Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Budynek Urzędu przy ul. Jagiellońskiej 25 w Katowicach – wyposażony w podjazd, windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na V piętrze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, skaner). Konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych. Praca w terenie związana z oględzinami nieruchomości, w tym nieruchomości leśnych, będącymi przedmiotami prowadzonych postępowań. Zagrożenie korupcją.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach dotyczących przekazania mienia Skarbu Państwa w celu przygotowania projektów decyzji deklaratoryjnych potwierdzających nabycie (lub odmawiających potwierdzenia nabycia) mienia Skarbu Państwa przez właściwe jednostki samorządu terytorialnego (gminy, powiaty, województwo).
- Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach dotyczących przekazania mienia Skarbu Państwa w celu przygotowania projektów decyzji uznaniowych przekazujących na rzecz właściwej jednostki samorządu terytorialnego (gminy, powiaty, województwo) mienie Skarbu Państwa służące wykonywaniu jej zadań.
- Potwierdza ostateczność wydanych decyzji Wojewody Śląskiego w sprawach przekazywania mienia Skarbu Państwa celem zawiadomienia właściwych sądów rejonowych prowadzących księgi wieczyste o zmianie właściciela nieruchomości wynikających z tych decyzji.
- Prowadzi postępowania wyjaśniające w sprawach dotyczących przekazania lasów Skarbu Państwa w celu przygotowania projektów protokołów zdawczo-odbiorczych gruntów leśnych, które przeszły w zarząd Lasów Państwowych.
- Przygotowuje odpisy dokumentów wydanych w formie elektronicznej oraz odpisy archiwalnych dokumentów dotyczących komunalizacji celem ujawnienia praw właścicielskich w księdze wieczystej.
- Obsługuje klientów Urzędu celem dostarczenia im informacji z zakresu gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa.
- Prowadzi postępowania administracyjne dotyczące zmian lub uchyleń decyzji w sprawach potwierdzenia nabycia przez jednostki samorządu terytorialnego mienia Skarbu Państwa oraz przekazania mienia jednostkom samorządu terytorialnego celem przygotowania projektów decyzji Wojewody Śląskiego kończących takie postępowania.
- Przygotowuje korespondencję celem przekazania dokumentacji i stanowiska Wojewody Śląskiego do organów nadzorczych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z gospodarką nieruchomościami lub/i z prowadzeniem postępowań administracyjnych lub co najmniej 2 lata w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
- znajomość ustaw: Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (rozdział 2 Nabycie mienia komunalnego), Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (rozdział IV Nabycie mienia oraz art. 87 i art. 103), o systemie oświaty (art. 104), o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (art. 1 i art. 13), o samorządzie gminnym (art. 6 i art. 7), o samorządzie powiatowym (art. 4), o samorządzie województwa (art. 14 i art. 49), o drogach publicznych (art. 1, art. 2, art. 2a, art. 4 i art. 19), o lasach (art. 3, art. 4 oraz art. 74);
- znajomość ustawy z dnia 24 kwietnia 1997 r. o zmianie ustawy o lasach oraz o zmianie niektórych ustaw (art. 2);
- znajomość rozporządzenia RM w sprawie trybu przekazywania mienia przez Skarb Państwa powiatom i miastom na prawach powiatu oraz określenia kategorii mienia wyłączonego z przekazywania;
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego;
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustawy o gospodarce nieruchomościami (Dział II - rozdział 1 i 2 oraz art. 96 ust. 1b)
- znajomość Kodeksu cywilnego (w szczególności część ogólna, własność i spadki)
- myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówCV i list motywacyjnyoświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. regulacji stanu prawnego mienia Skarbu Państwu na rzecz jednostek samorządu terytorialnego oraz przekazywania nieruchomości leśnych Lasom Państwowym - na zastępstwo w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnejTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2025-01-29 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Śląski Urząd Wojewódzki ul. Jagiellońska 25, 40 - 032 Katowice z dopiskiem na kopercie ,,Oferta pracy – inspektor wojewódzki ds. regulacji stanu prawnego mienia Skarbu Państwu na rzecz jednostek samorządu terytorialnego oraz przekazywania nieruchomości leśnych Lasom Państwowym - na zastępstwo”. Dokumenty aplikacyjne można również wysłać przez ePUAP.
Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Administratorem Pana/Pani danych jest: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach, ul. Jagiellońska 25, 40-032 Katowice
Kontakt do inspektora ochrony danych: 32 20 77 975 lub iod@katowice.uw.gov.pl
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. regulacji stanu prawnego mienia Skarbu Państwu na rzecz jednostek samorządu terytorialnego oraz przekazywania nieruchomości leśnych Lasom Państwowym - na zastępstwo
Informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa
Okres przechowywania danych: czas realizacji procedury naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. regulacji stanu prawnego mienia Skarbu Państwu na rzecz jednostek samorządu terytorialnego oraz przekazywania nieruchomości leśnych Lasom Państwowym - na zastępstwo (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata/wyłonionej kandydatki, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska) a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji w zakresie danych obejmujących imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania kandydata/kandydatki
Uprawnienia:
- prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
- prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania - żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
Podstawa prawna przetwarzania danych: Kodeks pracy oraz ustawa o służbie cywilnej
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą też profilowaneKażdy kandydat/każda kandydatka przystępujący/przystępująca do naboru podaje swoje dane dobrowolnie.Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.