Doradca klienta w banku to stanowisko funkcjonujące w każdej placówce bankowej. Doradca bądź doradczyni ma bezpośredni kontakt z klientami indywidualnymi oraz biznesowymi (często specjalizuje się w jednej z tych grup, może także zajmować się klientami kluczowymi, klientami zagranicznymi, być doradcą premium itp.). Doradcy opowiadają klientom o ofercie banku, przedstawiają różne opcje dostosowane do preferencji i możliwości klientów oraz zajmują się sprzedażą produktów bankowych, takich jak konta osobiste, produkty oszczędnościowe czy kredyty gotówkowe. Co bardzo istotne, doradca klienta buduje i utrzymuje długoterminowe relacje z klientami. Musi być obdarzony empatią pozwalającą na zrozumienie ich potrzeb i dostosowanie oferty do klientów. Miejsca pracy czekają zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych ośrodkach miejskich, wszędzie tam, gdzie funkcjonują placówki bankowe. Szukasz pracy w charakterze doradcy klienta ds. bankowości? W naszym serwisie znajdziesz atrakcyjne oferty pracy w sektorze finansowym i bankowym. Sprawdź ogłoszenia! Przeczytaj także pełny opis stanowiska.
Doradca klienta w banku – co robi?
Dzień w pracy doradcy klienta bankowego zwykle wygląda dość podobnie, co może być dużym atutem dla osób, które cenią stabilność i nie lubią zaskakujących sytuacji. Bankowy doradca firm albo klientów indywidualnych zazwyczaj pracuje w wyznaczonym miejscu, np. przy biurku czy kontuarze, gdzie przyjmuje klientów. W ramach pracy opowiada o produktach bankowych, kredytowych, wyjaśnia zasady skorzystania z oferty banku, zarządzania portfelem klienta, realizowania specyficznych zleceń finansowych, odpowiada na pytania klientów bądź potencjalnych klientów, doradza. W wielu przypadkach doradcy podejmują także inicjatywę i aktywnie poszukują nowych klientów, np. telefonicznie. Wiele zależy zatem od specyfiki stanowiska pracy.
Praca ta czasami jest stresująca, bez wątpienia zaś wymaga wyobraźni i aktywności. W codziennej pracy doradca zajmuje się bowiem także rozwiązywaniem problemów i wątpliwości klientów. Oczywiście żeby być w tym skutecznym, należy wykazywać się doskonałą znajomością oferty banku. Przydatne są także umiejętności negocjacyjne i znajomość technik sprzedażowych.
W tym zawodzie istnieje możliwość rozwoju. Młodszy specjalista ds. klientów banku zwykle podlega starszym opiekunom finansowych i bankowym. Junior może zajmować się np. klientami indywidualnymi i mniej skomplikowanymi usługami bankowymi, podczas gdy senior zwykle obsługuje klientów firmowych i kluczowych.
Jak zostać doradcą klienta w bankowości?
Jeśli chcesz zostać doradcą klienta w bankowości, przede wszystkim zaaplikuj na takie stanowisko! W naszym serwisie często pojawiają się oferty dotyczące m.in. stanowisk młodszej specjalistki ds. klienta indywidualnego czy doradcy klienta b2b. Zwróć uwagę na najczęściej pojawiające się wymagania w ogłoszeniach. Zwykle pracodawcy oczekują od kandydatów wykształcenia (lub statusu studenta) w dziedzinach finansów, ekonomii, ewentualnie rachunkowości bądź matematyki. Mile widziane jest doświadczenie w pracy związanej z obsługą klienta, najlepiej w sektorze bankowym, choć każde doświadczenie w pracy z klientem będzie atutem. Wiele banków organizuje szkolenia wstępne dla nowych pracowników, które pozwalają zdobyć potrzebną wiedzę i umiejętności oraz przygotować do pracy. Nowi pracownicy muszą nauczyć się przede wszystkim oferty banku, co wymaga dobrej pamięci i umiejętności szybkiego uczenia.
Jak w każdej pracy z ludźmi, także tu niezwykle cenne będą umiejętności interpersonalne, w tym empatia kluczowa dla rozpoznawania potrzeb klientów, zdolności negocjacji, dar przekonywania, charyzma oraz wysoka kultura osobista.
Ile zarabia doradca klienta w banku w Warszawie?
Praca doradcy klienta w banku może być bardzo opłacalna, niemniej wysokość wypłaty zwykle będzie zależna od stopnia realizacji planów sprzedażowych. Co więcej, jeśli Twoje obowiązki będą obejmować obsługę klientów zagranicznych, korporacyjnych czy premium, zwykle zarobisz znacznie więcej niż doradzając klientom indywidualnym. Zgodnie z najnowszymi danymi Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń mediana pensji doradcy klienta indywidualnego wynosi ok 5,5 tys. zł brutto na miesiąc, a doradcy kredytowego około 6 tys. zł.
Najnowsze oferty pracy dla doradcy klienta (bankowość) w Warszawie
Zobacz najnowsze oferty pracy w portalu Praca.pl! Często pojawiają się u nas ogłoszenia dotyczące obsługi klienta czy bankowości, na stanowiska takie jak doradca klientów biznesowych, doradca klienta zamożnego, doradca klienta korporacyjnego czy opiekun klienta indywidualnego. Pamiętaj, że możesz ustawić Job Alert dotyczący interesującego Cię stanowiska, żeby nie przegapić żadnej rekrutacji!
Praca Warszawa doradca klienta (bankowość) – najczęściej zadawane pytania:
-
Jakie muszę mieć kwalifikacje, by zostać doradcą klienta w banku?
Jeśli masz zamiar zostać doradcą klienta w banku, zadbaj o odpowiednie wykształcenie, z zakresu finansów, ekonomii, zarządzania, rachunkowości bądź matematyki. Wiele banków wymaga również doświadczenia w pracy z klientem, a najlepiej w sprzedaży produktów finansowych. W tej pracy bardzo ważne są rozwinięte umiejętności komunikacyjne. Warto także posiadać przynajmniej podstawową znajomość technik sprzedażowych.
-
Jakie są najważniejsze zadania doradcy klienta w banku?
Głównymi obowiązkami doradcy klienta w banku są: aktywna sprzedaż produktów bankowych, takich jak konta, kredyty, produkty oszczędnościowe, oraz oczywiście doradztwo w zakresie najlepszych rozwiązań finansowych dostosowanych do specyficznych potrzeb klientów oraz ich możliwości. Doradca klienta premium czy doradca ds. klientów strategicznych często zajmuje się też bardziej zaawansowanym doradztwem, w tym chociażby planowaniem finansowym czy inwestycyjnym.