- Set annual sales and profit targets and forecast periodic sales as well as sales quotas for channels, regions, product categories and key customers
- Developing and implementing sales strategies, tactics and action plans to achieve sales and financial targets and expand the customer base
- Building long-term and strong customer relationships based on win-win relationships, regular customer visits and negotiations
- Cost of sales and performance analysis with appropriate recommendations and actions to increase efficiency and productivity
- Developing national and international salespeople through recruitment, selection, orientation, training and coaching of sales team members
- Planning, monitoring and evaluating sales team performance and providing frequent open and honest feedback to team members
- Monitoring markets and providing competitive overviews: products, prices, competition, proposing appropriate action plans
- Participate in national and international trade fairs to attract new customers
- Maintaining professional and technical knowledge by attending educational workshops, reviewing professional publications, personal networking, participating in professional associations.
- University degree in Business Management, Marketing or related field
- A minimum of 10 years professional experience in sales including a minimum of 5 years in a management position
- Experience of working with foreign customers
- Experience and knowledge of sales in the food / FMCG sector
- Experience of working with private labels
- Fluent English
- An active B driving licence and willingness to travel frequently
- Work in a rapidly growing manufacturing company
- A fixed salary with a motivating bonus system
- Essential work tools
- Benefits (insurance, medical care, sports card)
- Opportunity to participate in language courses
Poznaj
Dijo Baking Sp. z o.o.
FIRMA DIJO to lider w produkcji tortilli (wrapów) w Europie Centralnej i Wschodniej, lider polskiego rynku sosów do lodów oraz znaczący producent dekoracji cukierniczych, owoców w żelu i słonych przekąsek. Jesteśmy zdobywcą prestiżowej nagrody Diamenty Forbesa 2015 dla najszybciej rozwijających się firm w Polsce. Jako uznana marka, ekspert branży B2B w Polsce, działamy według najwyższych światowych standardów.Nasz zespół tworzy ponad 500 świetnie wykwalifikowanych fachowców. Oni są największym kapitałem firmy, dzień po dniu dbają o najwyższą jakość produktów, na każdym etapie ich przygotowania. Za sukcesem DIJO stoi najnowocześniejszy park maszynowy i imponujące zaplecze technologiczne, w które nieustannie inwestujemy. 14 nowoczesnych linii produkcyjnych (m.in. do tortilli i słonych przekąsek) czyni z nas przedsiębiorstwo o dużych możliwościach wytwórczych. Obecnie produkujemy do 60 tys. ton wyrobów rocznie i wciąż się rozwijamy, by w przyszłości wytwarzać jeszcze więcej.