedażowych, obsługi oprogramowania,
- ewentualnie: sprzedaż produktów, przygotowywanie ofert handlowych.
Pracownik wypełnia obowiązki na terenie placówki handlowej / usługowej lub zdalnie. Na niektórych stanowiskach pracownicy odbywają także spotkania z klientami w terenie. Co więcej, wyższe pozycje w obsłudze klienta mogą wiązać się z zadaniami związanymi z zarządzaniem zespołu doradców.
Jak zostać doradcą klienta w Szczecinie?
Zwykle pracodawcy nie oczekują od kandydatów na to stanowisko konkretnego wykształcenia, niemniej atutem będą studia z marketingu. Najważniejsza jest charyzma, dar przekonywania, najlepiej poparte znajomością technik sprzedażowych i technik negocjacyjnych. Szuka się osób, które lubią pracę z ludźmi, potrafią ciekawie opowiadać i przykuć uwagę, a także są empatyczne i mają zdolność aktywnego słuchania. Wiele firm oferuje pracę zarówno osobom z doświadczeniem, jak i nowicjuszom, dla tych ostatnich organizując szkolenia wstępne. Pracodawcy poszukują osób zaangażowanych i zmotywowanych.
Ile zarabia doradczyni klienta Szczecin?
Wynagrodzenie doradcy klienta wynosi około 5,5 tys. złotych miesięcznie (mediana zarobków na tym stanowisku w Polsce wg Sedlak & Sedlak). Płace rosną wraz z doświadczeniem, wyższe zarobki czekają też w niektórych branżach i specjalnościach. Przykładowo, doradcy klienta biznesowego często zarabiają więcej niż doradcy klienta indywidualnego. Co więcej, płace są znacząco wyższe w ramach pracy z językiem obcym.
Najnowsze oferty pracy doradca klienta, sprzedaż Szczecin
Szukasz możliwości pracy w opiece klienta, w sklepie czy w centrum usługowym? Atrakcyjne oferty znajdziesz na Praca.pl. Stosunkowo często pojawiają się oferty dotyczące takich stanowisk jak specjalista ds. obsługi klienta, doradcy klienta. Przeglądaj ogłoszenia, poznaj pracodawców, wyślij swoje profesjonalne CV i dołącz do zespołu doradców klienta w wymarzonej firmie!
Praca Szczecin doradca klienta – najczęściej zadawane pytania:
-
Jakie cechy powinien posiadać doradca klienta?
Doradca klienta musi być komunikatywny, cierpliwy, empatyczny i kreatywny w rozwiązywaniu problemów. Ważna jest także odporność na stres.
-
Czy praca doradcy klienta wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy?
Jako doradca klienta musisz doskonale znać ofertę firmy, którą reprezentujesz, a także daną branżę. Do Twoich obowiązków należy prezentowanie oferty, ale i odpowiadanie na nieraz bardzo szczegółowe pytania klientów. A to może oznaczać konieczność posiadania specjalistycznej wiedzy w danej dziedzinie, by być jak najlepszym w roli doradcy.