Doradcy klienta są zatrudniani w Krakowie w różnych branżach. Miejsca pracy czekają między innymi w handlu hurtowym i detalicznym, w brnażach RTV AGD, telekomunikacji, IT, finansowej, ubezpieczeniowej, energetycznej, transportowej czy HoReCa. Doradca klienta odpowiada za profesjonalną obsługę klientów indywidualnych lub klientów biznesowych, w zależności od sektora pracy. Jego podstawowym zadaniem jest pomoc klientom w wyborze produktów lub usług. Niekiedy pełni jednocześnie rolę sprzedawcy i przeprowadza klienta przez proces zakupowy. By dobrze wypełniać swoje obowiązki, doradcy klienta muszą wykazywać się doskonałą znajomością oferty firmy, a także rozwiniętymi umiejętnościami komunikacyjnymi i negocjacyjnymi. Często pracują w środowisku B2B lub B2C, oferując doradztwo i wsparcie, które mają na celu budowanie długoterminowych relacji z klientami.
Jeśli szukasz pracy jako doradca klienta w sklepie, w firmie usługowej, w banku, towarzystwie ubezpieczeniowej itp., zacznij przeglądać ogłoszenia w naszym serwisie oraz ustaw Job Alert dla wybranego zawodu. Zapoznaj się także z opisem stanowiska pracy i dowiedz się, jakie są typowe obowiązki pracownika, a także częste wymagania pracodawców wobec kandydatów.
Praca doradca klienta Kraków – co robi?
Doradca klienta w Krakowie może mieć dość różnorodny zakres obowiązków. Wiele zależy od branży, w jakiej pracuje, a także specyfiki konkretnego stanowiska pracy. Może zajmować się bezpośrednią obsługą klientów w punktach sprzedaży i punktach usługowych, jak i telefoniczną obsługa klientów. Coraz częściej opiekunowie klientów kontaktują się także z klientami internetowo np. poprzez czaty. Do obowiązków doradcy klienta należy też nierzadko korespondencja z klientami (mailing, poczta tradycyjna). Doradca klienta indywidualnego i klienta korporacyjnego także mogą mieć rożny zakres działań. Ogólnie jednak rzecz ujmując, do typowych działań doradcy klienta należy:
- pozyskiwanie nowych klientów,
- utrzymywanie długofalowych relacji z klientami,
- realizacja planów sprzedażowych,
- przygotowywanie ofert handlowych zgodnie ze standardami firmy,
- prezentowanie oferty firmy,
- doradzanie w zakresie zakupu,
- tworzenie pozytywnego wizerunku firmy.
W Krakowie działa wiele międzynarodowych firm, dlatego praca może odbywać się np. w języku polskim i angielskim czy niemieckim. Poza obsługą klienta zgodnie ze standardami firmy pracownik zwykle uzupełnia też dokumentację i bazę klientów, a także raportuje wyniki swojej pracy do starszego specjalisty czy starszej specjalistki ds. obsługi klienta / managera działu.
Jak zostać doradcą klienta Kraków?
Pracodawcy zwykle wymagają minimum średniego wykształcenia. Chętnie przyjmowani są także studenci oraz absolwenci studiów z marketingu, handlu czy chociażby psychologii biznesu. W tej pracy najważniejsze są rozwinięte umiejętności interpersonalne, a więc komunikatywność i charyzma, wysoka kultura osobista, umiejętność utrzymywania dobrych relacji z innymi, zdolności negocjacyjne, empatia i odporność na stres. Szuka się osób, które potrafią aktywnie słuchać i wzbudzać zaufanie, a także będą umiały zachować profesjonalizm w kontaktach z tzw. trudnymi klientami.
Ile zarabia doradca klienta w Krakowie?
Czy praca w obsłudze klienta może się opłacać? Zwykle więcej zarabiają osoby na takich stanowiskach jak doradca kluczowych klientów czy doradca klienta ds. klienta biznesowego. Zarobki mogą być także wyższe w dziedzinach wymagających specjalistycznej wiedzy np. w ramach takich stanowisk jak doradca finansowy czy doradca handlowy ds. technologicznych. Istotne jest również to, że doradcy klienta, którzy realizują zarazem zadania handlowca, często pracują w systemie prowizyjnym albo premiowym. Ile zatem można średnio zarobić? Wg Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń stawka rynkowa wypłaty doradcy klienta wynosi 5,5 tys. zł brutto.
Najnowsze oferty pracy Kraków doradca klienta
Szukasz nowej pracy? Zacznij wyszukiwać najnowsze ogłoszenia na stanowiska związane z obsługą klienta. Na rynku pracy często poszukiwani są specjaliści ds. obsługi klienta indywidualnego i korporacyjnego, osoby biegłe w budowaniu pozytywnego wizerunku marki oraz budowaniu relacji długoterminowych z klientami. Wiele ogłoszeń dla doradców klienta dotyczy branży energetycznej, finansowej, telekomunikacyjnej. Znajdź ofertę, zaaplikuj i zdobądź wymarzony etat!
Praca Kraków doradca klienta – najczęściej zadawane pytania:
-
Jakie cechy powinien posiadać dobry doradca klienta?
Dobry doradca klienta jest osobą komunikatywną, cierpliwą, empatyczną i ma rozwinięte zdolności negocjacyjne, dar przekonywania. Wykazuje się doskonałą znajomością produktów i usług oferowanych przez pracodawcę. Ważna jest także zdolność szybkiego rozwiązywania problemów.
-
Czy doradca klienta musi mieć jakieś certyfikaty branżowe?
Chociaż certyfikaty branżowe zwykle nie są wymagane, posiadanie udokumentowanych kwalifikacji może znacznie zwiększyć szanse kandydata na zatrudnienie oraz podwyższyć potencjalne zarobki. Szkolenia i certyfikaty związane z obsługą klienta, technikami sprzedaży, technikami negocjacyjnymi czy znajomością specyficznych narzędzi IT mogą być bardzo wartościowe na rynku pracy.